Paweł B Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Witam wszystkich Właśnie mam mały problem z swoim vn 800 vulcan , wyskakuje 2 bieg , zamierzam w najbliższym czasie zabrać się za naprawę tego silnika , i mam takie pytanie to znawców tematu Co może być przyczyna wyskakiwania 2 biegu? a wygląda to tak że, bieg wchodzi doda się delikatnie gaz jedzie, gdy odkręcę mocniej gaz bieg wyskakuje , nie ma żadnego zgrzytania po prostu wyskakuje na luz silnik na biegu nie szarpie , mam już nową skrzynie która kupiłem wraz z motorem, znam się na silnikach ale zastanawiam się czym to może być spowodowane? wodzik, wybierak biegów ? może zębatki skrzyni zachodzące o siebie Czy podobne usterki występowały w tych motorach ? przebieg to 57 tys km wielkie dzięki za udzielone odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Zuzyte sprzegla klowe wspolpracujacych ze soba kol 2 biegu.Trzeba wymienic, mozliwe ze dojdzie do tego wodzik.Dosc droga naprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł B Opublikowano 15 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 czyli zęby zębatki zachodzącej o druga zębatkę hymm słyszałem też że może byc wyrobiona krzywka wybieraka chociaż wątpię prędzej te zębatki oby tak było bo mam kompletną skrzynie do tego silnika w super stanie ale tylko skrzynie czyli 2 walki z zębatkami bez wybieraka i wodzika oby to było to + kpl uszczelek bo to widlak i trzeba wszytko rozbierac niestety będzie troszke rozbierania , nie lubię v pod względem konstrukcji silnika A jeszcze takie pytanko czy to wyskakiwanie biegu czym mogło byc spowodowane? wada tych skrzyń czy złym użytkowaniem ? , nie wiem na te temat właśne przez co mogło się to stac ponieważ kupiłem motor w tym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 napisz po polsku ze znakami interpunkcyjnymi, a do wymiany masz 2 koła drugiego biegu i wodzik - pamiętnik dla bhp sprawdź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł B Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 To już wiem o co chodzi, o te zębatki to się domyślam ale wodzik? Nie wiem, mówisz rozbierałeś ten silnik? Dlaczego sadzisz że tez wodzik do wymiany ?Co mogło się stać wodzikowi jak to przez zębatki wyskakuje bieg? hym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 (edytowane) jazda na gumie to niszczy bieg nr 2 :-)przy jezdzie na gumie wszystko dostaje w d... radze wymienic odrazu i wodziki zeby dwa razy nie rozbierac Edytowane 16 Grudnia 2011 przez bubuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł B Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Ej widzę ze nie masz pojęcia o jakim moto jest mowa ,albo sobie robisz jaja więdz jak myslisz ze ktoś vn 800 jeździł na kole to się mylisz hahaa , chłopaki poważne odpowiedzi proszę hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 To tylko jeden z przykładów zużywania się drugiego biegu,a nie bezpośrednia odpowiedż na Twoje zapytanie.Mając już wyjętą przekładnie porównaj zębatki z tymi,które masz zamiar zamontować celem oceny zużycia.Jeśli są identyczne to wina wypinającej się dwójki leży gdzie indziej i beż innych podzespołów się nie obejdzie (wodziki,wybierak itp) Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Kolego przyczyn może być kilka... 1. Przebieg 57kkm x hmmm... 2 albo 3 :) Ale gdzie tam, wszyscy w Polsce mają oryginalne 32kkm :)2. Dorwał się do niego jakiś mistrz prostej który zawsze marzył o ścigaczu i za nim sobie to uświadomił(że jednak z 2-jki nie pójdzie na gumie) i go sprzedał to go skatował... 3. Jeździł nim ktoś zmieniając biegi w gór i w dół bez sprzęgła...4. ...5. ...itp itd Niech się wypowiedzą mechanicy, ale moim zdaniem 57kkm normalnej eksploatacji nawet bardzo wysilonego sprzętu nie zrobi w skrzyni takiego zużycia... A wystarczy kilka kkm złej eksploatacji by zajechać skrzynkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł B Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Hmm no tak, pozostaje wziąśc sie za robotę i tyle:) ,po świętach biorę za remont , już w paru sprzętach robiłem skrzynie ale nigdy nie była to v ,więdz mysle że nie będzie żadnego problemu. Jak będę miec skrzynie na stole to zrobię parę fotek i wrzucę:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Pawel B - nie chodzi o zeby kol zebatych a o kly sprzeglowe - zeby na czole wspolpracujacych ze soba kol ktore odpowiedzialne sa za ich stale polaczenie po przesunieciu kola przesuwnego wodzikiem.Te "kly" zrobione sa w taki sposob ze same "wciagaja" i potem trzymaja kolo przesuwne tak zeby nie wysunelo sie ono na wyzszych obrotach.Objawem ich zuzycia jest wlasnie "wypadanie biegu" bo po zmianie ksztaltu nie sa juz w stanie trzymac tego kola przesuwnego we wlasciwym miejscu i kolo na obrotach wysuwa sie.Funkcje trzymania przejmuje wowczas wodzik, ktory zaprogramowany miejscem w "pamietniku biegow" ( bebenek z nacieciami, ktory prowadzi wodziki ), ale jako ze to zwykle kawalek grubszej blachy to najpierw zaczyna sie ostro zuzywac w miejscu gdzie wspolpracuje z wypadajacym kolem, a potem poddany silniejszym naciskom zwykle sie zgina.Jezeli na tym etapie uszkodzenie nie zostanie naprawione do zaczyna zuzywac sie sam "pamietnik" - bebenek prowadzacy wodziki.Tak czy owak niezbedne jest rozebranie skrzyni na elementy pierwsze. Mlody wilk - kly sprzeglowe nie zuzywaja sie od jazdy bez sprzegla, zuzywaja sie od nieumiejetnego "wbijania biegow" i w ogole sie zuzywaja razem z przebiegiem moto jak wszystkie inne czesci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Rodzina Vulcanów ma tak samo dobre skrzynie biegów jak rodzina FZRów,Fazerów itp. Zwłaszcza duży VULCAN. One nie potrzebują nadmiernego wysilenia żeby dwójka się skończyła. Wynika to z ich konstrukcji, materiałów.Robiłeś kilka skrzyń i nie wymieniałeś wodzika, że jesteś taki zdziwony? Od razu zamów wodzik w ASO byś mógł silnik rozebrać, włożyć dobrą skrzynię i wodzik i poskładać, a nie czekać potem na wodzik. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł B Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Adam M. - dzięki za dokładnie rozpisanie wszytko już rozumiembaba- motor kupiłem z uszkodzoną skrzynią a do motoru dostałem skrzynie czyli 2 wałki z kompletem zębatek , bez wodzików i bez bębenka. Jak myślicie jaki może byc ewentualny koszt zakupu np wodzika lub bębenka w aso , poniewaz na allegro takich części nie ma a jak są to w kiepskim pewnie stanie Ps: Znam sprzedawce dośc dobrze i od momentu uszkodzenia biegu motor przejechał jakieś 800km potem ino stał. Pytałem jak używał "uszkodzonej skrzyni" , to mówił że jak jechał 1 - 2 i od razu na 3 . wiedz myślę że nic się nie wytarło ponieważ nie trzymał na siłę 2biegu , wiedz jestem dobrej myśli . Okaże się jak rozbiorę foty gwarantowane:) Jeszcze jedno takie pytanko czy skrzynia w Kawasaki vulcan 750 95 rok jest ta sama co w vn 800 vulcan? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 co do skrzyni , szukaj po numerach czesci czy sa identyczne Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Adam M. - dzięki za dokładnie rozpisanie wszytko już rozumiembaba- motor kupiłem z uszkodzoną skrzynią a do motoru dostałem skrzynie czyli 2 wałki z kompletem zębatek , bez wodzików i bez bębenka. Jak myślicie jaki może byc ewentualny koszt zakupu np wodzika lub bębenka w aso , poniewaz na allegro takich części nie ma a jak są to w kiepskim pewnie stanie Ps: Znam sprzedawce dośc dobrze i od momentu uszkodzenia biegu motor przejechał jakieś 800km potem ino stał. Pytałem jak używał "uszkodzonej skrzyni" , to mówił że jak jechał 1 - 2 i od razu na 3 . wiedz myślę że nic się nie wytarło ponieważ nie trzymał na siłę 2biegu , wiedz jestem dobrej myśli . Okaże się jak rozbiorę foty gwarantowane:) Jeszcze jedno takie pytanko czy skrzynia w Kawasaki vulcan 750 95 rok jest ta sama co w vn 800 vulcan? wodzik w usa kosztuje FORK-SHIFT $54.45 a u nas wypada zadzwonić do dealerawodziki są identyczne jak w ostatnim modelu VN-750 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.