Skocz do zawartości

Yamaha xs 1100 nie ma mocy, strzela w rurę


junks10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post na tym foróm ale myślę że nie ostatni :notworthy: .

 

Mam problem z Yamahą XS 1100 z 1979 roku. Motor nie chce dobrze wchodzić na obroty pod obciążeniem. Jak stoi na stópkach to można wkręcić silnik max na 8tys/obr w czasie jazdy ma problem z przekroczeniem 3tys/obr. W trakcie jazdy strasznie muli przy dodawaniu gazu, chwilami załapuje i dostaje kopa. Wymieniłem moduł zapłonowy, cewki, czyściłem i synchronizowałem gaźniki bez efektu. Mam wątpliwości co do ustawienia rozrządu, chociaż wszystko jest zgodnie ze znakami. Może ktoś miał taki problem, link do zdjęć z rozrządem: http://www.retromotocykle.pl/remont%20_yamaha_xs_1100/rozrzad/rozrzad.html

 

Pozdrawiam i zachęcam do wnikliwej analizy opisanego problemu :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione, są okopcone i czarne (wszystkie cztery). W trakcie regulacji praktycznie nie ma reakcji na zmianę składu mieszanki, króćce już sprawdziłem są ok. Nie daje mi spokoju rozrząd, jest stary łańcuszek może już wyciągnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jesli lancuszek bedzie wyciagniety to na pewno nie tak zeby uniemozliwic w miare normalna prace silnika. Jesli swiece masz czarne i okopcone to masz zapewne zbyt bogata mieszanke, moze zawieszaja sie zaworki iglicowe albo sa zuzyte. Wymien na poczatek swiece i sprawdz czy jest jakas roznica ale wyglada na to ze regulacja gaznikow jest niewlasciwa. Oczywiscie sprawdz tez luzy zaworowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poziom paliwa w gaźnikach? Przy wysokim poziome też będzie chętniej czernił świece.

Ale skoro świece czarne to odpowiedź prosta - za bogata mieszanka. A próbowałeś bez filtra powietrza? Może zapchany i wzbogaca mieszankę?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece są nowe i po paru kilometrach są okopcone. Też myślę że to gaźniki, ale już nie mam pewności. Próbowałem bez filtra i bez tłumików, było trochę lepiej ale to nie to.

A co sądzicie o ustawieniu rozrządu, czy to są te znaki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz coś nie tak z tym rozrządem albo rdjęcia tak dziwnie zrobione . ściągnij servis manual i zerknij . Jak co to ci podrzucę powinienem mieć . Pierwszy gar w top a wałki od pierwszego garu [pod kątem na zewnątrz w górę i powinieneś zaleść znaki . I op€ść pozion w gaźnikach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygoglooj sobie manual, jest normalnie dostepny do sciagniecia.

Mozliwe ze rozrzad jest zle ustawiony, ale niestety ja w Yamce nigdy nic nie robilem, wiec tu nie pomoge.

Nie ruszaj na razie gaznikow, a szczegolnie poziomow dopuki sprawa z rozrzadem nie zostanie wyjasniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam serwisówkę i według niej robiłem rozrząd, osobiście uważam że powinien być ok. ale pewności już nie mam. Są tylko dwie kropki na wałkach rozrządu i strzałki na panewkach no i na wale. Wszystkie te znaki są zgrane i po obrocie wałem ustawiają się na swoich miejscach.

 

A jakie są objawy uszkodzonego modułu zapłonowego. Może cewki zapłonowe dają za słabe iskry i świece są czarne i gubią zapłon :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor podobno stał kilka lat nieodpalany, przeprowadziłem gruntowny remont całości z wyjątkiem silnika. Ten miał być sprawny :sad: Przy pierwszej próbie odpalenia okazało się, że na dwóch cylindrach (3,4) nie ma kompresji. Oddałem głowicę do zrobienia, wymienili trzy zawory, które były nieszczelne. Po założeniu głowicy motor odpalił od przysłowiowego kopa, ale nie chodzi tak jak powinien. Sprężanie na wszystkich cylindrach ok 11atm, uszczelka cylindra i głowicy nowa, nowe uszczelniacze zaworowe.

 

Gaźniki były rozebrane w drobny mak, były pełne zielonego syfu.

 

Zauważyłem, że praktycznie nie ma reakcji na odpięcie podciśnienia od przyspieszacza zapłonu. Przyspieszacz jest sprawny, ale jego odłączenie niczego nie zmienia :lapad:

post-45399-0-50667400-1319825506_thumb.jpg

post-45399-0-37653300-1319825518_thumb.jpg

post-45399-0-68197500-1319825526_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej ale na tych skanach to chyba jakaś buba jest na rys 80 ( kierunek obr wałków )Dałeś zdięcie z reg zaworów . Sprawdż czy nie masz cały klin do ustalania palca zapłonu (pomiędzy wałem a płytką powinien być kołeczek ) . A tak na marginesie to jak się rozrzęd ustawia to krzywki na pierwszym garze pod kątem 45 stopni na zewnątrz od zaworu a gar w topie . czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wałki są ustawione zgodnie ze znakami to krzywki na pierwszym cylindrze są ustawione tak jak na rysunku 80, oba zawory zamknięte.

Sprawdzę ten klin bo to może być przyczyna, nie zaglądałem jeszcze pod aparat zapłonowy. Gdyby to był rozrząd to by brak mocy był ciągły a tu chwilami jest przypływ energii i można poczuć te 98koni :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty to ty przejżyj gaziory . Wszystkie przepustnice się otwierają jak dmuchniesz powietrzem . Bo to ewidemtnie za duża dawka w takim razie . Możesz sprubować opuścić poziomy o jakieś 2mm i zobaczyć wtedy , Ale sprawdz dobrze ten rozrząd jak bym był bliżej to bym ci pomógł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Piroman uzupelnij profil, to chyba niezbyt duzy wysilek a ja lubie wiedziec z kim rozmawiam.

Junks 10 z tego co napisales wynika ze rozrzad powinien byc dobrze ustawiony, chociaz akurat skany ktore podales nie pokazuja jego ustawienia.

 

Jeszcze raz powtarzam nie zmieniaj ustawienia poziomu paliwa w gaznikach, natomiast spraw czy to ustawienie zgadza sie z serwisowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...