Skocz do zawartości

Kawasaki vn 800 97 rok wyskakuje 2 bieg


Paweł B
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Właśnie mam mały problem z swoim vn 800 vulcan , wyskakuje 2 bieg , zamierzam w najbliższym czasie zabrać się za naprawę tego silnika , i mam takie pytanie to znawców tematu

 

Co może być przyczyna wyskakiwania 2 biegu? a wygląda to tak że, bieg wchodzi doda się delikatnie gaz jedzie, gdy odkręcę mocniej gaz bieg wyskakuje , nie ma żadnego zgrzytania po prostu wyskakuje na luz silnik na biegu nie szarpie , mam już nową skrzynie która kupiłem wraz z motorem, znam się na silnikach ale zastanawiam się czym to może być spowodowane? wodzik, wybierak biegów ? może zębatki skrzyni zachodzące o siebie

Czy podobne usterki występowały w tych motorach ? przebieg to 57 tys km

 

wielkie dzięki za udzielone odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zęby zębatki zachodzącej o druga zębatkę hymm słyszałem też że może byc wyrobiona krzywka wybieraka chociaż wątpię prędzej te zębatki oby tak było bo mam kompletną skrzynie do tego silnika w super stanie ale tylko skrzynie czyli 2 walki z zębatkami bez wybieraka i wodzika oby to było to + kpl uszczelek bo to widlak i trzeba wszytko rozbierac niestety

będzie troszke rozbierania , nie lubię v pod względem konstrukcji silnika

 

A jeszcze takie pytanko czy to wyskakiwanie biegu czym mogło byc spowodowane? wada tych skrzyń czy złym użytkowaniem ? , nie wiem na te temat właśne przez co mogło się to stac ponieważ kupiłem motor w tym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko jeden z przykładów zużywania się drugiego biegu,a nie bezpośrednia odpowiedż na Twoje zapytanie.

Mając już wyjętą przekładnie porównaj zębatki z tymi,które masz zamiar zamontować celem oceny zużycia.Jeśli są identyczne to wina wypinającej się dwójki leży gdzie indziej i beż innych podzespołów się nie obejdzie (wodziki,wybierak itp)

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przyczyn może być kilka...

 

1. Przebieg 57kkm x hmmm... 2 albo 3 :) Ale gdzie tam, wszyscy w Polsce mają oryginalne 32kkm :)

2. Dorwał się do niego jakiś mistrz prostej który zawsze marzył o ścigaczu i za nim sobie to uświadomił(że jednak z 2-jki nie pójdzie na gumie) i go sprzedał to go skatował...

3. Jeździł nim ktoś zmieniając biegi w gór i w dół bez sprzęgła...

4. ...

5. ...

itp itd

 

Niech się wypowiedzą mechanicy, ale moim zdaniem 57kkm normalnej eksploatacji nawet bardzo wysilonego sprzętu nie zrobi w skrzyni takiego zużycia... A wystarczy kilka kkm złej eksploatacji by zajechać skrzynkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no tak, pozostaje wziąśc sie za robotę i tyle:) ,po świętach biorę za remont , już w paru sprzętach robiłem skrzynie ale nigdy nie była to v ,więdz mysle że nie będzie żadnego problemu.

Jak będę miec skrzynie na stole to zrobię parę fotek i wrzucę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel B - nie chodzi o zeby kol zebatych a o kly sprzeglowe - zeby na czole wspolpracujacych ze soba kol ktore odpowiedzialne sa za ich stale polaczenie po przesunieciu kola przesuwnego wodzikiem.

Te "kly" zrobione sa w taki sposob ze same "wciagaja" i potem trzymaja kolo przesuwne tak zeby nie wysunelo sie ono na wyzszych obrotach.

Objawem ich zuzycia jest wlasnie "wypadanie biegu" bo po zmianie ksztaltu nie sa juz w stanie trzymac tego kola przesuwnego we wlasciwym miejscu i kolo na obrotach wysuwa sie.

Funkcje trzymania przejmuje wowczas wodzik, ktory zaprogramowany miejscem w "pamietniku biegow" ( bebenek z nacieciami, ktory prowadzi wodziki ), ale jako ze to zwykle kawalek grubszej blachy to najpierw zaczyna sie ostro zuzywac w miejscu gdzie wspolpracuje z wypadajacym kolem, a potem poddany silniejszym naciskom zwykle sie zgina.

Jezeli na tym etapie uszkodzenie nie zostanie naprawione do zaczyna zuzywac sie sam "pamietnik" - bebenek prowadzacy wodziki.

Tak czy owak niezbedne jest rozebranie skrzyni na elementy pierwsze.

 

Mlody wilk - kly sprzeglowe nie zuzywaja sie od jazdy bez sprzegla, zuzywaja sie od nieumiejetnego "wbijania biegow" i w ogole sie zuzywaja razem z przebiegiem moto jak wszystkie inne czesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzina Vulcanów ma tak samo dobre skrzynie biegów jak rodzina FZRów,Fazerów itp. Zwłaszcza duży VULCAN. One nie potrzebują nadmiernego wysilenia żeby dwójka się skończyła. Wynika to z ich konstrukcji, materiałów.

Robiłeś kilka skrzyń i nie wymieniałeś wodzika, że jesteś taki zdziwony? Od razu zamów wodzik w ASO byś mógł silnik rozebrać, włożyć dobrą skrzynię i wodzik i poskładać, a nie czekać potem na wodzik.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. - dzięki za dokładnie rozpisanie wszytko już rozumiem

baba- motor kupiłem z uszkodzoną skrzynią a do motoru dostałem skrzynie czyli 2 wałki z kompletem zębatek , bez wodzików i bez bębenka.

 

Jak myślicie jaki może byc ewentualny koszt zakupu np wodzika lub bębenka w aso , poniewaz na allegro takich części nie ma a jak są to w kiepskim pewnie stanie

 

Ps:

 

Znam sprzedawce dośc dobrze i od momentu uszkodzenia biegu motor przejechał jakieś 800km potem ino stał. Pytałem jak używał "uszkodzonej skrzyni" , to mówił że jak jechał 1 - 2 i od razu na 3 . wiedz myślę że nic się nie wytarło ponieważ nie trzymał na siłę 2biegu , wiedz jestem dobrej myśli . Okaże się jak rozbiorę foty gwarantowane:)

 

Jeszcze jedno takie pytanko czy skrzynia w Kawasaki vulcan 750 95 rok jest ta sama co w vn 800 vulcan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. - dzięki za dokładnie rozpisanie wszytko już rozumiem

baba- motor kupiłem z uszkodzoną skrzynią a do motoru dostałem skrzynie czyli 2 wałki z kompletem zębatek , bez wodzików i bez bębenka.

 

Jak myślicie jaki może byc ewentualny koszt zakupu np wodzika lub bębenka w aso , poniewaz na allegro takich części nie ma a jak są to w kiepskim pewnie stanie

 

Ps:

 

Znam sprzedawce dośc dobrze i od momentu uszkodzenia biegu motor przejechał jakieś 800km potem ino stał. Pytałem jak używał "uszkodzonej skrzyni" , to mówił że jak jechał 1 - 2 i od razu na 3 . wiedz myślę że nic się nie wytarło ponieważ nie trzymał na siłę 2biegu , wiedz jestem dobrej myśli . Okaże się jak rozbiorę foty gwarantowane:)

 

Jeszcze jedno takie pytanko czy skrzynia w Kawasaki vulcan 750 95 rok jest ta sama co w vn 800 vulcan?

 

wodzik w usa kosztuje FORK-SHIFT $54.45 a u nas wypada zadzwonić do dealera

wodziki są identyczne jak w ostatnim modelu VN-750

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...