fakir_ Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Witajcie, proste pytanie :smile: czy przy regulacji zaworów, w momencie kiedy chcemy skontrolować luz, cylinder ma być w miejscu GMP ?czyli w momencie kiedy następuje zapłon wiem, że znaczniki swoją drogą...ale interesuje mnie ta kwestia czy są od tego wyjątki w różnych silnikach, że zalecany luz zaworowy, powinien być w momencie gdy cylinder jest w górnym martwym położeniu - kiedy generuje się iskra. pozdr :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Jeszcze prostsze pytanie.W jakim silniku? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 (edytowane) W jakim silniku? ale interesuje mnie ta kwestia czy są od tego wyjątki w różnych silnikach, Pytam o ogół, Piotrze.wiem że w prostych singlach, jak w dr400, xt600 tak się właśnie praktykuje. ale czy podobnie jest w czterocylindrowych rzędówkach, "fałkach" itp... ? Edytowane 22 Sierpnia 2011 przez fakir_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Pytam o ogół, Piotrze.wiem że w prostych singlach, jak w dr400, xt600 tak się właśnie praktykuje. ale czy podobnie jest w czterocylindrowych rzędówkach, "fałkach" itp... ? Ogólnie to silniki motocyklowe spalają benzynę i to jest ich wspólna cecha.Nie można uogólniać tych konstrukcji ponieważ robiło je tysiące konstruktorów na całym świecie i każdy z nich miał inną swoją wizję.Uogólniając można przyjąć, że każdy zawór silnika spalinowego powinien mieć jakiś luz.Reszta zależy od wielu czynników np. materiał z jakiego została wykonana głowica, technologia wykonania zaworu oraz rodzaj materiału użytego do jego wyprodukowania, temperatura pracy konkretnego silnika i setki innych nieznanych nap powodów jakimi kierował się konstruktor całego rozrządu a zwłaszcza krzywek wałków.Temat rzeka.Najogólniej krzywka danego zaworu w górę w osi zaworu i pierwszy pomiar. Wtedy silnik powinien odpalić ale nikt Ci nie powie dokładnie ponieważ są setki różnych rozwiązań i dlatego korzystamy z manuala do konkretnego silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Uogólniając można założyć że luz zaworowy ustawiamu w GMP (co nie jest tym samym co punkt zapłonu - jest różnica kilu - kilkunastu stopni). Zazwyczaj jest to znak T na wale, między suwami sprężania a pracy (czyli zawory zamknięte, a nie mijające się). Położenie tłoka można potwierdzić przez otwór na świecę wkładając w niego śrubokręt, potem "łapiemy" najwyższe położenie tłoka, czyli GMP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) czasem oś krzywki może być pod kątem w stosunku do osi zaworu Edytowane 24 Sierpnia 2011 przez toowdie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Ja bym tutaj bardziej użył słowa "może". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 też racja, poprawiłem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Ja bym tutaj bardziej użył słowa "może".W xj 600s tak wlasnie jest. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Wiele modeli Yamahy ma tak, że pomiar można robić zarówno w ustawieniu GMP wału i przy krzwce ustawione pionowo względem szklanki. Wynika to z lenistwa - w ten sposób można dokonać regulacji mniej razy zmieniając ustawienie wału korbowego. Dla minie sprawa mało istotna, by się tym zajmować i kruszyć o to kopie. Zasada pomiaru w GMP jest jak najbardziej prawidłowa dla każdego silnika, gdyż chcąc nie chcąc wtedy zawory MUSZĄ być zamknięte. Dotyczy to każdego silnika czterosuwowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Co ciekawe ostatnio regulowałem luzy w xjocie i pomiary były inne w zależności od położenia krzywek. Ale to mogło być spowodowane nienajlepszym/sfatygowanym szczelinomierzem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa350ts Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Ogólnie to silniki motocyklowe spalają benzynę i to jest ich wspólna cecha.Nie można uogólniać tych konstrukcji ponieważ robiło je tysiące konstruktorów na całym świecie i każdy z nich miał inną swoją wizję.Uogólniając można przyjąć, że każdy zawór silnika spalinowego powinien mieć jakiś luz.Reszta zależy od wielu czynników np. materiał z jakiego została wykonana głowica, technologia wykonania zaworu oraz rodzaj materiału użytego do jego wyprodukowania, temperatura pracy konkretnego silnika i setki innych nieznanych nap powodów jakimi kierował się konstruktor całego rozrządu a zwłaszcza krzywek wałków.Temat rzeka.Najogólniej krzywka danego zaworu w górę w osi zaworu i pierwszy pomiar. Wtedy silnik powinien odpalić ale nikt Ci nie powie dokładnie ponieważ są setki różnych rozwiązań i dlatego korzystamy z manuala do konkretnego silnika.Rozwijaj ten temat rzeka może się coś nauczę.Po co takie aroganckie odpowiedzi?Szpanujesz wiedzą po pieprzonych zaworkach a nie umiesz chłopakowi pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Rozwijaj ten temat rzeka może się coś nauczę.Po co takie aroganckie odpowiedzi?Szpanujesz wiedzą po pieprzonych zaworkach a nie umiesz chłopakowi pomóc Nie jesteś kolego w burdelu i zawory nie są pieprzone tylko hartowane.Masz coś więcej do powiedzenia czy mimo wieku nie ogarniasz tego tematu? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Ja nie wiem czy taka wypowiedź była arogancka - ogólnie to chłopaki wytłumaczyli, ale fakt faktem każda konstrukcja ma innaczej - tak samo jak różne masz głowice i wg mnie dobry mechanik powinien korzystać z serwisówek to raz, dwa to powinien potrafić z nich korzystać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa350ts Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Nie jesteś kolego w burdelu i zawory nie są pieprzone tylko hartowane.Masz coś więcej do powiedzenia czy mimo wieku nie ogarniasz tego tematu?Przepraszam faktycznie nie jestem w burdelu zawory rzeczywiście są hartowane a nie pieprzone.Nie mam nic więcej do powiedzenia na temat regulacji tych zaworów.Zapewniam cię że ogarniam temat mimo mojego wieku.Liczę zę mimo wszystko pomożesz koledze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.