Skocz do zawartości

gwarancja/reklamacja itp


Piotrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu zakupiłem kartę pamięci do telefonu. Karta się sypnęła, kolejna też i teraz mam już 3 kartę, która również jest walnięta. Czy w takim przypadku mogę domagać się zwrotu pieniędzy, czy tylko wymiana na kolejną kartę jest możliwa?

 

 

 

 

Prawdę mówiąc, mam już dość tego i kupiłem kartę pamięci gdzie indziej, ale nie odpuszczę gościowi, bo niby z jakiej racji? Czy mogę w takim przypadku domagać się zwrotu kosztów przesyłki?

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontaktowałem się, producent chce 25 zł za przesyłkę karty z powrotem do mnie, co przy cenie ok 50 zł mija się z celem.

 

 

 

 

Myślałem, że goodram, to solidna firma, mam ich jedną kartę 16 gb w lustrzance i działa super, a tutaj już od stycznia się męczę z tym gównem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem przez neta. Tu nie chodzi oto, że oni to załatwią, już dwa razy odsyłałem do nich kartę i za każdym razem dostaję kartę uszkodzoną fabrycznie zapakowaną. Teraz mam już 3 nową kartę, która była fabrycznie zapakowana a ma uszkodzone sektory - zacina się muza, navi itp.

 

 

 

 

Chodzi mi oto, czy jest szansa na odzyskanie kasy za tą kartę, bo gdzieś wyczytalem, że biby po 3 razach można domagać się zwrotu kasy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musisz korzystać z gwarancji - łatwiej będzie z tytułu niezgodności towaru z umową. Jeśli sprzęt był już wymieniany i ponownie jest wadliwy możesz od umowy odstąpić i domagać się zwrotu ceny zakupu.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Napisałem do nich, a Pan mi napisał że on nie widzi wady materiałowej i sie przypierdalam, że on nie jest od wymiany części. I generalnie według jego wiedzy 14 dni nie ma tu znaczenia.

Przepisy nie przewidują wprost terminu, w którym Sprzedawca powinien się ustosunkować do reklamacji. W pewnych przypadkach jeśli sprzedawca nie ustosunkowal się do żądania w terminie 14 dni uwaza się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

Co do zwrotu gotówki to Sprzedający w pierwszej kolejnosci może usunąć wadę lub wymienic produkt na wolny od wad. Oczywscie niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla klienta.

Czyli zapewne producent wymieni na nowe i tata będzie miał drugie w zapasie.

Edytowane przez FestinaLente
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź na reklamację. Jeśli tego nie zrobi należy Ci się zwrot pieniędzy. Przerabiałem podobny temat i pieniądze odzyskałem właśnie na tej podstawie za pomocą Rzecznika Praw Konsumenta. Sprzedawca może Ci odpowiedzieć, że reklamację rozpatrzy nawet w ciągu pół roku ale musi Cię o tym poinformować do 14 dni. Niepotrzebnie odbieraliście dwumasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź na reklamację. Jeśli tego nie zrobi należy Ci się zwrot pieniędzy. Przerabiałem podobny temat i pieniądze odzyskałem właśnie na tej podstawie za pomocą Rzecznika Praw Konsumenta. Sprzedawca może Ci odpowiedzieć, że reklamację rozpatrzy nawet w ciągu pół roku ale musi Cię o tym poinformować do 14 dni. Niepotrzebnie odbieraliście dwumasę.

Na jakiej podstawie Sprzedawca ma zwrócić pieniądze konsumentowi?

W pierwszej kolejności Sprzedawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany na nowy produkt. Dopiero kiedy naprawa lub wymiana jest niemożliwa, albo będzie wymagać nadmiernych kosztów można odstąpić od umowy.

Proszę nie mylić reklamacji z odstąpieniem od umowy.

Kolega Yuby nie odstępował od umowy gdyż przedmiot był użuwany, zatem go reklamował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopię

Mam pytanie, Tata kupił część do swojego samochodu i część przy montażu okazała się wadliwa. Jest to koło dwumasowe Sachs.

Zachował oczywiście paragon i oddał do reklamacji. W tym czasie kupił firmy LUK i wszystko jest ok.

Natomiast firma miała 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, minęło 20 dni, Tato dostał informację że koło zostało wysłane do producenta bo oni nie widzą swojej winy i uszkodzenia. I nie wiadomo kiedy dostaniemy odpowiedź co dalej. Generalnie chodzi o zwrot gotówki.

Czy jest jakiś zapis że 14 dni może się wydłużyć ze względu na wysłanie do producenta?

 

Takie coś znalazłem.

https://prokonsumencki.pl/blog/masz-14-dni-na-ustosunkowanie-do-reklamacji-klienta-i-ani-dnia-wiecej/

A co bylo wadliwe w tej dwumasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...