JanuszK30 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Ponawiam pytanie o oponę. Nowa czy "nowa"? Samo łożysko nie będzie powodowało takich problemów. Na pierwszy ogieńsprawdza się wyważenie koła, oponę, felgę itp.bedzie, choc tez kiedys myslalem, ze nie, byl u mnie na warsztacie motocykl w ktorym byly te objawy, wymienilem olej w lagach, dostal nowa opone i nic, z podniesionym kolem sprawdzalem lozysko wszystko OK, ale tylko pozornie, zwlaszcza ze motocykl jezdzil z kufrem to odciaza znacznie przod, nigdy wsystkiego nie wywazy sie na 100% zawsze beda w kolach bicia chocby minimalne, jesli lozysko bedzie za slabo skrecone, to bedzie taki efekt...pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 A przy znacznym odciążeniu przedniego koła, kufrze itp. to inna sprawa. Wtedy zbyt lekkie dokręcenie łożyska może powodować takie rzeczy. Autor tematu nie pisze jednak czy zmiana obciązenia wływa na zmianę stopnia nasilenia zjawiska. Łożysko i tak trzeba sprawdzić, ale zużyte będzie inaczej dawało o sobie znać (np. stuknięciami przy dohamowaniu do zera). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Satrian Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 U mnie wyraźnie słychać kliknięcie przy ostrym do hamowaniu i zastanawiam się co to?Łożyska główki mam nowe. Nawet tuż po ich wymianie, słychać było to pyknięcie a sprawdzałem różne siły dokręcenia.Moto jedzie prosto, nie ściąga, kierownica nie shimi. Wszystko ok. Tylko to pykanie. Może to luzy w lagach albo pływające zaciski hamulców? Łożyska w kołach mam nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Cbr 600 f3 przy ok 100 km/h po puszczeniu kierownicy kierownica troche lata na prawo i lewo ale moto jedzie do przodu co może być przyczyną? Tak nie na temat, ale nie mogłem się oprzeć.Jak bywam czasem u kolegi w warsztacie , to już kilka razy spotkałem sie z dokładnie taką samą sytuacją jak ta zacytowana...i zawsze nasuwa mi się putanie: po co? , w jakim celu? ludzie puszczają kirownice powyżej 100k/h jak w większości nie posiadają nawet amortyzatora skrętu..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 A wymiana tego łozyska jest skomplikowana bo u siebie w F3 blokuje mi sie na srodku i pyka przy dochamowywaniu z malych predkoscipozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Tak nie na temat, ale nie mogłem się oprzeć.Jak bywam czasem u kolegi w warsztacie , to już kilka razy spotkałem sie z dokładnie taką samą sytuacją jak ta zacytowana...i zawsze nasuwa mi się putanie: po co? , w jakim celu? ludzie puszczają kierownice powyżej 100k/h jak w większości nie posiadają nawet amortyzatora skrętu..... Po to, że nawet jak tą kierownicę trzymają to ona pulsuje? A tak jest łatwiej opisać co się dzieje. Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 A wymiana tego łozyska jest skomplikowana bo u siebie w F3 blokuje mi sie na srodku i pyka przy dochamowywaniu z malych predkoscipozdrJesli sie tego nigdy wczesniej nie robilo to moze sie wydac skomplikowane i mozna sobie nie poradzic. W weekend akurat zmienialem lozyska glowki ramy w kolegi f3 i byla to zdaje sie pierwsza wymiana od nowosci bo gorna polka byla jak przyspawana do sztycy, tyle rdzy tam bylo. U mnie wyraźnie słychać kliknięcie przy ostrym do hamowaniu i zastanawiam się co to?Łożyska główki mam nowe. Nawet tuż po ich wymianie, słychać było to pyknięcie a sprawdzałem różne siły dokręcenia.Moto jedzie prosto, nie ściąga, kierownica nie shimi. Wszystko ok. Tylko to pykanie. Może to luzy w lagach albo pływające zaciski hamulców?To bedzie jedna z tych dwoch rzeczy. Zakrec przednim kolem w powietrzu i wciskaj hamulec. Jak bedzie stukac to zaciski. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Bardziej mi chodzi o poprawne ustwienie pólek i odpowiednie dokręcenie łozyska Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Bardziej mi chodzi o poprawne ustwienie pólek i odpowiednie dokręcenie łozyskaNie wiem do konca co masz na mysli piszac poprawne ustawienie polek. One sie same ustawiaja gdy montujesz lagi. Jesli chodzi o kolejnosc dokrecania to po zalozeniu dolnej polki najpierw dokrecasz lozysko, potem zakladasz gorna polke, lagi i kierownice, po ustawieniu lag w odpowiedniej wysokosci dokrecasz dolna polke, nastepnie dokrecasz centralna nakretke i dopiero na koncu dokrecasz gorna polke i kierownice. Lozysko oczywiscie najlepiej dokrecic kluczem dynamometrycznym, jak i wszystkie inne sruby, ale do lozyska trzeba miec specjalna koncowke. A jesli sie jej nie ma to najpierw sie dokreca do oporu, zeby bieznie sie ulozyly w gniazdach, potem sie odkreca i znowu dokreca ale tym razem wystarczy reka, do oporu. Juz wtedy bedziesz czul ze jest za ciasno bo polka bedzie sie obracala z duzym oporem. Wtedy trzeba poluzowac o 1/4 obrotu i gotowe :). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 ja jak wymienialem kuplowi glowke ramy i go testowalem to latal pieknie ale po 400 km byl na niej taki luz ze z dwa obroty dokrecilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzLop Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Ja w swojek kawce zauważyłe ostanio że cos nie tak pojechałem na przgląd sie okazało ze przednia opona popękała i sie wybuliła... Cytuj Żeby jeździć trzeba mieć benzynę we krwi, ale i olej w głowie… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 łozysko główki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 ja jak wymienialem kuplowi glowke ramy i go testowalem to latal pieknie ale po 400 km byl na niej taki luz ze z dwa obroty dokrecilem Lozyska nie siadly do konca na sztycy, nastapilo to dopiero po jakims czasie podczas jazdy, stad ten luz. Ja w swojek kawce zauważyłe ostanio że cos nie tak pojechałem na przgląd sie okazało ze przednia opona popękała i sie wybuliła... Co to ma wspolnego z tematem ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oil Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 A wymiana tego łozyska jest skomplikowana bo u siebie w F3 blokuje mi sie na srodku i pyka przy dochamowywaniu z malych predkoscipozdrwymiana jest wlasnie banalnie prosta,zrobilem to juz 2 razy i z powodzeniem zrobie jeszcze wiecej.wystarczy dobrze popatrzec.3h i po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzLop Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Użytkownik CzLop dnia 20 October 2011 - 18:27 napisałJa w swojek kawce zauważyłe ostanio że cos nie tak pojechałem na przgląd sie okazało ze przednia opona popękała i sie wybuliła.. Co to ma wspolnego z tematem ???może to być oponka Cytuj Żeby jeździć trzeba mieć benzynę we krwi, ale i olej w głowie… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.