Adam M. Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Piotrek nie nerwujsia :)Chyba cie wiosenna robota przywalila ze taki podminowany sie zrobiles.Sam jestem ciekaw co Kivi napisal, z tym ze wg mnie podcisnienie jak najbardziej jest. Ale zacznijmy od poczatku - podcisnienie powstaje w momencie suwu ssania w silniku 4 suwowym, tlok idzie w dol a zawor ssacy jest otwarty.Powstaje jako roznica miedzy cisnieniem atmosferycznym, a cisnieniem we wnetrzu kolektora ssacaego na ktorego koncu znajduje sie gaznikZ tym chyba wszyscy sie zgodza, nieprawdaz ?To podcisnienie zasysa nowy ladunek mieszanki do cylindra przez gaznik i kolektor ssacy i wzrasta ono tym bardziej czym bardziej przeplyw powietrzaprzez uklad jest ograniczony. Czyli podcisnienie najwieksze bedzie przy malych otwarciach przepustnicy, a najmniejsze przy pelnym otwarciuprzepustnicy, ale dalej bedzie istnialo bo ograniczeniem w stosunku do cisnienia atmosferycznego jest sam przekroj zarowno kolektora ssacego jak gaznika. Taki jest moj poglad na ta sprawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 ... ale żaden nowoczesny silnik nie obejdzie się bez dalszego napływu mieszanki podczas początkowej części suwu sprężania, a w tedy nie mamy do czynienia z podciśnieniem w kolektorze ssącym (w pewnym przedziale obrotów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Niemniej jednak podciśnienie jest, a kivi gdzieś tam pisał że go nie ma. Reszty niestety też nie zdążyłem przeczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 (edytowane) ... ale żaden nowoczesny silnik nie obejdzie się bez dalszego napływu mieszanki podczas początkowej części suwu sprężania, a w tedy nie mamy do czynienia z podciśnieniem w kolektorze ssącym (w pewnym przedziale obrotów).Zjawiska falowe - o tym juz Kivi mówił . Apropos mieszanki w gaźniku - samo podcisnienie nie wyciąga benzyny z dyszy pod iglicą , wyciąga je efekt znany z perfum wyposazonych w atomizery . Przepływ powoduje powstanie podciśnienia w kapilarze dołaczonej do głównego przewodu z "przepływem" - w gażniku dysza pod iglica.Tak dziaałają tez mini pompy strażackie . Panie Piotrze , jezeli już mówimy o kulturze technicznej którą stawia Pan na piedestale to głupoty (jezeli już takimi były) usunięte uniemożliwiają polemikę z nimi czy tez konfrontację innych użytkownikow , czy aby napewno ,a czy może delikwent miał glębsza myśl tylko przywalił skrótem który nalezy rozwinąć . Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Venturi effect w odroznieniu od podcisnienia kolektora ssacego.W to juz nie chcialem wchodzic.Nie nazwal bym tego zjawiskiem falowym, ale moze nie mam racji. PS ajriszkofi jak przyjade do Wwy wisisz mi irish coffie za wyklady :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 (edytowane) Nie nazwal bym tego zjawiskiem falowym, ale moze nie mam racji.Miałem na mysli pchanie się mieszanki do gara na początku suwu sprężania - efekt falowy - strzałka rezonansu przypada akurat w cylindrze (przy pewnych obrtach) + bezwładość słupa mieszanki . Efekt Venturiego nie ma nic wspólnego ze zjawiskami falowymi .Powyżej poruszyłem 2 oddzielne tematy , nie rozróżniając ich . Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Miałem na mysli pchanie się mieszanki do gara na początku suwu sprężania - efekt falowy - strzałka rezonansu przypada akurat w cylindrze (przy pewnych obrtach) + bezwładość słupa mieszanki .Powyżej poruszyłem 2 oddzielne tematy , nie rozróżniając ich . w tym momencie zakręciłeś się " jak domek ślimaka "mieszanka się nie pcha tylko jest zasysana a podciśnienie ze zmienną wartością jest cały czas podczas pracy silnika a wspomniany przez Adama "Venturi effect" jest nierozerwalnie związany z podciśnieniem i bez niego natychmiast zaniknie.A teraz zasadnicze pytanie - jeżeli przy max. otwarciu przepustnicy w gardzieli dolotowej nie ma żadnego podciśnienia to co utrzymuje przepustnicę wraz z iglicą w górnym położeniu mimo naciskania na nią sprężyny ?Jeżeli w tym przypadku nie ma podciśnienia to w jaki sposób paliwo z dyszy jest mieszane z powietrzem? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 (edytowane) w tym momencie zakręciłeś się " jak domek ślimaka "mieszanka się nie pcha tylko jest zasysana a podciśnienie ze zmienną wartością jest cały czas podczas pracy silnika a wspomniany przez Adama "Venturi effect" jest nierozerwalnie związany z podciśnieniem i bez niego natychmiast zaniknie.A teraz zasadnicze pytanie - jeżeli przy max. otwarciu przepustnicy w gardzieli dolotowej nie ma żadnego podciśnienia to co utrzymuje przepustnicę wraz z iglicą w górnym położeniu mimo naciskania na nią sprężyny ?Jeżeli w tym przypadku nie ma podciśnienia to w jaki sposób paliwo z dyszy jest mieszane z powietrzem?Nie podciśnieie tylko nad- i pod- ciśnienie , nadciśnienie spowodowane jest bezwładością słupa mieszanki w kanale dolotowym i efektem falowym ( mówimy o jednym momencie czasu , nie o ciągłym procesie , akurat tutaj przy pewnych obrotach rezonans podbija cisnienie przez co pomaga napełnić cylinder a do tego występuje , wynikająca z podstawowych praw fizyki , bezwładość słupa zolu jakim jest mieszanka ) .Lub podcisnienie jeżeli mówimy o wartości sredniej odniesionej do dłuższego czasu pomiaru i tylko gardzieli gaźnika .Efekt Venturiego , tak jest związany z podciśnieniem , ale nie tym wywoływanym przez układ korobowo - tłokowy tylko z podciśnieniem powodowanym przez przepływ czynnika przez zwężkę . Układ korbowo tłokowy wywołuje przepływ a ten z kolei podciśnienie w układzie Venturiego - gardzieli gaźnika . Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Zjawiska falowe - o tym juz Kivi mówił . Apropos mieszanki w gaźniku - samo podcisnienie nie wyciąga benzyny z dyszy pod iglicą , wyciąga je efekt znany z perfum wyposazonych w atomizery . Przepływ powoduje powstanie podciśnienia w kapilarze dołaczonej do głównego przewodu z "przepływem" - w gażniku dysza pod iglica.. Może nie wyciąga, a wypycha powietrze o ciśnieniu atmosferycznym pod dyszą, które niejako "pcha" się do kolektora żeby wyrównać ciśnienie, a ze po drodze napotyka paliwo to go wypycha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 (edytowane) Hmm , musze znaleźć jakiegos starego manuala - tam były fajne schematy przepływów w gaźniku . Mozliwe że tak jest jak mówisz , ale , ale - każda komora pływakowa ma otwarty przelew - kanał na zewnątrz . Cięzko w zamkniętym układzie było by napełniać komore pływakową , gdzies musiało by podziać się nadciśnienie spowodowane zmejszeniem objętości powietrza w komorze pywakowej .Raczej stawaim na Venturiego w najczystszej postaci .Musze rzucić okiem na literaturę tematyczną. Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Hmm , musze znaleźć jakiegos starego manuala - tam były fajne schematy przepływów w gaźniku . Mozliwe że tak jest jak mówisz , ale , ale - każda komora pływakowa ma otwarty przelew - kanał na zewnątrz . Cięzko w zamkniętym układzie było by napełniać komore pływakową , gdzies musiało by podziać się nadciśnienie spowodowane zmejszeniem objętości powietrza w komorze pywakowej .Raczej stawaim na Venturiego w najczystszej postaci .Musze rzucić okiem na literaturę tematyczną.Odpowietrzenie gaźnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 No a jak jest zrealizowane - kanał wyrównujący ciśnienie z zewnętrznym , skonstruowany tak żeby paliwo sie nie wylewało . Jeżeli komora pływakowa ma ciśnienie atmosferyczne to cięzko do niej wprowadzić cisnienie pompujące paliwo przez dysze , efekt Wenturiego powoduje spadek ciśnienia w kanale dyszy i zassanie paliwa do gardzieli . Względnie to niemal to samo ;) - można uprościc podciśnienie w kanale zasysa paliwo , czy tez nadciśnienie atmosferyczne wpycha paliwo do dyszy.Może to brzmi absurdalnie ale to są dwa osobne zjawiska - podciśnienie wywoływane przez układ kornowo tłokowy a podciśnienie wynikające z przepływu zolu przez gardziel . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Nadciśnienie wypycha paliwo z dyszy, a jak je już wypchnie to przepływ powietrza w dolocie go rozpyla. I to samo podciśnienie w dolocie steruje przepustnicami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Bił się nie będę ,bo zbyt mało pamiętam w obecnej chwili , ale gardziel gaźnika zawsze jest węższa od jego wlotu i wylotu . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Bił się nie będę ,bo zbyt mało pamiętam w obecnej chwili , ale gardziel gaźnika zawsze jest węższa od jego wlotu i wylotu .No i właśnie tam jest dysza. Z niej wypływa już emulsja powietrze-paliwo niejako, a pęd powietrza je porywa. Myślę że nie mu tutaj już więcej nad czym teoretyzować bo temat był o przepustnicach motocykla na wtrysku, a nie o gaźnikach ;) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.