Skocz do zawartości

Cbr 600 f3 przy ok 100 km/h po puszczeniu kierownicy kierownica troche lata na prawo i lewo


barka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ponawiam pytanie o oponę. Nowa czy "nowa"? Samo łożysko nie będzie powodowało takich problemów. Na pierwszy ogieńsprawdza się wyważenie koła, oponę, felgę itp.

bedzie, choc tez kiedys myslalem, ze nie, byl u mnie na warsztacie motocykl w ktorym byly te objawy, wymienilem olej w lagach, dostal nowa opone i nic, z podniesionym kolem sprawdzalem lozysko wszystko OK, ale tylko pozornie, zwlaszcza ze motocykl jezdzil z kufrem to odciaza znacznie przod, nigdy wsystkiego nie wywazy sie na 100% zawsze beda w kolach bicia chocby minimalne, jesli lozysko bedzie za slabo skrecone, to bedzie taki efekt...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy znacznym odciążeniu przedniego koła, kufrze itp. to inna sprawa. Wtedy zbyt lekkie dokręcenie łożyska może powodować takie rzeczy. Autor tematu nie pisze jednak czy zmiana obciązenia wływa na zmianę stopnia nasilenia zjawiska. Łożysko i tak trzeba sprawdzić, ale zużyte będzie inaczej dawało o sobie znać (np. stuknięciami przy dohamowaniu do zera).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie wyraźnie słychać kliknięcie przy ostrym do hamowaniu i zastanawiam się co to?

Łożyska główki mam nowe. Nawet tuż po ich wymianie, słychać było to pyknięcie a sprawdzałem różne siły dokręcenia.

Moto jedzie prosto, nie ściąga, kierownica nie shimi. Wszystko ok. Tylko to pykanie. Może to luzy w lagach albo pływające zaciski hamulców? Łożyska w kołach mam nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cbr 600 f3 przy ok 100 km/h po puszczeniu kierownicy kierownica troche lata na prawo i lewo ale moto jedzie do przodu co może być przyczyną?

 

Tak nie na temat, ale nie mogłem się oprzeć.

Jak bywam czasem u kolegi w warsztacie , to już kilka razy spotkałem sie z dokładnie taką samą sytuacją jak ta zacytowana...

i zawsze nasuwa mi się putanie: po co? , w jakim celu? ludzie puszczają kirownice powyżej 100k/h jak w większości nie posiadają nawet amortyzatora skrętu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nie na temat, ale nie mogłem się oprzeć.

Jak bywam czasem u kolegi w warsztacie , to już kilka razy spotkałem sie z dokładnie taką samą sytuacją jak ta zacytowana...

i zawsze nasuwa mi się putanie: po co? , w jakim celu? ludzie puszczają kierownice powyżej 100k/h jak w większości nie posiadają nawet amortyzatora skrętu.....

 

Po to, że nawet jak tą kierownicę trzymają to ona pulsuje? A tak jest łatwiej opisać co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymiana tego łozyska jest skomplikowana bo u siebie w F3 blokuje mi sie na srodku i pyka przy dochamowywaniu z malych predkosci

pozdr

Jesli sie tego nigdy wczesniej nie robilo to moze sie wydac skomplikowane i mozna sobie nie poradzic. W weekend akurat zmienialem lozyska glowki ramy w kolegi f3 i byla to zdaje sie pierwsza wymiana od nowosci bo gorna polka byla jak przyspawana do sztycy, tyle rdzy tam bylo.

 

U mnie wyraźnie słychać kliknięcie przy ostrym do hamowaniu i zastanawiam się co to?

Łożyska główki mam nowe. Nawet tuż po ich wymianie, słychać było to pyknięcie a sprawdzałem różne siły dokręcenia.

Moto jedzie prosto, nie ściąga, kierownica nie shimi. Wszystko ok. Tylko to pykanie. Może to luzy w lagach albo pływające zaciski hamulców?

To bedzie jedna z tych dwoch rzeczy. Zakrec przednim kolem w powietrzu i wciskaj hamulec. Jak bedzie stukac to zaciski.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mi chodzi o poprawne ustwienie pólek i odpowiednie dokręcenie łozyska

Nie wiem do konca co masz na mysli piszac poprawne ustawienie polek. One sie same ustawiaja gdy montujesz lagi. Jesli chodzi o kolejnosc dokrecania to po zalozeniu dolnej polki najpierw dokrecasz lozysko, potem zakladasz gorna polke, lagi i kierownice, po ustawieniu lag w odpowiedniej wysokosci dokrecasz dolna polke, nastepnie dokrecasz centralna nakretke i dopiero na koncu dokrecasz gorna polke i kierownice.

 

Lozysko oczywiscie najlepiej dokrecic kluczem dynamometrycznym, jak i wszystkie inne sruby, ale do lozyska trzeba miec specjalna koncowke. A jesli sie jej nie ma to najpierw sie dokreca do oporu, zeby bieznie sie ulozyly w gniazdach, potem sie odkreca i znowu dokreca ale tym razem wystarczy reka, do oporu. Juz wtedy bedziesz czul ze jest za ciasno bo polka bedzie sie obracala z duzym oporem. Wtedy trzeba poluzowac o 1/4 obrotu i gotowe :).

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak wymienialem kuplowi glowke ramy i go testowalem to latal pieknie ale po 400 km byl na niej taki luz ze z dwa obroty dokrecilem

 

Lozyska nie siadly do konca na sztycy, nastapilo to dopiero po jakims czasie podczas jazdy, stad ten luz.

 

Ja w swojek kawce zauważyłe ostanio że cos nie tak pojechałem na przgląd sie okazało ze przednia opona popękała i sie wybuliła...

 

Co to ma wspolnego z tematem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymiana tego łozyska jest skomplikowana bo u siebie w F3 blokuje mi sie na srodku i pyka przy dochamowywaniu z malych predkosci

pozdr

wymiana jest wlasnie banalnie prosta,zrobilem to juz 2 razy i z powodzeniem zrobie jeszcze wiecej.wystarczy dobrze popatrzec.3h i po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik CzLop dnia 20 October 2011 - 18:27 napisał

Ja w swojek kawce zauważyłe ostanio że cos nie tak pojechałem na przgląd sie okazało ze przednia opona popękała i sie wybuliła..

 

 

Co to ma wspolnego z tematem ???

może to być oponka

Żeby jeździć trzeba mieć benzynę we krwi, ale i olej w głowie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...