Skocz do zawartości

Szybkie pytanie dot. regulacji zaworów


fakir_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, proste pytanie :smile:

 

czy przy regulacji zaworów, w momencie kiedy chcemy skontrolować luz, cylinder ma być w miejscu GMP ?

czyli w momencie kiedy następuje zapłon

 

wiem, że znaczniki swoją drogą...

ale interesuje mnie ta kwestia czy są od tego wyjątki w różnych silnikach, że zalecany luz zaworowy, powinien być w momencie gdy cylinder jest w górnym martwym położeniu - kiedy generuje się iskra.

 

pozdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim silniku?

 

 

 

ale interesuje mnie ta kwestia czy są od tego wyjątki w różnych silnikach,

 

 

Pytam o ogół, Piotrze.

wiem że w prostych singlach, jak w dr400, xt600 tak się właśnie praktykuje.

 

ale czy podobnie jest w czterocylindrowych rzędówkach, "fałkach" itp... ?

Edytowane przez fakir_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam o ogół, Piotrze.

wiem że w prostych singlach, jak w dr400, xt600 tak się właśnie praktykuje.

 

ale czy podobnie jest w czterocylindrowych rzędówkach, "fałkach" itp... ?

 

Ogólnie to silniki motocyklowe spalają benzynę i to jest ich wspólna cecha.

Nie można uogólniać tych konstrukcji ponieważ robiło je tysiące konstruktorów na całym świecie i każdy z nich miał inną swoją wizję.

Uogólniając można przyjąć, że każdy zawór silnika spalinowego powinien mieć jakiś luz.

Reszta zależy od wielu czynników np. materiał z jakiego została wykonana głowica, technologia wykonania zaworu oraz rodzaj materiału użytego do jego wyprodukowania, temperatura pracy konkretnego silnika i setki innych nieznanych nap powodów jakimi kierował się konstruktor całego rozrządu a zwłaszcza krzywek wałków.

Temat rzeka.

Najogólniej krzywka danego zaworu w górę w osi zaworu i pierwszy pomiar. Wtedy silnik powinien odpalić ale nikt Ci nie powie dokładnie ponieważ są setki różnych rozwiązań i dlatego korzystamy z manuala do konkretnego silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uogólniając można założyć że luz zaworowy ustawiamu w GMP (co nie jest tym samym co punkt zapłonu - jest różnica kilu - kilkunastu stopni). Zazwyczaj jest to znak T na wale, między suwami sprężania a pracy (czyli zawory zamknięte, a nie mijające się). Położenie tłoka można potwierdzić przez otwór na świecę wkładając w niego śrubokręt, potem "łapiemy" najwyższe położenie tłoka, czyli GMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele modeli Yamahy ma tak, że pomiar można robić zarówno w ustawieniu GMP wału i przy krzwce ustawione pionowo względem szklanki. Wynika to z lenistwa - w ten sposób można dokonać regulacji mniej razy zmieniając ustawienie wału korbowego. Dla minie sprawa mało istotna, by się tym zajmować i kruszyć o to kopie. Zasada pomiaru w GMP jest jak najbardziej prawidłowa dla każdego silnika, gdyż chcąc nie chcąc wtedy zawory MUSZĄ być zamknięte. Dotyczy to każdego silnika czterosuwowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to silniki motocyklowe spalają benzynę i to jest ich wspólna cecha.

Nie można uogólniać tych konstrukcji ponieważ robiło je tysiące konstruktorów na całym świecie i każdy z nich miał inną swoją wizję.

Uogólniając można przyjąć, że każdy zawór silnika spalinowego powinien mieć jakiś luz.

Reszta zależy od wielu czynników np. materiał z jakiego została wykonana głowica, technologia wykonania zaworu oraz rodzaj materiału użytego do jego wyprodukowania, temperatura pracy konkretnego silnika i setki innych nieznanych nap powodów jakimi kierował się konstruktor całego rozrządu a zwłaszcza krzywek wałków.

Temat rzeka.

Najogólniej krzywka danego zaworu w górę w osi zaworu i pierwszy pomiar. Wtedy silnik powinien odpalić ale nikt Ci nie powie dokładnie ponieważ są setki różnych rozwiązań i dlatego korzystamy z manuala do konkretnego silnika.

Rozwijaj ten temat rzeka może się coś nauczę.

Po co takie aroganckie odpowiedzi?

Szpanujesz wiedzą po pieprzonych zaworkach a nie umiesz chłopakowi pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwijaj ten temat rzeka może się coś nauczę.

Po co takie aroganckie odpowiedzi?

Szpanujesz wiedzą po pieprzonych zaworkach a nie umiesz chłopakowi pomóc

 

Nie jesteś kolego w burdelu i zawory nie są pieprzone tylko hartowane.

Masz coś więcej do powiedzenia czy mimo wieku nie ogarniasz tego tematu?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem czy taka wypowiedź była arogancka - ogólnie to chłopaki wytłumaczyli, ale fakt faktem każda konstrukcja ma innaczej - tak samo jak różne masz głowice i wg mnie dobry mechanik powinien korzystać z serwisówek to raz, dwa to powinien potrafić z nich korzystać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś kolego w burdelu i zawory nie są pieprzone tylko hartowane.

Masz coś więcej do powiedzenia czy mimo wieku nie ogarniasz tego tematu?

Przepraszam faktycznie nie jestem w burdelu zawory rzeczywiście są hartowane a nie pieprzone.

Nie mam nic więcej do powiedzenia na temat regulacji tych zaworów.

Zapewniam cię że ogarniam temat mimo mojego wieku.

Liczę zę mimo wszystko pomożesz koledze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...