major000 Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 (edytowane) Witam. Mam problem z Katem 250 exc-f rok 2008. W motocyklu nie można ustawić wolnych obrotów, motocykl ciągle gaśnie. Przy podniesieniu śrubą przepustnicy chodzi na wysokich obrotach i po chwili gaśnie jakby ktoś fajkę zdjął lub odciął paliwo. Pozatym nie chce palić z rozrusznika. Próby regulacji gaźnika nic nie dają. Motocykl jest po kapitalnym remoncie(tłok, korba, zawory), rozrząd dobrze ustawiony, luzy zaworowe ok. Dodam że ten problem pojawił się po remoncie. Macie jakieś pomysły? Możliwe że gaźnik jest już na tyle zużyty że takie objawy są? Motocykl ma ponad 250 godzin. Edytowane 3 Października 2011 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Mi to zalatuje zbyt bogatą miesznką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo190i Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 dysza troszkę się przytkała. przeczyść gaźnik i będzie oki. śrubką od regulacji mieszanki nie kombinowałeś to powinno być oki a jeśli zaczniesz regulować to i tak nic nie zmieni- tylko dymić z komina będzie albo zubożysz mieszankę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Mam taki sam problem w yz450 2003r czyściłem i regulowałem gaźnik i nic to nie dało i podejrzewam że to tłok u mnie nadaje się do wymiany ale jak ty masz wszystko nowe to zostaje gaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 dysza troszkę się przytkała. przeczyść gaźnik i będzie oki. śrubką od regulacji mieszanki nie kombinowałeś to powinno być oki a jeśli zaczniesz regulować to i tak nic nie zmieni- tylko dymić z komina będzie albo zubożysz mieszankę. Piszesz taki tekst opierając się na własnym doświadczeniu czy raczej na głupocie? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo190i Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Sam kolega napisał, że regulacje nic nie zmieniają. Spalanie niecałkowite i niezupełne węglowodorowych składników paliwa powodowane jest przez niedobór tlenu ( uboga mieszanka)- wtedy moto dławi się. A co zła regulacja( zbyt bogata mieszanka) nie powoduje małej zadymy?- powoduje.PS. na głupocie to tu większość z forum się opiera a nie na własnym doświadczeniu;p ja to zaobserwowałem w moich moto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Objawy jak przy zużytej przepustnicy ale skoro przed remontem nic się nie działo... Jesteś pewien że lewego powietrza gdzieś nie łapie na króćcach itd ? Gaźnika nie rozbierałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Sam kolega napisał, że regulacje nic nie zmieniają. Spalanie niecałkowite i niezupełne węglowodorowych składników paliwa powodowane jest przez niedobór tlenu ( uboga mieszanka)- wtedy moto dławi się. A co zła regulacja( zbyt bogata mieszanka) nie powoduje małej zadymy?- powoduje.PS. na głupocie to tu większość z forum się opiera a nie na własnym doświadczeniu;p ja to zaobserwowałem w moich moto... Swoimi postami potwierdzasz tą regułę.Jest bardzo subtelna różnica pomiędzy regulacją gaźnika a bezmyślnym kręceniem śrubkami w gaźniku :icon_biggrin:http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_nadmiaru_powietrza Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Sam kolega napisał, że regulacje nic nie zmieniają. Spalanie niecałkowite i niezupełne węglowodorowych składników paliwa powodowane jest przez niedobór tlenu ( uboga mieszanka)- ... Jest jedno ale, nie dobór tlenu jak to napisałeś czyli mniejsza ilość powietrza / większa paliwa w mieszance nazywa się bogatą mieszanką. Ubogą nazywa się mieszankę w której jest podane za dużo powietrze/za mało paliwo. To już drugi post jaki widzę piszesz na temat regulacji gaźnika i nie wiesz o czym, zresztą Pan Piotr ładnie to podkreślił w twoim poście ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 5 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Gaźnik wczoraj rozbierałem na części pierwsze, dysze i kanały były drożne ale zostały przeczyszczone. Przepustnica z płytką nie jest już pierwszej świeżości ale nie ma tragedii. Jeszcze raz zajrzałem do luzów zaworowych i rozrządu, tam jest wszystko ok. Lewego powietrza nigdzie nie ciągnie. Z guzika nie chce palić, z kopki pali na dotyk. Po odpaleniu czasem trzyma wolne obroty ale przy lekkim dodaniu gazu wchodzi na wysokie obroty i stoi na nich chwile po czym spada do tak niskich że gaśnie. Próba regulacji gaźnika nie daje żadnych efektów. Dziś przekładam gaźnik z innego motocykla bo stawiam na jego zużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Gaźnik wczoraj rozbierałem na części pierwsze, dysze i kanały były drożne ale zostały przeczyszczone. Przepustnica z płytką nie jest już pierwszej świeżości ale nie ma tragedii. Jeszcze raz zajrzałem do luzów zaworowych i rozrządu, tam jest wszystko ok. Lewego powietrza nigdzie nie ciągnie. Z guzika nie chce palić, z kopki pali na dotyk. Po odpaleniu czasem trzyma wolne obroty ale przy lekkim dodaniu gazu wchodzi na wysokie obroty i stoi na nich chwile po czym spada do tak niskich że gaśnie. Próba regulacji gaźnika nie daje żadnych efektów. Dziś przekładam gaźnik z innego motocykla bo stawiam na jego zużycie.Być może był już zużyty a zmiana podciśnienia wywołana remontem w jakiś sposób wzmocniła ten efekt.PS: Na jakimś zagranicznym forum wyczytałem że producent zaleca wymianę gaźiora co 200-250mth Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 5 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Gaźnik podmieniony...dalej to samo. Jutro podmieniam moduł i sprawdzam dół elektrowni pod lewym deklem. Generalnie to już brak koncepcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Więc tak, dzisiaj podmieniliśmy moduł i motocykl zaczął chodzić i odpalał z guzika. Na nowym module ustawiliśmy gaźnik, są wolne obroty i ładnie odpala, zakładamy stary moduł i znowu wchodzi na wysokie obroty nie pali z rozrusznika więc sprawa oczywista...jednak jest jedno ale, ten niby uszkodzony moduł podpiołem do motocykla z którego brałem drugi moduł i wszystko jest ok, o co kaman? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Cuda panie dzieju.Sprawdzales jakosc wtykow kostki swego modulu ?Moze cos tam niezbyt dobrze kontaktuje z twoja wtyczka, a inny modul ma lepszy kontakt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 zamieńcie się :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.