maciejka69 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 (edytowane) witam,bardzo mnie kręcą supermoto i chętnie kupiłbym sztukę, ale tu kilka pytań:- w jakiej mniej więcej cenie można kupić używane supermoto w dobrym stanie (czyli nie wymagającym jakiś dużych inwestycji). Tu uwaga. Rozumiem, że takie sprzęty są trochę poobijane, ale chodzi mi głównie o serducho i zawiasy- ile kosztuje utrzymanie takiego moto w sezonie (zakładając jakieś 5000 km w sezonie, głównie po torach)Chciałbym możliwie niewiele dłubać przy moto, miałoby służyć głównie do zabawy i szlifowania techniki, głównie jeżdżę dużo po szosie. Dzięki za sensowne wypowiedzi Edytowane 6 Stycznia 2012 przez maciejka69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 (edytowane) supermoto masz ze 150 rodzajów, od hard enduro w wersji SM, które mają regulacje i wymiany oleju co 1,5k km albo cześciej po np KTM 990 supermoto i jakieś Suzuki DR zrobione pod supermoto, także musisz sprecyzować w jaką maszynę celujesz i w jakich mniej więcej kosztach. Edytowane 7 Stycznia 2012 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka69 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 powiedzmy, że mógłbym wydać jakieś 10 tys. Co mogę dostać sensownego w tej cenie? Bardziej mi zależy na czymś na szosę, mniej w teren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 powiedzmy, że mógłbym wydać jakieś 10 tys. Co mogę dostać sensownego w tej cenie? Bardziej mi zależy na czymś na szosę, mniej w terenA jak z kosztami utrzymania ? Jeśli możesz wydawać kilka tysięcy na sezon na utrzymanie fury to EXC 525, Husqvarna TE 510 itd. Motocykle bezkompromisowe nadające się do hardcoru, jednak serwisu też wymagają. Dają w zamian mase wrażeń. Z każdego biegu stają na gumie, lecą bokiem na wyjściu z zakrętu, jazda na przednim czy tylnym kole to dla nich nie problem. Możesz na takich moto startować w zawodach itd. Jeżeli nie chcesz co chwilę regulować zaworów, wymieniać oleju itd to kupujesz LC4 620 SC, Huske TE 610 itd. Poczytaj na forum trochę o parametrach tych motocykli i o serwisie a rozjaśni Ci się trochę przed oczami :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka69 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 bardzo mi się podoba co piszesz, ale weź pod uwagę że nie latałem nigdy supermoto i nie wiem czy taka Huska nie będzie za ostra jak na początek. Poza tym (niewykluczone że się to zmieni, ale póki co..) chcę supermoto jako drugi sprzęt. Podstawowy to ciężki sprzęt na szosę. Mam w tej chwili XR1200 i albo będę latał na nim, albo go zamienię na coś w stylu GSX1400/CB1300. W sezonie spokojnie mógłbym wydać kilka tys. na utrzymanie, ale nie chciałbym też spędzać przy robocie z nim co drugiego weekendu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 (edytowane) bardzo mi się podoba co piszesz, ale weź pod uwagę że nie latałem nigdy supermoto i nie wiem czy taka Huska nie będzie za ostra jak na początek. Poza tym (niewykluczone że się to zmieni, ale póki co..) chcę supermoto jako drugi sprzęt. Podstawowy to ciężki sprzęt na szosę. Mam w tej chwili XR1200 i albo będę latał na nim, albo go zamienię na coś w stylu GSX1400/CB1300. W sezonie spokojnie mógłbym wydać kilka tys. na utrzymanie, ale nie chciałbym też spędzać przy robocie z nim co drugiego weekendu :)Skoro latasz Harrym który ma 100Nm, to nie stosowne było by kupowanie jakiegoś Supermoto pokroju XT 660 itd ważącego nie wiele mniej niż Twój Brudny Harry i mającego przez pół Nm i KM. Rozumiem że w jeździe na SM będziesz upatrywał raczej szczypty szaleństwa niż zwykłej jazdy po drogach,bo od tego masz XR. Myślę że Huska była by dobra. Masz prawie 60 KM, waży co prawda ponad 140kg ale można spokojnie polatać na kole- przednim lub tylnym, jak kto woli :) Najlepiej gdybyś przejechał się gdzieś taką huską, jakimś sprzętem pokroju XT (który raczej ci się nie spodoba ) i spróbował też czegoś z Hardu ( EXC 525 przykładowo). Dużo zależy czego oczekujesz od SM. Ja całe życie latam na crossówkach i po zajęciu miejsca w sterach LC4 620 SM zawiodłem się, bo dla mnie była to kupa żelastwa z zapałem krowy. :crossy: 610SM Husqvarny nie będzie tobą miotało ale przy odrobinie chęci fajnie się na nim pobawisz. Jeżeli natomiast chcesz żeby sprzęt sam prowokował do nauki slidów i jazdy na gumie to EXC 525/520 będzie dobrym wyborem. O serwisie tego motocykla możesz poczytać na naszym forum. Z łagodniejszych sprzętów jest też Suzuki DRZ 400. Serwisem bliżej jej do LC4 lub Huski 610 ale wagą bliżej lekkich motocykli typu właśnie EXC. Dobrze było by gdybyś tych maszyn dosiadł, bo dla jednego ciężki muł to dla innego lekka jak piórko rakieta :icon_biggrin: Test DRZ400SM - http://www.motogen.pl/laboratorium/testy-motocykli/suzuki-dr-z-400-sm-maszyna-pionowego-startu-i-ladowania,art12.html Test Huski 610- http://www.motocykl-online.pl/testy/Husqvarna_SM_610_2005 Tutaj huska 610 i KTM LC4 640 - http://www.motocykl-online.pl/testy/Husqvarna_SM_610_i_KTM_640_LC4_Supermoto Huska 450 SM - http://moto.pl/Motocykle/1,113375,2357601.html Wiele Ci to nie pomoże ale zawsze coś Ci się rozjaśni. Zobacz na Youtube poszczególne sprzęty. Ale najlepsza rada. Pojeździj na takich :tongue: Edytowane 7 Stycznia 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 jak nie chcesz za dużo ryć i nie masz aspiracji na mistrzostwo Polski - polecam drz 400 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesuss Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Maciejka, dam ci prostą radę, przejedz się na typowo wyczynowym SM i będziesz wiedział o co chodzi. Drz to fany sprzęt, ja bym celował też w lc4 640 smc. Przejedz się na kilku sprzętach i wszystko się wyjaśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 średnie koszty utrzymania, ogromny fun i kosmiczne pierdolni**cie -honda xr650r w USA to jeden z ulubionych materiałów na SM, fabrycznie w wersji SM nie wychodziła więc trzeba poszukać albo samemu zmotać.... nie jest ciężka (126kg na sucho) ma fajny w pełni regulowany zawias, a silnik to prawdziwe cudo techniki-prosty do bólu jeden wałek rozrządu zawory na śrubkach, gaźnik mechaniczny bez pompki, brak akumulatora....61KM i 61Nm momentu dla wersji otwartej lub odblokowanej -żaden stricte wyczyn czy to exc czy wr jej nie podskoczy na prostej :D może jakiś husaberg albo husqvarna chociaż i tu bym polemizował :D 180km/h dla seri na australijskiej konfiguracji napędu, 160-170 dla serii na europejskim ustawieniu, rakietowy start z miejsca zawstydzający sportowe 600, guma z każdego biegu na zawołanie, niesamowita elastyczność silnika....można startować w zawodach i to z aspiracjami na wyniki :D te 61KM i 61Nm to wynik 100% seryjnego silnika i to nie jest jego koniec możliwości -w ameryce są setki części tuningowych kity big bore, gaźniki, wydechy, można zrobić szatana który husqvarnie czy husabergowi nie da nawet powąchać wydechu :D minusy ??moto palone na kopniak póki jest w pionie odpala lekko i przyjemnie jak glebnie-jest gorzej.....ma problemy z temperaturą -do wolnej jazdy, walki w miescie albo palenia gumy wentylator niezbędny....jednoosobowa- czy to wada to kwestia spojrzenia wymiana oleju i regulacja zaworów co 1000km -często ale wr czy exc wcale nie ma rzadziej...ciężko kupic-na SM pewno w 10 się możesz nie zmieścić raczej 11-12 tys no i trzeba szukać mało ich w PL... ciężko określić koszty utrzymania -za dużo czynników....to jest w serii bardzo wytrzymały piec korbowodów czy tłoków nie wymienia się co chwila ale opony czy łańcuchy pewno będziesz wykańczał hurtowo jak chcesz latać na ostro :D drz400SM będzie sporo tańszy w utrzymaniu niż xr650r-rzadszy serwis, niższe spalanie ale frajda też nie ta :D musisz się sam przelecieć paroma sprzętami, popytać ludzi porobić symulacje co i jak i sam zdecydować... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka69 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 (edytowane) dzięki Panowie za wszystkie uwagi i sporo ciekawych informacji :) Mam trochę materiału do poczytania, a na wiosnę spróbuję polatać kilkoma z tych sprzętów. Gdybym miał jakieś pytania, będę tu wrzucał, jeszcze raz dzięki :) Edytowane 8 Stycznia 2012 przez maciejka69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzio Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Fajnie prezentuja sie na SM CR 500 ale bardzo malo takich 2t z kwitem. O ile w ogole sa :D Takiego sprzetu sam bym chcial dosiasc :D Ja zakupilem teraz Husaberga FE 400 i mysle nadawac sie do SM Bedize bo idzie na kolo poki co z 4 nawet. Zobaczymy jak bedzie sie sprawowac jak wrzuce 17 kola. Ale mozna wtedy wspomagac sobie przelozeniami zebatek i skreceniem tylnego amora :) Opcji jest sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACK. Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) a tak się wtrącę jakie byście polecili sm dla początkującego, w zasadzie nie na tor (może kilka kółek bym zrobił) tylko głównie na ulice ;d niestety budżet nie wielki coś do 7 tysi ;/ i zależy mi na bezawaryjności ;d i jest problem bo to musi być na kategorie a2 czyli do 35 kW ( to dla brata ) Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez JACK. Cytuj LwG! :flesje: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Trafiają się czasami yamahy xt/tt/ttr w takiej kasie a nawet taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACK. Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 no tak na szybkiego co zdążyłem przeczytać i zobaczyć to ta xt mi się podoba :wub: a jak jest z awaryjnością i jakie koszty powiedzmy sezonowe ? Cytuj LwG! :flesje: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 mechanicznie nie do zabicia, przy zachowaniu minimum serwisowego(kumpel w enduro raz na rok pierze filtr i XT jezdzi) w TT padają moduły i jest to spory kłopot, jest na allegro pikny lc4 640 za 8K fabryczne prawdziwe supermoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.