Skocz do zawartości

"10 złych pomysłów, które stworzyły wspaniałe motocykle"


Rekomendowane odpowiedzi

Chociarz boksera też można by było uznać za szczególny przypadek silnika rzędowego,w końcu cylindry leża w jednej osi.

A rzędówkę można uznać za V o kącie rozwarcia 360 stopni ;)

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rzędówkę można uznać za V o kącie rozwarcia 360 stopni ;)

no raczej nie bo 360 stopni= kątowi 0 stopni,a V jest dla kąta >0 czyli też dla większego niż 360 ,chociarz w sumie to niewiem,może i coś w tym jest ,biorąc pod uwage zakrzywienie przestrzeni wynikłe z przyspieszenia elementów ruchomych to one faktycznie gdzieś tam mogą nie pracować w 1 osi,bo o ile pamiętam to prosta czyli oś jest prosta tylko w układach inercjalnych tj. nie podlegających przyspieszeniu (pozostających w spoczynku lub poruszających sie ze stałą prędkością). :D

Edytowane przez Mounthains
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogli też napisać w tym artykule o niekonwencjonalnych przednich zawieszeniach, jak np. telelever: http://www.bmw-motorrad.pl/Technologia/Podwozie/Telelever.html. Kiedyś był o tym niezły artykuł, bodajże w ŚM. Tylko nie wiem, czy to się wpisuje jako "zły pomysł".

 

Edit:

Odkopałem

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/technika-widelce-teleskopowe

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/technika-co-w-zawiasach-trzeszczy

 

Tak samo brak mi wzmianki o suchym sprzęgle (jak wiadomo w Panigale zdecydowano się już na mokre sprzęgło) oraz o rozwiązaniach zastosowanych przez firmę Buell.

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za dużo pijesz podczas siedzenia przed komputerem.

Wikipedia nie jest źródłem wiedzy fachowej, panie mechaniku.

Silnik widlasty mamy zarówno w dwu i czterocylindrowych Ducati, jak w VTR, Harleyach i Zaporożcu.

Podaj proszę przykład silnika rzędowego Ducati, bo jakoś nie mogę sobie nic przypomnieć.

Single pamiętam, bo nawet kiedyś dotykałem i siadałem na jednocylindrówkę Ducati z lat '70 (za zgodą właściciela, ofkors).

Ale widzę, że się Piotr reformuje, bo kiedyś twierdził, że nie ma silników V180 st, jak w Ferrari.

Jednak nadal nie rozróżnia określenia marketingowego od fachowego.

Szkoda...

 

proszem:The popular twin-cylinder 250cc is released and is basically a fusion of two 125 “Grand Prix” motors – this is the “Grand Prix” model production bike,:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, w takim razie niech mi ktoś podsumuje wątek w tym artykule, sugerujący, że jeżeli chcesz osiągnąć największy sukces, to budujesz S1000RR, na rzędowym silniku.

 

Ciekawe jak się będzie miało do tego Panigale :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa radykalnie różne motocykle ale w tej samej klasie, podobna moc, waga i prowadzenie.

Jednak BMW powinna już okrzepnąć po okresie raczkowania a w tym sezonie przegrywała z Ducati w SBK.

Najgorsze dla BMW, że dostawała baty od poprzedniczki Panigale.

Czas pokaże.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale ile lat doświadczenia ma Ducati w SBK, a ile BMW. Fakt jest faktem, że BMW weszło z butami w litrowe maszyny i może coś interesującego z tego wyniknie ;)

 

Tak tylko patrząc od strony finansów koncern BMW ma codzienne obroty przewyższające wartość fabryki z Bolonii.

W czasach gdy BMW posiadało rekord bezwzględnej prędkości dla motocykla w Bolonii produkowano radyjka lampowe. Jednak to nie kasa a serce właścicieli doprowadziło do wielu sukcesów na torach wyścigowych.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 zaworów w tym 4 sterowane normalnie szklankami a jeden dźwigienką, napinacz łańcucha polega na wykręcającym się nazwijmy to popychaczu - naciągane sprężyną również którą trzeba nakręcić (prawie jak w zegarku), dwa gaźniki na jeden cylinder, zbiornik oleju w ramie

te wszytkie rozwiązaina masz w pospolitej hondzie xl600r, która oprócz tego ma bardzo rzadkie (ktos potrafi podac inny silnik z czyms takim) radialne ułozenie zaworów uruchamianych przez az 8 dzwigineek(co wbrew okazało się trwalszym rozwiazaniem niz 2 dzwigienki suzuki dr)

 

 

z ciekawych rozwiązań mi podoba się bardzo umiejscowenie zębatki zdawczej w osi wahacza z bmw g450x-koniec z kupowanie slizgów i bardzo nietypowe jak na singla ułozenie silnika z husebarga FE 390

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wszytkie rozwiązaina masz w pospolitej hondzie xl600r, która oprócz tego ma bardzo rzadkie (ktos potrafi podac inny silnik z czyms takim) radialne ułozenie zaworów uruchamianych przez az 8 dzwigineek(co wbrew okazało się trwalszym rozwiazaniem niz 2 dzwigienki suzuki dr)

 

pod warunkiem sprawdzania luzów zaworowych i wymiany oleju co 3000 km

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...