Skocz do zawartości

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )


Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam Xj600N narazie niemoge za wile powiedziec na ten temat bo mam go od niedawna ale juz wiem że należy w nim troche podregulowac i bendzie ok..

 

 

Szukales jakiś danych no to prosze...

 

http://www.chudzikj.republika.pl/XJ600.htm

http://www.motocykle.domeczek.pl/prezentac...XJ600/xj600.htm

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html

 

 

Kilka opisów do Yamahy

Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , ajamam pytanko ...

plywal komus z Was przod?

tzn. Troszke wieje , jedziecieobladowani (nawed 70km/h) , no i motocykl sobie wezykuje?

 

Ja stawaiam na zbyt slabo dokrecone lozyska glowki. Co prawda zadnego luzu mie wyczowam ale nie widze innego rozwiazania () lozyska kola przedniego odpadaja na 95% - jak nie pomoze dokrecenie glowki to wymienie lozyska)

 

A mzoektos ma inny pomysl ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz opony raczej odpadaja tyl zmienilem i zachowanie to samo , a przod jest ok.

Ale opone bede zmieniac na koncu ( najwiekszy koszt)

 

 

Faris co rozumiesz pod "zawieszeniem" ?

W zimie robilem caly tyl , a i przod tez zrobilem (lagi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz, pochwal sie czy jestes zadowolony ze swoich lusterek w dywersji...

mam takie same i zloszcza mnie poki co. Glownie z tego powodu, ze zamiast widziec co dzieje sie z tylu mnie, widze swoje ramiona :/

Z lusterkami jest u mnie tak:

Jak kupiłem to miała takie: Może i one były ładne i pasowały do "klasycznej" sylwetki, ale prawie nic nie było widać ze względu na małe rozmiary i drgania które praktycznie uniemożliwiały widzenie do tyłu.

W związku z tym, że wymieniałem kierownice i założyłem od dużego Bandita, która jest szersza niż oryginalna od Yamahy, oraz nowe lusterka teraz mam znacznie lepszą widoczność, lewe lusterko jest idealne i nigdy nie drga, prawe drga minimalnie i widoczność do tyłu jest bardzo dobra. Lusterka kupione na Allegro, nie były tanie bo komplet bodajże 180 zł, ale jestem zadowolony, jakość przyzwoita i w moim czarnym moto ładnie się prezentują.

Nowe lusterka

Lusterko prawe

Szerokośc lusterek

Szerokośc lusterek2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lusterkami jest u mnie tak:

Jak kupiłem to miała takie: Może i one były ładne i pasowały do "klasycznej" sylwetki, ale prawie nic nie było widać ze względu na małe rozmiary i drgania które praktycznie uniemożliwiały widzenie do tyłu.

W związku z tym, że wymieniałem kierownice i założyłem od dużego Bandita, która jest szersza niż oryginalna od Yamahy, oraz nowe lusterka teraz mam znacznie lepszą widoczność, lewe lusterko jest idealne i nigdy nie drga, prawe drga minimalnie i widoczność do tyłu jest bardzo dobra. Lusterka kupione na Allegro, nie były tanie bo komplet bodajże 180 zł, ale jestem zadowolony, jakość przyzwoita i w moim czarnym moto ładnie się prezentują.

 

dokladnie mam identyczne, tylko oryginalna kierownice i chyba stad w moim przypadku zaslaniam sobie widok do tylu :/

Nie mam jak teraz zmierzyc ich szerokosci, jednak taka 'na oko' patrzac masz sporo szerzej rozstawione...

chyba trzeba bedzie pomyslec o nowej, szerszej kierze, bo lustereczka naprawde fajne :)

 

EDIT: mam jeszcze pytanko innej natury, otoz kupilem sprezyny dociskowe do sprzegla do dywersji i okazalo sie, ze sa krotsze o 2mm od minimalnej dlugosci podanej w serwisowce. sprezyny firmy Lucas, model taki jak w linku:

http://www.lucas-bikersworld.com/de/katalo...ftoken/50089499

Na opakowaniu oczywiscie nie ma wyszczegolnionej dywersji, jest za to np. xj900F.

Przegladajac serwisowke do xj900F doczytalem sie, ze sa tam sprezyny takiej jak w xj600 51j, czyli o dlugosci ponad 40mm, zas w katalogu Lucasa do 51j podaja takie same sprezyny, jak do div... paradoksalnie, do divki ida sprezyny o dlugosci 22.8mm.

Teraz jest problem, bo sprzedajacy nie ma mi na co zamienic ich, a do dywersji nie pasuja...

wymienial ktos moze te sprezyny? Jesli tak, to jakiej firmy kupowal?

Edytowane przez Mazzzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lusterkami mailem to samo, tzn prawie nic nie bylo widac. Przestawolem troche kierownice (podnioslem) i jeszcze raz wyregulowalem lustra. Moze nie jest idealnie, ale o wiele lepiej i przy manewrach w pelnym skrecie nie dotyka do szyby owiewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok , ja znalazlem problem , a raczej przyczyne plywania :

 

Bazujac na tym przypadku okazuje sie ze efektem zbyt luznego dokrecenia lozysk glowki ramy jest objaw nie tylko luzu (sprawdzany przez szarpanie kolem) , ale rownierz , w przypadku braku luzu, zbyt delikatne krecenie kierownica , co podczas jazdy , odznaczalo sie trzepotaniem kierownicy prz predkosci ok 70-80km/h. Dodatkow delikatne ruchy kierownica ("ala" przeciw skret) wprowadzaly motocykl w stan "plywania".

Dokrecenie wyeliminowalo zjawisko plywania i trzepotania , teraz motocykl jest niewrazliwy na boczne podmuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O święte słowa trzeba pojeździć puki jest pogoda ja dzis zrobiłem 170km i 100m przed domem braklo mi paliwa ten brak wskaznika w XJcie :)

 

 

Macie może jakis własny pomysł na ten problem???

Edytowane przez Faris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...