Skocz do zawartości

Inwazja pojazdów elektrycznych


ryhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To poszukaj jeszcze raz w wujku gogle, i przeczytaj ze zrozumieniem. Zasadę dzialania tej skrzyni naprawdę da się pojąć :biggrin:

 

Następny któremu trzeba udowadniać, że wielbłąd ma garba :icon_mrgreen:

 

 

Quanti86 ja też potrafiłem BMW 6.0 V12 zejść do 9 w trasie :) Tylko to już nie była normalna jazda.

I jak myślisz, kto jest bardziej wiarygodny test pokazany na filmie , czy twoja fotka nie mówiąca nic o warunkach i sposobie jazdy?

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo, skrzynia cvt to skrzynia bezstopniowa, o nieskończonej ilości przelożeń, a to, co mi prezentujesz, to sztucznie wygenerowane przez komputer wirtualne biegi mające na celu nie wkurwianie uszu. Tak w skrócie. To tak, jakbyś machał dżojstikiem w grze komputerowej. Ale w końcu wiesz lepiej, bo jesteś diagnostą...

Wielbłądzie.



I niestety, ta skrzynia to same wady i motoryzacyjne nieporozumienie, ze sporymi ograniczeniami dotyczącymi momentu. Ale o tym też pewnie wiesz :biggrin:



Pierwszy raz widziałem ten wynalazek w "holenderskim' volvo, na początku lat dziewięćdziesiątych, na skórzanym, trzeszczącym pasie.



Od tego czasu zmieniła się konstrukcja, ale nie zasada działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo, skrzynia cvt to skrzynia bezstopniowa, o nieskończonej ilości przelożeń, a to, co mi prezentujesz, to sztucznie wygenerowane przez komputer wirtualne biegi mające na celu nie wkurwianie uszu. Tak w skrócie. T

Brawo. W końcu pojąłeś o co mi chodziło :biggrin:

 

I niestety, ta skrzynia to same wady i motoryzacyjne nieporozumienie, ze sporymi ograniczeniami dotyczącymi momentu. Ale o tym też pewnie wiesz :biggrin:

Pozwolisz się nie zgodzę? :)

Poczytaj o e-cvt Toyoty.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo. W końcu pojąłeś o co mi chodziło :biggrin:

 

Pozwolisz się nie zgodzę? :)

Poczytaj o e-cvt Toyoty.

Toniesz, diagnosto. Słyszysz, że stemplują, ale nie wiesz, w której stacji...

 

Może po prostu nie pisz więcej o skrzyniach i sprzęgłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj Ks cos mi nie pasi, po ile u was 1 l gasoliny diesel, chyba po 1 euro z hakiem x 2 i stad te 2.5 euro, tyle zaoszczedzisz na 100 km. Okolo 2 l mniej spali ten Twoj diesel w porownaniu do benzyniaka. Sama roznica miedzy ropa a benzyna to chyba tylko parenascie eurocentow.

 

 

Robert, nie wiem gdzie mam cennik Civic'a

 

ale ten model z tym 1,5 Turbo jest juz o prawie czy ponad 1 000 € drozszy od diesel'a

 

Zrobta mi Taki wynik w miescie, pogadamy

 

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/a7607b7bab837f27

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz Kolego..

Ale w tym przypadku wiesz tyle co zjesz... A masz krzywe nogi jak kupę robisz...

I nie chce mi się z Tobą dyskutować, bo masz mizerne pojęcie o konstrukcji i wymaganiach silnika spalinowego o zapłonie iskrowym..

Twierdzisz ze mniej ci pali na wyzszej liczbie oktanowej to tak nop bez komentarza. Zadzwon i dopytaj w jakims zakladzie mechanicznym. Tak do kompletu to jeszcze napisz ze poprawia ci osiagi stosowanie benzyny o wyzszej liczbie oktanowej :)

 

Jeszcze jedno tak jak Tomo ci napisal, kupiles duzy samochod z malutkim silnikiem benzynowym, ktoremu turbo mialo dadac skrzydel, takie troche wytarcie dupy szklem nop ale twoja sprawa. Teraz masz efekty swojego przemyslanego zakupu znawco, tak maly silnik zaturbiony, tam sie musi szybko cos zje*ac obstawiam turbo potem elektronike jak na francuzow przystalo, lub odwrotnie. Zeby toto jechalo musisz klasc cegle na gaz wtedy i pali, nacisnac na gaz sie boisz ze wzgledu na zuzycie i kolo sie zamyka.

 

 

 

Robert, nie wiem gdzie mam cennik Civic'a

 

ale ten model z tym 1,5 Turbo jest juz o prawie czy ponad 1 000 € drozszy od diesel'a

 

Zrobta mi Taki wynik w miescie, pogadamy

 

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/a7607b7bab837f27

 

:crossy:

Ks te tysiacpinset turbo tez mi sie nie podoba w Hondzie, nop ale klocilismy sie ile wiecej pali stad dalem ten filmik, osobiscie nigdy nie jezdzilem ani jednym ani drugim.

To jakas zmowa producentow w Europie na downsizing sprzedawanie tak malych jednostek z turbo, nie chcialbym byc uzytkownikiem tego powyzej 200 tys km. Krotko mowiac robia naiwnych w balona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert.. Oświecę Cię...

Rozmawiasz. ..... prosty człowieczku... z osobą która pisała lata temu prace min. na temat silników spalinowych o zapłonie iskrowym...

Nie mam ci prosty człowieczku zamiaru tłumaczyć jaki mają ze sobą związek min. liczba oktanowa, stopień sprężania, moc i inne takie.. Jesteś zbyt prosty aby to pojąć...

I dlaczego producenci dają zalecenia na jakim paliwie jeździć (min. określając liczbę oktanową)...

I jakie oleje i po co lać do pieca...

 

I dlaczego obaj z Tommym jak dla mnie.... hmmm... opowiadacie bajki... żeby nie powiedzieć wprost, że pierdoły...

Polizaliście temat jak loda przez szybkę w sklepie i rozprawiacie o smaku i aromacie...

A to co pokazują komputery pokładowe to podobny ciężar gatunkowy ;)

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ks te tysiacpinset turbo tez mi sie nie podoba w Hondzie, nop ale klocilismy sie ile wiecej pali stad dalem ten filmik, osobiscie nigdy nie jezdzilem ani jednym ani drugim.

To jakas zmowa producentow w Europie na downsizing sprzedawanie tak malych jednostek z turbo, nie chcialbym byc uzytkownikiem tego powyzej 200 tys km. Krotko mowiac robia naiwnych w balona.

 

Robert,

 

ZA moich czasow galon kosztowal 1.19 $ wioec kazdy mial w doopei ile pali i co pali. Robilem w Norfolk VA u handlarza fur sportowych ( tak sie ladnie nazwal ) choc na placu sportowego to nie bylo anijednego, co najwyzej kilka muscle car'ow i te byly nawet calkiem fajne !

 

Tyle, ze tez juz ktos je wczesniej poprzerabial i stuningowal.

 

Honda robi zajefajne silniki i zajefajne auta i czas pokaze, czy ten 1,5 w Turbo bedzie jakos zdfawal egzamin czy tez bedzie ich pierwsza porazka. WEU generalnie nie potrzebujesz wiecej niz 2 l w 4 garach

Problem jaki mama, to kosmiczne wymogi o normach spalania z ktorymi nikt poza japoncami sobie tak naprawde nie radzi.

A z tym downsize'ingiem to masz racje.

 

Dle mnie wiec tez jest za male ale chyba obydwaj nie bedziemy mieli na to wplywu, tak jak te 6 pozostylych miliardow ludkow.

 

Co do oktanow, to im ich mniej tym wiecej paliwa silnik bezdie przepalal.

 

:icon_mrgreen:

 

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na silnikach, ale powiem jedno. Tankując e10 mam większe spalanie niż na e95. Więc coś z tymi oktanami jest na rzeczy. Może się mylę, ale dla mnie oktany to taka kaloryczność paliwa.

Zeżresz kaloryczny obiad to masz więcej sił do pracy. Pewnie i tak jest z silnikiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalają wam te fury jak 125 w 4T

 

 

IZO,

 

w lecie na letnich oponach furka nie przekracza w niektorych wypadkach 4 litrow - czsami nawet 3,8 realnego spalania. Obecnie w zimie niecale 5 l Lacznie z autostrada.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę, ale dla mnie oktany to taka kaloryczność paliwa.

mylisz się - to dwie praktycznie ze sobą nie powiązane wartości

LO- liczba oktanowa to określenie odporności na spalanie stukowe czyli samozapłon . Bardzo upraszczając - 98 producenci zalecają do silników o większym stopniu sprężania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

IZO,

 

w lecie na letnich oponach furka nie przekracza w niektorych wypadkach 4 litrow - czsami nawet 3,8 realnego spalania. Obecnie w zimie niecale 5 l Lacznie z autostrada.

 

:crossy:

Civiciem VII z eco vtec na trasie spokojnie dało się zejść ze spalaniem do 5,5 litra, a zdrowy rozsądek i troska o prawo jazdy nigdy nie pozwoliły mi go spałować na więcej niż 7,5 litra. już i tak trzeba się było nagimnastykować, więc ja tu jestem bliżej zdania Roberta jeśli chodzi o te różnice benzyna vs diesel. Nie ma opcji żeby mi jakikolwiek diesel spalił 4 litry mniej w tych samych warunkach co ja mierzyłem, a mierze tankując do pełna przed i po trasie i przeliczam z pokonanych kilometrów.

 

Szkoda że w civicu VII nie było diesla ( a może i dobrze :D) bo jeśli był by faktycznie droższy a różnica w spalaniu nie pokryła by różnicy w zakupie i serwisie to w sumie niezły klops :D

 

Edytowane przez IZO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...