Gość Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 ....nie słysząc,nie widzącmożesz mieć albo przegrzane pierścienie albo już po prostu kres tej gładzi cylindra i pierścieni, ale to najczarniejsza diagnoza, jest gorąco długa trasa jakieś obciążenie i wtedy pokazuje stan tulei i pierścieni w filtrze powinno być sucho (no jakiś marny tłusty nalot dopuszczalny) to oznaka kondycji silnika- to jest moje zdanie ale zapytaj Qurima on siedzi w moto po uszy ja postawiłem diagnozę jaką bym postawił zdejmując dekiel pokrywy filtra od fiata 125p zasada działania jest taka sama ale może są jakieś czynniki o których nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 (edytowane) Eeetam. Taki pobór oleju to nic strasznego. Pamiętaj że to EVO a nie nowoczesna japonia. A EVO to lata 40-te, materiały współczesne tylko i kilka zmian. Harry może chlapnąć więcej oleju niż japsy. Fakt że silnik pewnie już nie pierwszej świeżości ale tragedii nie ma. Jak będzie cały czas dymił z rur to wtedy remoncik góry silnika Cię czeka. Na szczęście taki remont nie jest drogi tak jak w japsach. A ta breja z filtra to nadmiar paliwa pomieszany z nadmiarem oleju z odmy. Stąd taki kolor "olejowy" a zapach benzyny. Układ smarowania EVO jest taki trefny że część osuszająca pompy ma mniejszą wydajność niż zasilająca, co sprawia że z czasem (długa jazda, katowanie itp) ilość oleju w bloku silnika rośnie, nadmiar jest wydalany przez odmę z powodu ciśnienia tam panującego. A paliwko w filtrze masz bo może spływa z dyszy przyspieszacza i gardzieli. Przyspieszacz daje zastrzyk paliwa w gardziel, część idzie do silnika, a jak gaz zamkniesz to część zostaje w gardzieli gaźnika i spływa sobie w stronę filtra. No chyba że masz trafioną pompkę lub za wysoki poziom, ale wtedy by ciekło samo poza obudowę filtra. Odmę można puścić pod silnik. Tak miały wczesne EVO seryjnie. Ja tak mam u siebie. Po dłuższym postoju smarknie kałużę oleju pod silnik i po sprawie. A na co dzień odma odprowadza tam opary i problemu z filtrem nie mam u siebie. Wąż możesz puścić gdzie chcesz, an koniec założyć mały filterek siatkowy co by kurz/brud nie leciał do silnika poprzez odmę. Edytowane 25 Czerwca 2012 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jazenek Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Dzięki Qurim - dzisiaj będę spał spokojniej. Moja lalka nie wydaje mi się jakoś mocno zajezdżona bo ładnie się spisywał w trasie ,nie kopci, nie odstawał od innych pomimo dużego bagażu.Najszybciej jechałem moim moto 115 mil/h .Jazda w grupie często powoduje ,że odpuszczasz manetkę i hamujesz silnikiem - u mnie zbyt mocne odkręcenie manetki nieraz powoduje kichnięcie w gaźnik.Jutro kupuję filterek i przewody i do robotyJeszcze raz dzięki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 To ja mam też pytanko odnośnie gaźnika: w zimie rozmontowałem sprzęcik na śrubki (czyszczenie, podmalowanie paru drobiazgów i ramy i wymiana uszczelnień top end). Gaźnika nie rozbierałem, bo stwierdziłem, że działa dobrze i szlus. Po poskładaniu sprzętu odpalił od pierwszego strzału, tylko siknął benzynką z przelewu gaźnika i sikał cały czas - jak dodałem gazu trochę mocniej. OK, dostał parę impulsów kinetycznych w komorę pływakową i było OK - wg mnie podwiesił się pływak jak gaźnik leżał suchy... Potem zdarzyło się to jeszcze raz po kilku dniach stania, lekarstwo to samo i było OK. W niedzielę chciałem się bryknąć (Habeta stała od piatku) i dupa - leje się z przelewu i nic nie pomaga żeby przestało. Wczoraj zdjąłem gaźnik i zacząłem go rozbierać - pierwszy ślad to korozja aluminium na membranie pomki przyśpieszającej, reszta czysta... Sama komora pływakowa OK, pływak chodzi dobrze, zaworek chodzi dobrze, nic tam nie widać, żeby coś było nie tak... Mam co prawda zestaw naprawczy (komplet uszczelnień, spręzynki i zaworek od pływaka) ale nie jestem przekonany do rozbiórki całości... Czy ktoś z Was się z czymś takim spotkał? Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jazenek Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 U mnie przycinał się zaworek , na kilkanaście prób kilka razy przepuszczał . Efekt był taki ,że też potrafił lać paliwo. Po wymianie jest o.k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 (edytowane) Wyczyść gaźnik i powinno być OK. Może jakiś kurz/brud dostał się do gniazda zaworka i nie domyka paliwa. A jak nie pomoże to wtedy zmień zaworek i git. Wtedy będziesz musiał ustawić poziom paliwa na nowym zaworku. Nie ma tragedii, w Harrym gaźnik jest łatwo dostępny. W niektóych japsach jest tragedia z gaźnikami. Zbiornik, plastiki, aku, airbox, pompa, cewki i potem jeszcze butem wypchnąć gaźniki z miejsca. :biggrin: Edytowane 26 Czerwca 2012 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabi Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Witam forumowiczówmam problem ze swoim Sportsterem 883 z 2001 roku (gaźnikowiec) - przy osiagnieciu odpowiedniej temperatury podczas jazdy przy wrzuceniu 5 i przekroczeniu około 55-65 mil/h zaczyna strzelać z wydechów i traci moc, musze go wysprzęglić przegazować czasem wrzucić niższy bieg i dopiero znowu zaczyna normalnie jechać ale sytuacja sie powtarza... był robiony przegląd, założone nowe świecie (bo myślałem że to było powodem), wyregulowany gaźnik. dodam jeszcze że filtr powietrza jest akcesoryjny i puste wydechy. może ma ktoś jakieś pomysły?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jazenek Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Prawdopodobnie masz za niski poziom paliwa w gaźniku. Przy większym obciążeniu dostaje za mało paliwa stąd strzały i brak mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery30 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 sprawdz regulatora napięcia , może podaje za duży prąd , przez co moduł zapłonu się rozłącza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Prawdopodobnie masz za niski poziom paliwa w gaźniku. Przy większym obciążeniu dostaje za mało paliwa stąd strzały i brak mocy. Nie bałdzo. Wtedy przegazówka by nic nie dała. Mnie to trochę wygląda jakby zapłon się kończył. Po zresetowaniu stacyjki w trakcie jazdy się poprawi sytuacja to zapłon jest kaputt. Impulsator przeważnie. Ja u siebie wyrzuciłem OEM zapłon kilka dni temu, właśnie z podobnego powodu. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery30 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 zobacz też cewke czy nie jest przekombinowana , tzn czy ma właściwą oporność dla modułu ,moduł seryjny obsługuje cewkę do 2,5 oma . znam przypadki gdzie cewka była 5-cio omowa i właściciel nie mógł skumać czemu moto przerywa i świece siadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabi Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 (edytowane) cewka jest 3ohmowa i napewno jest sprawna bo to dzisiaj sprawdziłemstrzela mi z przedniego wydechu, a tylny działa jak powinien.byłem dzisiaj u elektryka ale nie zajmuje sie motocyklamy pooglądał i powiedział że albo moduł albo zawór zapieczony w przednim garku lub coś z gaźnikiem i badź tu człowieku mądry :Dcewke mam 3ohmową modułu nie sprawdzałem.ja sie zastanawiam czy poprzedni właściciel nie bawił sie przy zapłonie cy nie jest ustawiony z wyprzedzeniem?!moze do pustych wydechów + filtra pokombinował coś z zapłonem do kompletu ale sie przynać nie chce. w zeszłym roku śmigał normalnie teraz zaczął sie buntować, a nie ukrywam ze musze go mieć sprawnego na 7lipca bo czeka mnie trasa dookoła Polski, a zwiedzanie na lawecie nie jest moim szczytem marzeń :P no jak jutro nic nie da to w poniedziałek zawituje do serwisu HD w katowicach - posypią sie miedziaki :P Edytowane 27 Czerwca 2012 przez rabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery30 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 z takim objawem kont zapłonu nie ma nic do rzeczy . cewka np. może dopiero po nagrzaniu żle pracować , radzę sprawdzić moduł i cewkę , najpewniej pożyczając od kolegi ze sprawnego moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 A luzy zaworowe tego strzelajacego cyindra sa prawidlowe ?Rura wydechowa przy wejsciu w glowice jest szczelna ?Modul jak pada to zwykle calosciowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabi Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 naszczęście trafił w odpowiednie ręce oraz umysł który na hd zęby zjadł także na dniach powieniem wiedzieć co mu jest? jak sie dowiem to zamieszcze info wrazie jak by ktoś kiedyś miał podobną przypadłość :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.