Skocz do zawartości

Czy hermetyk może zastać użyty jako szczeliwo ?


DZIKOWSKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A co do pozostałych uszczelek to słyszałem,że niema potrzeby smarowania ich jakimkolwiek specyfikiem,gdyż sama uszczelka da radę jeśli niema nierówności

 

Tak jak piszesz, smarując uszczelki silikonem albo czymś podobnym można tylko sobie diabła narobić, gdyż smarki mogą wpaść tam gdzie nie trzeba. Jeśli powierzchnie są równe i nie są zmaltretowane przez "fachowców" można spokojnie kłaść bez dodatkowej chemi, ważne tez jest by dokręcając śruby w odpowiedniej kolejności i z ustaloną siłą, by uszczelka się dobrze "ułożyła". Obecnie w motoryzacji jest tendencja do zastępowania uszczelki miski olejowej specjalną masą uszczelniającą. Kolega w fabrycznie nowym samochodzie nie był w stanie odkleić takiej miski od bloku silnika. Uszczelki można spokojnie sobie wycinać z klingerytu który jest dostępny w różnej grubości. W starszych maszynach uszczelki przed założeniem smarowało się delikatnie warstwą smaru litowego. Pod głowice nie stosuje się żadnych smarowideł, kiedyś zdażało się smarować stare uszczelki pod głowice( które powinny trafić do śmietnika) smarem grafitowym. Ale to za czasów hermetyka ;)

oldboxer.pl

 

Renowacje Radzieckich Boxerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem tylko zwrocic ci uwage na pomysl z dorabianiem uszczelki miedzianej w miejsce stalowej.

W mojej opinii nalezy kupic oryginalna.

Sam uzywam uszczelki miedzianej w swojej BSA i tam ladnie zdaje egzamin, ale jezeli oryginalnie jest uszczelka stalowa to tego bym sie trzymal.

Przed skladaniem sprawdz jakosc plaszczyzn glowic i cylindrow, zeby nie bylo niespodzianek.

To samo z plaszczyznami bloku na ktore wchodza cylindry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok silnika chcę dać do planowania tylko czy bez zdjęcia korby dadzą rade mi to zrobić ? Bo główka wystaje ponad blok w najniższym położeniu.

Będę też przebijał tuleje na cylindrach i po tym zabiegu też będzie planowany podobnie jak głowice

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok silnika chcę dać do planowania tylko czy bez zdjęcia korby dadzą rade mi to zrobić ? Bo główka wystaje ponad blok w najniższym położeniu.

Będę też przebijał tuleje na cylindrach i po tym zabiegu też będzie planowany podobnie jak głowice

Z planowaniem głowicy radzę ci uważać bo różnie to wychodzi w motocyklach.

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim cokolwiek bedziesz planował fachura sprawdzi czy w ogóle jest taka potrzeba, jeśli jest to wtedy się bedzie martwił

Z planowaniem głowicy radzę ci uważać bo różnie to wychodzi w motocyklach.

to bardziej "zabielanie" niz planowanie

planowanie kojarzy się z tuningiem i to w nie najlepszym wydaniu, a samo wykonanie płaszczyzny nie moze miec zadnych złych konsekwencji i jest wykonywane w samochodach i innych r4 niemal przy kazdym zdjęciu głowicy

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pitolę... Ty budujesz pojazd aby wybrać się na Marsa? Dorabianie uszczelek z miedzi, planowanie bloku bez wyjmowania wału... Nie możesz zrobić tego jak Bóg przykazał i tym samym uzyskać dobry efekt? Takie kombinacje kojarzą się z rzeźbieniem w gównie. Stawiam garść włosów spod pachy że ten silnik nie polata dłużej jak jeden sezon jeśli będzie robił go takimi patentami.

 

Ściągnij serwisówkę, przeczytaj i podążaj krok po kroku za tym co jest w niej napisane. Jeśli zadanie wykonasz sumiennie bez buraczenia i oszczędzania to będziesz się cieszył fajnym i sprawnym motocyklem przez wiele lat. Jeśli będzie kombinował i patenty odstawiał to pamiętaj że japońskie silniki nie lubią, a wręcz nie tolerują takich manewrów. Zbuntuje się maszyna, wypluje korbę dołem i tyle.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko pytam a robić będę i tak według serwisówki. Pytam dlatego,że moto jest z lat osiemdziesiątych i ma 28 sezonów za sobą i do tej pory technika jak i materiały serwisowe są o kroć lepsze. Przykładem jest sam hermetyk

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko pytam a robić będę i tak według serwisówki. Pytam dlatego,że moto jest z lat osiemdziesiątych i ma 28 sezonów za sobą i do tej pory technika jak i materiały serwisowe są o kroć lepsze. Przykładem jest sam hermetyk

 

To są tylko Twoje pobożne życzenia.

Od kilku lat modele tak często się zmieniają, że producentowi nie zależy na długowieczności. Obecny motocykl ma wytrzymać okres gwarancji a potem najlepiej gdyby sam się zutylizował.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc odpowiadając na Twoje pytanie, ja jako mechanik moto częściowo z zawodu a przede wszystkim z zamiłowania (demoludy, japonie i H-D) powiem CI tyle że hermetykiem możesz deskę klozetową co najwyżej posmarować żeby Ci żona/siostra nie opuszczała jej co chwilę, co bardzo utrudnia życie. Hermetyk to lipa straszna. Ani to pożyteczne, ani przyjemne z wyglądu.

 

Tam gdzie masz łączyć elementy bez uszczelek wystarczy extra-super-hiper-mega-cienka warstwa markowego silikonu nałożonego z głową. Nie myśl o silikonie koloru czerwonego bo za używanie takiego w motocyklu będziesz się smażył w piekle! :icon_evil:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już zapomniałem,że takie coś istniało! A tu taka bomba! :banghead:

 

Bombą a raczej babolem jest poskładanie świeżo restaurowanego silnika Junaka lub AWO na super specjalny wysokotemperaturowy silikon koloru czerwonego zamiast na Hermetik lub Hermacet :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...