Skocz do zawartości

Sworzen tloka-korba luz


DiboS60
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie za to co napiszę zaraz kilka osób zacznie mnie besztać, śmiało jestem gotowy:)

 

Mógłbyś dać tulejkę z blachy stalowo brązowej. Zrobiłem taką operację i wszystko śmigało:)

 

Co przemawia za? Niektórzy producenci stosują takie tulejki (np korba od proxx'a do nx650) i mają one identyczne wymiary jak ta "przerabiana"

 

Co przemawia przeciwko

 

1. Ja robiłem to dla eksperymentu:) (Bo skoro proxx może to czemu ja nie? ) Ale koszta operacji jeżeli nie zrobisz tego sam mogą być większe niż zakup nowej korby

 

2. To że masz luz w główce nie wzięło się z niczego, albo bardzo duży przebieg ma ta korba, albo się przytarła, w obu przypadkach należy rozważyć wymianę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze sie przytarla zaczelem dosc powaznie gumowac juz po kilkadziesiat metrow czy tam kilometr na gumie i nie dalem ponad stan oleju.wiem ze chlopaki od afryk tez maja tkaie przypadki i robia nadwymiarowe sworznie.do niektorych moto mozna normalnie kupicn adwymiar.gosc zrobil w xtz i lata jzu 3 sezon...

 

Albo rozotcze korbe na wiekszy sworzen po prostu bo tam nie ma utwardzanej powierzchni alob zrobie tak j ak mowisz na tulej jak zacznie nzowu walic to poleci korba.singla rozbiera sie 2 godziny i silnik na sotle wiec warto sprobowac. mam silnik od cr500 w garazu i tam tez wstawili tulej jak narazie chodzi juz z 50mh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz tam czasem suchej miski? Jeżeli tak, to masz problem z olejeniem i sprawdź to najpierw. Uważaj na jazdę z korbą, która już dostałam jako przestrogę mogę przesłać fotki resztek silnika z urwaną korbą(została tylko elektrownia, sprzęgło i pompa oleju w stanie nienaruszonym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko korba mi sie juz urwala kiedys znam ból, troche siedze w mechanice.jendak w tak duzej pojemnosci takiego zabiegu nierobilem.Nie no klx nie ma wogole miski ma marowanie rozbyzgowe silnik ma zlozone kartery jak normalny silnik 2T bez miski.

Edytowane przez DiboS60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moto z mokrą miską sie raczej nie gumuje :D

 

kup nowy korbowód-na forum był już przypadek że ktoś taką tulejką w bodajrze xt 350 zatkał jakiś kanalik olejowy i cały remont poszedł sie walić

 

pozatym akurat na korbie występuje zmęczenie materiału skoro na sworzniu jest luz to korba ma dosyć nie wiadomo czy nie ma juz mokropęknięć - igrasz z ogniem jak ci się urwie to będziesz musiał kombinować jak pospawać kartery i oby to był jedyny problem....

 

u mnie jeden zrobił taki patent w lc4-tulejka dała radę ale korba pękła w pół z silnika zostało jak u żółfia, zapłon i gaźnik nawet cylinder zniszczyło doszczętnie nie mówiąc o dziurze w karterach.....

 

szkoda ryzykować wiem korba droga ale będzie na lata....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko korba mi sie juz urwala kiedys znam ból, troche siedze w mechanice.jendak w tak duzej pojemnosci takiego zabiegu nierobilem.Nie no klx nie ma wogole miski ma marowanie rozbyzgowe silnik ma zlozone kartery jak normalny silnik 2T bez miski.

 

A to ciekawe.

Za krótko siedzisz w mechanice bo piszesz totalne bzdury.

Pytasz o poradę a teraz i tak będziesz przerabiał korbowód?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sprzedaż mozna tak zrobić ale dla siebie chyba by mi się nie chciało robić wszystkiego jeszcze raz jak coś strzeli ... w sumie to lepiej zrobić wszystko jak należy i mieć spokojną głowę podczas wyjazdów :banghead:

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sprzedaż mozna tak zrobić ale dla siebie chyba by mi się nie chciało robić wszystkiego jeszcze raz jak coś strzeli ... w sumie to lepiej zrobić wszystko jak należy i mieć spokojną głowę podczas wyjazdów :banghead:

 

A sam chciałbyś kupić taką mine?

Wydaje mi się, że właśnie na sprzedaż motocykl powinien być zrobiony zgodnie z prawidłami sztuki ponieważ zawsze jest szansa trafienia na silnego i nerwowego nabywcę a złamania długo się zrastają:icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe.

Za krótko siedzisz w mechanice bo piszesz totalne bzdury.

Pytasz o poradę a teraz i tak będziesz przerabiał korbowód?

Wystarczajaco zeby wiedziec iz do tego silnika nie ma zamiennika korbowodu...wiec albo uzywany wal labo regeneracja korby...no chyba ze 25 sklepow ktore obdzwonilem sie myla Piotrze a ty masz dla mnie nowa korbe to jestes moim bogiem :)

 

Za krótko siedzisz w mechanice bo piszesz totalne bzdury.

Jutro specjalnie dla ciebie zdjecie wnetrza silnika bo juz mam rozebrane.iglowe lozysko na dole macza sie w oleju i tyle.pompa laduje na gore na magistrale.no chyba ze gdzies niezauwazylem jakeigos natrysku na wal na dole...

 

Oczywiscie motocykl chce zrobic dla siebie nawet gdybym sprzedawal nie jestem tkaim typem.sprawa ogolnie z regeneracja chyba odpada bo kroba ma luz i na iglach na dole i na swornziu na gorze...wiec pewnie igly juz sa kwadratowe...

Edytowane przez DiboS60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...