Skocz do zawartości

ciężarki kierownicy


Adiii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z ciężarkami kierownicy. Mogę je bez problemu wsadzić jak i wyciągnąć ręką. Jak je prawidłowo zamontować żeby mocno siedziały?

Ciężarki dalej nie chcą wejść;

http://imageshack.us/photo/my-images/194/20111031001.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku kierownicy nie mam żadnego gwintu, na ciężarkach też nie, więc nie mam co dokręcać. Przerwa jest taka sama po jednej i drugiej stronie. Ciężarek wchodzi do pewnego momentu i dalej nawet młotkiem nie chce. Manetki są w dobrej pozycji.

Po bokach ciężarków jest jakaś śruba, ale ona raczej nie ma nic do rzeczy...

 

Jutro postaram się wrzucić foto jak wygląda cały ciężarek.

Edytowane przez Adiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po bokach ciężarków jest jakaś śruba, ale ona raczej nie ma nic do rzeczy...

 

raczej ma. wkręcenie jej powinno powodować rozszerzenie czegoś na kształt kołka rozporowego, osadzonego na tej części wsuniętej w rurę kierownicy. tak się właśnie trzymają

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku kierownicy nie mam żadnego gwintu, na ciężarkach też nie, więc nie mam co dokręcać. Przerwa jest taka sama po jednej i drugiej stronie. Ciężarek wchodzi do pewnego momentu i dalej nawet młotkiem nie chce. Manetki są w dobrej pozycji.

Po bokach ciężarków jest jakaś śruba, ale ona raczej nie ma nic do rzeczy...

 

Jutro postaram się wrzucić foto jak wygląda cały ciężarek.

 

Brakuje Ci zespołu kotwiącego który powinien być na końcu śruby przechodzącej przez ciężarek kierownicy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Piotr Dudek napisał. Jeżeli ciężarki które posiadasz to oryginały z tego motocykla, to ta część którą jesteś w stanie wykręcić(część zewnętrzna) to tylko około 1/3 ciężara montowanego w kierownicy. 2/3 zespołu ciężarka powinna być zakotwiona wewnątrz rury kierownicy i jest to część do której przykręca się ciężarek zewnętrzny. Wewnętrzna część jest zakotwiona w kierownicy za pomocą sprężynowego zatrzasku lokującego się w fabrycznym otworze przy końcach kierownicy. Aby to zobaczyć, musisz zdjąć(zsunąć lub podwinąć) manetki. Twój problem może być taki, że nie masz zespołu zatrzaskowego lub języczki sprężyn są wyłamane(tak jak pisał Piotr) lub wymieniana była kierownica i nie nawiercono w niej otworów lokujących języki sprężyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepię się pod temat. W XXie nie mam ciężarków, ktoś spierniczył sprawę. Ciężarki chyba fabryczne to są, cięzarek jest z zakończeniem metalowym i wypustem, a w środku kierownicy jest druga cześć tego metalowego, również w wypustem. Tylko tak, z jednej strony kiery te mocowanie w środku jest zjechane, ktoś wiercił czy coś, nic z tego nie będzie. Z drugiej strony jest dobrze. Co teraz zrobić? Jak usunąć ten element co w środku jest? za cholerę nie chce wyjść, tam jest taka blaszka co przytrzymuje ten element. Może wepchać do środka i kupić nowe? Co radzicie? A jak nowe to jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby wyciagnąć wewnętrzną część ciężarka z kierownicy koniecznie trzeba ścisnąć języczki sprężyn w otworach kierownicy(oczywiście po zsunięciu lub podwinięciu manetek, bo inaczej nie są nawet widoczne) tak aby schowały się do wewnątrz. Inne postępowanie grozi ich wyłamaniem i luźny(nawet wypadający) cały zespół ciężarka.

Edytowane przez robik64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daję linka do zdjęć jak wyglądają moje ciężarki. Wprawdzie jakaś guma na blaszce jest, ale jak ona ma się rozszerzać to moja logika nie jest w stanie tego pojąć. Po odkręceniu jednej jedynej śruby na ciężarku spada po prostu ta czarna końcówka.

 

LINK: http://imageshack.us/g/406/20111101001.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria jest taka ze wkladasz odwaznik do kierownicy i skrecasz sruba.

Koncowka schowana w kierownicy blokuje sie o gume i nie powinna sie obracac a sama guma zostaje speczona pod wplywem nacisku sruby i blikuje odwaznik w kierownicy.

Problem zaczyna sie gdy koncowka, ktora powinna sie blokowac zaczyna sie obracac, bo wowczas wszystko kreci sie w kolko i nie mozna zablokowac odwaznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...