Skocz do zawartości

Suzuki bandit 1200


ventura
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Może ktoś mi odpowie. Bandit 1200 2003r.Zauważyłem że pod prawym deklem silnika tym co przykrywa zapłon zbiera sie olej. Zdjełem pokrywe i polał się olej spod tego dekla, cały impulsator i reszta aż się świeci bo olej tam krąży.I teraz pytanie, posypał się simering na wale czy tam olej poprostu ma być?post-5818-0-71948500-1326530859_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeszcze jedno mam pytanko.Tym razem chodzi o gaźniki. Moto kupiłem na jesieni z francji i nie wiem czy ktoś tam w nich nie babrał z zestawem dyno bo chyba dostaje za dużo wahy. Ogólnie przy puszczeniu gazu mam wrażenie że cały cykl spalania obywa się w tłumiku bo tak strzela jak w sylwestra ale to szczegół. Istotniejszą sprawą jest to że przy dodaniu gazu i utrzymaniu obrotów na 2000 prycha, kuśtyka i dźwięki z niego wychodzą jakby zaciągał jakieś dodatkowe porcje paliwa. Na jałowym biegu jest dobrze i w całym wyższym zakresie obrotów też. Niedawno robił też tak na biegu jałowym i się zalewał.Sprawdziłem i wymieniłem wszystkie zaworki iglicowe bo dwa puszczały. I zaczął na wolnych obrotach chodzić dobrze a całe zjawisko przeniosło się wyżej.Jeszcze kilka pytań technicznych. Podajcie ludzie wymiary dysz gaźnika to obadam czy nie są pozamieniane. I czy fabryczna iglica ma regulacje czy tylko te z dyno? Bandit 1200 S 2003r. Ostatnie pytanie. Może mi ktoś naświetlić regulacje tych śrub w gaźnikach wkręconych od strony filtra paliwa od dołu?To są od składu mieszanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda iglica to ma .

a w Twoim bandziorze masz prawdopodobnie za duży "przewiew" , założyłes przelot bez zmiany filtra powietrza? Rzuć okiem na świece , wrzuć fotke , pomożemy .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki wrzuce w miarę jak najszybciej.Wydech mam oryginał,świece nowe,zaworki iglicowe nowe, przebieg 33000 :rolleyes: ale coś koło tego.Zanim wymieniłem zaworki zrobiłem 100km i na koniec padł bo lały na dwa gary jak cholera.Dolałem wahy i mnie poraziło. Bo opindolił równe 10l na 100km ze średnią prędkością 120 na trasie. Tak więc wszystkie zaworki nowe, czekam na nowy filtr powietrza i będzie drugi pomiar. Ssanie chyba zamyka,przynajmniej optycznie,hamulce nie blokują. Ale pocieszyłeś mnie z iglicami.Myśle że tu jest pies pogrzebany bo świece ogólnie były dość ciemne więc jeżeli po wymianie filtra powietrza nic się nie poprawi to zajme się nimi w następnej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czyszczenia gaźniki, regulacja składu mieszanki, na końcu można podpiąć pod waku i zobaczyć synchro. B1200 powinno palić na spokojnie jakieś 7l/100.

 

PS. Witam kolegę z Iławy :)

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam również :) .

A więc jeśli chodzi o ciąg dalszy po tych zabiegach to sprawa wygląda tak. Wczoraj polecieliśmy do Gietrzwałdu,zrobiłem 115 km w dwie strony.Zimno jak cholera było i jeszcze padało więc całą trase zrobiliśmy spacerowo praktycznie nie przekraczając 100km/h. Zalałem przed wyjazdem do pełna i tak samo jak wróciłem. Oczom ciężko było uwierzyć bo weszło niespełna 5l wahy.Tyle spalił na 115 km. Czyli przy "normalnej" jeździe w słoneczny letni dzień w 7 powinna się sprawa zamknąć. Tym samym dołączyłem do grona niewielu ludzi którzy twierdzą że bandzior zejdzie poniżej 5l/100, potwierdzam to możliwe.A co do gaźników to moment jakby kuśtykania pozostał przy około 2000 obr/min. I mam wrażenie że jakoś w tym momencie go zalewa. Ktoś mi naświetli sprawę regulacji na tych śrubach w gaziorach zaznaczonych strzałkami? Ustawia się je wykręcając o ileś obrotów? I za co one odpowiadają?

post-5818-0-40116400-1334603218_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam również :) .

A więc jeśli chodzi o ciąg dalszy po tych zabiegach to sprawa wygląda tak. Wczoraj polecieliśmy do Gietrzwałdu,zrobiłem 115 km w dwie strony.Zimno jak cholera było i jeszcze padało więc całą trase zrobiliśmy spacerowo praktycznie nie przekraczając 100km/h. Zalałem przed wyjazdem do pełna i tak samo jak wróciłem. Oczom ciężko było uwierzyć bo weszło niespełna 5l wahy.Tyle spalił na 115 km. Czyli przy "normalnej" jeździe w słoneczny letni dzień w 7 powinna się sprawa zamknąć. Tym samym dołączyłem do grona niewielu ludzi którzy twierdzą że bandzior zejdzie poniżej 5l/100, potwierdzam to możliwe.A co do gaźników to moment jakby kuśtykania pozostał przy około 2000 obr/min. I mam wrażenie że jakoś w tym momencie go zalewa. Ktoś mi naświetli sprawę regulacji na tych śrubach w gaziorach zaznaczonych strzałkami? Ustawia się je wykręcając o ileś obrotów? I za co one odpowiadają?

post-5818-0-40116400-1334603218_thumb.jpg

Powiem tak, skoro nie wiesz co z tymi śrubami począć, to ich nie dotykaj, bo służą do regulacji składu mieszanki, co ma ogromny wpływ na pracę silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są śruby regulujące skład mieszanki na wolnych obrotach.

W wielu instrukcjach piszą aby tego nie dotykać ale jeżeli już ktoś nimi kręcił to należy każdą z nich kolejno delikatnie wkręcić do wyczuwalnego oporu i wykręcić o 3 obroty.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są śruby regulujące skład mieszanki na wolnych obrotach.

W wielu instrukcjach piszą aby tego nie dotykać ale jeżeli już ktoś nimi kręcił to należy każdą z nich kolejno delikatnie wkręcić do wyczuwalnego oporu i wykręcić o 3 obroty.

 

Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Nie mam w naturze babrać w czymś bez potrzeby odnośnie odpowiedzi piętro wyżej.Ale nie jestem ostatnim laikiem w mechanice i poruszam się w świecie moto tyle że żaden z kumpli nie był w stanie logicznie mi na to odpowiedzieć bo wszyscy wychodzimy z założenia że jak coś chodzi to lepiej to zostawić w spokoju i nie szukać wrażeń.A w moim bandziorze przed sprzedażą ewidentnie ktoś babrał w gaźńikach i próbuje to doprowadzić do ładu.Jedyne co przychodzi mi do głowy żeby to skorygować to na podstawie wyglądu świec bo innej opcji żeby te śruby ustawić nie widzę poza wspomnianym ustawieniem przez Piotra.Dzięki zatem kolego Piotrze za info,sprawdze przy najbliższej okazji na ile ktoś tam zapuścił wodze fantazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co przychodzi mi do głowy żeby to skorygować to na podstawie wyglądu świec bo innej opcji żeby te śruby ustawić nie widzę poza wspomnianym ustawieniem przez Piotra.

 

Nic Ci to nie da, bo te śruby regulują skład mieszanki do 1/4 otwarcia przepustnicy. Później za skład odpowiedzialna jest iglica.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic Ci to nie da, bo te śruby regulują skład mieszanki do 1/4 otwarcia przepustnicy. Później za skład odpowiedzialna jest iglica.

 

Zgadza się ale nic innego narazie mi nie przychodzi.A odkręcając te śruby od składu mieszanki zwiększamy przepływ powietrza czy paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...