szramer Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 im czesciej tym lepiej , ale niepopadajmy w skrajnosci Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Co ciekawe Honda w CBR 600 F4i zaleca wymianę oleju co 12000km po dokładnym przeliczeniu mil wychodzi nawet 12800km :icon_question: :icon_question: Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateq34 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 W GPZ mialem wymiane oleju co 5kkm. W GPZ 500? Rozumiem, że dlatego, że sam tak chciałeś? W serwisówce jest 10 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 W XJ 600 ŚMIAŁO MOŻESZ WYMIENIAĆ OLEJ RAZ NA 10000 LUB RAZ W ROKU. NIE OSZCZĘDZAŁBYM NA JAKOŚCI OLEJU (CASTRAT, MOTYL:) SĄ OK 10W40 WYSTARCZY) ZBYT CZĘSTA WYMIANA OLEJU NIE JEST WSKAZANA PRZY NIEWYCZYNOWYCH SILNIKACH. OLEJ SILNIKOWY MA LEPSZE WŁAŚCIWOŚCI PO KILKU TYS KM NIŻ TEN ŚWIEŻY. PRAWDĄ JEST ŻE W BMW BOXERACH MOŻNA ZMIENIAĆ OLEJ PO DŁUŻSZYM PRZEBIEGU NIŻ PODAWANY PRZEZ PRODUCENTA PRZEBIEG 10 000 KM (OSOBNA KWESTIA TO PRZEGLĄDY GWARANCYJNE TU TRZEBA SIĘ DOSTOSOWAĆ BY UTRZYMAĆ GWARANCJĘ), WYNIKA TO Z TEGO ŻE BOXERY, NAWET TE NOWE Z MAŁYM PRZEBIEGIEM LUBIĄ WYPIĆ (PRODUCENT PODAJE ŻE SKRAJNIE NAWET 1 L NA 1000 KM) PO ZA TYM SPRZEGŁO W BOXERACH I SKRZYNIA BIEGÓW NIE SĄ POŁĄCZONE I MAJĄ OSOBNE OLEJE. A JAK WIADOMO OLEJ W MOTORKACH NAJBARDZIEJ BRUDZI SIĘ OD SPRZĘGŁA. JA OSOBISCIE ZMIENIAM OLEJ RAZ DO ROKU BEZ WZGLĘDU NA PRZEBIEG ZAWSZE PRZED ZIMĄ, CZASAMI JEST TO 7 TYS CZASAMI 13 TYS. MOTOREK MA 56TYS KM I NA NIC SIĘ NIE SKARŻY. OCZYWIŚCIE KONTROLUJE JEGO PRAWIDŁOWY STAN I DOLEWAM CZASAMI JAKĄŚ SETKE. DOBRY OLEJ TO PODSTAWA, KTO NIE SMARUJE TEN NIE JEDZIE A widziałeś samochodowy silnik kręcacy się do 10000 rpm? :icon_mrgreen: :flesje: HONDA S2000 KRĘCI SIE WYŻEJ Pisz w tym temacie tak jak to robią inni.Naucz się korzystać z klawiatury, proszę. Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 HONDA S2000 KRĘCI SIE WYŻEJSkąd takie wiadomości posiadasz? I wyłącz tego Capsa ,jak możesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 JA OSOBISCIE ZMIENIAM OLEJ RAZ DO ROKU BEZ WZGLĘDU NA PRZEBIEG ZAWSZE PRZED ZIMĄ, Jezdzisz zima czy stoi ? HONDA S2000 KRĘCI SIE WYŻEJ Musze Cie zasmucic, przy 9 000 rpm jest szlus. :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 (edytowane) ... ZBYT CZĘSTA WYMIANA OLEJU NIE JEST WSKAZANA PRZY NIEWYCZYNOWYCH SILNIKACH. OLEJ SILNIKOWY MA LEPSZE WŁAŚCIWOŚCI PO KILKU TYS KM NIŻ TEN ŚWIEŻY. ... Możesz mi to wyjaśnić, bo pierwszy raz słyszę takie coś :mellow: Edytowane 20 Sierpnia 2011 przez bananek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listek79 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 (edytowane) Musze Cie zasmucic, przy 9 000 rpm jest szlus. :icon_mrgreen: :crossy: Po modyfikacji glowicy i skreceniu wszystkiego na ARPach spokojnie zakreci sie do 9800-9900 a u hardcoreowcow nawet powyzej 10K. Aczkolwiek po takich modyfikacjach zmienia sie olaj max co 7K km :) Co do zmian oleju wazny jest tez sposob uzytkowania motocykla. Jak czesto jezdzisz i nie pilujesz zbyt mocno to nawet jak zmienisz olej do 8-9K km nic sie nie stanie. Ale przy mocnym uzytkowaniu warto zmieniac nawet czesciej niz podaje serwisówka i co jakis czas robic plukanie silnika. Edytowane 20 Sierpnia 2011 przez listek79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinekban87 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 skoro w GPZ 500 jest co 10 tkm to wymieniac w nastepnym sezonie olej skoro w tym zrobilem 5 tysiecy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateq34 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Tak, bo wymienia się co 10 kkm lub co rok. Zależy, co nastąpi pierwsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 ......Co do zmian oleju wazny jest tez sposob uzytkowania motocykla. Jak czesto jezdzisz i nie pilujesz zbyt mocno to nawet jak zmienisz olej do 8-9K km nic sie nie stanie. Ale przy mocnym uzytkowaniu warto zmieniac nawet czesciej niz podaje serwisówka i co jakis czas robic plukanie silnika. Jeśli robisz częste i terminowe wymiany ( a 10'000 to jest często ) to nie ma sensu płukać silnika. Smoła i inne resztki odkładają się w silniku od bardzo starego przepracowanego oleju i wtedy faktycznie trzeba płukać. Trzeba pamiętać, że metal mimo swojej twardości nie lubi mocnej chemii. Patrz taki środek do czyszczenia silników z zewnątrz. Nie może zbyt długo pozostać na silniku. To samo sól, niby prosty związek ale żre metal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 (edytowane) Po modyfikacji glowicy i skreceniu wszystkiego na ARPach spokojnie zakreci sie do 9800-9900 a u hardcoreowcow nawet powyzej 10K. A jak sie powymienia walki rozrzadu i xxx i xxx i xxx i xxx to mozna dojsc do 15 001 rpm. Wydawalo mi sie, ze mowimy o seryjnym. :crossy: Edytowane 20 Sierpnia 2011 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoodent1 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 bananek taka jest prawda olej nie od razu pracuje optymalnie tylko po jakimś czasie ale nie po paru tysiącach bo to zbyt naciągana teoria.Jest wykres zmian właściwości smarnych oleju lub jak kto woli żywotności oleju.Jak siąde do kompa to poszukam i wstawie jak znajdę. Cytuj http://www.youtube.com/user/stoodent1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Tylko wstaw takie wykresy które uwzględniają różne sposoby eksploatacji... A mnie to NIE wkurza. Od kilku lat systematycznie co 6tys.km wymieniam olej z filtrem i szlag mnie z tego powodu nie trafił. W sumie (do tej pory) 19 albo 20 razy wymieniałem, czasem 3 razy w sezonie i nie poszedłem z torbami. Po to kupiłem motor żeby na nim jeździć a nie oszczędzać, bo oszczędzanie zawsze wychodzi drożej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ficcal Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 W czerwcu wymieniłem olej i filtr w GPZ 500. Zalałem Motul, Czy koniecznie muszę wymieniać olej z filtrem w następnym sezonie skoro zrobiłem ok. 1500 km? Wiem że powinno się co sezon, ale koniecznie przy takim małym przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.