Skocz do zawartości

wymiana oleju co 6000 km lub cp 6 miesięcy


Pawet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W XJ 600 ŚMIAŁO MOŻESZ WYMIENIAĆ OLEJ RAZ NA 10000 LUB RAZ W ROKU. NIE OSZCZĘDZAŁBYM NA JAKOŚCI OLEJU (CASTRAT, MOTYL:) SĄ OK 10W40 WYSTARCZY) ZBYT CZĘSTA WYMIANA OLEJU NIE JEST WSKAZANA PRZY NIEWYCZYNOWYCH SILNIKACH. OLEJ SILNIKOWY MA LEPSZE WŁAŚCIWOŚCI PO KILKU TYS KM NIŻ TEN ŚWIEŻY.

 

PRAWDĄ JEST ŻE W BMW BOXERACH MOŻNA ZMIENIAĆ OLEJ PO DŁUŻSZYM PRZEBIEGU NIŻ PODAWANY PRZEZ PRODUCENTA PRZEBIEG 10 000 KM (OSOBNA KWESTIA TO PRZEGLĄDY GWARANCYJNE TU TRZEBA SIĘ DOSTOSOWAĆ BY UTRZYMAĆ GWARANCJĘ), WYNIKA TO Z TEGO ŻE BOXERY, NAWET TE NOWE Z MAŁYM PRZEBIEGIEM LUBIĄ WYPIĆ (PRODUCENT PODAJE ŻE SKRAJNIE NAWET 1 L NA 1000 KM) PO ZA TYM SPRZEGŁO W BOXERACH I SKRZYNIA BIEGÓW NIE SĄ POŁĄCZONE I MAJĄ OSOBNE OLEJE. A JAK WIADOMO OLEJ W MOTORKACH NAJBARDZIEJ BRUDZI SIĘ OD SPRZĘGŁA.

 

JA OSOBISCIE ZMIENIAM OLEJ RAZ DO ROKU BEZ WZGLĘDU NA PRZEBIEG ZAWSZE PRZED ZIMĄ, CZASAMI JEST TO 7 TYS CZASAMI 13 TYS. MOTOREK MA 56TYS KM I NA NIC SIĘ NIE SKARŻY. OCZYWIŚCIE KONTROLUJE JEGO PRAWIDŁOWY STAN I DOLEWAM CZASAMI JAKĄŚ SETKE.

 

DOBRY OLEJ TO PODSTAWA, KTO NIE SMARUJE TEN NIE JEDZIE

 

A widziałeś samochodowy silnik kręcacy się do 10000 rpm? :icon_mrgreen:

:flesje:

 

 

HONDA S2000 KRĘCI SIE WYŻEJ

 

Pisz w tym temacie tak jak to robią inni.

Naucz się korzystać z klawiatury, proszę.

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA OSOBISCIE ZMIENIAM OLEJ RAZ DO ROKU BEZ WZGLĘDU NA PRZEBIEG ZAWSZE PRZED ZIMĄ,

 

Jezdzisz zima czy stoi ?

 

HONDA S2000 KRĘCI SIE WYŻEJ

 

 

Musze Cie zasmucic, przy 9 000 rpm jest szlus. :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

ZBYT CZĘSTA WYMIANA OLEJU NIE JEST WSKAZANA PRZY NIEWYCZYNOWYCH SILNIKACH. OLEJ SILNIKOWY MA LEPSZE WŁAŚCIWOŚCI PO KILKU TYS KM NIŻ TEN ŚWIEŻY.

 

...

 

Możesz mi to wyjaśnić, bo pierwszy raz słyszę takie coś :mellow:

Edytowane przez bananek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Musze Cie zasmucic, przy 9 000 rpm jest szlus. :icon_mrgreen:

 

:crossy:

 

Po modyfikacji glowicy i skreceniu wszystkiego na ARPach spokojnie zakreci sie do 9800-9900 a u hardcoreowcow nawet powyzej 10K. Aczkolwiek po takich modyfikacjach zmienia sie olaj max co 7K km :)

 

Co do zmian oleju wazny jest tez sposob uzytkowania motocykla. Jak czesto jezdzisz i nie pilujesz zbyt mocno to nawet jak zmienisz olej do 8-9K km nic sie nie stanie. Ale przy mocnym uzytkowaniu warto zmieniac nawet czesciej niz podaje serwisówka i co jakis czas robic plukanie silnika.

Edytowane przez listek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......

Co do zmian oleju wazny jest tez sposob uzytkowania motocykla. Jak czesto jezdzisz i nie pilujesz zbyt mocno to nawet jak zmienisz olej do 8-9K km nic sie nie stanie. Ale przy mocnym uzytkowaniu warto zmieniac nawet czesciej niz podaje serwisówka i co jakis czas robic plukanie silnika.

 

Jeśli robisz częste i terminowe wymiany ( a 10'000 to jest często ) to nie ma sensu płukać silnika. Smoła i inne resztki odkładają się w silniku od bardzo starego przepracowanego oleju i wtedy faktycznie trzeba płukać. Trzeba pamiętać, że metal mimo swojej twardości nie lubi mocnej chemii. Patrz taki środek do czyszczenia silników z zewnątrz. Nie może zbyt długo pozostać na silniku. To samo sól, niby prosty związek ale żre metal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po modyfikacji glowicy i skreceniu wszystkiego na ARPach spokojnie zakreci sie do 9800-9900 a u hardcoreowcow nawet powyzej 10K.

 

A jak sie powymienia walki rozrzadu i xxx i xxx i xxx i xxx to mozna dojsc do 15 001 rpm. Wydawalo mi sie, ze mowimy o seryjnym.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bananek taka jest prawda olej nie od razu pracuje optymalnie tylko po jakimś czasie ale nie po paru tysiącach bo to zbyt naciągana teoria.

Jest wykres zmian właściwości smarnych oleju lub jak kto woli żywotności oleju.

Jak siąde do kompa to poszukam i wstawie jak znajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wstaw takie wykresy które uwzględniają różne sposoby eksploatacji...

 

A mnie to NIE wkurza. Od kilku lat systematycznie co 6tys.km wymieniam olej z filtrem i szlag mnie z tego powodu nie trafił. W sumie (do tej pory) 19 albo 20 razy wymieniałem, czasem 3 razy w sezonie i nie poszedłem z torbami. Po to kupiłem motor żeby na nim jeździć a nie oszczędzać, bo oszczędzanie zawsze wychodzi drożej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W czerwcu wymieniłem olej i filtr w GPZ 500. Zalałem Motul, Czy koniecznie muszę wymieniać olej z filtrem w następnym sezonie skoro zrobiłem ok. 1500 km? Wiem że powinno się co sezon, ale koniecznie przy takim małym przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...