Skocz do zawartości

KTM 250 EXC-f obroty


major000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z Katem 250 exc-f rok 2008. W motocyklu nie można ustawić wolnych obrotów, motocykl ciągle gaśnie. Przy podniesieniu śrubą przepustnicy chodzi na wysokich obrotach i po chwili gaśnie jakby ktoś fajkę zdjął lub odciął paliwo. Pozatym nie chce palić z rozrusznika. Próby regulacji gaźnika nic nie dają. Motocykl jest po kapitalnym remoncie(tłok, korba, zawory), rozrząd dobrze ustawiony, luzy zaworowe ok. Dodam że ten problem pojawił się po remoncie. Macie jakieś pomysły? Możliwe że gaźnik jest już na tyle zużyty że takie objawy są? Motocykl ma ponad 250 godzin.

Edytowane przez major000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dysza troszkę się przytkała. przeczyść gaźnik i będzie oki. śrubką od regulacji mieszanki nie kombinowałeś to powinno być oki a jeśli zaczniesz regulować to i tak nic nie zmieni- tylko dymić z komina będzie albo zubożysz mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dysza troszkę się przytkała. przeczyść gaźnik i będzie oki. śrubką od regulacji mieszanki nie kombinowałeś to powinno być oki a jeśli zaczniesz regulować to i tak nic nie zmieni- tylko dymić z komina będzie albo zubożysz mieszankę.

 

Piszesz taki tekst opierając się na własnym doświadczeniu czy raczej na głupocie?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam kolega napisał, że regulacje nic nie zmieniają. Spalanie niecałkowite i niezupełne węglowodorowych składników paliwa powodowane jest przez niedobór tlenu ( uboga mieszanka)- wtedy moto dławi się. A co zła regulacja( zbyt bogata mieszanka) nie powoduje małej zadymy?- powoduje.

PS. na głupocie to tu większość z forum się opiera a nie na własnym doświadczeniu;p ja to zaobserwowałem w moich moto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam kolega napisał, że regulacje nic nie zmieniają. Spalanie niecałkowite i niezupełne węglowodorowych składników paliwa powodowane jest przez niedobór tlenu ( uboga mieszanka)- wtedy moto dławi się. A co zła regulacja( zbyt bogata mieszanka) nie powoduje małej zadymy?- powoduje.

PS. na głupocie to tu większość z forum się opiera a nie na własnym doświadczeniu;p ja to zaobserwowałem w moich moto...

 

Swoimi postami potwierdzasz tą regułę.

Jest bardzo subtelna różnica pomiędzy regulacją gaźnika a bezmyślnym kręceniem śrubkami w gaźniku :icon_biggrin:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_nadmiaru_powietrza

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam kolega napisał, że regulacje nic nie zmieniają. Spalanie niecałkowite i niezupełne węglowodorowych składników paliwa powodowane jest przez niedobór tlenu ( uboga mieszanka)- ...

 

Jest jedno ale, nie dobór tlenu jak to napisałeś czyli mniejsza ilość powietrza / większa paliwa w mieszance nazywa się bogatą mieszanką. Ubogą nazywa się mieszankę w której jest podane za dużo powietrze/za mało paliwo. To już drugi post jaki widzę piszesz na temat regulacji gaźnika i nie wiesz o czym, zresztą Pan Piotr ładnie to podkreślił w twoim poście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik wczoraj rozbierałem na części pierwsze, dysze i kanały były drożne ale zostały przeczyszczone. Przepustnica z płytką nie jest już pierwszej świeżości ale nie ma tragedii. Jeszcze raz zajrzałem do luzów zaworowych i rozrządu, tam jest wszystko ok. Lewego powietrza nigdzie nie ciągnie. Z guzika nie chce palić, z kopki pali na dotyk. Po odpaleniu czasem trzyma wolne obroty ale przy lekkim dodaniu gazu wchodzi na wysokie obroty i stoi na nich chwile po czym spada do tak niskich że gaśnie. Próba regulacji gaźnika nie daje żadnych efektów. Dziś przekładam gaźnik z innego motocykla bo stawiam na jego zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik wczoraj rozbierałem na części pierwsze, dysze i kanały były drożne ale zostały przeczyszczone. Przepustnica z płytką nie jest już pierwszej świeżości ale nie ma tragedii. Jeszcze raz zajrzałem do luzów zaworowych i rozrządu, tam jest wszystko ok. Lewego powietrza nigdzie nie ciągnie. Z guzika nie chce palić, z kopki pali na dotyk. Po odpaleniu czasem trzyma wolne obroty ale przy lekkim dodaniu gazu wchodzi na wysokie obroty i stoi na nich chwile po czym spada do tak niskich że gaśnie. Próba regulacji gaźnika nie daje żadnych efektów. Dziś przekładam gaźnik z innego motocykla bo stawiam na jego zużycie.

Być może był już zużyty a zmiana podciśnienia wywołana remontem w jakiś sposób wzmocniła ten efekt.

PS: Na jakimś zagranicznym forum wyczytałem że producent zaleca wymianę gaźiora co 200-250mth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, dzisiaj podmieniliśmy moduł i motocykl zaczął chodzić i odpalał z guzika. Na nowym module ustawiliśmy gaźnik, są wolne obroty i ładnie odpala, zakładamy stary moduł i znowu wchodzi na wysokie obroty nie pali z rozrusznika więc sprawa oczywista...jednak jest jedno ale, ten niby uszkodzony moduł podpiołem do motocykla z którego brałem drugi moduł i wszystko jest ok, o co kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...