Skocz do zawartości

Regulacja przepustnic wtrysku po ustawieniu zaworów


Lukki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Piotrek nie nerwujsia :)

Chyba cie wiosenna robota przywalila ze taki podminowany sie zrobiles.

Sam jestem ciekaw co Kivi napisal, z tym ze wg mnie podcisnienie jak najbardziej jest.

 

Ale zacznijmy od poczatku - podcisnienie powstaje w momencie suwu ssania w silniku 4 suwowym, tlok idzie w dol a zawor ssacy jest otwarty.

Powstaje jako roznica miedzy cisnieniem atmosferycznym, a cisnieniem we wnetrzu kolektora ssacaego na ktorego koncu znajduje sie gaznik

Z tym chyba wszyscy sie zgodza, nieprawdaz ?

To podcisnienie zasysa nowy ladunek mieszanki do cylindra przez gaznik i kolektor ssacy i wzrasta ono tym bardziej czym bardziej przeplyw powietrza

przez uklad jest ograniczony. Czyli podcisnienie najwieksze bedzie przy malych otwarciach przepustnicy, a najmniejsze przy pelnym otwarciu

przepustnicy, ale dalej bedzie istnialo bo ograniczeniem w stosunku do cisnienia atmosferycznego jest sam przekroj zarowno kolektora ssacego jak gaznika.

 

Taki jest moj poglad na ta sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale żaden nowoczesny silnik nie obejdzie się bez dalszego napływu mieszanki podczas początkowej części suwu sprężania, a w tedy nie mamy do czynienia z podciśnieniem w kolektorze ssącym (w pewnym przedziale obrotów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale żaden nowoczesny silnik nie obejdzie się bez dalszego napływu mieszanki podczas początkowej części suwu sprężania, a w tedy nie mamy do czynienia z podciśnieniem w kolektorze ssącym (w pewnym przedziale obrotów).

Zjawiska falowe - o tym juz Kivi mówił .

 

Apropos mieszanki w gaźniku - samo podcisnienie nie wyciąga benzyny z dyszy pod iglicą , wyciąga je efekt znany z perfum wyposazonych w atomizery . Przepływ powoduje powstanie podciśnienia w kapilarze dołaczonej do głównego przewodu z "przepływem" - w gażniku dysza pod iglica.

Tak dziaałają tez mini pompy strażackie .

 

Panie Piotrze , jezeli już mówimy o kulturze technicznej którą stawia Pan na piedestale to głupoty (jezeli już takimi były) usunięte uniemożliwiają polemikę z nimi czy tez konfrontację innych użytkownikow , czy aby napewno ,a czy może delikwent miał glębsza myśl tylko przywalił skrótem który nalezy rozwinąć .

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Venturi effect w odroznieniu od podcisnienia kolektora ssacego.

W to juz nie chcialem wchodzic.

Nie nazwal bym tego zjawiskiem falowym, ale moze nie mam racji.

 

PS ajriszkofi jak przyjade do Wwy wisisz mi irish coffie za wyklady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nazwal bym tego zjawiskiem falowym, ale moze nie mam racji.

Miałem na mysli pchanie się mieszanki do gara na początku suwu sprężania - efekt falowy - strzałka rezonansu przypada akurat w cylindrze (przy pewnych obrtach) + bezwładość słupa mieszanki . Efekt Venturiego nie ma nic wspólnego ze zjawiskami falowymi .

Powyżej poruszyłem 2 oddzielne tematy , nie rozróżniając ich .

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na mysli pchanie się mieszanki do gara na początku suwu sprężania - efekt falowy - strzałka rezonansu przypada akurat w cylindrze (przy pewnych obrtach) + bezwładość słupa mieszanki .

Powyżej poruszyłem 2 oddzielne tematy , nie rozróżniając ich .

 

w tym momencie zakręciłeś się " jak domek ślimaka "

mieszanka się nie pcha tylko jest zasysana a podciśnienie ze zmienną wartością jest cały czas podczas pracy silnika a wspomniany przez Adama "Venturi effect" jest nierozerwalnie związany z podciśnieniem i bez niego natychmiast zaniknie.

A teraz zasadnicze pytanie - jeżeli przy max. otwarciu przepustnicy w gardzieli dolotowej nie ma żadnego podciśnienia to co utrzymuje przepustnicę wraz z iglicą w górnym położeniu mimo naciskania na nią sprężyny ?

Jeżeli w tym przypadku nie ma podciśnienia to w jaki sposób paliwo z dyszy jest mieszane z powietrzem?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym momencie zakręciłeś się " jak domek ślimaka "

mieszanka się nie pcha tylko jest zasysana a podciśnienie ze zmienną wartością jest cały czas podczas pracy silnika a wspomniany przez Adama "Venturi effect" jest nierozerwalnie związany z podciśnieniem i bez niego natychmiast zaniknie.

A teraz zasadnicze pytanie - jeżeli przy max. otwarciu przepustnicy w gardzieli dolotowej nie ma żadnego podciśnienia to co utrzymuje przepustnicę wraz z iglicą w górnym położeniu mimo naciskania na nią sprężyny ?

Jeżeli w tym przypadku nie ma podciśnienia to w jaki sposób paliwo z dyszy jest mieszane z powietrzem?

Nie podciśnieie tylko nad- i pod- ciśnienie , nadciśnienie spowodowane jest bezwładością słupa mieszanki w kanale dolotowym i efektem falowym ( mówimy o jednym momencie czasu , nie o ciągłym procesie , akurat tutaj przy pewnych obrotach rezonans podbija cisnienie przez co pomaga napełnić cylinder a do tego występuje , wynikająca z podstawowych praw fizyki , bezwładość słupa zolu jakim jest mieszanka ) .Lub podcisnienie jeżeli mówimy o wartości sredniej odniesionej do dłuższego czasu pomiaru i tylko gardzieli gaźnika .

Efekt Venturiego , tak jest związany z podciśnieniem , ale nie tym wywoływanym przez układ korobowo - tłokowy tylko z podciśnieniem powodowanym przez przepływ czynnika przez zwężkę . Układ korbowo tłokowy wywołuje przepływ a ten z kolei podciśnienie w układzie Venturiego - gardzieli gaźnika .

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjawiska falowe - o tym juz Kivi mówił .

 

Apropos mieszanki w gaźniku - samo podcisnienie nie wyciąga benzyny z dyszy pod iglicą , wyciąga je efekt znany z perfum wyposazonych w atomizery . Przepływ powoduje powstanie podciśnienia w kapilarze dołaczonej do głównego przewodu z "przepływem" - w gażniku dysza pod iglica.

.

Może nie wyciąga, a wypycha powietrze o ciśnieniu atmosferycznym pod dyszą, które niejako "pcha" się do kolektora żeby wyrównać ciśnienie, a ze po drodze napotyka paliwo to go wypycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm , musze znaleźć jakiegos starego manuala - tam były fajne schematy przepływów w gaźniku . Mozliwe że tak jest jak mówisz , ale , ale - każda komora pływakowa ma otwarty przelew - kanał na zewnątrz . Cięzko w zamkniętym układzie było by napełniać komore pływakową , gdzies musiało by podziać się nadciśnienie spowodowane zmejszeniem objętości powietrza w komorze pywakowej .

Raczej stawaim na Venturiego w najczystszej postaci .

Musze rzucić okiem na literaturę tematyczną.

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm , musze znaleźć jakiegos starego manuala - tam były fajne schematy przepływów w gaźniku . Mozliwe że tak jest jak mówisz , ale , ale - każda komora pływakowa ma otwarty przelew - kanał na zewnątrz . Cięzko w zamkniętym układzie było by napełniać komore pływakową , gdzies musiało by podziać się nadciśnienie spowodowane zmejszeniem objętości powietrza w komorze pywakowej .

Raczej stawaim na Venturiego w najczystszej postaci .

Musze rzucić okiem na literaturę tematyczną.

Odpowietrzenie gaźnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jak jest zrealizowane - kanał wyrównujący ciśnienie z zewnętrznym , skonstruowany tak żeby paliwo sie nie wylewało . Jeżeli komora pływakowa ma ciśnienie atmosferyczne to cięzko do niej wprowadzić cisnienie pompujące paliwo przez dysze , efekt Wenturiego powoduje spadek ciśnienia w kanale dyszy i zassanie paliwa do gardzieli . Względnie to niemal to samo ;) - można uprościc podciśnienie w kanale zasysa paliwo , czy tez nadciśnienie atmosferyczne wpycha paliwo do dyszy.

Może to brzmi absurdalnie ale to są dwa osobne zjawiska - podciśnienie wywoływane przez układ kornowo tłokowy a podciśnienie wynikające z przepływu zolu przez gardziel .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bił się nie będę ,bo zbyt mało pamiętam w obecnej chwili , ale gardziel gaźnika zawsze jest węższa od jego wlotu i wylotu .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bił się nie będę ,bo zbyt mało pamiętam w obecnej chwili , ale gardziel gaźnika zawsze jest węższa od jego wlotu i wylotu .

No i właśnie tam jest dysza. Z niej wypływa już emulsja powietrze-paliwo niejako, a pęd powietrza je porywa. Myślę że nie mu tutaj już więcej nad czym teoretyzować bo temat był o przepustnicach motocykla na wtrysku, a nie o gaźnikach ;) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...