Skocz do zawartości

Rysa na cylindrze w RM 125


baddave
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam rozebrałem moją rm, i moim oczom ukazała się mega rysa http://imageshack.us/photo/my-images/713/sdc11616j.jpg .

Dzisiaj ściągnąłem cały cylinder wyciągnąłem tłok i na tłoku też jest rysa. Jak rozierałem gaźnik w króćcu ssącym był piasek i prawdopodobnie przyczyną rys były ziarenka piachu. Wiem że cylinder jest na nicasilu, lecz niestety nie stać mnie na regeneracje a tym bardziej na nowy cylinder . Znalazłem ofertę w katowicach na temat tulejowania, czyli nicasil zostaje usunięty i zostaje wprasowana tuleja żeliwna. Słyszałem, że podobno może spaść moc. Nie wiem co mam robić czy dać do honowania, czy szlifowania nie mam pojęcia. Proszę o rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc spadnie ci niezauważalnie, zakład Woryny nie robi fuszerki, mam własnie od niego swój cylinderek, 2tyg trwa robota, okna porobione bardzo dokladnie, do tego tłok wossnera nominał, podobną imprezę zafundowali sobie moi koledzy cr 250, yz250, tyle ze jeszcze nie złozyliśmy maszyn bo zimno

 

lata u nas rm 250 juz sporo pojechal na tej tulei i nie ma problemów,

jedyny ból to moze byc dostępnosc tłoków, bo do nicasilu masz sporo selekcji ale wiekszych o 0.01, a do tulei trzeba po szlifie trzeba tłok min. 0.25mm wiekszy, do 200 i 250 tek są, nie wiem jak do 125

 

ta rysa u ciebie moim zdaniem nie jest od piasku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za szybką odpowiedź ! <piwko>

No właśnie myślałem nad zakładem Woryny, gdzieś właśnie wyczytałem, że moc może spaść i zacząć puchnąć czy coś takiego.. Jak u ciebie jest z tym zauważyłeś coś ? . Ja mam tłok VORTEXA ten co wyciągnąłem na nim też są rysy ale czy z rysami na tłoku da się coś zrobić?. Szlif albo coś? . Czyli w 100% polecasz zrobienie tuleii ?

P.S a od czego myślisz może ona być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecic w 100% nie mogę, bo tak jak pisałem, jeszcze nie złozyłem silnika, robie tez remon dołu, ale kolega lata na rmce 250tce i nie narzeka tyle ze tam mocy jest tak duzo ze w zasadzie nawet spadek o 10% byłby trudny do zauważenia

 

motor-tech wykonał jak mozna tu przeczytać http://motor-tech.pl/ ponad 10 000 remontów, takie doswiadczenie jest jakąś tam gwarancją, napewno lepiej zrobic tam niz w zakladzie co wbija tuleje do żuków i polonezów a o wyczynowych silnikach nawet nie słyszał

 

tłok mozesz miec vertexa, musisz go wymienic tak czy siak

 

co do rysy to zobacz czy przypadkiem nie wypada na niej zamek pierscienia na tłoku

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, szczerze to raczej nie od zamku pierścienia , nie mam pojęcia od czego ta rysa się zrobiła..

Czytałem też o kutym tłoku, wossnera bo on jest pokryty teflonem przez co zmniejsza tarcie w cylindrze i nadaje się do nicasilu, aluminium czy też żeliwa co sądzisz ?

A stary tłok wystawić na allegro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem też o kutym tłoku, wossnera bo on jest pokryty teflonem przez co zmniejsza tarcie w cylindrze i nadaje się do nicasilu, aluminium czy też żeliwa co sądzisz ?

nada się

A stary tłok wystawić na allegro ?

świetny pomysł, tylko napisz w aukcji w jakim jest stanie, no chłopie nie rób se jaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze by było zmierzyć sprężanie, to da obraz spadku kompresji. Może nie być tragedii i może jeszcze pojezdzi, niedobrze że w górnej części cylinra. Zrzuć pierścień włóż go w cyliner i dopchaj tłokiem tak ze2-3 cm żeby równo siedział. zmierz szczeline na zamku wg serwisówki do 0,8 max. Jakbyś miał 0.2-0,3 plus grubość rysy to może jeszcze trzymać kompresję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewyraźnie widać ale jak rysa będzie gruba to nicasil może zacząć się łuszczyć. U znajomego takie coś właśnie miało miejsce.Co do rysy to prędzej pęknięty pierścień zostawiłby taką rysę niż piasek.

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda niszczyć cylinder tuleją. Wyślij lepiej cylinder do nałożenia nowej powłoki nicasil. Tuleja to jest tylko pozorna oszczędność, na tuleji wymienisz max dwa, trzy tłoki jeśli są dostępne nadwymiarowe, jeśli nie ma nadwymiarowych tłoków to jesteś w d*pie, ponieważ zjeździsz jeden tłok i co trzeba będzie znów wbić nową tuleje i koszta rosną. W crossie 125 2t bardzo szybko tłoki tracą wymiar. Przy amatorskiej jeździe wciągu sezonu spokojnie wyjeździsz ze dwa tłoki. Cena nałożenia nicasilu wynosi 850zł, masz cztery selekecje (zależy od motocykla), jęśli będziesz dbał o filtr powietrza, odpowiednie ustawienia gaźnika to spokojnie na jednej selekcji 2 tłoki zjeżdzisz lub więcej. Teraz sobiep olicz koszt tuleji do 2t kosztuje 450zł + 50 zł szlif co wymiana tłoka, dajmy na to masz dostępny jeden tylko tłok nadwymiarowy, a w roku zjeździsz dwa tłoki to po sezonie będziesz musiał znów wysyłać cylinder i stracić 450zł. Cena nicasilu kosztuje 850-950 zł ale nie musisz szlifować cylindra z każdą wymianą tłoka, na nicasilu wyjeździsz sporo więcej tłoków niż na tuleji. Jeszcze pamiętaj o tym, że jak założysz tuleje to motocykl straci sporo na wigorze, wolniej się będzie wkręcał i słabsza moc w górnym zakresie obrotów.

Edytowane przez Rams
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena nałożenia nicasilu wynosi 850zł

+300zł wysyłki do Anglii i z powrotem i miesiąc czekania

motocykl straci sporo na wigorze, wolniej się będzie wkręcał i słabsza moc w górnym zakresie obrotów.

coś takiego moze wystąpic jak wstawiasz tuleję u pana Staszka i nie odtworzy on okien w cylindrze lub zrobi to niedbale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...