borysX Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Cześć! Kilka dni temu lało strasznie, i niestety przy prędkości ok. 20 km/h na zakręcie się wywaliłem na mojej suzuczce. Mi sie nic nie stało, z nią gorzej. Dojechałem co prawda do domu jakieś 10 km i chciałem ustawić przed domem, ale ledwo się ruszała przy popychaniu na luzie. Okazało się, że przednie koło jest przyblokowane. Przekręca się dopiero jak z nieco większą je kręce. Jak patrzę na klocki hamulcowe to przylegaja one do tarczy hamulcowej. Jestem na 90% przekonany, że problemem tutaj jest blokujący tarczę klocek hamulcowy, i tu mam pytanie - da się coś z tym zrobić domową metodą? (niestety cierpię na brak funduszy na naprawę w serwisie) Jesli potrzebne są jakieś dodatkowe informacje to proszę o informacje jakie a postaram się wszystko posprawdzać/porobić zdjęcia do Waszego wzglądu. Tutaj zdjęcie tarczy hamulcowej i klocków - http://img221.imageshack.us/img221/482/koloprzednie.jpg Dziękuję za uwagę i pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 W większości motocykli klocki dotykają lekko tarczy, to może nie koniecznie być to. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 odkręć zacisk, unieś przód motocykla i zakręć kołem, zobaczysz czy tarcza albo felga ma bicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Under Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 a jesteś pewien że tarcza jest prosta ?Może to Ci pomoże.http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=224073&c=0&f=29 a tak domowym sposobem to najlepiej będzie odkręcić zbiorniczek płynu hamulcowego i spróbować płaskim śrubokrętem go wcisnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Obawiam sie ze Twoja wiedza na temat mechaniki jest zerowa... Otoz taka jest budowa hamulcow tarczowych. Jedyne co mozesz sam zrobic bezinwazyjnie to odkrecic przedni zacisk, zdjac go z tarczy, podniesc przod i zakrecic kolem. Jesli luzno bedzie sie poruszac to sprawdz czy tarcza jest prosta. Jak nie to masz odpowiedz, jak nie to trzeba szukac dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 a tak domowym sposobem to najlepiej będzie odkręcić zbiorniczek płynu hamulcowego i spróbować płaskim śrubokrętem go wcisnąć.Co zrobic? Napisz gdzie chcialbys ten srubokret wsadzic to powiem Ci jaka czesc bedzie wymagala wymiany. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Zobacz czy czasem klamka hamulca się tak nie zgięła, że sama lekko naciska hamulec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Sprawdziłeś czy przypadkiem koło nie przestawiło Ci się względem lag ? Tak to wygląda na fotce, wystarczy poluzować śruby i kilka razy powciskać przedni zawias, powinno się ustawić odpowiednio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borysX Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Odkręciłem zacisk i koło kręci się elegancko, nie widzę na tarczy żadnych zgięć, felga też jest ok. Ale miałem kłopot ze zdjęciem zacisku, musiałem użyć trochę siły, żeby go zsunąć z tarczy. O co może chodzić? Tutaj zdjęcie zacisku od strony klocków http://img52.imageshack.us/img52/9386/zaciskx.jpg heniek - raczej nie chodzi o klamke hamulcową, bo upadłem na lewą stronę, więc klamka hamulca nie ucierpiała... bananek - dzięki, spróbuje tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 (edytowane) Tak jak kolega wyżej napisał, na 90% przestawiły Ci się lagi w półkach i dlatego koło nie jest idealnie osiowo z zaciskiem i przyłapuje tarczę. a swoją drogą to ten zacisk wypadałoby wyczyścić, podobnie jak cały motocykl Edytowane 5 Lipca 2011 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borysX Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 zrobiłem jak proponował bananek i Saltus i poprawiło sie to koło, z tym, że pomimo przyłożenia dużej siły nie dało rady odkręcić tych śrub z przodu, więc pewnie nie jest to zrobione tak do końca, ale to musi poczekać aż znajdzie się kasa na mechanika. wielkie dzięki wszystkim zaangażowanym w temat! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.