junks10 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) Witam Właśnie odebrałem cylinder i dorobiony do niego nowy tłok - usługę wykonała firma Legra z Milanówka. Po wstępnych oględzinach stwierdziłem że cylinder nie był honowany - zrobiono tylko szlif. Czy to nie będzie przyczyną szybkiego zatarcia silnika, dodam że cylinder to żeliwny ślepak i pewnie ze względów technologicznych nie poddali go honowaniu (brak osprzętu?). Co o tym sądzicie? Edytowane 15 Lutego 2012 przez junks10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Witam Właśnie odebrałem cylinder i dorobiony do niego nowy tłok - usługę wykonała firma Legra z Milanówka. Po wstępnych oględzinach stwierdziłem że cylinder nie był honowany - zrobiono tylko szlif. Czy to nie będzie przyczyną szybkiego zatarcia silnika, dodam że cylinder to żeliwny ślepak i pewnie ze względów technologicznych nie poddali go honowaniu (brak osprzętu?). Co o tym sądzicie?Totalnie żadnej "jodełki" . To raczej nie wróży nic dobrego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Zastanawiam sie czy przed laty honowano cylindry, bo ten silnik pochodzi z 80 letniego motocykla, i nie jest specjalnie wysilony - z 350cm3 ma pewnie ok 10kM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1981 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 a od czego to cylinder???? pewnie dlatego nie bylo honowane bo cylinder jest slepy i nie ma otworu na przelot.Oselkami od glowicy do honowania raczej trzeba wyjechac poza otwór i dlatego ominięto tą metodę.Dawno temu pewien szlifierz robil cylindry na szlifierce do otworow do pojazdów typu wsk,komar itd heh i wszystko smigalo bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) Zastanawiam sie czy przed laty honowano cylindry, bo ten silnik pochodzi z 80 letniego motocykla, i nie jest specjalnie wysilony - z 350cm3 ma pewnie ok 10kMCo racja to racja ale jodełka pomaga utrzymywać film olejowy. Zobaczymy co na to mechanicy którzy naprawiali już takie albo starsze sprzęty.Wiele ciągników rolniczych (szczególnie polskich starych i mało wysilonych) bez honowania się obywa. Choc wiadomo silnik moto a silnik ciągnika to nie to samo. Edytowane 15 Lutego 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Widocznie honowania w tym cylindrze nie dalo sie wykonac, czy pytales wykonawce jaki byl powod nie zrobienia tego ?Przede wszystkim od niego powinienes dostac wskazowki dotyczace skladania i docierania tego zestawu, wroc do warsztatu i dopytaj sie o wszystko.Brak honowania nie spowoduje bezposrednio zatarcia tloka, ale wplynie na trudniejsze docieranie tego zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Z tym dopytaniem się to nie taka prosta sprawa:) , właściciel jest strasznie nerwowy, przy prubie rozmowy rzuca słuchawką i w ogóle nie da mu się nic zasugerować odnośnie remontu (ciągle powtarza że 50lat siedzi w tym fachu i wszystko wie). Całą sprawę załatwiałem wysyłkowo, remont miał trwać max. 2 tygodnie a przeciągnął się do 5 :banghead:Ponieważ namiary na firmę znalazłem na tym forum to przy okazji warto przedstawić dorobiony, nowy tłok - oczywiście według oryginalnego który miał być wzorem; jakie było moje zdziwienie jak go zobaczyłem :blink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Czy tłok jest zowalizowany?Czy jest wysezonowany w oleju?Jakie ma średnice? - trzy miejsca nas interesują. Czy można poprosić zdjęcie wnętrza cylindra? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Tlok jest zrobiony pod wspolczesne pierscienie z Primy, dlatego roznica w szerokosci rowkow.Facet bedzie spokojniej rozawial jak mu powiesz ze nie masz pretensji tylko chcesz sie czegos dowiedziec po prostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Tlok jest zrobiony pod wspolczesne pierscienie z Primy, dlatego roznica w szerokosci rowkow.Facet bedzie spokojniej rozawial jak mu powiesz ze nie masz pretensji tylko chcesz sie czegos dowiedziec po prostu.Dorobienie pierścieni to nie problem, dorabia się je praktycznie od ręki do danego tłoka. Wiec skoro w oryginale były dwa szerokie to takie powinien według mnie zrobić w nowym tłoku. W ogóle ten tłok to ma tyle wspólnego z oryginałem co tłok od samochodu dopasowany do tego cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Czemu są trzy rowki na pierścienie?Czemu denko nie jest sfazowane?Jakie pierścienie proponuje "majster" do tego tłoka? To pytania do "majstra".Szczególnie interesuje mnie owalizacja. Ktoś powie, że ślepaki nie musiały mieć tłoków owalizowanych, a dodatkowo współczesne oleje utrudnią zatarcie. Ale czemu weteran ma nie działać nieco lepiej? Albo mniej źle, jeśli ma jakieś inne braki... Dawaj fotkę cylindra. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Czemu są trzy rowki na pierścienie?Czemu denko nie jest sfazowane?Jakie pierścienie proponuje "majster" do tego tłoka? To pytania do "majstra".Szczególnie interesuje mnie owalizacja. Ktoś powie, że ślepaki nie musiały mieć tłoków owalizowanych, a dodatkowo współczesne oleje utrudnią zatarcie. Ale czemu weteran ma nie działać nieco lepiej? Albo mniej źle, jeśli ma jakieś inne braki... Dawaj fotkę cylindra."Majster" zrobił tłok na trzy pierścienie, takie jego widzimisie:) Ogólnie to tłok wygląda na porządny, jest owalizowany i stożkowy. Ale boje się że trzy pierścienie, w tym zgarniający będą za szczelne do takiego starego silnika. Smarowanie jest tam bardzo słabe, w większości rozbryzgowe a zawory pracują "na sucho". Najgorsze jest to, że istotnym wymiarem tłoka w tym silniku był rozstaw prowadnic sworznia (miejsce na główkę korbowodu). W normalnym silniku jest tak że tłok można przesuwać na lewo i prawo (i tak jest w tym dorobionym tłoku), tutaj nie powinno być tego luzu ponieważ korbowód można przesuwać na dolnym łożysku - tłok centruje korbowód na łożysku głównym. Będę musiał dorobić jakieś podkładki dystansowe na sworzeń. Zdjącie gładzi cylindra, mało widać ale dzisiaj oddałem cylinder do kolejnego majstra aby zrobił zawory, więc lepszego w tym momencie nie zrobię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 na węższych pierścieniach powinny być mniejsze opory ruchu zwłaszcza na wysokich obrotach, z drugiej strony są to pierścienie wykonane z zupełnie innego materiału (skąd wziąć oryginał?) i nie wiadomo jak będą się zużywać podczas współpracy ze starą tuleją. A ogólnie korzystaliśmy z usług tego Pana - dorabialiśmy tłok do motocykla hondy nsr 150 około '90. Tłok był dużo cięższy niż oryginał jakieś tam pierścienie miał, na pewno nie był wtryskiwany pod ciśnieniem, owalizacja była, stożek - nie sprawdzałem. Był zbyt ciasno pasowany, zatarł się i odpękło denko na oknie wydechowym po jakimś niewielkim przebiegu rzędu 500 czy 1000km. Drugi dorobiony pękł w pół na wysokości sworznia, wytrzymał 1000km. Podejrzwamy, że walił o głowicę (ehh trzeba było sprawdzać kalką....) ale tylko podejrzewamy bo teraz już tego nie sprawdzimy, korba jest krzywa, a motocykl gnije gdzieś w jakiejś piwnicy. Generalnie nie są to tłoki odpowiednie do średnio - nowoczesnego motocykla, w przed wojennym motocyklu mogą się sprawdzić. Napewno wyskoczą jakieś kwiatki podczas składania. Np czy przez ten brak fazy nie będzie walił w czapę, nie wiem jak ona wygląda, nasz tłok jeśli walił to właśnie samym obrzeżem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Masz rację, nie musiały być owalizowane ponieważ posiadały "kieszenie" nie pozwalające na zacieranie się boków tłoka.Miały one jeszcze jedno ważne zadanie - magazynowały część oleju i poprawiały w ten sposób smarowanie zwłaszcza na wolnych obrotach.Podejrzewać należy, że to jest jakiś standardowy tłok dopasowany na siłę pod wymiar.Konstruktor założył szerokie pierścienie i takie tam powinny być. na węższych pierścieniach powinny być mniejsze opory ruchu zwłaszcza na wysokich obrotach, z drugiej strony są to pierścienie wykonane z zupełnie innego materiału (skąd wziąć oryginał?) i nie wiadomo jak będą się zużywać podczas współpracy ze starą tuleją. A ogólnie korzystaliśmy z usług tego Pana - dorabialiśmy tłok do motocykla hondy nsr 150 około '90. Tłok był dużo cięższy niż oryginał jakieś tam pierścienie miał, na pewno nie był wtryskiwany pod ciśnieniem, owalizacja była, stożek - nie sprawdzałem. Był zbyt ciasno pasowany, zatarł się i odpękło denko na oknie wydechowym po jakimś niewielkim przebiegu rzędu 500 czy 1000km. Drugi dorobiony pękł w pół na wysokości sworznia, wytrzymał 1000km. Podejrzwamy, że walił o głowicę (ehh trzeba było sprawdzać kalką....) ale tylko podejrzewamy bo teraz już tego nie sprawdzimy, korba jest krzywa, a motocykl gnije gdzieś w jakiejś piwnicy. Generalnie nie są to tłoki odpowiednie do średnio - nowoczesnego motocykla, w przed wojennym motocyklu mogą się sprawdzić. Napewno wyskoczą jakieś kwiatki podczas składania. Np czy przez ten brak fazy nie będzie walił w czapę, nie wiem jak ona wygląda, nasz tłok jeśli walił to właśnie samym obrzeżem Jakie w/g Ciebie są te wysokie obroty dla 80 letniego motocykla?Cylinder ślepaka inaczej odprowadza temperaturę pracy, i po to były szerokie pierścienie z żeliwa sferoidalnego. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Zrobiłem kilka zdjęć z wymiarami tłoka - nie zwracajcie uwagi na sposób pomiarów (suwmiarka która jest mało dokładna :biggrin: ) W dolnej części tłokaW części pod pierścieniamiCzęść z pierścieniami nie owalizowana Zastanawiam się jaki powinien być luz montażowy na zamkach pierścieni, jeszcze go nie mierzyłem ale jest mały. Chyba go powiększę do 0,35-0,45mm (tak dla spokojności :biggrin: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.