Dziki_YZF Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Witam!Biorąc pod uwagę obecne ceny ropy i cudowne cięcie kosztów zastanawiam się nad zmianą auta na ekonomiczniejsze. Pod uwagę biorę Citroena C3 z silnikiem 1,4 hdi oraz Fiata Pandę z silnikiem 1,3 multijet diesel. Chodzi mi o realne spalanie i awaryjność tych aut. Panda na pewno jest tańsza w tym zestawieniu ale czy na pewno lepsza?Czekam na opinie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 panda (w benzynie 1.1), swietnie sie manewruje, cofa, parkuje, wsiada wysiada, tanie czesci no i made in poland. tylko lusterka mikroskopijne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
straycat Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Fiatem Pandą 1.2 jezdzilem na kurie prawa jazdy :P i uważam, że ten samochód jest ciasny, niewygodny, konsola srodkowa uwiera w prawą nogę, drętwo się prowadzi i ogólnie nie wyglada najlepiej. C3 nie jezdzilem, ale jezdzilem jej poprzednikiem, czyli Saxo i uwazam, ze juz saxo to fajniejszy samochod - C3 pewnie tym bardziej. Jesli chodzi o koszty eksploatacji i zakupu to z pewnoscia Panda wygrywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly127 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Nie polecam tego silnika 1,3 MultiJet . Jeżdziłem z takim silnikiem w Fiacie Doblo z 2007roku . Miałem go od nowości . Do 100tys był w miarę ok ale powyżej tego co chwile coś . Najbardziej poważną awarią było pęknięcie łancucha rozrządu przy przebiegu około 150tys. miesiąc po skończeniu się gwarancji . Naprawa według kalkulacji normalnej wychodziła około 6000tys. zł po dużych rabatach i zadymie w serwisie zapłaciłem 3,5tys. zł . Auto serwisowane na bierząco jak fabryka nakazała . Skończyłem nim jeżdzić przy przebiegu 180tys. Połowa przebiegu zrobiona w trasach połowa w mieście . Auto nigdy nie żyłowane na maksa dbane itp. Po naprawie rozrządu jeszcze wiele innych rzeczy sie psuło np. rozrusznik , zawór Egr , sterownik świec żarowych , świece żarowe i wiele innych drobniejszych rzeczy za które średnio można policzyć około 500zł z wymianą . Ogólnie ja bym juz Fiata w tej chwili nie kupił żadnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fafik Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Jeśli chodzi o spalanie w 1,4hdi to jest ono niewielkie,średnie spalanie oscyluje w granicach 4,5 litra.mamy go w rodzinie od 2 lat i nic się nie popsuło poza wymiana uszczelek pod wtryskami,No ale fakt nie robi on u nas dużo kilometrów.Przy zakupie miał około 85000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domestos_WC Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 przede wszystkim nie celowałbym teraz w diesla. Przy obecnych cenach i awaryjności diesla (raz zatankujesz syf i lecisz z kasy), do tego juz potwierdzono ze akcyza idzie w góre, więc ON będzie kosztował ~6 zł, zresztą juz prawie kosztuje, a będzie raczej ponad. Sam zastanawiam się nad zmiana auta na gorsze, niższej klasy, ale mlodsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 (edytowane) kup elpidżi bezawaryjność benzyny, koszty diesla co do uwierania w nogę, to fakt, typowa przypadłość lewarka w desce, w iveco, masterze, sprinterze itp jest to samo, tylko gabaryty inne :icon_mrgreen: najlepiej wypada według mnie 1.2 69KM, dość mało pali i osiągi w sam raz. Edytowane 16 Listopada 2011 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 A ja miałem Astrę 3 z 1.3 JTD od Fiata - tą 90 konną wersję. Montują takie we Fiatach, ale nie jestem pewien czy akurat w Pandzie? Nakręciłem tylko 25 tys. więc o awaryjności nie powiem nic, natomiast dynamika i przede wszystkim spalanie po prostu... Super. Pamiętam, że w porywach brał z haczykiem 5 litrów. Sąsiad ma tego Citroena z tym silnikiem, codziennie go widuję więc się chyba nie psuje :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Citroen jakiś taki bardziej ludzki.Damski, rzekłbym :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Ja tam bym polecił Toyotę Yaris.Ale nie jestem obiektywny, miałem Yarisa, a w zasadzie żona i dziecko mieli i mają.Bezawaryjne. Pali około 5L.A cytryny, nie wiem czemu. NIGDY. Tak, bez powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzech1986 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 (edytowane) Fiatowskie silniki 1.3 są bardzo popularne ale niestety awaryjne, spotkałem się już z dwoma przypadkami zerwania łańcucha rozrządu, jeden w suzuki swift przy 160 000(tak, tez ten silnik) i jeden w pandzie ale nie pamiętam przebiegu, fakt są naprawdę dobre jeśli chodzi o osiągi i spalanie, mam w firmie Fiorino z tym motorem i jeździ się świetnie a spalanie nie przekracza 5l chodź by nie wiem jak się człowiek starał a jak bylem go odbierać z salonu to szef próbując mi uciekać Mondeo 1,8tdci nie dawał rady... We Fiorino na pewno wymienialiśmy uszczelniacze na półosiach przy 120 000, więcej grzechów nie pamiętam. Jeśli chodzi o cytryne to 1.4hdi nie spotkałem się z jakimiś awariami (sprzedaje w motoryzacyjny i raczej do silnika nie zdarza mi się za wiele sprzedawać) ale samochód to nie tylko silnik, to francuz i chociaż by z tego powodu bym odpuścił. Ceny paliw są podobne wiec chyba bardziej opłaci się kupić mala benzynę, silniczek w pandzie 1.2 można przy spokojnej jeździe zadowolić 4l/100. Edytowane 18 Listopada 2011 przez orzech1986 Cytuj Yamaha RD 250 LC '82 - byłaPannonia T1 '64- jest, w remoncieKawasaki LTD 450 '85 - byłaSuzuki VL800 VOLUSIA 04 - byłaYamaha XV1700 WARRIOR '06- JEST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-2211 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Osobiście nie brałbym się teraz za zakup diesla - po pierwsze zapowiadane ceny paliwa,a po drugie wcześniej czy później szykuje się większy wydatek!!! Jeśli już to tylko Yaris z 1.4 D4D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly127 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Fiatowskie silniki 1.3 są bardzo popularne ale niestety awaryjne, spotkałem się już z dwoma przypadkami zerwania łańcucha rozrządu, jeden w suzuki swift przy 160 000(tak, tez ten silnik) i jeden w pandzie ale nie pamiętam przebiegu, fakt są naprawdę dobre jeśli chodzi o osiągi i spalanie, mam w firmie Fiorino z tym motorem i jeździ się świetnie a spalanie nie przekracza 5l chodź by nie wiem jak się człowiek starał a jak bylem go odbierać z salonu to szef próbując mi uciekać Mondeo 1,8tdci nie dawał rady... We Fiorino na pewno wymienialiśmy uszczelniacze na półosiach przy 120 000, więcej grzechów nie pamiętam. Jeśli chodzi o cytryne to 1.4hdi nie spotkałem się z jakimiś awariami (sprzedaje w motoryzacyjny i raczej do silnika nie zdarza mi się za wiele sprzedawać) ale samochód to nie tylko silnik, to francuz i chociaż by z tego powodu bym odpuścił. Ceny paliw są podobne wiec chyba bardziej opłaci się kupić mala benzynę, silniczek w pandzie 1.2 można przy spokojnej jeździe zadowolić 4l/100.Nie wiem jak ty to robiłeś ale ja w Fiacie Doblo z tym silnikiem aby zejść na wynik 6l. jechałem w trasie nie przekraczałem 100km/h i biegi zmieniałem przy około 2500/tys obr. Jeśli chodzi o osiągi też były marne słabo elastyczny i maks jaki jechał to około 155km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzech1986 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Nie wiem jak ty to robiłeś ale ja w Fiacie Doblo z tym silnikiem aby zejść na wynik 6l. jechałem w trasie nie przekraczałem 100km/h i biegi zmieniałem przy około 2500/tys obr. Jeśli chodzi o osiągi też były marne słabo elastyczny i maks jaki jechał to około 155km/h Fiorino jest mniejsze i dużo lżejsze, w trasie nie przekraczając 100km/h na komputerze potrafiło pokazać się 3,9l/100km. 1.3 występuje tez w kilku wersjach, słabszych i mocniejszych. Ale fakt, nie jechałem nim szybciej niż 140, nie było okazji i pewnie nie poszedł by wiele więcej, ale nie zapominajmy ze to 1.3 w dieslu! Cytuj Yamaha RD 250 LC '82 - byłaPannonia T1 '64- jest, w remoncieKawasaki LTD 450 '85 - byłaSuzuki VL800 VOLUSIA 04 - byłaYamaha XV1700 WARRIOR '06- JEST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-985 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Witam!Biorąc pod uwagę obecne ceny ropy i cudowne cięcie kosztów zastanawiam się nad zmianą auta na ekonomiczniejsze. Pod uwagę biorę Citroena C3 z silnikiem 1,4 hdi oraz Fiata Pandę z silnikiem 1,3 multijet diesel. Chodzi mi o realne spalanie i awaryjność tych aut. Panda na pewno jest tańsza w tym zestawieniu ale czy na pewno lepsza?Czekam na opinie!Co do 1.4 hdi to mogę polecić. Dobry silnik , mało pali i dość zrywny. Jedyna awaria to uszczelki pod wtryskami . Mogę tylko powiedzieć że miałem klienta który na tym silniku zrobił 80 tys km bez wymiany oleju a nogę ma ciężką i przyjechał jak już turbo nie jechało i hydraulika klekotała. Po spuszczeniu oleju było tam tylko troszkę jakiegoś bagna. Co ciekawe po zalaniu świeżego oleju turbo załapało i silnik chodzi do teraz tylko hydraulika się tłucze. Tak więc silnik idioto odporny bo gość do teraz ( a ty było 2 lata temu) jeździ i nie wymienia oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.