lukaszs99 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Witam. Mam skuter Romet 717 2T Ostatnio zatarł mi sie silnik, wiec kupiłem nowy cylinder tłok i pierścienie. Przejechałem dosłownie 5 kilometrów i dalej się zatarł, myslałem że źle go złożyłem chociaż byłem pewien że dobrze. Więc kupiłem nowy tłok i pierścienie, ponieważ cylinder był w bardzo dobrym stanie tym razem złożył mi go dobry mechanik. Ku m0pjemu zdziwieniu dalej się zatarł po dosłownie 3 kilometrach jazdy. W czym tkwi problem? Wie ktoś? Bo ja nie mam pojecia. Przypominam ze mam osobny zbiornik na olej. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Olej lejesz do dozownika czy sam mieszasz? I czy posiadasz dozownik, chodź do większości chińszczyzny to wkładają więc pewnie tak. W chińczykach polecam odłączenie dozownika, zaślepienie wężyka który jest podłączony do gaźnika i mieszanie oleju samemu. Na 99% to wina właśnie braku oleju. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Witam. Mam skuter Romet 717 2T Ostatnio zatarł mi sie silnik, wiec kupiłem nowy cylinder tłok i pierścienie. Przejechałem dosłownie 5 kilometrów i dalej się zatarł, myslałem że źle go złożyłem chociaż byłem pewien że dobrze. Więc kupiłem nowy tłok i pierścienie, ponieważ cylinder był w bardzo dobrym stanie tym razem złożył mi go dobry mechanik. Ku m0pjemu zdziwieniu dalej się zatarł po dosłownie 3 kilometrach jazdy. W czym tkwi problem? Wie ktoś? Bo ja nie mam pojecia. Przypominam ze mam osobny zbiornik na olej. Proszę o pomoc.To co masz za mechaników że przyczyny zatarcia nawet nie sprawdzą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Under Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 To co masz za mechaników że przyczyny zatarcia nawet nie sprawdzą ? Może Chińskich :icon_mrgreen: . Również stawiam na Olej, widocznie nie dostaje go tyle ile powinien i stąd zatarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Miałem jeden przypadek chińskiego 2T z dozownikiem gdzie ten "cycek" na który zakłada się wężyk oleju pod zbiornikiem (wężyk idący zbiornik-dozownik) po prostu nie miał otworu wewnątrz. :icon_eek: To był nowy skuter, na salonie go mieliśmy. O dziwo miał w międzyczasie z 10km nawinięte i nic mu się nie działo. Jednego razu coś mnie tknęło bo poczułem zapach przegrzanego silnika i zacząłem szperać co i jak. Jeśli Twój nie jest nowy lecz jeździł już jakiś czas to pewnie dozownik wysiadł. Lej mieszankę jak kiedyś się lało do WSK i zobacz czy wtedy będzie OK. A jesli masz stożkowy "filtr" paliwa, ten anty-tuningowy, zmniejszający osiągi stożek, to jednocześnie masz tu przyczynę zatarcia. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 nie kapuje........jak można zatrzeć tłok nie niszcząc cylindra potrafi to ktoś oprócz chucka norrisa ?? jak tłok spuchnie i zablokuje się w cylindrze to go poharata więc jak po zatarciu cylinder mógłbyć w dobrym stanie ??nawet jak się nie zablokuje w cylindrze to i tak porysuje tuleję....... zanim założysz 15-ty tłok sprawdź czemu się zatarł tu tkwi problem :D sprawdź czy pracuje dozownik czy ma chłodzenie (to jest wiatrołap z dmuchawą promieniową tak ?? )jak wyregulowany jest gaźnik itp... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Popieram propozycję qurima. Wywalić dozownik i lać olej bezpośrednio do wachy. I nie tylko w WSK sie tak robi :icon_razz: W crossówkach też :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Wywalić dozownik i lać olej bezpośrednio do wachy. I nie tylko w WSK sie tak robi :icon_razz: W crossówkach też :icon_razz: jak jest sprawny to zostawić -w zasadzie ma same plusy oprócz tego że jak ktoś go uszkodzi to uszkodzi sobie kieszeń uszkodzonym silnikiem :D motocykl z dozownikiem mniej dymi, jak dozownik jest dobrze wyregulowany to ma lepszą dawkę oleju zależna od obrotów (na wolnych ma np 1:100 a na wysokich 1:40 więc mniej nagaru w wydechu na tłoku i w głowicy, bo zawsze ma tyle oleju ile jest w stanie spalić ) i jest minimalnie zrywniejszy..... ze względu na mniejsza dawkę oleju mniej go zużyje=oszczędności... pozatym nie wozisz w plecaku butelek po bebiko z podziałkami czy strzykawek, nie wozisz oleju na stacji nie walczysz z tłustymi rękoma i tłustym plecakiem i nie bawisz się w mierzenie... w baku masz czyste paliwo-zawsze możesz podzielić się z kolega na 4T jak mu zabraknie albo spuscić do samochodu, kosiarki 4T itp.... u mnie na rejonie moja dt 80 lata już 4 lata z dozownikiem i nic-zero obsługi czyszczenia, tylko dolać oleju a lata 80% w terenie,,,,, też kiedyś to obsesyjnie wywalałem w strachu przed zatarciem teraz w sumie żałuje :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszs99 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 nie kapuje........jak można zatrzeć tłok nie niszcząc cylindra potrafi to ktoś oprócz chucka norrisa ?? jak tłok spuchnie i zablokuje się w cylindrze to go poharata więc jak po zatarciu cylinder mógłbyć w dobrym stanie ??nawet jak się nie zablokuje w cylindrze to i tak porysuje tuleję....... zanim założysz 15-ty tłok sprawdź czemu się zatarł tu tkwi problem :D sprawdź czy pracuje dozownik czy ma chłodzenie (to jest wiatrołap z dmuchawą promieniową tak ?? )jak wyregulowany jest gaźnik itp... Na cylindrze jest jedna mała rysa i to od spodu cylindra. Mechanik mówił że nawet nie trzeba robic szlifu. Olej bierze narmalnie, gdyż wyjąłem zbiornik i trzymając wężyk nieruchomo w ręce wlałem do samej góry. Odpaliłem skuter i po chwili oleju ubywało. Po około minucie dolałem oleju i nawet parę dobrych kropel weszło. także olej chyba ciągnie. Z kolei teraz zmieniłem tłok i pierścienie i po chodzeniu na wolnych obrotach przez około 2 minuty silnik sie tak nagrzewa, że nie da się go dotknąć. Narazie docieram go przez jazde max 25 km/h. przejechałem już ponad 10 km. Zkolei filtr paliwa też wymieniłem ze stozkowego na tuningowy. Dodam, że jeżdżę na module zwykłym. Z gaźnikiem wszystko wporządku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Jaki masz kolor świecy? Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszs99 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 (edytowane) Jaki masz kolor świecy? na początku świeca była czarna ale wlałem olej do paliwa około 300 ml paliwa-pół zakrętki oleju zeby miał lepsze smarowanie na początek. Gdy to paliwo sie wypaliło wlałem już czystą benzynę no i po przejechaniu 4 km się zatarł. A MOŻE PRZYCZYNĄ BYĆ USZKODZONY WAŁ??? Edytowane 6 Stycznia 2012 przez lukaszs99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 na początku świeca była czarna ale wlałem olej do paliwa około 300 ml paliwa-pół zakrętki oleju zeby miał lepsze smarowanie na początek. Gdy to paliwo sie wypaliło wlałem już czystą benzynę no i po przejechaniu 4 km się zatarł. A MOŻE PRZYCZYNĄ BYĆ USZKODZONY WAŁ???Przyczyną był brak oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszs99 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 A czy można kupic niwy dozownik i wymienić go bez rozbierania całego silnika? Czy lepiej zatkać wężyk do oleju i lac olej do paliwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Jak wlejesz olej do paliwa to nie ma opcji żeby nie było smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszs99 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 a co lepsze nowa pompa oleju czy mieszanie ręczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.