pedroo89 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Projekt „Cafe Racer”Witam, mam na imię Piotrek, i kocham motocykle, od kiedy pamiętam W temacie, który właśnie zakładam chcę podzielić się z wami relacją z budowy Cafe Racera. Zamierzam dokumentować postępy w pracy w formie zdjęć i filmów „krok po kroku”, licząc także na wasze wsparcie, gdyż moja wiedza mechaniczna zdecydowanie nie jest absolutna, właściwie to jest to mój dziewiczy projekt przebudowy motocykla japońskiego.Jeżeli ktoś jeszcze nie wie, czym jest Cafe Racer, polecam zapytać Internetu. Warto również obejrzeć program Cafe Racer emitowany przez telewizję Disco**ry. Ja zakochałem się dawno temu w tego typu motocyklach do tego stopnia, że postanowiłem sprzedać mojego horneta i kupić w zamian motocykl bardziej wiekowy, klasyczny i jednocześnie będący dobrą bazą do przeróbek.Zadanie nie było proste, znalezienie motocykla zajęło trochę czasu, ponieważ jest ich bardzo niewiele. Udało mi się zakupić Hondę cb 550 z 1976r., w opłakanym stanie. Ale właśnie takiej szukałem, gdyż szkoda by było niszczyć motocykl w oryginalnym stanie i wyrzucać rzadkie części. Dwie, moim zdaniem, najfajniejsze rzeczy w tym motocyklu, to szprychowane koła i czterocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik odpalany z kopki (szkoda, że to rozwiązanie przeszło do lamusa, gdyż wydaje mi się, że w tym sposobie odpalania motocykla jest zawarta szczypta ducha klasycznego motocyklizmu) Większość elementów jak bak, błotniki, gmole, bagażnik, kierunki były tak zdewastowane, że nadają się tylko do wyrzucenia, co pasuje do założeń projektu. A założenia to:-maksymalne obniżenie masy i poprawienie właściwości jezdnych -maksymalna prostota formy (wszystko co zbędne zlikwidować, wszystko co konieczne ukryć)-minimalizacja kosztów przeróbki (co tylko mogę chcę zrobić sam)Budżet, którym dysponuje jest skromny, właściwie zarabiam na bieżąco na potrzebne części, i już wiem, że to właśnie środki finansowe i czas będą decydowały o szybkości zrealizowania projektu. Mam tylko mały warsztat, w którym niegdyś naprawiałem moją WSK, jest słabo wyposażony, brakuje w nim specjalistycznych narzędzi jak giętarki, klucze dynamometryczne, wakuometry a nawet spawarki, lecz zamierzam obejść ten problem, typowo po polsku, kombinując W Polsce moda na Cafe Racery jest jeszcze w powijakach, brakuje części na rynku, choć powoli coś się rusza, dlatego część elementów będę zamawiał na Ebayu, co też będzie trochę kłopotliwe i czasochłonne. Generalnie nie spieszę się, gdyż chcę by wszystko było przemyślane i dopieszczone, śrubka po śrubce według mojego projektu.Zanim wpadłem na pomysł opisania mojego przedsięwzięcia, poczyniłem już pierwsze kroki.Od kiedy motocykl trafił do mnie, minął miesiąc, i został już rozebrany w drobny mak i wypiaskowany. Dbając i minimalizację kosztów zacząłem budowę zadupka według własnego projektu, z blachy ok. 1 mm. Wycięte elementy ukształtowałem na worku wypełnionym piaskiem przy pomocy gumowego młotka, teraz czekają na pospawanie. (niestety nie mam dostępu do aparatu, dlatego zdjęcia będą dopiero w przyszłym tygodniu. Szprychy w kołach były do tego stopnia przegniłe że większość pourywała się przy rozkręcaniu koła, dlatego skorzystam z usług pewnej Częstochowskiej firmy która dorabia szprychy na zamówienie. (nie wiem czy mogę tu reklamować cokolwiek) :PMoją pracę postanowiłem zacząć od kół i zawieszenia.Przyszła więc kolej na przednie lagi, które są mocno skorodowane w górnej części, rozważałem chromowanie lecz trafiłem na okazję i kupiłem to zawieszenie (foty w załącznikach) od hondy cbx 550, którego zaletą jest możliwość regulacji i całkiem „zdrowy” wygląd.Tutaj pytanie do mechaników motocyklowych: Średnica rur jest taka sama jak w mojej hondzie cb 550, jak mogę skonfigurować te elementy żeby wszystko pasowało. Zależy mi na tym by zostawić oryginalne szprychowane koło, dlatego zupełnie nie pasują mi te tarcze z osłonami a wraz z nimi golenie. Czy jest możliwość dopasowania tych nowych rur z tą ciekawą regulacją, do goleni i półek z cb 550? Ależ zawile wyszło, ale wprawny mechanik powinien złapać sens.To moje pierwsze jak na razie pytanie.Mam nadzieję, że już wkrótce uda mi się uzupełnić temat fotkami.Tymczasem pozdrawiam wszystkich forumowiczów i byle do wiosny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 rozbierz na kawalki oba zawiasy i porownaj poszczgolne elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Mając koła rozebrane na części pierwsze może pomyśl o nowych obręczach ? Powiedzmy 2x 17 cali i może nieco szersze niż fabryka dała. Na pewno wybór przyczepnych opon będzie większy.Zawias tak czy siak masz do rozebrania ale jeśli jakaś regulacja jest w goleni to myślę, że przekładka nie przejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 prawdziwy cafe racer musi mieć wąskie opony. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 To zależy :) Taki do DRAG'u to zgodze się, ale jak ma skręcać to ja bez 130 z tyłu nawet nie próbowałbym :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 nie prosciej kupic yamahe srx600? ;] ostatnio kolega kupil szwajcara w stanie kolekcjonerskim za 3 tys pln. caly zakochany w tej zabawce ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 srx jest mało klasyczny. Myślę, że ta CB jest bardzo dobrą bazą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 (edytowane) Najlepsze pseudo Cafe Racery są z Hondy serii CB. Oczywiście CB750 Four jest ideałem, ale mniejsze też da się fajnie zrobić. Yamaha XS650 to też super baza do takiego czegoś. A prawdziwy CR musi być zrobiony z Angola. :icon_razz: Rama Featherbed, hamulce Duplex, alu zbiornik z przegrodami wewnątrz, wydech typu odwrócony megafon no i oczywiście jeden, centralny zegar na którym musi być co najmniej "the ton" i więcej. Bo jak tyle nie pójdzie to mit Cafe Racera nie ma racji bytu. Edytowane 31 Grudnia 2011 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Jeśli singiel, to SR500 :-) Doradzając Koledze, to ja proponuję:- zaopatrzyć się w serwisówkę danego modelu, żeby móc doprowadzić do właściwego stanu te podzespoły, które zostaną w motocyklu,- dokonać rozbiórki maszyny, dokumentując każdy demontaż fotograficznie, co potem ułatwia montaż abarot,- przeanalizować co będzie szło do piaskowania, do szkiełkowania, pod proszek i do chromu - wczesna i przemyślana analiza pozwala obniżyć koszty, gdy zanosimy złom do fachowca hurtowo, a nie pojedynczo,- zrezygnować ze szprych firmy Bartnik z Częstochowy, bo są słabe - sprawdziłem na swoim motocyklu, załamać się można było...- zaopatrzyć się w sześciokątne nasadki i gumowy młotek; czemu? - powiem później. Powodzenia :-) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 - zaopatrzyć się w sześciokątne nasadki i gumowy młotek; czemu? - powiem później.Kto się trochę interesuje mechaniką, ten myślę, że załapał ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroo89 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 rozbierz na kawalki oba zawiasy i porownaj poszczgolne elementy. Naturalnie wiem że muszę to zrobić, niestety jeszcze nie mam ich w garażu, dlatego pytałem. Możliwe że przez obecność tej regulacji, cały plan pójdzie w kosz, ale nikt tu jeszcze nie powiedział że na pewno się nie da. W zawiasie z CB mam problem z tą śrubą od spodu goleni, kręce kręce i mam wrażenie że kręci się w miejscu, czy ona ma taki długi gwint czy trzeba coś tam od środka zblokować? nie prosciej kupic yamahe srx600? ;] ostatnio kolega kupil szwajcara w stanie kolekcjonerskim za 3 tys pln. caly zakochany w tej zabawce ;] Kiedy ktoś mi powiedział "Kup sobie Honde albo rower" i do dziś jestem wierny marce, a odnośnie srx600 nie brzydki ale zdecydowanie mniej klasyczny niż cb 550. Najlepsze pseudo Cafe Racery są z Hondy serii CB. Oczywiście CB750 Four jest ideałem, ale mniejsze też da się fajnie zrobić. Yamaha XS650 to też super baza do takiego czegoś. A prawdziwy CR musi być zrobiony z Angola. :icon_razz: Rama Featherbed, hamulce Duplex, alu zbiornik z przegrodami wewnątrz, wydech typu odwrócony megafon no i oczywiście jeden, centralny zegar na którym musi być co najmniej "the ton" i więcej. Bo jak tyle nie pójdzie to mit Cafe Racera nie ma racji bytu. Zdaję sobię sprawę że buduję "pseudo" cafe racera, ale wszyscy wiemy jak trudno u nas kupić angola, i jakie mają ceny, ponadto dostępność części, w moim odczuciu, jest nie lada problemem. CB jest na moją kieszeń i możliwości w tym momencie. Buduję ten motocykl aby go ostatecznie sprzedać, wyposażyć warsztat i zacząć kolejny projekt. Mam nadzieję zbudować więcej motocykli. Jeśli singiel, to SR500 :-) Doradzając Koledze, to ja proponuję:- zaopatrzyć się w serwisówkę danego modelu, żeby móc doprowadzić do właściwego stanu te podzespoły, które zostaną w motocyklu,- dokonać rozbiórki maszyny, dokumentując każdy demontaż fotograficznie, co potem ułatwia montaż abarot,- przeanalizować co będzie szło do piaskowania, do szkiełkowania, pod proszek i do chromu - wczesna i przemyślana analiza pozwala obniżyć koszty, gdy zanosimy złom do fachowca hurtowo, a nie pojedynczo,- zrezygnować ze szprych firmy Bartnik z Częstochowy, bo są słabe - sprawdziłem na swoim motocyklu, załamać się można było...- zaopatrzyć się w sześciokątne nasadki i gumowy młotek; czemu? - powiem później. Powodzenia :-) Odnośnie serwisów-ki, szukam już bardzo długo i nie mogę znaleźć, jeśli ktoś może się podzielić proszę o kontakt na PW. Zdjęć przy demontażu nie robiłem, ale wszystko jest poukładane kategoriami.Szkiełkować zamierzam sam, zbudowałem juz odpowiednią komorę (coś na kształt inkubatora) muszę tylko kupić kulki szklane, pistolet mam. Odnośnie felg mam pytanie, w moim założeniu mają być czarne, czy malowanie proszkowe jest konieczne w tym wypadku, może macie jakieś firmy godne polecenia które malują proszkowo? Jeśli nie Bartnik to kto? Czy znacie jakieś firmy dorabiające szprychy? Komplet szprych na jedno koło to koszt 300 zł więc chyba taniej wychodzi dorobienie? Kto się trochę interesuje mechaniką, ten myślę, że załapał ;)Chyba załapałem, Wszystkie śruby są cholernie zapieczone, szczególnie te od dekli silnika i głowicy, chcę wymienić wszystkie te śruby na nowe imbusowe, obecnie wszystkie są na krzyżak, i już wiem że niektóre nie popuszczą, dlatego użyję do odkręcania tego patentu w który bije się młotkiem a na końcu ma śrubokręt (jak to sie nazywało xD) Dzięki wszystkim za odpowiedzi.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_W Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 powiedz coś więcej o hondzie, gdzie ją kupiłeś, za ile? sam na taka polowałem ale w wersji four Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroo89 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 powiedz coś więcej o hondzie, gdzie ją kupiłeś, za ile? sam na taka polowałem ale w wersji four Honde kupiłem w Szczecinie, u faceta który Handluje Gaźnikami MIKUNI, ma też coraz więcej części do CR, Kupiłem ją bez oględzin, na odległość, bo gdy ją zobaczyłem to już wiedziałem ze to to, nie była tania, musiałem wybulić 3500 zl, Postaram się odzyskać jakieś fotki z aukcji. Jak wspominałem wcześniej, stan opłakany, sporo rdzy, ale odpalała i jeździła. Możliwe że kiedyś wyglądała jak ta z załącznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 .... W zawiasie z CB mam problem z tą śrubą od spodu goleni, kręce kręce i mam wrażenie że kręci się w miejscu, czy ona ma taki długi gwint czy trzeba coś tam od środka zblokować?... Musisz zablokować jeden z elementów zawieszenia którego niestety nazwać nie potrafię.Opcja pierwsza. Złożoną lagę z golenią i zakręconą opierasz o podłogę (drewniana najlepiej) i napierasz na goleń żeby przyłożyć maksymalną siłę jaką możesz. Wtedy śruba jest odprężona a wnętrze goleni nie będzie się obracać. Dobrze mieć do tego śrubokręt elektryczny udarowy.Opcja druga. Wybulić szmal na narzędzie przeznaczone do tego. Larsson pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opcja trzecia:- zaopatrujemy się w pręt fi 10, nagwintowany na końcu,- na wspomnianym końcu kontrujemy dwie nakrętki pod klucz 17, tak aby płaszczyzna nakrętki dolnej była równo z czołem pręta,- wsuwamy pręt do lagi od góry, sprawdzając czy dolna nakrętka wpasowała się w gniazdo "dynksu", którego ja tez nie potrafię nazwać.Jeśli okazało się, że rozmiar nakrętki pasuje, możemy zagiąć górny koniec pręta w imadle, żeby umożliwić sobie odkręcenie upierdliwej śruby.Może wystąpić gniazdo o rozmiarze 16 lub 15 mm, a wtedy trochę trudno taką nakrętkę znaleźć, ale to sporadyczne przypadki. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.