baddave Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam rozebrałem moją rm, i moim oczom ukazała się mega rysa http://imageshack.us/photo/my-images/713/sdc11616j.jpg .Dzisiaj ściągnąłem cały cylinder wyciągnąłem tłok i na tłoku też jest rysa. Jak rozierałem gaźnik w króćcu ssącym był piasek i prawdopodobnie przyczyną rys były ziarenka piachu. Wiem że cylinder jest na nicasilu, lecz niestety nie stać mnie na regeneracje a tym bardziej na nowy cylinder . Znalazłem ofertę w katowicach na temat tulejowania, czyli nicasil zostaje usunięty i zostaje wprasowana tuleja żeliwna. Słyszałem, że podobno może spaść moc. Nie wiem co mam robić czy dać do honowania, czy szlifowania nie mam pojęcia. Proszę o rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 moc spadnie ci niezauważalnie, zakład Woryny nie robi fuszerki, mam własnie od niego swój cylinderek, 2tyg trwa robota, okna porobione bardzo dokladnie, do tego tłok wossnera nominał, podobną imprezę zafundowali sobie moi koledzy cr 250, yz250, tyle ze jeszcze nie złozyliśmy maszyn bo zimno lata u nas rm 250 juz sporo pojechal na tej tulei i nie ma problemów,jedyny ból to moze byc dostępnosc tłoków, bo do nicasilu masz sporo selekcji ale wiekszych o 0.01, a do tulei trzeba po szlifie trzeba tłok min. 0.25mm wiekszy, do 200 i 250 tek są, nie wiem jak do 125 ta rysa u ciebie moim zdaniem nie jest od piasku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baddave Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Dzięki kolego za szybką odpowiedź ! <piwko>No właśnie myślałem nad zakładem Woryny, gdzieś właśnie wyczytałem, że moc może spaść i zacząć puchnąć czy coś takiego.. Jak u ciebie jest z tym zauważyłeś coś ? . Ja mam tłok VORTEXA ten co wyciągnąłem na nim też są rysy ale czy z rysami na tłoku da się coś zrobić?. Szlif albo coś? . Czyli w 100% polecasz zrobienie tuleii ?P.S a od czego myślisz może ona być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 (edytowane) polecic w 100% nie mogę, bo tak jak pisałem, jeszcze nie złozyłem silnika, robie tez remon dołu, ale kolega lata na rmce 250tce i nie narzeka tyle ze tam mocy jest tak duzo ze w zasadzie nawet spadek o 10% byłby trudny do zauważenia motor-tech wykonał jak mozna tu przeczytać http://motor-tech.pl/ ponad 10 000 remontów, takie doswiadczenie jest jakąś tam gwarancją, napewno lepiej zrobic tam niz w zakladzie co wbija tuleje do żuków i polonezów a o wyczynowych silnikach nawet nie słyszał tłok mozesz miec vertexa, musisz go wymienic tak czy siak co do rysy to zobacz czy przypadkiem nie wypada na niej zamek pierscienia na tłoku Edytowane 5 Lutego 2012 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baddave Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Rozumiem, szczerze to raczej nie od zamku pierścienia , nie mam pojęcia od czego ta rysa się zrobiła..Czytałem też o kutym tłoku, wossnera bo on jest pokryty teflonem przez co zmniejsza tarcie w cylindrze i nadaje się do nicasilu, aluminium czy też żeliwa co sądzisz ?A stary tłok wystawić na allegro ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Czytałem też o kutym tłoku, wossnera bo on jest pokryty teflonem przez co zmniejsza tarcie w cylindrze i nadaje się do nicasilu, aluminium czy też żeliwa co sądzisz ?nada sięA stary tłok wystawić na allegro ?świetny pomysł, tylko napisz w aukcji w jakim jest stanie, no chłopie nie rób se jaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baddave Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 No co może komuś by się przydał :) chociażby jako brelok :P .A może najpierw dać do honowania i zobaczyć co z tego będzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 taka rysa? nie uda sie shonować. Ja mam tuleje z motor-techu i nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baddave Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 A jak z mocą widzisz jakąś różnicę ? Nie przegrzewa się moto ani nic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Czy wogole mierzyles zuzycie tloka lub pierscieni w tej tulei ?Daj zdjecia tloka co najmniej z dwu stron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 dobrze by było zmierzyć sprężanie, to da obraz spadku kompresji. Może nie być tragedii i może jeszcze pojezdzi, niedobrze że w górnej części cylinra. Zrzuć pierścień włóż go w cyliner i dopchaj tłokiem tak ze2-3 cm żeby równo siedział. zmierz szczeline na zamku wg serwisówki do 0,8 max. Jakbyś miał 0.2-0,3 plus grubość rysy to może jeszcze trzymać kompresję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 (edytowane) Niewyraźnie widać ale jak rysa będzie gruba to nicasil może zacząć się łuszczyć. U znajomego takie coś właśnie miało miejsce.Co do rysy to prędzej pęknięty pierścień zostawiłby taką rysę niż piasek. Edytowane 6 Lutego 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 (edytowane) Wprasuj tuleję,nowy tłok,pierścienie a będziesz zadowolony. Edytowane 9 Lutego 2012 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rams Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 (edytowane) Szkoda niszczyć cylinder tuleją. Wyślij lepiej cylinder do nałożenia nowej powłoki nicasil. Tuleja to jest tylko pozorna oszczędność, na tuleji wymienisz max dwa, trzy tłoki jeśli są dostępne nadwymiarowe, jeśli nie ma nadwymiarowych tłoków to jesteś w d*pie, ponieważ zjeździsz jeden tłok i co trzeba będzie znów wbić nową tuleje i koszta rosną. W crossie 125 2t bardzo szybko tłoki tracą wymiar. Przy amatorskiej jeździe wciągu sezonu spokojnie wyjeździsz ze dwa tłoki. Cena nałożenia nicasilu wynosi 850zł, masz cztery selekecje (zależy od motocykla), jęśli będziesz dbał o filtr powietrza, odpowiednie ustawienia gaźnika to spokojnie na jednej selekcji 2 tłoki zjeżdzisz lub więcej. Teraz sobiep olicz koszt tuleji do 2t kosztuje 450zł + 50 zł szlif co wymiana tłoka, dajmy na to masz dostępny jeden tylko tłok nadwymiarowy, a w roku zjeździsz dwa tłoki to po sezonie będziesz musiał znów wysyłać cylinder i stracić 450zł. Cena nicasilu kosztuje 850-950 zł ale nie musisz szlifować cylindra z każdą wymianą tłoka, na nicasilu wyjeździsz sporo więcej tłoków niż na tuleji. Jeszcze pamiętaj o tym, że jak założysz tuleje to motocykl straci sporo na wigorze, wolniej się będzie wkręcał i słabsza moc w górnym zakresie obrotów. Edytowane 10 Lutego 2012 przez Rams Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Cena nałożenia nicasilu wynosi 850zł+300zł wysyłki do Anglii i z powrotem i miesiąc czekaniamotocykl straci sporo na wigorze, wolniej się będzie wkręcał i słabsza moc w górnym zakresie obrotów.coś takiego moze wystąpic jak wstawiasz tuleję u pana Staszka i nie odtworzy on okien w cylindrze lub zrobi to niedbale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.