Iwo Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Otóż wydaje mi się, chociaż mechanikiem nie jestem, że nie istnieje coś takiego jak 'awaria' filtra oleju. Przewaga jednego nad drugim być może ujawni się po dziesiątkach tysięcy kilometrów. A gdzie ja pisałem o awarii filtra? Pisałem o awarii silnika spowodowanej filtrem a to różnica :icon_razz: Wątpie co do dziesiątek, chyba bardziej setki, ale kto tyle jeździ? Cytuj To be happy add to your possessions but subtract from your desires Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucizze Opublikowano 5 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 moje pytanie czy jak jeszcze 500km mam do przepisowych 6tys zostawić i wymienić po zimie? Olej o filtr? czy jednak przed zima? i na zimę i po mieć już spokój z tymi robotami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 To jest jeden wał, z olejem nic się nie stanie jak będzie przez zimę stał w silniku. Ale skoro może stać w butelce... Jak Ci wygodniej. Jednak jeśli olej na prawdę dawno nie był wymieniany, to im wcześniej wymienisz, tym lepiej. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 No właśnie nie do końca.-Bywają awarie filtrów oleju- moze nie motocyklowych ale w samochodowych sie zdarzają, zwłaszcza jeśli jest w filtrze zawór obejściowy, który przy wzroście ciśnienia różnicowego otworzy się i olej niefiltrowany płynie bokiem.-olej wlany do silnika NIE JEST juz tym samym olejem, który był w butelce. Ze względu na utlenianie i zważywszy na fakt, że spotka sie on z olejem, którego nie udało się spuścić z silnika. Jest to co najmniej 0,2 litra, które zostaje w rożnych zakamarkach silnika. Od tego momentu zaczyna sie starzenie oleju, oraz pochłanianie wilgoci z powietrza.Co do filtrów oleju: najważniejszy jest papier, z którego została wykonana część filtrująca.Nie wiem co to za firma HI-FLO. Sprowadza to masowo Intercars i są one wszędzie. Ja wolę mimo wszystko K&N albo oryginał.20 pln to nie jest oszczędność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 olej wymieniamy przed zimą - i nie ze względu na jego starzenie, ale na substancje powstałe w procesie spalania itd - poprostu przez zimę radośnie korodują nam silnik od środka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucizze Opublikowano 5 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 ok to na dniach zmieniam :) w zime wymiana napędu i świec ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Lepszej jakości od Hiflo są MiW, meiwa. Ale różnica w jakości jest tylko na oko (lepiej pomalowane i lepiej środek wygląda ) bo o jakości filtrowania nie mogę się wypowiadać. Ale zdaje się że miw produkuje również oryginały do japońców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 gdzieś w jakiejś gazecie samochodowej bylo porównanie filtrów oleju do aut i nie które wypadły slabu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Witam! Jeśli autor pozwoli, to wtrącę swój problem. Otóż do mojej CB650SC Nighthawk z 1983 roku poprzedni właściciel lał syntetyczny olej, dokładnie taki: http://allegro.pl/olej-motocyklowy-agip-racing-4t-10w60-1l-i1806560116.html Czy jest to dobry olej dla tej maszyny? Trudno stwierdzić mi przebieg, bo na liczniku jest 28 tys. mil - wydaje mi się to trochę mało jak na taki wiekowy motor :D Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 MiV to wlasnie meiva ;) Hiflo, athena w zupełności spełniają swoja rolę i nie sa drogie. sens stosowania KN jest tylko jeden - lansiarski napis na puszce ;) MANN jak na moje oko tylko się różni w tym wypadku uszczelką bo nie jest to oring tylko odlewana uszczelka o przekroju kwadratowym ale czy to coś zmienia?? moim zdaniem poza ceną nic. Nie dajmy się zwariować. Ja wolę mimo wszystko K&N albo oryginał.20 pln to nie jest oszczędność. a co to znaczy oryginał?? nie wiem czy wiesz ale producenci motocykli takie podzespoły zamawiają u podwykonawców. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Lepszej jakości od Hiflo są MiW, meiwa. Ale różnica w jakości jest tylko na oko (lepiej pomalowane i lepiej środek wygląda ) bo o jakości filtrowania nie mogę się wypowiadać. Ale zdaje się że miw produkuje również oryginały do japońców. MEIWA jest bezpośrednim dostawcą filtrów oleju do motocykli produkowanych w Japonii tak jak HIFLO dostarcza dla modelu Honda CBF600,( CB500 także) składanego we Włoszech Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 MiV to wlasnie meiva ;) Wiem, tylko osobno napisałem. Używam od 10 lat i naprawdę polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Wiem, tylko osobno napisałem. Używam od 10 lat i naprawdę polecam. tak samo jak mozna polecic innych producentów bo nie za specjalnie sa podstawy do twierdzenia ze inne są złe. KN jest dobrze rozreklamowany ze względu na produkcję sportowych filtrów powietrza i stad ich renoma ktora powoduje cenę. dopłacanie 100% do KN względem innych producentów jest bez żadnego sensu. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 (edytowane) Ja nie twierdzę, że inne są złe tylko polecam to co się u mnie sprawdziło. Może znajdzie się ktoś kto w imię nauki poświęci 100zł i rozbierze poszczególne filtry i zobaczy co jest w środku. W samochodowych występowały spore różnice w ilości warstw materaiłu filtrującego. ( co też nie jest wyrocznią ) tutaj link do testu filtrów samochodowych:http://www.auto-swiat.pl/1-test-filtrow-oleju-czyli-ile-jest-filtra-w-filtrze-100 A do KN osobiście bym nigdy nie dopłacił nawet 2zł Edytowane 5 Października 2011 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 Może znajdzie się ktoś kto w imię nauki poświęci 100zł i rozbierze poszczególne filtry i zobaczy co jest w środku http://motorcycleinfo.calsci.com/FilterStudy.html :icon_mrgreen: Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.