kristekk Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Napisałem przy jakich PRĘDKOŚCIACH, a nie prędkościach obrotowych zmieniacie biegi. Jak jeżdżę normalnie na codzień, to też wcześnie zmieniam biegi. Chodzi mi o to, że gdy dajesz w palnik spod świateł, to da jakich prędkości (podanych w km/h) ciągniesz biegi. np 1-40, 2-80 itpTo moje pierwsze moto, więc zakres obrotów inny niż w samochodzie, przez co ciężko mi określić, czy już dalej nie można ciągnąć na słuch. kristekk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Sorry, zle cie zrozumialem :). Ale tak naprawde nigdy nie patrzylem na predkosciomierz wiec nie wiem dokladnie przy jakich predkosciach zmieniam biegi. To sie po prostu czuje jak juz jest czas na zmiane. Ale mysle ze tak w odstepach po 20 km/h powinno byc dobrze. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kristekk Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Odstępy 20 km/h przy ruszaniu ogniem? Może i tak ale podaj jakąś wartość do której mógłbym się odnieść.Zdarzyło mi się dwa razy, że za długo na dwójce przeciągnąłem i odczułem nagle drastyczny spadek mocy. Nie chciałbym tego powtarzać, bo to raczej nie jest za zdrowe dla silnika. Wole dbać i nie wkraczać na tak wysokie obroty.kristekk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 zobacz do serwisowki - powinno być na jakich biegach ile leci w standartowych przelozeniach, jeśli znajdziesz to odejmij sobie po 10km/h od tych predkosci i bedziesz mial mniej wiecej kiedy zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekbuli Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 przecie słychać silnik kiedy nalezy zmieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszB Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 (edytowane) Generalnie nie należy przekraczać 9500obr/min (tak zwana czerwona strefa na obrotomierzu). Oczywiście, to nie jest tak, że jak będziesz wyżej kręcić to coś się od razu popsuje (w końcu jakby miało się popsuć to projektant / producent zabezpieczyłby przed tym), ale moc i moment powyżej tych obrotów drastycznie spadają i kręcenie powyżej już nic nie daje (w sensie dynamiki).A dla 9500 obrotów prędkości na poszczególnych biegach są następujące: (dotyczy XJ600 niezdławionej)1. ok. 60 km/h2. ok. 95 km/h3. ok. 130 km/h4. ok. 160 km/h5. ok. 190 km/h6. ok. 200km/h Uwagi:Prędkość na 5 i 6 biegu jest „teoretyczna”, bo XJ 600 tyle nie wyciągnie (no chyba że z górki z wiatrem :wink: ).Szczególnie przy niższych biegach kręcenie tak wysoko nie ma sensu, chyba nikt nie gazuje na jedynce do 60 km/h. Bez obrotomierza nie jesteś w stanie precyzyjnie określić obrotów na podstawie prędkości, bo przy dynamicznym przyśpieszaniu prędkość zwiększa się tak gwałtownie, że z obserwacji prędkościomierza nic nie wynika.Albo napraw / kup obrotomierz, albo naucz się silnika na słuch / wyczucie.I nie przesadzaj, sam piszesz, że to twoje pierwsze moto. :) ------- Wg wyresu dostępnego na stronie http://www.chudzikj.republika.pl/XJ600.htm wyniaka, że makasymalny moment wystepuje przy ok 7500 obr/min, natomiast maksymalna moc przy ok 8500 obr/min. Dla tych obrotów prędkości na poszczególnych biegahj kształtyją się następująco: 1. 50-55km/h2. 75-85 km/h3. 100-115 km/h4. 125-145 km/h5. 150-170 km/h6. 165-190 km/h Edytowane 28 Czerwca 2007 przez TomaszB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kristekk Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Dzięki wielkie. Bardzo wyczerpująca odpowiedź. Wiadomo, że nie daję w pałę od świateł do świateł. No, ale czasem pokusi człowieka na prostej, równej drodze ruszyć ogniem spod świateł. Obrotomierz oczywiście pójdzie do wymiany, ale na razie muszę zdobyć te 300zł. Na szczęście od jutra mam wakacje i będzie czas na zarobek. =D kristekk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumbej Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Panowie WAŻNA SPRAWAkolega po lekkim szlifie nie może dostać zegarków do XJ 600 typ 51 J z 1989 rokuJesli ktoś ma lub wie gdzie takowe można znaleźć będę wdzięczny za info :) :icon_mrgreen: Podobno to ciężka sprawa, szukał wszędzie ale zawsze jest jakieś "ale" podałem wam typ i rocznik jeśli to mało dajcie znak/sygnał POZDRO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Panowie WAŻNA SPRAWAkolega po lekkim szlifie nie może dostać zegarków do XJ 600 typ 51 J z 1989 rokuJesli ktoś ma lub wie gdzie takowe można znaleźć będę wdzięczny za info :icon_mrgreen: :crossy: Podobno to ciężka sprawa, szukał wszędzie ale zawsze jest jakieś "ale" podałem wam typ i rocznik jeśli to mało dajcie znak/sygnał POZDRO.Poszlo na PW Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 (edytowane) Znalazlem przypadkowo w necie kilka fajnych artykułów na temat motocyklów z silnikami starszych XJ. Chciałem sie z Wami podzielić :buttrock:Oto one: http://www.badrad600.com/HOME%20FRAMES.htm no dobra nie przypadkiem, coś mnie ciagnie do tego radiana... to taka miniaturka fzx ale osiagi ma jak widać niezłe. szkoda ze strasznie mała jest:( Edytowane 4 Lipca 2007 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacmiz Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Króćce "zregenerowane", w piątek składam wszystko do kupy. Zobaczymy, jak to będzie trzymało.I mam jeszcze pytanie, z czego dorobić uszczelki między głowice a króćce :buttrock:Kolejny temat typu jak zrobic metoda domowa filtr powietrza albo czy bedzie mi pasowal lancuch przemyslowy :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peyter Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 pack84 - super moto i zdjecie jesli sie nie mysle to zapewne jakas amerykanska wersja motoru xj. radial yx super tylko na ile strcza ten bak z paliwem:).oki jakby ktos mial takie cacko to bym sie zamienil,nom moze:))))). majac na uwadze , ktos wspomnial jak szybko jezdzi na jakim biegu, ja sie slucham silnika jak chce sobie poszalec, a predkosciomierz - chociaz nie wiem czy u wszyskich modelach - moj im szybciej jade tym wiecej mnie pzreklamuje, np. jadac 40 mam 40, jadac 60 mam juz 70 i jadac 110 wiem ze jade juz 125km/h. Ale to szczegol:) pozdrawiam motomaniakow xj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 wiecej pzreklamuje, np. jadac 40 mam 40, jadac 60 mam juz 70 i jadac 110 wiem ze jade juz 125km/h. Chyba odwrotnie, tzn pokazuje 120, a faktycznie jedziesz 110, zawsze predkosciomierz zawyza wskazania.Chyba ze masz opony w innym rozmiarze, ingerencja w zebatki nic nie zmienia, bo przeciez naped licznika jest od przedniego kola. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peyter Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Chyba odwrotnie, tzn pokazuje 120, a faktycznie jedziesz 110, zawsze predkosciomierz zawyza wskazania.Chyba ze masz opony w innym rozmiarze, ingerencja w zebatki nic nie zmienia, bo przeciez naped licznika jest od przedniego kola. Pzdr. hmmm wiesz co... teraz zgupialem bo wydawalo mi sie ze wlasniemi zaniza...az bede musial znowy pojechac rowno z znajomym i sprawdzic...a opony wydaje mi sie ze mam takie jak powinienem miec...kurcze ale dawno nie zagladalem do maszyny... tylko jezdze i jezdze:):crossy: pozniej jak znajde czas to napisze jak u mnie jest faktycznie ;) pozdrawiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszB Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 hmmm wiesz co... teraz zgupialem bo wydawalo mi sie ze wlasniemi zaniza Zawsze prędkościomierze pokazują więcej niż jest w rzeczywistości, generalnie im większa prędkość to bardziej przekłamuje. ...az bede musial znowy pojechac rowno z znajomym i sprawdzic Ale u niego też będzie przekłamywać. Wiarygodny pomiar to np. GPS, u mnie przy licznikowych 140 GPS pokazuje 130-131. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.