Skocz do zawartości

Triumph Sprint 1050 nie pali


oklej
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moj Sprincik stal pod pokrowcem okolo miesiaca od ostatniej jazdy juz podczas to ktorej dwa razy mi zgasl, ale zaraz zapalil po lekkim pochcechlaniu rozrusznika. Ostatnio probowalem go przepalic i odpalil ladnie pochodzil 10 sekund i zgasl. Za druga proba zapalil i zaraz zgasl za trzecia dalem mu gazu, zapalil ale dziwny dzwiek szedl z silnika taki bym powiedzial furkoczacy jakby samo powietrze mielil. Od tamtej pory tylko rozrusznik kreci, momentami jakby chcial zskoczyc ale slabo bardzo bardzo to slychac. Jak dotad KO. Pompa paliwa wydaje normalny dzwiek po wlaczeniu zaplonu. Ja bym obstawil zapchany filtr benzyny. Wymienilbym go bez pytania, ale sprawa wyglada tak ze jest on zintegrowany z pompa paliwa i chcialbym wykluczyc ewentualne inne opcje zanim kupie nowa pompe lub rozdlubie stara do przerobki na zwykly filtr (widzialem w necie tutorial do mojego modelu) Za wszelkie sugestie oczywiscie dziekuje (w baku 10 litrow paliwa).

Edytowane przez oklej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Byłem wyoutowany z życia przez 2 miesiące z powodu operacji kręgosłupa a sprzęt stał jak stał do dziś. Wymieniłem świece (iskra na starych była), Sprawdziłem pompkę paliwa (do listwy od wtrysków wężykiem paliwo na pewno dochodzi). Odpiąłem alarm (pomyślałem że może imobilajzer trzyma) Moto dalej nie paliło. Zacząłem kombinować, zdjąłem puszke filtra powietrza i podczas kręcenia rozrusznika włożyłem palec po kolei w każdy otwór prrzepustnicy. Palec Suchy. Wlałem po kapce benzyny w przepustnicę i silnik ożył na krótką chwilę (1-2 sek,) Wygląda zatem na to że coś się walnęło z wtryskami. Sprawdziłem wszsystkie wtyczki dochodzące do wtryskiwaczy i nic to nie dało. Moja wiedza kończy się w tym momencie. Wymieniać wtryskiwacze ? Kombinować coś z tymi? Przypominam że moto nie odpaliło po miesiącu stania a przedtem nie było z nim żadnych problemów. Proszę o pomoc bo w Anglii dzis 10 stopni i aż mnie korci co by se pierwszą przejażdżkę zafundować w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPS? rozszyfrujesz dla mnie skrót? pierwszy raz się z nim spotykam? Sprawdzić miernikiem pewnie? W którym miejscu tego szukać? dziex

 

Jeżeli ten skrót jest dla Ciebie niezrozumiały to nie dotykaj tego motocykla tylko zbieraj kasę i oddaj go do serwisu.

Budowa tego motocykla Cię przerasta i możesz narobić sporo kosztownych awarii.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpiąłem przewód idący z pompki do listwy, włączyłem zapłon, paliwo chlupie bardzo żwawo i w sporej ilości (na oko oczywiście tylko) Mam serwisówkę. \Czego w niej szukać?

To weź manometr im zmierz ciśnienie paliwa, które ma być zgodne z danymi w serwisówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego moderatorze prosze Cie pozwól mi decydować o tym czy będe robił to sam czy nie(takie gadanie nic nie wnosi do dyskusji a fakt postawienia tego postu mowi chyba sam za siebie o tym iz mam ochote sie z tym sam pobawic). Dzięki Rafael właśnie szukam sprzętu żeby sobie to sprawdzić. Stawiam jednak na wspomniany wyżej czujnik. Zdaje mi się że mogł się zwiesić czy co(moto stoi na dworzu moze wilgoc podeszla). Ewentualnie wymienie całe wtryskiwacze bo okazuje sie że koszt nie jest aż tak duży (koło 50 funtów) jeśli to nie pomoże to wtedy na bank pompa (nastepne 50 funtow). Serwis wyszedl by pewnie kolo 400 + transport takze niezle do przodu i tak. Dziekuje tylko za konstruktywne uwagi.

 

 

 

PS właśnie znalazłem program TuneECU pod Triumpha ponac bedzie wspolpracowal ze zwyklym kablem OBD2 od VAG COMa. Moze uda mi sie to jakos skomunikowac z motocyklem i wtedy zobaczymy co mi powie...

 

No i...

 

Udało mi się skomunikować niebieski (bezfirmowy) kabelek OBD2 z kompem i programem TuneECU. Po podpięciu kabla do złącza diagnostycznego mojego Sprinta połączenie nawiązało się automatycznie i bez problemu najmniejszego. Komputer znalazł 2 błędy: obwód wskaznika poziomu paliwa (tu wiem o co chodzi bo składałem ten motocykl z dwóch i czujnik jest od innego modelu ale funkcjonuje poprawnie. Zainteresowanym powiem ze zrobilem na nim juz 20 tys i ciagle zyje) no i ten nieszczęsny czujnik TCS. Po skasowaniu błędów motocykl odpalil od pierwszego(szkoda tylko że już po browarze jestem). Zdaje się więc że sukces. Czy może jednak znaczy to że podobne błędy będą wyskaiwały częściej skoro już się to raz zdażyło? Może wymienić ten czujnik na fabrycznie nowy? Za wszelką pomoc dziękuje i polecam TUNEECU do diagnostyki Triumpha (napisano również że diagnozuje niektóre modele KTM i Aprilia). Pozdro

Edytowane przez oklej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego moderatorze prosze Cie pozwól mi decydować o tym czy będe robił to sam czy nie(takie gadanie nic nie wnosi do dyskusji a fakt postawienia tego postu mowi chyba sam za siebie o tym iz mam ochote sie z tym sam pobawic). Dzięki Rafael właśnie szukam sprzętu żeby sobie to sprawdzić. Stawiam jednak na wspomniany wyżej czujnik. Zdaje mi się że mogł się zwiesić czy co(moto stoi na dworzu moze wilgoc podeszla). Ewentualnie wymienie całe wtryskiwacze bo okazuje sie że koszt nie jest aż tak duży (koło 50 funtów) jeśli to nie pomoże to wtedy na bank pompa (nastepne 50 funtow). Serwis wyszedl by pewnie kolo 400 + transport takze niezle do przodu i tak. Dziekuje tylko za konstruktywne uwagi.

 

 

 

PS właśnie znalazłem program TuneECU pod Triumpha ponac bedzie wspolpracowal ze zwyklym kablem OBD2 od VAG COMa. Moze uda mi sie to jakos skomunikowac z motocyklem i wtedy zobaczymy co mi powie...

 

No i...

 

Udało mi się skomunikować niebieski (bezfirmowy) kabelek OBD2 z kompem i programem TuneECU. Po podpięciu kabla do złącza diagnostycznego mojego Sprinta połączenie nawiązało się automatycznie i bez problemu najmniejszego. Komputer znalazł 2 błędy: obwód wskaznika poziomu paliwa (tu wiem o co chodzi bo składałem ten motocykl z dwóch i czujnik jest od innego modelu ale funkcjonuje poprawnie. Zainteresowanym powiem ze zrobilem na nim juz 20 tys i ciagle zyje) no i ten nieszczęsny czujnik TCS. Po skasowaniu błędów motocykl odpalil od pierwszego(szkoda tylko że już po browarze jestem). Zdaje się więc że sukces. Czy może jednak znaczy to że podobne błędy będą wyskaiwały częściej skoro już się to raz zdażyło? Może wymienić ten czujnik na fabrycznie nowy? Za wszelką pomoc dziękuje i polecam TUNEECU do diagnostyki Triumpha (napisano również że diagnozuje niektóre modele KTM i Aprilia). Pozdro

Jeśli TPS pada to sterownik będzie się blokował bo sygnał z niego jest jednym z podstawowych potrzebnych do prawidłowej pracy układu wtrysk w Twoim motongu. Dobrze że się udało. Pozdro :biggrin: Zwykłym OBD2 i tym programikiem się "skontaktowałeś" ze swoim moto? Dobrze wiedzieć bo mam takie kable w domu :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisalem, zwykly nniebieski kabel z ebaya (na allegro pelno takich) Mój program pisany pod Triumpha ale pewnie sa inne pod inne sprzety. On sluzy glownie do ustawiania map wtryskow (z tego co sie dowiedzialem), ale rowniez ma zakladke diagnostyczna i testowa. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...