Skocz do zawartości

Silniki diesla już nie opłacalne?


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy tych wartościach co podałeś, na dieslu zaoszczędzą na paliwie przez rok około 1200 - 1400 zł. Moim zdaniem kompletnie się to nie opłaca.

Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa.

icon2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle mimo wszystko nadal mniej palą i jesli chcesz nim dłużej pojeżdzić to się da- żywotność silnika maja większą.

Tak bylo, gdy wolnossacy Diesel z pojemności 2 litrow mial 60 KM. Przy wysilonej jednostce sprawa zywotnosci jest dyskusyjna. Chociaz przejezdzajac 10 tys. km rocznie to pierwszy powazny remont i tak wypadnie za jakies 15-20 lat :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benzyna z lpg

 

 

 

 

Załóżmy 2.0 w dieslu pali ~6l ropki (150 KM) , 2.0 w benzynie ~8.5l (150KM)

 

to dotyczy trasy, benzyna wciągnie poniżej 8L

 

w mieście licz 9ON i 12PB dla 2.0

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o jakim ,,wiekowo'' aucie mówimy ?? chcesz kupic nowe??

 

 

najtańszym paliwem jest obecnie gaz-rząd chce sprawiedliwości żeby wszyscy mieli prze***ne więc kwestią czasu jest aż zdrożeje :D ale podobno instalacja zwraca się już po 10tys...

tylko że sekwencja jest dupowatą opcją jak robisz krótkie odcinki po mieście-zanim silnik się nagrzeje już go zgasisz więc i tak 3/4 drogi pokonasz na benzynie :D

 

tak odemnie:

ja osobiście latam koreańskim żelazkiem-nie ma elpidżi niestety i przez swój turbokosmiczny gaźnik z odrzutowym ssaniem w mieście chla ok 7.5/100 k****sko drogiej benzyny ale robiąc ok 1000km w 2 miesiące narazie stać mnie na to chociaż już zgrzytam zębami i nieśmiało myśle nad zagazowaniem-jakbym mu wsadził 1 generacje i autko tylko odpalał na benzynie a reszta na gazie to przy spalaniu 6/100 gazu pozycja chińskiego sracza w mojej palecie pojazdów byłaby chyba poważnie zagrożona :icon_twisted: no ale instalaja kosztuje drugie tyle co auto, zwróci się po ok 15 tys km a ja nie wiem ile nasza miłość potrwa-kocham to autko ale rdza jest dla niego bezwzględna :(

 

kumpel mnie mocno naciskał na ax 1.4D -nie żałuje że zrezygnowałem na rzecz ticolota... raz że ceny części w porównaniu do dełu bardzo wysokie, dwa samo auto droższe w zakupie, oc wyższe (większy silnik), zima czytanie gazet, suszarki, ogniska i biegi przełajowe z akumulatorem albo kablami, co z tego że stary diesel wypije wszystko jak ja nie mam dojsć do tańszego alternatywnego paliwa a na stacji ropa droższa od benzyny, a spalanie w mieście koło 5.5 =reasumując wcale szałowych oszczednoci by nie było już lepiej niech to tico chla te 7.5 :D inna sprawa że jak wyreguluje gaźnik powinno trochę zejść z spalaniem, w trasie przy mojej nodze (70-90km/h 5 bieg, noga oparta o pedał gazu bo wciskaniem bym tego nie nazwał :D ) pali 4.5-tyle albo i mniej co większość wolnossących diesli(kumpel miał escorta 1.8 cuda wianki z nim wyczyniał a poniżej 6 nie chciał zejść) a benzyna na stacji tańsza.....

 

no ale ja pisze o starych rupieciach za kilka najniższych ty zapewnie masz na myśli auto za gruby hajs chociaż uważam że i tu sporo moich argumentów jest aktualne....np do 626 rozrząd do diesla jest sporo droższy niż do benzyny....

 

rok temu w -20 nad ranem wszystkie tdi, tci u kuzyna pod blokiem poległy częśc zakręciła się na śmierć w części poległ akumulator zanim się dobrze ,,nakręciły''-a kuzyn wsiadł do swojego zgnitego żelazka 96 z klemami ,,leżącymi'' na aku w stanie ostatecznego rozkładu-2 razy gwałtownie pedał gazu (pompka przyśpieszacza) i rozrusznik leniwie zakręcił wałem , zgasły kontrolki ale zpod maski rozległ się dźwięk startującego odrzutowca(ssanie) i tym sposobem brzydki prehistoryczny samochód stał się bohaterem tego ranka :icon_razz:

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtańszym paliwem jest obecnie gaz-rząd chce sprawiedliwości żeby wszyscy mieli prze***ne więc kwestią czasu jest aż zdrożeje :D ale podobno instalacja zwraca się już po 10tys...

Uczciwie mowie, ze u mnie instalacja zwracala sie przez jakies 30 tys km. Ale zrobilem juz na niej ponad 50 tysi, wiec jestem do przodu. Natomiast jezdzac glownie po miescie, albo robiac 10 tys km rocznie zakladanie gazu jest pomylka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie u mnie w domu.

Golf IV 1,6 16V w benzynie

moja Ibiza 1,9TDi 110KM.

 

Moc? Nie wiem jak się mają do tego KM, ale jazdy/wyprzedzania Ibizą nie można porównywać nawet do Golfa. Bez względu czy z bagażem, czy bez

Masę oba auta mają podobną. Spalanie miasto Golf/Ibiza 10l/5,8l, trasa +\- 7l/ 4,3l.

Koszta napraw takie same, Ibiza nawet tańsza, rozrządy podobnie.

 

Narazie mogę być tylko i wyłącznie zachwycony. Może jak padnie turbina, albo pompowtryski to zacznę płakać, ale to w Golfie po 170kkm padł silnik i trzeba było zainwestować...

 

A najtaniej? Stary wolnossący diesel na opale, albo auta pokroju Astry Classic z gazem. Tylko ja już wyrosłem z codziennych porannych modlitw: "czy odpali?", "czy parownik nie zamarznie", "czy nie będzie gasł przed skrzyżowaniem"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko z 2003-2005r.

 

wygrałeś zajc :D

faktycznie w takim aucie będziesz miał już sekwencje-droga instalacja, i miasto zima bedziesz robił na benzynie jak nie robisz trasy to i w 30tys może ci się ta instalacja nie zwrócić :D

 

lpg definitywnie odpada....

 

ja myślałem o prehistorycznym rupieciu na parowniku-wtedy nawet można spisać auto na straty i palić non stop z gazu no i wtedy w ogóle dopóki gaz nie zdrożeje to możesz czuć się jak w bajce :D kumpel ma kadzia 1.3 auto od 3 lat nie widziało benzyny, pali z gazu i w -15 z tym że on ma jakąś dziwną instalacje z taką jakby ,,pompką'' na parowniku wciskasz przed pierwszym zimnym rozruchem i auto pali z gazu i w mrozy bez strzałów bez cudowania, tylko że nie trzyma wolnych obrotów i trzeba sobie pomagać pedałem gazu albo poprostu non stop jechać zanim się nie nagrzeje :D no ale za 28 zł robi 100km po mieście -nawet mój tico tak tanio nie robi 100 po mieście :icon_evil:

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w gazie denerwuje moment przełączania właśnie, dlatego wole swojego starego diesla, do którego leję tanią ropę( :icon_mrgreen: ) Z nowszych roczników to bym brał sprawdzone jednostki, raczej diesla, które są słabsze, może bardziej klekocą, ale nie są tak awaryjne (TDDI, 1,9 TDI, DTI) . Chociaż teraz kupować auto, to wielka loteria. Nie wiem, ja tam wolę diesla od gazownika, ale jeżdżę raczej starszymi autami .

 

edit - michoa mieliśmy kiedyś Merca 190 2.0 na gaźniku to jak mu wlałeś benzyny to nie chodził . Odpalał tylko na gazie bez problemów, nawet zimą .

Edytowane przez przemek96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej Diesla.

Przy dzisiejszych turbo, pompowtryskach, common rail, filtrach czastek stalych itp bajerach jak coś się sypnie to nie jest wesoło. Tym bardziej Auta z lat 2003-2005, swoje juz przejechały.

Jak pozbędę się swojego diesla to już tylko benzyna... :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...