Skocz do zawartości

jazda na niedogrzanym silniku.


Paweli
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odwiedź sobie temat o olejach. Tam jest wszystko napisane o mitach związanych z olejami.

Oczywiście, ze możesz wlać syntetyk i będzie to tylko na plus.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm

Warto poczytać by mieć podstawową wiedzę o oleju silnikowym.

100% za te wiadomości nie dam ale jest to naprawdę dość prosto i w porządku opisane.

 

najważniejsze nie sugerować się tym że 0w to syntetyk a 10w to półsyntetyk bo to błędne myślenie :)

 

należy dobierać olej polecany przez specjalistów projektujących dany motocykl oni wykonali ogrom pracy by wybrać odpowiedni olej do silnika :)

ps są vfr'ki które mają ponad 200kkm do których producent zaleca półsyntetyk 10w40.

Także oszczędzajmy swoje silniki i używajmy olejów dobrej jakości spełniające jak najwyższe normy.

Katowanie na zimnym nikomu na dobre nie wyszło.

 

 

kolego z olejakiem wydaje mi się że 10w40 półsyntetyczny castrol/motul/bel rey/amsol z tym że ten ostatni podobno najlepszy i w cholerę drogi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakies tam pojecie o olejach mam, czy syntetyk np. 0w40 w moim sprzecie nie pojdzie uszczelkami? jak to ma sie do lata tez? Uzywam zawsze jak narazie polsyntetykow Motul, castrol, kiedys valvoline

Edytowane przez Paweli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos napisał że kiedy na nie rozgrzanym silniku jedziemy na wolniejszych obrotach to jest słabe ciś oleju-bzdura

kiedy olej jest zimny jest gęstszy co za tym idzie ma mniejsza tendencje do uciekania mikro szczelinami

Polecam prosty test zmierzyc ciś oleju na obrotach jałowych zimnego i dobrze rozgrzanego silnika.

nie ma znaczenia jaki to silnik motocykla auta ciężarówki zawsze na biegu jałowym ciśnienie bedzie większe na zimno niż na ciepło

pozdr

 

Gęsty olej trudniej jest przetłoczyć, stąd mogą być problemy z ciśnieniem.

 

jakies tam pojecie o olejach mam, czy syntetyk np. 0w40 w moim sprzecie nie pojdzie uszczelkami? jak to ma sie do lata tez? Uzywam zawsze jak narazie polsyntetykow Motul, castrol, kiedys valvoline

 

Niby dlaczego miałby pójść uszczelkami ? Jeśli są sprawne to nie przepuszczą. Jeśli są zużyte to wymieniasz i tyle. Leczenie wycieków rożnego rodzaju zalepiaczami albo olejem innej klasy niż zalecana to zwykła strata pieniędzy i oszukiwanie samego siebie.

Są tacy agenci którzy robią tylko dolewki oleju bo resztki starego zaklejają "dziury" w silniku ale nie wiedzą o tym, że kanały olejowe przy okazji też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby dlaczego miałby pójść uszczelkami ? Jeśli są sprawne to nie przepuszczą. Jeśli są zużyte to wymieniasz i tyle.

No niby tak ale to tylko teoria. A w praktyce wielu właścicieli xjotek miało problemy z wyciekami po przejściu na syntetyk. Wystarczy zapytać na forum xj. Ale nie pytaj dlaczego tak się dzieje bo nie wiem.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos napisał że kiedy na nie rozgrzanym silniku jedziemy na wolniejszych obrotach to jest słabe ciś oleju-bzdura

kiedy olej jest zimny jest gęstszy co za tym idzie ma mniejsza tendencje do uciekania mikro szczelinami

Polecam prosty test zmierzyc ciś oleju na obrotach jałowych zimnego i dobrze rozgrzanego silnika.

nie ma znaczenia jaki to silnik motocykla auta ciężarówki zawsze na biegu jałowym ciśnienie bedzie większe na zimno niż na ciepło

pozdr

 

Nie ktoś tylko ja napisałem.

Po to masz kolego wymiennik olej-woda w swoim silniku aby jak najszybciej podnieść temperaturę oleju podczas rozgrzewania silnika a potem nie dopuścić do jego przegrzania. Krótko mówiąc stabilizuje temperaturę oleju.

Bez tego urządzenia musiałbyś wiele dłużej męczyć silnik zimnym olejem.

Sam zrób taki test na swoim silniku i opisz nam dokładnie co zaobserwowałeś tylko wytłumacz mi jaki jest sens pomiaru na "jałowym biegu" czyli jak mniemam "wolnych obrotach".

Sprawdź wpierw w jakimkolwiek manualu jak powinno się sprawdzać ciśnienie oleju - konkretnie przy jakich obrotach.

Zaznaczyłem celowo na czerwono najgłupsze zdanie jakie może się trafić na forum motocyklistów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać, że producent przewiduje do danego motocykla świece o różnej ciepłocie: do jazdy w chłodniejszych warunkach, w normalnych, w wyczynowych. Może warto załozyć świece do jazdy w chłodniejszych warunkach?

 

I niestety ale nie do każdego silnika motocyklowego można wlać olej syntetyczny o lepkości poniżej 10W. Mity o syntetykach mitami, ale nie dotyczą one akurat lepkości przed W.

Edytowane przez tmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ktoś tylko ja napisałem.

Po to masz kolego wymiennik olej-woda w swoim silniku aby jak najszybciej podnieść temperaturę oleju podczas rozgrzewania silnika a potem nie dopuścić do jego przegrzania. Krótko mówiąc stabilizuje temperaturę oleju.

Bez tego urządzenia musiałbyś wiele dłużej męczyć silnik zimnym olejem.

Sam zrób taki test na swoim silniku i opisz nam dokładnie co zaobserwowałeś tylko wytłumacz mi jaki jest sens pomiaru na "jałowym biegu" czyli jak mniemam "wolnych obrotach".

Sprawdź wpierw w jakimkolwiek manualu jak powinno się sprawdzać ciśnienie oleju - konkretnie przy jakich obrotach.

Zaznaczyłem celowo na czerwono najgłupsze zdanie jakie może się trafić na forum motocyklistów.

Zgadzam się ale swoim poście o ciś oleju pisałem że kiedy rozgrzewając motor jadąc delikatnie niskimi obrotami nie wystąpi spadek

cisnienia oleju

Wymiennik olej-woda konstruktor zastosował chyba bardziej z naciskiem aby olej nie przegrzewał ale fakt przy zimnym starcie woda grzeje oil

Cis oleju powinno sie sprawdzać przy połowie użytecznych obrotów silnika przykładowo dla f3 jest to 5-6 tyś jadąc na 6 biegu 90 mam około 4,5 tyś nawet nie raz schodze do 4 i raczej panewki nie mają ochoty zacząć grać :) Natomiast Ci którzy non stop jada okolice czerwonego pola dziwią sie dlaczego dzięcioł im wszedł do pieca :) przecież takie mial dobre smarowanie

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak ale to tylko teoria. A w praktyce wielu właścicieli xjotek miało problemy z wyciekami po przejściu na syntetyk. Wystarczy zapytać na forum xj. Ale nie pytaj dlaczego tak się dzieje bo nie wiem.

 

Aż sprawdzę.

 

Warto dodać, że producent przewiduje do danego motocykla świece o różnej ciepłocie: do jazdy w chłodniejszych warunkach, w normalnych, w wyczynowych. Może warto załozyć świece do jazdy w chłodniejszych warunkach?

 

I niestety ale nie do każdego silnika motocyklowego można wlać olej syntetyczny o lepkości poniżej 10W. Mity o syntetykach mitami, ale nie dotyczą one akurat lepkości przed W.

 

Dobrze, że mi przypomniałeś.

-Jak "zimne" świece wpływają na silnik zimą przy jego normalnej temp. pracy ?

-Na czas zimy szukałem czegoś poniżej 10W ale nie znalazłem. Sama ta wartość jest do -20 stopni, które rzadko się zdarzają ale może warto jednak wlać na najzimniejsze miesiące coś poniżej 10-tki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast Ci którzy non stop jada okolice czerwonego pola dziwią sie dlaczego dzięcioł im wszedł do pieca :) przecież takie mial dobre smarowanie

pozdr

Jeśli już to nie jest to wina ciśnienia oleju tylko jego niedoboru.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wychodzi na to że najlepsze jest 2t

jak niedogrzane to się nie wkręci na obroty

zabezpieczenie samo w sobie :P

 

jak silnik ma stanąć to i tak stanie więc tym się przestałem przejmować, byle tylko nie przeciążać niskimi obrotami

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Na czas zimy szukałem czegoś poniżej 10W ale nie znalazłem. Sama ta wartość jest do -20 stopni, które rzadko się zdarzają ale może warto jednak wlać na najzimniejsze miesiące coś poniżej 10-tki ?

Producent silnika swoje, użytkownik swoje :)

Mało który producent zaleca olej poniżej 10W, a on chyab wie co dla jego dziecka jest najlepsze.

Stąd się biorą mity olejów syntetycznych, jak ludzie nie odróżniają bazy od lepkości, potem wlewają do nieprzystosowanego silnika olej syntetyczny o złej lepkości i płacz, bo coś się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie a przy około 12 tyś teoretycznie ciśnienie powinno byc ksiązkowe

pozdr

 

W zależności od typu silnika pow.5000obr/min ciśnienie jest stałe ale pompa proporcjonalnie do 12000obr/min zwiększa swoją wydajność i o ile jest olej w misce lub zbiorniku oleju to panewkom nic się nie stanie.

Nie piszemy tutaj o przypadkach stawiania motocykla na przednim kole do pionu przy pełnych obrotach :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...