_Monter_ Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Odwiedź sobie temat o olejach. Tam jest wszystko napisane o mitach związanych z olejami.Oczywiście, ze możesz wlać syntetyk i będzie to tylko na plus. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoodent1 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htmWarto poczytać by mieć podstawową wiedzę o oleju silnikowym.100% za te wiadomości nie dam ale jest to naprawdę dość prosto i w porządku opisane. najważniejsze nie sugerować się tym że 0w to syntetyk a 10w to półsyntetyk bo to błędne myślenie :) należy dobierać olej polecany przez specjalistów projektujących dany motocykl oni wykonali ogrom pracy by wybrać odpowiedni olej do silnika :)ps są vfr'ki które mają ponad 200kkm do których producent zaleca półsyntetyk 10w40.Także oszczędzajmy swoje silniki i używajmy olejów dobrej jakości spełniające jak najwyższe normy.Katowanie na zimnym nikomu na dobre nie wyszło. kolego z olejakiem wydaje mi się że 10w40 półsyntetyczny castrol/motul/bel rey/amsol z tym że ten ostatni podobno najlepszy i w cholerę drogi... http://www.youtube.com/user/stoodent1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweli Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 (edytowane) jakies tam pojecie o olejach mam, czy syntetyk np. 0w40 w moim sprzecie nie pojdzie uszczelkami? jak to ma sie do lata tez? Uzywam zawsze jak narazie polsyntetykow Motul, castrol, kiedys valvoline Edytowane 16 Sierpnia 2011 przez Paweli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Ktos napisał że kiedy na nie rozgrzanym silniku jedziemy na wolniejszych obrotach to jest słabe ciś oleju-bzdura kiedy olej jest zimny jest gęstszy co za tym idzie ma mniejsza tendencje do uciekania mikro szczelinami Polecam prosty test zmierzyc ciś oleju na obrotach jałowych zimnego i dobrze rozgrzanego silnika.nie ma znaczenia jaki to silnik motocykla auta ciężarówki zawsze na biegu jałowym ciśnienie bedzie większe na zimno niż na ciepłopozdr Gęsty olej trudniej jest przetłoczyć, stąd mogą być problemy z ciśnieniem. jakies tam pojecie o olejach mam, czy syntetyk np. 0w40 w moim sprzecie nie pojdzie uszczelkami? jak to ma sie do lata tez? Uzywam zawsze jak narazie polsyntetykow Motul, castrol, kiedys valvoline Niby dlaczego miałby pójść uszczelkami ? Jeśli są sprawne to nie przepuszczą. Jeśli są zużyte to wymieniasz i tyle. Leczenie wycieków rożnego rodzaju zalepiaczami albo olejem innej klasy niż zalecana to zwykła strata pieniędzy i oszukiwanie samego siebie.Są tacy agenci którzy robią tylko dolewki oleju bo resztki starego zaklejają "dziury" w silniku ale nie wiedzą o tym, że kanały olejowe przy okazji też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Niby dlaczego miałby pójść uszczelkami ? Jeśli są sprawne to nie przepuszczą. Jeśli są zużyte to wymieniasz i tyle.No niby tak ale to tylko teoria. A w praktyce wielu właścicieli xjotek miało problemy z wyciekami po przejściu na syntetyk. Wystarczy zapytać na forum xj. Ale nie pytaj dlaczego tak się dzieje bo nie wiem. Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Ktos napisał że kiedy na nie rozgrzanym silniku jedziemy na wolniejszych obrotach to jest słabe ciś oleju-bzdura kiedy olej jest zimny jest gęstszy co za tym idzie ma mniejsza tendencje do uciekania mikro szczelinami Polecam prosty test zmierzyc ciś oleju na obrotach jałowych zimnego i dobrze rozgrzanego silnika.nie ma znaczenia jaki to silnik motocykla auta ciężarówki zawsze na biegu jałowym ciśnienie bedzie większe na zimno niż na ciepłopozdr Nie ktoś tylko ja napisałem.Po to masz kolego wymiennik olej-woda w swoim silniku aby jak najszybciej podnieść temperaturę oleju podczas rozgrzewania silnika a potem nie dopuścić do jego przegrzania. Krótko mówiąc stabilizuje temperaturę oleju.Bez tego urządzenia musiałbyś wiele dłużej męczyć silnik zimnym olejem.Sam zrób taki test na swoim silniku i opisz nam dokładnie co zaobserwowałeś tylko wytłumacz mi jaki jest sens pomiaru na "jałowym biegu" czyli jak mniemam "wolnych obrotach".Sprawdź wpierw w jakimkolwiek manualu jak powinno się sprawdzać ciśnienie oleju - konkretnie przy jakich obrotach.Zaznaczyłem celowo na czerwono najgłupsze zdanie jakie może się trafić na forum motocyklistów. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 (edytowane) Warto dodać, że producent przewiduje do danego motocykla świece o różnej ciepłocie: do jazdy w chłodniejszych warunkach, w normalnych, w wyczynowych. Może warto załozyć świece do jazdy w chłodniejszych warunkach? I niestety ale nie do każdego silnika motocyklowego można wlać olej syntetyczny o lepkości poniżej 10W. Mity o syntetykach mitami, ale nie dotyczą one akurat lepkości przed W. Edytowane 16 Sierpnia 2011 przez tmi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Nie ktoś tylko ja napisałem.Po to masz kolego wymiennik olej-woda w swoim silniku aby jak najszybciej podnieść temperaturę oleju podczas rozgrzewania silnika a potem nie dopuścić do jego przegrzania. Krótko mówiąc stabilizuje temperaturę oleju.Bez tego urządzenia musiałbyś wiele dłużej męczyć silnik zimnym olejem.Sam zrób taki test na swoim silniku i opisz nam dokładnie co zaobserwowałeś tylko wytłumacz mi jaki jest sens pomiaru na "jałowym biegu" czyli jak mniemam "wolnych obrotach".Sprawdź wpierw w jakimkolwiek manualu jak powinno się sprawdzać ciśnienie oleju - konkretnie przy jakich obrotach.Zaznaczyłem celowo na czerwono najgłupsze zdanie jakie może się trafić na forum motocyklistów.Zgadzam się ale swoim poście o ciś oleju pisałem że kiedy rozgrzewając motor jadąc delikatnie niskimi obrotami nie wystąpi spadek cisnienia oleju Wymiennik olej-woda konstruktor zastosował chyba bardziej z naciskiem aby olej nie przegrzewał ale fakt przy zimnym starcie woda grzeje oilCis oleju powinno sie sprawdzać przy połowie użytecznych obrotów silnika przykładowo dla f3 jest to 5-6 tyś jadąc na 6 biegu 90 mam około 4,5 tyś nawet nie raz schodze do 4 i raczej panewki nie mają ochoty zacząć grać :) Natomiast Ci którzy non stop jada okolice czerwonego pola dziwią sie dlaczego dzięcioł im wszedł do pieca :) przecież takie mial dobre smarowaniepozdr RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 No niby tak ale to tylko teoria. A w praktyce wielu właścicieli xjotek miało problemy z wyciekami po przejściu na syntetyk. Wystarczy zapytać na forum xj. Ale nie pytaj dlaczego tak się dzieje bo nie wiem. Aż sprawdzę. Warto dodać, że producent przewiduje do danego motocykla świece o różnej ciepłocie: do jazdy w chłodniejszych warunkach, w normalnych, w wyczynowych. Może warto załozyć świece do jazdy w chłodniejszych warunkach? I niestety ale nie do każdego silnika motocyklowego można wlać olej syntetyczny o lepkości poniżej 10W. Mity o syntetykach mitami, ale nie dotyczą one akurat lepkości przed W. Dobrze, że mi przypomniałeś. -Jak "zimne" świece wpływają na silnik zimą przy jego normalnej temp. pracy ?-Na czas zimy szukałem czegoś poniżej 10W ale nie znalazłem. Sama ta wartość jest do -20 stopni, które rzadko się zdarzają ale może warto jednak wlać na najzimniejsze miesiące coś poniżej 10-tki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Natomiast Ci którzy non stop jada okolice czerwonego pola dziwią sie dlaczego dzięcioł im wszedł do pieca :) przecież takie mial dobre smarowaniepozdrJeśli już to nie jest to wina ciśnienia oleju tylko jego niedoboru. Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 czyli wychodzi na to że najlepsze jest 2t jak niedogrzane to się nie wkręci na obroty zabezpieczenie samo w sobie :P jak silnik ma stanąć to i tak stanie więc tym się przestałem przejmować, byle tylko nie przeciążać niskimi obrotami transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Jeśli już to nie jest to wina ciśnienia oleju tylko jego niedoboru.No właśnie a przy około 12 tyś teoretycznie ciśnienie powinno byc ksiązkowepozdr RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 No właśnie a przy około 12 tyś teoretycznie ciśnienie powinno byc ksiązkowepozdrNo i jest ale pod warunkiem że oleju nie brakuje. Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 -Na czas zimy szukałem czegoś poniżej 10W ale nie znalazłem. Sama ta wartość jest do -20 stopni, które rzadko się zdarzają ale może warto jednak wlać na najzimniejsze miesiące coś poniżej 10-tki ?Producent silnika swoje, użytkownik swoje :)Mało który producent zaleca olej poniżej 10W, a on chyab wie co dla jego dziecka jest najlepsze.Stąd się biorą mity olejów syntetycznych, jak ludzie nie odróżniają bazy od lepkości, potem wlewają do nieprzystosowanego silnika olej syntetyczny o złej lepkości i płacz, bo coś się stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 No właśnie a przy około 12 tyś teoretycznie ciśnienie powinno byc ksiązkowepozdr W zależności od typu silnika pow.5000obr/min ciśnienie jest stałe ale pompa proporcjonalnie do 12000obr/min zwiększa swoją wydajność i o ile jest olej w misce lub zbiorniku oleju to panewkom nic się nie stanie.Nie piszemy tutaj o przypadkach stawiania motocykla na przednim kole do pionu przy pełnych obrotach :icon_biggrin: Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi