Skocz do zawartości

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy XJ!!

Jestem szczęśliwym posiadaczem XJ 750 Midnight maxim 83' i mam pytanie techniczne.

Jaki olej silnikowy byście polecili?? (obecnie castrol mineralny 20w40)

Jaki olej do przednich amortyzatorów, bo mam zamiar wymienić?? :D

Przebieg nieduży 25 tyś.km

Witaj serdecznie :clap:

Widze ze masz prawdziwego klasyka. Wrzuc kilka zdjec. Jesli chodzi o olej silnikowy, to powiem tak. Lej taki na jaki cie stac :cool:. A tak serio, skoro teraz chodzi na mineralnym i nie ma zadnych wyciekow to lej dalej taki sam. Tak bedzie najbezpieczniej. Chociaz syntetyk lepiej zachowuje swoje wlasciwosci w wysokich temperaturach. Ale nie chce wywolywac tutaj kolejnej dyskusji na temat "Jaki olej lepszy" ;).

 

Olej do przedniego zawieszenia zalej jakis gestszy niz zaleca fabryka. Poprawi sie prowadzenie. No a co do przebiegu, podejrzewam ze przy 100 tysiacach licznik sie wyzerowal i zaczal liczyc od poczatku, co by wskazywalo ze masz 125 tys przebiegu ;)

Pozdrawiam

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że jest to wersja amerykańska i ma licznik w milach i gdyby licznik liczył od nowa to w przeliczeniu na kilometry to by miał około 200 tys km. przebiegu. Na co jego stan by nie wskazywał, a wszczgólności silnik, który nie bierze oleju i nie ma wycieków.

Dlatego myślę nad zmianą oleju na syntetyk lub półsystetyk. Tyle już różnych opini na temat oleju słyszałem i czytałem, że naprawde nie mam pojęcia co wlać.. Może jeszcze ktoś się wypowie w tej kwestii!

Postaram się niedługo wrzucić kilka zdjęć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego myślę nad zmianą oleju na syntetyk lub półsystetyk. Tyle już różnych opini na temat oleju słyszałem i czytałem, że naprawde nie mam pojęcia co wlać.. Może jeszcze ktoś się wypowie w tej kwestii!

Ja polecam polsyntetycznego motula 15W50 ester 5100. Lepiej sie trzyma w wysokich temperaturach niz polsyntetyczny motul 10W40 ale silnik potrzebuje dluzszej chwili na swobodna prace bez ssania (mi to nie przeszkadza bo ja stosuje rozgrzewanie podczas jazdy a nie na postuju). Olej jest tani i dobry.

 

Ja przy takim przebiegu lalbym cos z lepkoscia 50.

 

Ps. Gratuluje zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich XJ-owiczów

jestem posiadaczem takowej od jakiegoś czasu, kupilem-niby fajna ale ciekla jak sito i przegrzany miala cylinder :-) przez zime wyremontowalem wszystko i wymienilem wszystko co wykazywalo jakiekolwiek oznaki granicznego zuzycia (lezala w 23 skrzynkach hehe) zlozylem, male regulacjie i jest jak nowka :-) (to bylo kilka latek temu)

pytaliscie o stelaże i kuferki - sporo jest na allegro, ja stelaz do centralnego zrobilem sam (sporo zabawy) ale tez calkiem niedawno udalo mi sie zakupic kuferki boczne ze stelazem stare ale w dobrym stanie za przyzwoita kase, jedyny mankament to taki ze trzeba troszke dopasowywac mocowania stelaza bo ciezko trafic taki akuratnio do danego modelu :-) ale czego sie nie robi dla satysfakcji z jazdy...

no opcją jest zamowic stelaze w firmie ktora sie tym zajmuje, nie wiem ile to kosztuje i jak robią, ale na gieldach czesto bywaja goscie z takiej firemki

pozdrawiam

 

p.s.

co do oleju to ja (mimo generalnego remontu-nowe tloki, cylindry, pierscienie i cala reszta badziewia) wlalem 10-40 , nie zapominajcie ze olej ten smaruje rowniez cala reszte silnika a ta jest zuzyta stosownie do przejechanych kilometrow i reki wlasciciela...

z mojego mechanicznego doswiadczenia wiem ze zmiana o "dwie lepkosci" skutkuje predzej czy pozniej wyciekami i nieprawidlowym smarowaniem (a xj sa chlodzone olejem przeciez) co prowadzi do przegrzania cylinrow :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoglądnij na sam dół strony przyjacielu

ale spróbuj się jeszcze upewnić bo wiem ze przednie zawiasy mialy dwie średnice rurek...zaleznie od roku produkcji (chyba 38 i 41 mm)

 

http://www.republika.pl/chudzikj/XJ600.htm

 

p.s.

jak ci sie sprawują osłonki na łapki...sam myśle o czyms takim, jak po ostatnim wojazu na mazurki i powrocie w deszczową zimną noc palce mi o malo nie odpadły :-)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci sie sprawują osłonki na łapki...sam myśle o czyms takim, jak po ostatnim wojazu na mazurki i powrocie w deszczową zimną noc palce mi o malo nie odpadły :-)

 

pozdr

Q-de chyba zmienie sobie avatar to jest trampek. Moja xj jest w podpisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://video.google.pl/videoplay?docid=-80...547380&q=xj+600

poznajecie ten silnik hehe?

 

Ponowie pytanko - nie ma któs jakis czesci do starej xjty? - chodzi o dysze głowną 102.5. moze jakis namiar na sklepik gdzie nie bede musial czekac:)

 

Dariok - widze ze mamy kolorystycznie identyczne sprzety - jedyny sluszny kolor hehe:) Ile masz przebiegu? pozdro

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Q-de chyba zmienie sobie avatar to jest trampek. Moja xj jest w podpisie.

Zbig - rzeczywiście - zaplatałem sie :-)

ale mimo wszystko skuteczne takie oslonki?

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=-80...547380&q=xj+600

poznajecie ten silnik hehe?

 

Ponowie pytanko - nie ma któs jakis czesci do starej xjty? - chodzi o dysze głowną 102.5. moze jakis namiar na sklepik gdzie nie bede musial czekac:)

 

Dariok - widze ze mamy kolorystycznie identyczne sprzety - jedyny sluszny kolor hehe:) Ile masz przebiegu? pozdro

silniczek - wiadomo :-)

jesli chodzi o czesci to nie wiem jak jest w Twoich okolicach, ale chyba bez czekania sie nie obejdzie,

ja kiedy remontowalem swoja maszynke to niekiedy ponad miesiac czekalem (ale to byly oryginalne czesci sciagane z niemieckich i holenderskich magazynow Yamahy)

pytasz o przebieg - tak naprawde to nie wiem, do mojego remontu bylo 25000 (pewnie 125000 - ale tego nikt nie wie, tak jest ze staruszkami :-)

po remoncie przejechalem okolo 5000 km (remoncik byl calkowity wiec jest jak noweczka dopiero co dotarta :-)

no i kolorek - dokladnie taki jak chcialem - teraz detale troszke inaczej wygladaja, ale kolorek pozostal, jak zrobie ladne foty to wrzuce :-)

pozdr

 

...a z tymi dyszami to sprobuj moze na allegro maja kolesie rozne czesci do starych XJ-tek moze cos by sie szybciej znalazlo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dariok, no to pewnie 125 tyś - ważne ze po remoncie:) a ile Ci bral przed remontem oleju? dlaczego zdecydowałes sie go wogole zrobić? Ile Cie to wyszlo, robiłes pewnie góre czyli tłoki cylindry z głowicą prawda?

Zalatwilem juz dysze od pewnego uprzejmego motocyklisty ktory wykrecił mi z swoich zapasowych gazników - jak sprowadzą mi w larssonie to mu oddam:)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbig - rzeczywiście - zaplatałem sie :-)

ale mimo wszystko skuteczne takie oslonki?

 

Hm do XJ bym tego nie zakladal, popsuje linie moto, a czy skuteczne?? Jak polatasz bez rekawic to tak, a ja zawsze mam rekawice, nie latam XJ po lesie wiec sam sobie odp. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...