barto96 Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 yo, no dzisiaj kończę gotować swój tłok w oleju, ale co zrobić jak powiększy swoją średnicę? czy dać cylinder pod szlif czy wystarczy lekko papierem ściernym zeszlifować a jak tak to o jakim ziarnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lefthandy Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Ej, a po co się gotuje tłoki w oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Temat stary jak swiat, przede wszystkim po to zeby zobaczyc czy tlok nie jest wykonany z gownolitu i ile sie rozszerza pod wplywem temperatury oraz czy wraca do oryginalnych wymiarow.Reszty mozesz doczytac np. tu: http://www.shlka.fora.pl/silnik-i-skrzynia-biegow,15/m11-tlok-gotowanie,211-45.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Ej, a po co się gotuje tłoki w oleju? Aby sobie poprawić samopoczucie :icon_biggrin: Ta sama firma w Chinach produkuje tłoki do silników Minarelli, Benelli, Johnson, Merkury i wielu innych światowych marek i nie ma potrzeby ich gotowania.Gwoli ścisłości podczas gotowania w oleju silnikowym nie uzyskuje się się nigdy temperatury potrzebnej do ustabilizowania odlewu stopu aluminium.Moc dał linka do innego forum. A oto cytat z jednego wpisu :"Tak więc jeśli nie masz tłoka z domorosłej wytwórni, jeżeli nie był on odlewany z "bóg wie jakiego materiału", to nie ma obecnie potrzeby gotowania tłoka." Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Tak więc jeśli nie masz tłoka z domorosłej wytwórni, jeżeli nie był on odlewany z "bóg wie jakiego materiału", to nie ma obecnie potrzeby gotowania tłoka."[/color] To sie rozumie samo przez sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barto96 Opublikowano 3 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Aby sobie poprawić samopoczucie :icon_biggrin: Ta sama firma w Chinach produkuje tłoki do silników Minarelli, Benelli, Johnson, Merkury i wielu innych światowych marek i nie ma potrzeby ich gotowania.Gwoli ścisłości podczas gotowania w oleju silnikowym nie uzyskuje się się nigdy temperatury potrzebnej do ustabilizowania odlewu stopu aluminium.Moc dał linka do innego forum. A oto cytat z jednego wpisu :"Tak więc jeśli nie masz tłoka z domorosłej wytwórni, jeżeli nie był on odlewany z "bóg wie jakiego materiału", to nie ma obecnie potrzeby gotowania tłoka." boże piotrku ty mój... :D ty słuchaj ty nie miałeś styczności z chińszczyzną, ja miałem 4 dni :D bo się zestawik zatarł z powodu puchnącego tłoka, wczoraj mi przyszedł ten sam zestaw ale nówka, i właśnie jest potrzeba zahartowania tłoka aby nie zatarł cylindra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 jak żeś przepalił na postoju 8l wachy to się przytarł :icon_mrgreen: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 barto96 - robię prócz motocykli sporo chińszczyzny i generalnie tłok jeśli jest w miarę spasowany to nie zatrzesz go tak łatwo. Owszem - te najtańsze to odlew chyba z łyżek i widelców, ale dorzucisz kilka zeta i będzie to jeździć. Niestety nie warto kupować po najniższych kosztach bo to się zwyczajnie nie opłaca. Drugą kwestią jest to że przez gotowanie tłoka to raczej go nie zahartujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 boże piotrku ty mój... :D ty słuchaj ty nie miałeś styczności z chińszczyzną, ja miałem 4 dni :D bo się zestawik zatarł z powodu puchnącego tłoka, wczoraj mi przyszedł ten sam zestaw ale nówka, i właśnie jest potrzeba zahartowania tłoka aby nie zatarł cylindra To jest twierdzenie czy raczej przypuszczenie?Od ponad 4 lat robię przeglądy gwarancyjne skuterów firmy BARTON i w tym czasie miałem 2 (słownie dwa) przypadki przytarcia tłoka w tych pojazdach. W obu przypadkach właściciele a raczej użytkownicy w wieku 15 i 16 lat za dużo naczytali się w necie o tuningu skuterów Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 To sie rozumie samo przez sie. wiem, czepiam się.Dziś jest to już zrozumiałe a wczoraj się nie znałem ??A jeszcze jedno, co czyni tą powtórkę tematu taką wyjątkową że, wczorajsza jej wersja jest już w oczyszczalni a ta dzisiaj jeszcze nie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1981 Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 mozna oddac tloka do anodowania ...napewno to poprawi jego wlasciwosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barto96 Opublikowano 4 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 To jest twierdzenie czy raczej przypuszczenie?Od ponad 4 lat robię przeglądy gwarancyjne skuterów firmy BARTON i w tym czasie miałem 2 (słownie dwa) przypadki przytarcia tłoka w tych pojazdach. W obu przypadkach właściciele a raczej użytkownicy w wieku 15 i 16 lat za dużo naczytali się w necie o tuningu skuterów to nie jest to samo, w bartonach siedzi taki sam silnik jak u mnie, cylindry są aluminiowe a tłoki bardzo dobre, ale to jest tani zamiennik za 100zł o zwiększonej pojemnościhttp://allegro.pl/cylinder-glowica-skuter-2t-70-zipp-quantum-keeway-i1794821954.html takie chińskie badziewie to nie to samo co seryjny cylinder :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 (edytowane) boże piotrku ty mój... :D ty słuchaj ty nie miałeś styczności z chińszczyzną, ja miałem 4 dni :D bo się zestawik zatarł z powodu puchnącego tłoka, wczoraj mi przyszedł ten sam zestaw ale nówka, i właśnie jest potrzeba zahartowania tłoka aby nie zatarł cylindra Pierdo**sz jakbyś żarł szmaty, Towarzyszu. Z chinolami miałem styczność przez 1,5 roku co dzień, setki zestawów tłok-cylinder zmieniłem, tak 4T jak i 2T oraz kilkanaście wynalazków typu Peugeot czy inne stare pudła które dostały chiński tłok i nigdy żaden nie spuchł. Lipę jakąś robisz, dlatego tak się dzieje. Chińskie części są tak robione że kupując w sklepie masz do wyboru luz tłok-cylinder od 0,1mm aż do 1mm na identycznych zestawach. Po prostu bierzesz kilka na stół i wybierasz taki który bardziej Ci się podoba, każdy jest w innej tolerancji, a raczej każdy z nich ma większy lub mniejszy brak jakiejkolwiek tolerancji. Edytowane 4 Września 2011 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 wiem, czepiam się.Dziś jest to już zrozumiałe a wczoraj się nie znałem ??A jeszcze jedno, co czyni tą powtórkę tematu taką wyjątkową że, wczorajsza jej wersja jest już w oczyszczalni a ta dzisiaj jeszcze nie?? Przeczytaj dokladnie tresc pytania i to o co sie pyta autor tematu. To juz jest chyba trzecia wersja pytania a chodzilo o dane z profilu, chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barto96 Opublikowano 4 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 ja piernicze, ludzie ten zestaw jest po prostu do du*y, poczytajcie sobie w google, miałem już taki i się zatarł przez puchnący tłok innym puchnie po jakimś czasie, ja trafiłem gów*o i spuchł po 200m, ten tłok z drugiego zestawu wygotowałem i powiększył się o jakies 0.01 mm i co teraz, złożyłem dzisiaj cylinder i strasznie cicho chodzi i taki dziwny hałas z niego się wydobywa takie stukanie i szuranie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.