PGR Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Ale jakie masz "cierpienie" przy takiej operacji :?: Nie bądźmy drobiazgowi, zużycie jest po prostu zerowe w porównaniu do zużycia podczas zwykłej jazdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salata123 Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Podczas zwykłej jazdy jest prawie zerowe dopiero jak zaczynasz szalec to wtedy się zaczyna... :banghead: btw ale ten ostatni sposob jest chyba mimowszytko najbardziej szkodliwy dla silnika :D - nie wiem czemu (od strony technicznej) ale tak wnioskuje - czemu? bo jest najmniej "naturalny" :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Zgadzam się, że jest najbardziej że tak poiwem chamski 8) Ale może to tylko oddziaływanie samej sytiuacji na psychikę sprawia, że takie wyłączanie silinika jest szkodliwe. Kiedyś motocykle nie miały sprzęgieł (były takie) i gaszenie odbywało się poprzez zahamowanie do zera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asaf Opublikowano 30 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2004 Z racji że posiadam yamahe virago 535 nie będe się rozpisywał i teoretyzował poprostu napisze wam co na ten temat orginalna instrukcja tego motocykla - Wyłącznik silnika jest urządzeniem WYŁĄCZNIE awaryjnym umożliwiającym wyłączenie silnika w sytuacjach awaryjnych bez konieczności zdejmowania rąk z kierownicy , np. przy zablokowanym silnika na wysokich obrotach , zacięciu przepustnicy , lub wywróceniu się motocykla. Silnik może pracować tylko w położeniu RUN tego wyłącznika. Położenie OFF używać tylko w sytuacjach awaryjnych.Panowie może można wyłączać tym wyłącznikiem ? może przez odcięcie paliwa ? może przez...? ALE PO CO ? jeśli można normalnie jak instrukcja nakazuje poprostu przekręcić kluczyk ! PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SajGoN Opublikowano 2 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2004 Jezeli jest awaryjny,co wynika z koloru (czerwony) to uzywac go w czasie awarji. A poza tym 2 razy ta sama robota przycisk i kluczyk, nie lepiej sam kluczyk ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 2 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2004 Jezeli jest awaryjny' date='co wynika z koloru (czerwony) to uzywac go w czasie awarji. A poza tym 2 razy ta sama robota przycisk i kluczyk, nie lepiej sam kluczyk ??[/quote'] W niektorych modelach np Drag Star 650 kluczyk jest z boku a nie u gory nie jest to dobry dostep - nieraz zatrzymujesz sie tylko po to aby zadzwonic czy tez poczekac na kogos nawet nie zsiadajac z motocykla. Ja np mam dosc grube rekawice motocyklowe i wcale nie jest mi zbyt wygodnie operowac kluczykiem bez zdejmowania ich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 2 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2004 Panowie ten temat chyb ajuż został wyczerpany.. Omówiliśmy juz chyba wszystkie sposoby wyączania silnika, łącznie z glebą :banghead:. Każdy wyłącza tak jak mu pasuje i chyba nie się po przeczytaniu tego tematu nie zmieni. No chyba że niedłuygo przed kupnem uzywanego moto będziemy pytać gościa w jaki sposób silnik był wylączany 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SajGoN Opublikowano 4 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 Wyłączanie moto w rękawicach to prawdziwa udręka !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solo Opublikowano 4 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 Mnie gosciu na jazdach uczyl ze najpierw wylaczasz czerwonym guziczkiem a potem kluczykiem....bo ponoc tak zdrowiej dla silnika...ale ja nie wiem na jakiej zasadzie on tak twierdzi wiec wiecej nie powiem:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ResoR Opublikowano 5 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2004 To ja jeszcze dodam, że zarówno w Virago 535 gdzie kluczyk jest z boku jak i w mojej Hondzi w instrukcjach orginalnych napisano, że guzik czerwony na kierownicy służy tylko do wyłączania awaryjnego. W normalnych warunkach producent zaleca wyłączać silnik stacyjką. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 5 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2004 Tak źle , tak nie dobrze chyba będę czekał aż mi paliwa zabraknie i wtedy problem sam się rozwiąże :mrgreen: Problem można zaliczyć do nierozwiązywalnych i jak mówi PGR dajmy sobie z nim spokój 8) Pozdro all Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 W mojej Hondzie sprawa wyglada nastepujaco:Silnik moge wylaczyc przekrecajac kuluczyk ponizej chyba 2000 obrotow, jezeli wkreci sie wyzej przekrecenie kluczyka nie spowoduje zadnej reakcji i silnik bedzie chodzil nadal.Dzieje sie tak dlatego ze po przekroczeniu tych 2k obrotow prad bobierany jest z alternatora (czy innego paskudztwa wywodzacego sie z pradnicy :D ).Innymi slowy przekrecenie kluczyka na off powoduje odciecie pradu z akumulatora, natomiast przelaczenie magicznego czerwonego guziczka powoduje calkowite odciecie pradu powodujacego przeskok iskry.Wniosek z tego prosty ze efekt koncowy uzycia kluczyka cze przycisku jest identyczny (odciecie pradu) i nie ma miedzy nimi zadnej roznicy w szkodliwosci dla silnika :D Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 W wielu przypadkach czerwony guziczek działa W TEN SAM SPOSÓB co kluczyk czyli odcina zasilanie do modułu.W innych przypadkach odcinane jest zasilanie cewek zapłonowych, moduł pracuje natomiast bez zmian.Tak wiec widać ze jest to trochę robienie wideł z igły, i wyolbrzymianie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Moze niektorych rozczaruje, czy tez wprawie w zdumienie, ale MA ZNACZENIE jak wylaczamy moto. Z punktu widzenia automatyki (a to jest wlasnie uklad automatyki - bo czyms tam sterujemy) rozrozniamy sygnaly: - informacyjne- sterujace- zasilajacePatrzac na schemat instalacji widzimy, ze kluczykiem zalaczamy zasilanie modulu, a wylacznikiem sterujemy modul, ktory wtedy daje dopiero zasilanie na cewki i impulsy do nich (z takimi instalacjami najczesciej sie spotykalem w japoncach). Trafiaja jeszcze do modulu sygnaly informacyjne od stopki, luzu, sprzegla np. Otoz przy sterowaniu nalezy korzystac z sygnalow sterujacych, czyli wylaczac silnik wylacznikiem. Nalezy unikac sterowania zasilaniem (chyba, ze jest to prymitywny uklad automatyki, ale tak nie jest w tym przypadku). Po przekreceniu kluczyka w module uruchamiany jest program, zczytywane sa wejscia informacyjne i sterujace oraz wystawiane sa sygnaly na wyjscia. Trwa to ulamek sekundy. I wtedy mozemy bawic sie wylacznikiem.Przyklad hardcorowy: jezeli ktos ma w domu stary telewizor, moze sie pobawic :mrgreen: Mamy podlaczony do sieci telewizor, ktory jest wlaczony. Przycisk wylacznika - to tak jak czerwony przycisk w moto (sterowanie), wtyczka w kontakcie - kluczyk (zasilanie). O ile bedziemy wlaczali/wylaczali telewizor przyciskiem, nic nam nie grozi. Ale pobawmy sie kluczykiem - czyli wyciagnac wtyke z kontaktu przy wlaczonym telewizorze - UWAGA!!! jezeli ktos chce to zrobic, niech zalozy rekawice ochronne :mrgreen: - bardzo wysokie napiecie!!!Przyklad moze nie jest zbytnio trafiony (luk elektryczny, ktory powstanie miedzy kontaktem, a wtyka, ma sie nijak w instalacji motocykla - zbyt mala indukcyjnosc w motorze) ale pokazuje, ze nalezy korzystac z sygnalow sterujacych, a nie zasilajacych. chyba cie porabalo z tym przykladem MlodyVFR :buttrock: chlopie co to za porownanie wlasnie jest odwrotnie czerwony przycisk jest awaryjny czyli tak jak w twoim przykladzie wtyczka od telewizora wylaczana nagle z gniazdkaa kluczyk to wylacznik w telewizorze normalny przycisk ktory nic nie robi i nie psuje to ze ci sie tak na chlopski rozum inaczej skojarzylo nie znaczy ze tak jest naprawde w instrukcji jest wyraznie napisane nie uzywaj czerwonego jesli mozesz kluczykiem,jest to wylacznik awaryjnyumieszczony blisko jak klakson zeby dalo sie go szybko nacisnac i zareagowac... ps. mam instrukcje po polsku wiec nie tlumaczylem tak na oko co do metody gaszenia moto poprzez wypalanie benzyny z gaznika to domyslam sie ze to byl zart :biggrin: w intrukcji pisze wyraznie gasic tylko kluczykiem wiec nie bende udawal ze sie znam lepiej od japonczykow, a co do innych motocykli to mozliwe ze to bez roznicy, jednak skoro producent podaje i ostrzega to znaczy ze cos w tym jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 A czytal ktos z was instrukcje obslugi motocykla?? Tzw owners manual?? Bo tam to jest wyraznie napisane wylacza sie motocykl poprzez przekrecenie kluczyka na pozycje off a przycisk czerwony sluzy do AWARYJNEGO wylaczania motocykl podczas jazdy. Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.