RONE Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Witam!Sezon sie juz dla mnie skonczyl wiec postanowilem przegladnac konkretnie mojego trackbike. Zaczalem od pomiaru cisnienia sprezania i juz na samym poczatku niemila niespodzianka. Na cylindrze #1 zegar pokazal zaledwie 5.2 podczas gdy na pozostalych 10.5(+\-0.1)Sprawdzilem luzy zaworowe, wszystkie ok i zrobilem ponowny test sprezania po zalaniu nieco oleju do cylindra. Cisnienie wzroslo do okolo 8.0Zrzucilem glowice i okazalo sie, ze cylinder #1 ma okolo 3cm pekniecie.Okazuje sie, ze dla pierwszej generacji R1/R6 nie bylo to zjawisko obce. Znalazlem kilka sprawozdan z napraw tak uszkodzonego bloku cylindrow. Naprawa taka polegala na zdjeciu kilku mm materialu i wtloczeniu w to miejsce tulei z nicasilem pod wymiar. Szukam wiec warsztatu/zakladu, ktory ma doswiadczenie w tego rodzaju naprawach. Zorientowanych w temacie prosze o info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Ymm nie wiem czy to dobry pomysł. Moim zdaniem jeśli blok w motocyklu sportowym pękł, nadaje się do wymiany. Nie lubie druciarstwa. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) Nie pomogę zbyt wiele, ale muszę przyznać, że "dałeś mu na zimnym" i to konkret :D . A nie szukałeś używanego pieca? Podejrzewam, że znaleźć taki do R1 będzie bezproblemowo. Edytowane 28 Listopada 2011 przez MSI Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 jeżeli już chcesz to naprawiać w ten sposób to wszystkie 4 cylindry wypadało by zrobić. taniej i łatwiej było by zmienić cały silnik.Znam specjalistów którzy wstawiali nam żeliwne tuleje do silników zaburtowych ale zazwyczaj były to jednostki do 1-2 cylindrowe o mocy do 20-30 km. W przypadku tego typu silników naprawa była opłacalna i efektowna, miałbym pewne wątpliwości co do takiej naprawy w maszynie która jeździ prawie 300 km/h Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexar Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Też mi się wydaje, że jak już to robić wszystkie a nie jeden. Za naprawę cylindra wołają ponad 800 zł + tłok. Ja bym rozglądał się za nowym silnikiem do tego motocykla. Cytuj 'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Ale skoro dół silnika jest OK to czy w gre nie wchodzi wymiana samych cylindrów z tłokami od silnika w którym klękła np panewka? Wyszło by dużo taniej od drugiego pieca i dużo pewniej od naprawy tego cylindra.Pytam z czystej ciekwości bo nie wiem czy taka operacja w japończykach zda jakiś egzamin... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Ale skoro dół silnika jest OK to czy w gre nie wchodzi wymiana samych cylindrów z tłokami od silnika w którym klękła np panewka? Wyszło by dużo taniej od drugiego pieca i dużo pewniej od naprawy tego cylindra.Pytam z czystej ciekwości bo nie wiem czy taka operacja w japończykach zda jakiś egzamin... kupując same cylindry z tłokami nie sprawdzisz jaka była kompresja. po złożeniu do kupy można się rozczarować i utopiś trochę kasy i czasu. kupując 2-gi silnik masz cylindry, tłoki i kilka kilo części zamiennych w razie W. Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Nie o to chodzi.Problemem jest ze cylindry sa jedna czescia z karterem i stanowia calosc z dolna czescia silnika.Czyli wszystkie otwory i plaszczyzny robione sa w takim komplecie z jednego ustawienia maszyny.A powierzchnia podzialu jest na panewkach glownych walu.Jesli laczysz rozne polowki ze soba to moga byc niespodianki z lekki niedopasowaniem otworow, co w tym wypadku dyskwalifikuje caly silnik.Dlatego trzeba kupic inny silnik, albo tulejowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Nie o to chodzi.Problemem jest ze cylindry sa jedna czescia z karterem i stanowia calosc z dolna czescia silnika.Czyli wszystkie otwory i plaszczyzny robione sa w takim komplecie z jednego ustawienia maszyny.A powierzchnia podzialu jest na panewkach glownych walu.Jesli laczysz rozne polowki ze soba to moga byc niespodianki z lekki niedopasowaniem otworow, co w tym wypadku dyskwalifikuje caly silnik.Dlatego trzeba kupic inny silnik, albo tulejowac.Masz rację w tej r1 cylindry są razem z karterem, co dodatkowo jak napisałeś komplikuje całą sytuacje. Najkorzystniejsze to kupić cały silnik. Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 A zapytałem dlatego, bo koledze właśnie w R1 z 2005r. wypiął się zawór(ponoć częsta usterka tego rocznika) i narobił sporego kłopotu w silniku.Kupił komplet cylindrów z tłokami i głowicę, i włożył do starego pieca. Było to na koniec sezonu, także jak narazie nakręcił z 500km i wszystko OK. Ale ile jeszcze to się pokręci to nie wiem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 http://www.cylinders.co.za/content/repairs-yamaha-r1-and-r6-nikasil-blocksnie sądzę by ktoś w kraju się zajmował taką naprawą. Osobiśćie, kupiłbym blok z silnika uszkodzonego i przełożył "bebechy". Albo prościej ale drożej- drugi cały silnik. (w którym zaraz padnie dwójka). Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RONE Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 O taka wlasnie usluge mi chodzi baba. Interesuje mnie przede wszystkim jej koszt. Kupno drugiego silnika to ostatecznosc, bo kilkunastoletni piec z R1 to kot w worku. Wolalbym zdecydownie tulejowac silnik ktory mam obecnie z nadzieja ze zyska troche na sile i zywocie. Mam tez zamiar uzyc starych tlokow i kupic komplet nowych pierscieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Koniec jezyka za przewodnika - jest adres email, wystarczy napisac.No i oczywiscie koszt przesylki karterow do Pld Afryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gikser Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 A zapytałem dlatego, bo koledze właśnie w R1 z 2005r. wypiął się zawór(ponoć częsta usterka tego rocznika) i narobił sporego kłopotu w silniku.Kupił komplet cylindrów z tłokami i głowicę, i włożył do starego pieca. Było to na koniec sezonu, także jak narazie nakręcił z 500km i wszystko OK. Ale ile jeszcze to się pokręci to nie wiem :) Zgadza się ten rocznik ma oddzielone cylindry od bloku silnika i tu można je zmienić.Natomiast wcześniejsze modele R1 miały cylindry połączone i tam ten zabieg się nie uda.Jedynym rozsądnym wyjściem jest kupno dobrego bloku,i przekładka,będzie to tańsze i pewniejsze.Wstawiając tam tuleje nie dość że musisz znaleźć naprawdę porządny zakład to po takiej naprawie ten cylinder będzie wykazywał inne ciśnienie w stosunku do 3 pozostałych.Kolejna sprawa to to czy ta tuleja w ogóle będzie miała dobre osadzenie ścianki tulei muszą mieć odpowiednią sztywność a cylindry motocyklowe są dość cienkie.Jest jeszcze kilka argumentów żeby tego nie naprawiać ale każdy sam zdecyduje co robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Robiłem coś takiego, w grę wchodzi wysyłka do USA. Sama usługa w Millennium Technologies http://www.mt-llc.com/ kosztuje ok 500$ - nowa powłoka na wszystkich cylindrach. Nadal uważam że lepszym rozwiązaniem jest drugi silnik, najlepiej uszkodzony- wszystkie "bebechy" pojdą twoje. Dasz od razu nowe panewki, może wodzik od 2biegu i silnik masz pewny.Edit:Aha, jesteś z UK, więc pewnie do Big CC ma doświadczenie w takiej robocie. Edytowane 29 Listopada 2011 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.