Skocz do zawartości

Pierwszy jednoślad GSX750E 79'


Przemk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na początku się przywitam, jako nowy użytkownik: HELLO ;)

 

Teraz się pochwalę moją pierwszą maszynką w życiu :]

 

GSX750E z 79' Może ktoś pomyśleć że zwariowałem. Kupując ten model jako pierwszy motor. Z racji mocy, gabarytu jak i wieku, ale...

Po...

1. Był bardzo tani

2. Po przeglądzie wyszło że jest w bardzo dobrym stanie technicznym

3. Jako 26 latek mający 186 cm wzrostu i ponad 120 kg wagi, nie wyglądam na nim śmiesznie. Jak pies na pchle ;)

 

Jest to bardzo mało popularny model w Polsce. A większość wpisów jakie widzę na forach są z przed kilku lat :/

Zdaje sobie sprawę że części są ciężko osiągalne. No ale motor na prawdę mi się podoba.

 

Wiem że temat ma być tylko przywitaniem się. Pozwolę sobie jednak na małe pytanie.

Czy ktoś jeszcze ma na forum ten motocykl. Może się podzielić jakąś wiedzą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo malo prawdopodobne.

Ale ja wiele lat temu mialem GSX 750E z 80r, a obecnie dalej mam cos co w US ma oznaczenie GS1150 EFE, a w Anglii i Kanadzie GSX 1100 EFE - wiekszy i troche pozniejszy ( 84 )r braciszek twojego.

Ten dzial nie jest typowa powitalnia, tylko chwalnia wiec na poczatek moze dalbys jakies foty swego nabytku ?

Czy masz juz prawko ?

Jezeli zamierzasz zaczac jezdzic tym motocyklem to wez pod uwage ze np hamulce sa w nim nieco mniej skuteczne niz w sprzetach nowoczesnych.

Tak sie zaczalem zastanawiac, bo moj stary motocykl poszedl do Warszawy, moze wlasnie jego kupiles ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem gsx 750e z 81r

z tego co wiem 16sto zaworową 750tkę produkowali od 80tego roku

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zaczalem zastanawiac, bo moj stary motocykl poszedl do Warszawy, moze wlasnie jego kupiles ?

 

Kupiony w Czarno Lesie :) pod Radomiem :)

 

https://picasaweb.google.com/110804028065572701929/Remont?authkey=Gv1sRgCNyyq5Oh1KLdwAE#5668081659050136786

 

Mam tylko zdjęcia jak go przemalowywałem :)

W sobotę będę w Garażu to zrobię więcej :)

 

Co do roku produkcji to oficjalnie model był produkowany 80-82 ale nie oficjalnie już pod koniec 79 został wydany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie, ale nie lepiej było kupić coś młodszego w podobnej cenie? Taki motocykl będzie od Ciebie wymagał specjalnej troski. Części chyba też łatwo nie znajdziesz, jak będzie potrzeba.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie, ale nie lepiej było kupić coś młodszego w podobnej cenie? Taki motocykl będzie od Ciebie wymagał specjalnej troski. Części chyba też łatwo nie znajdziesz, jak będzie potrzeba.

 

 

Szukałem czegoś młodszego ale wszytko było "małe" nie pojemnościowo ale gabarytowo :/

Co do części to masz rację. Prawie nie osiągalne. Zakupy robię na Ebay'u.

Co do samej troski to jestem "początkującym mechanikiem" motocyklowym we własnym garażu.

Dużo zapału jest i mam nadzieje że to na początek wystarczy ;)

 

Jak na razie to cała przyjemność to właśnie grzebanie. Mówię cała bo (a co przyznam się ;) ) Prawko zdaje dopiero 17 listopada :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To motocykl identyczny z moim bylym Suzuki i wyglada naprawde dobrze, np wydech prezentuje sie idealnie.

Twoje obawy MSI co do psucia sie go sa nieuzasadnione.

Psuje sie w nim tylko jedna rzecz mianowicie uklad ladowania, ktory najlepiej jest troche przerobic i usprawnic, reszta jest nie do zaje...nia. Wal na lozyskach tocznych znosi kazdy olej, choc regularne wymiany sa potrzebne 4 zaworowej glowicy, bardzo fajnie pracujaca skrzynia. Silnik jest zupelnie nie wysilony i przy regularnej obsludze lekko zalicza gigantyczne przebiegi. Rama jest tak pomyslana zeby wytrzymac moc silnika 1100 - z silnikiem 750 zachowuje sie idealnie.

 

Jezeli czujesz jakakolwiek niepewnosc w jezdzie w lukach czy na zdrapce to trzeba wymienic lozyska wahacza.

Normalnie zadko kto je smaruje, wiec dosc szybko ulegaja zuzyciu.

Po zrobieniu tego moja sztuka jezdzila jak na szynach.

 

Oczywiscie tak jak pisalem zawieszenie, opony i hamulce sa troche archaiczne ale to tylko dobrze bo nauczy cie myslenia podczas jazdy i reagowania z wyprzedzeniem na sytuacje na drodze, cos czego trudno sie nauczyc na CBR F4 :).

To z kolei zmniejszy ilosc sytuacji, ktore moga cie zaskoczyc i skonczyc sie nieprzyjemnie.

Z drugiej strony te zawoieszenia i hamulce warto utrzymywac w jak najlepszej kondycji, czyli najlepsze mozliwe do dostania opony ( nie bedzie latwo jesli to kola 19 / 18 cali ), najlepsze klocki hamulcowe i nie zapomnij wymienic oleju w przednim zawieszeniu bo napewno jest ugotowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To motocykl identyczny z moim bylym Suzuki i wyglada naprawde dobrze, np wydech prezentuje sie idealnie.

Twoje obawy MSI co do psucia sie go sa nieuzasadnione.

Psuje sie w nim tylko jedna rzecz mianowicie uklad ladowania, ktory najlepiej jest troche przerobic i usprawnic, reszta jest nie do zaje...nia. Wal na lozyskach tocznych znosi kazdy olej, choc regularne wymiany sa potrzebne 4 zaworowej glowicy, bardzo fajnie pracujaca skrzynia. Silnik jest zupelnie nie wysilony i przy regularnej obsludze lekko zalicza gigantyczne przebiegi. Rama jest tak pomyslana zeby wytrzymac moc silnika 1100 - z silnikiem 750 zachowuje sie idealnie.

 

Jezeli czujesz jakakolwiek niepewnosc w jezdzie w lukach czy na zdrapce to trzeba wymienic lozyska wahacza.

Normalnie zadko kto je smaruje, wiec dosc szybko ulegaja zuzyciu.

Po zrobieniu tego moja sztuka jezdzila jak na szynach.

 

Oczywiscie tak jak pisalem zawieszenie, opony i hamulce sa troche archaiczne ale to tylko dobrze bo nauczy cie myslenia podczas jazdy i reagowania z wyprzedzeniem na sytuacje na drodze, cos czego trudno sie nauczyc na CBR F4 :).

To z kolei zmniejszy ilosc sytuacji, ktore moga cie zaskoczyc i skonczyc sie nieprzyjemnie.

Z drugiej strony te zawoieszenia i hamulce warto utrzymywac w jak najlepszej kondycji, czyli najlepsze mozliwe do dostania opony ( nie bedzie latwo jesli to kola 19 / 18 cali ), najlepsze klocki hamulcowe i nie zapomnij wymienic oleju w przednim zawieszeniu bo napewno jest ugotowany.

 

Dzięki za dobre rady :) przydadzą się :)

Zima tuż tuż więc będzie się robić ;)

 

Masz może jakieś materiały do niego ?

Gościu z Niemiec którego poznałem na Angielskim forum przesłał mi za free oryginalną książkę serwisową i listewki ozdobne z pod siedzenia za co mu jestem bardzo wdzięczny. Ale może jakieś własne zapiski masz itp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...