Skocz do zawartości

Dość duże spalanie w gpz 500


Sante
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Spalanie w mojej gpz ostatnio wyniosło około 7.5 litra na setkę. Raczej poruszam się drogami szybkiego ruchu, poza większymi miastami. Obroty rzadko są większe niż 7-8 tys. Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze byc kilka drobnych spraw jak brudny filtr powietrza, zapieczone zaciski, za malo napompowane opony -

wszystko co zwiaksza opory ruchu, albo utrudnia przeplyw powietrza w ukladzie zasilania.

Moze byc rowniez zuzyte, lekko cieknace ssanie, zaworki iglicowe w gaznikach, ktore nie trzymaja w 100%

jak rozniez zuzyta membrana w kraniku paliwa, puszczajaca paliwo do wezyka podcisnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I takie rzeczy mogą tak diametralnie zwiększyć spalanie? Pamiętam że kiedyś udało mi się schodzić do 4 litrów (co prawda jeździłem do 5-6 tys. obrotów). Większość rzeczy sprawdzałem, jutro jeszcze przejrzę kranik i jak znajdę czas to gaźniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na początku zeszłego sezonu też miałem wyniki 7,5litra przy spokojnej jeździe. Z tym, ze w tamtym okresie jeździłem na krótkich dystansach po mieście. Jak więcej latałem po trasie to spalanie spadło, ale i tak musiałem zajrzeć w gaźniki.

 

BTW pierwszy zbiornik wyjeżdżony w tym sezonie. Po krótkich obliczeniach znowu wyszło mi 7L/100km. Wyjeżdżę jeszcze jeden i zobaczę jak teraz wyjdzie

2818.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio było dość ciepło (w okolicach 15 st. ), nawet nie musiałem używać ssania.

 

Pewnie tu jest pies pogrzebany,po Twojej wypowiedzi wnioskuje ze masz za bogata mieszanke skoro przy 15*C nie uzywasz ssania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz pytanie jak zmienić skład mieszanki w japońcu? Najpierw wypadało by zajrzeć po takiej trasie jaką robisz z owym spalaniem do świec i sprawdzić jaki mają kolor i czy są jednakowo wypalone bo gdy kranik będzie puszczał jedna napewno musi być gorzej wypalona a wręcz ciemna. A twoja gpz jaki ma przebieg i ile km robisz rocznie? Może masz już powycierane iglice i wypadało by jakieś zestawy naprawcze zakupić. Poza tym świece też wypadało by wymienić bo jeżeli mają już za sobą spory przebieg to zamiast spalać część paliwa będzie szła w kanał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie racje Panowie, nie spojrzałem na to od tej strony. Ssanie musiałem używać tylko rano, jak odpalałem popołudniu to wszystko elegancko chodziło. Jak zdobędę klucze to sprawdzę stan świec, nie mam pojęcia kiedy ostatnio były wymieniane. Na razie pogoda u mnie niestety nie sprzyja naprawom (mam zadaszone miejsce na powietrzu a temperatura była dość niska) Co do przebiegów to mam ją od października zeszłego roku. Na liczniku ma ok. 33 tys. w co w ogóle nie wierzę bo to rocznik '92.

Edytowane przez Sante
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz pytanie jak zmienić skład mieszanki w japońcu?

Normalnie :P

 

Sante - sprawdz poziom paliwa w gaznikach, czy Ci nie kopci na czarno i czy nie masz jakis nieszczelnosci. 7 litrow w tym sprzecie to za duzo. Tym bardziej w trasie. Proponuje Ci wykrecic swiece - jesli sa czarne to znaczy ze masz za bogata mieszanke (tak obstawiam), a jak normalne to szukaj wycieku z przewodow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje kawasaki pali 8.5l (styl jazdy nie ma większego znaczenia) ; ciągle się przymierzam do regulacji luzów zaworowych ale póki co trudno z funduszami a jak tylko są to na CPN błędne koło..

Moze tez zapominasz wylaczac ssania? Albo jezdzisz na jednym garze... Nie wiem co trzeba zrobic zeby tak palilo. Mi max spalil 7,5 w zime jezdzac na dystansach 8km w jedna strone. Wiec praktycznie tylko na rozgrzewanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji, to ja wcześniej założyłem podobny temat :) i może przydać się koledze

http://forum.motocyk...wasaki-gpz-500/

 

pracuje na 2 gary; ssanie wyłączam, oczywiście

zapalam na zaciśniętym po 20s ruszam i po 150m zmniejszam do połowy po 300wyłączam z grubsza jakoś tak

Edytowane przez losiak59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tu jest pies pogrzebany,po Twojej wypowiedzi wnioskuje ze masz za bogata mieszanke skoro przy 15*C nie uzywasz ssania.

 

A co powiesz na moją XJ 600 która też odpala bez ssania w lecie a pali mniej niż wszystkie inne znane mi egzemplarze.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...