Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika Keihin CV


Rekomendowane odpowiedzi

....nie słysząc,nie widząc

możesz mieć albo przegrzane pierścienie albo już po prostu kres tej gładzi cylindra i pierścieni, ale to najczarniejsza diagnoza, jest gorąco długa trasa jakieś obciążenie i wtedy pokazuje stan tulei i pierścieni

w filtrze powinno być sucho (no jakiś marny tłusty nalot dopuszczalny) to oznaka kondycji silnika- to jest moje zdanie ale zapytaj Qurima on siedzi w moto po uszy ja postawiłem diagnozę jaką bym postawił zdejmując dekiel pokrywy filtra od fiata 125p zasada działania jest taka sama ale może są jakieś czynniki o których nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeetam. Taki pobór oleju to nic strasznego. Pamiętaj że to EVO a nie nowoczesna japonia. A EVO to lata 40-te, materiały współczesne tylko i kilka zmian. Harry może chlapnąć więcej oleju niż japsy. Fakt że silnik pewnie już nie pierwszej świeżości ale tragedii nie ma. Jak będzie cały czas dymił z rur to wtedy remoncik góry silnika Cię czeka. Na szczęście taki remont nie jest drogi tak jak w japsach.

 

 

A ta breja z filtra to nadmiar paliwa pomieszany z nadmiarem oleju z odmy. Stąd taki kolor "olejowy" a zapach benzyny. Układ smarowania EVO jest taki trefny że część osuszająca pompy ma mniejszą wydajność niż zasilająca, co sprawia że z czasem (długa jazda, katowanie itp) ilość oleju w bloku silnika rośnie, nadmiar jest wydalany przez odmę z powodu ciśnienia tam panującego. A paliwko w filtrze masz bo może spływa z dyszy przyspieszacza i gardzieli. Przyspieszacz daje zastrzyk paliwa w gardziel, część idzie do silnika, a jak gaz zamkniesz to część zostaje w gardzieli gaźnika i spływa sobie w stronę filtra. No chyba że masz trafioną pompkę lub za wysoki poziom, ale wtedy by ciekło samo poza obudowę filtra.

 

 

Odmę można puścić pod silnik. Tak miały wczesne EVO seryjnie. Ja tak mam u siebie. Po dłuższym postoju smarknie kałużę oleju pod silnik i po sprawie. A na co dzień odma odprowadza tam opary i problemu z filtrem nie mam u siebie. Wąż możesz puścić gdzie chcesz, an koniec założyć mały filterek siatkowy co by kurz/brud nie leciał do silnika poprzez odmę.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Qurim - dzisiaj będę spał spokojniej. Moja lalka nie wydaje mi się jakoś mocno zajezdżona bo ładnie się spisywał w trasie ,nie kopci, nie odstawał od innych pomimo dużego bagażu.Najszybciej jechałem moim moto 115 mil/h .Jazda w grupie często powoduje ,że odpuszczasz manetkę i hamujesz silnikiem - u mnie zbyt mocne odkręcenie manetki nieraz powoduje kichnięcie w gaźnik.

Jutro kupuję filterek i przewody i do roboty

Jeszcze raz dzięki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam też pytanko odnośnie gaźnika: w zimie rozmontowałem sprzęcik na śrubki (czyszczenie, podmalowanie paru drobiazgów i ramy i wymiana uszczelnień top end). Gaźnika nie rozbierałem, bo stwierdziłem, że działa dobrze i szlus. Po poskładaniu sprzętu odpalił od pierwszego strzału, tylko siknął benzynką z przelewu gaźnika i sikał cały czas - jak dodałem gazu trochę mocniej. OK, dostał parę impulsów kinetycznych w komorę pływakową i było OK - wg mnie podwiesił się pływak jak gaźnik leżał suchy... Potem zdarzyło się to jeszcze raz po kilku dniach stania, lekarstwo to samo i było OK. W niedzielę chciałem się bryknąć (Habeta stała od piatku) i dupa - leje się z przelewu i nic nie pomaga żeby przestało. Wczoraj zdjąłem gaźnik i zacząłem go rozbierać - pierwszy ślad to korozja aluminium na membranie pomki przyśpieszającej, reszta czysta... Sama komora pływakowa OK, pływak chodzi dobrze, zaworek chodzi dobrze, nic tam nie widać, żeby coś było nie tak... Mam co prawda zestaw naprawczy (komplet uszczelnień, spręzynki i zaworek od pływaka) ale nie jestem przekonany do rozbiórki całości... Czy ktoś z Was się z czymś takim spotkał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść gaźnik i powinno być OK. Może jakiś kurz/brud dostał się do gniazda zaworka i nie domyka paliwa. A jak nie pomoże to wtedy zmień zaworek i git. Wtedy będziesz musiał ustawić poziom paliwa na nowym zaworku. Nie ma tragedii, w Harrym gaźnik jest łatwo dostępny. W niektóych japsach jest tragedia z gaźnikami. Zbiornik, plastiki, aku, airbox, pompa, cewki i potem jeszcze butem wypchnąć gaźniki z miejsca. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów

mam problem ze swoim Sportsterem 883 z 2001 roku (gaźnikowiec) - przy osiagnieciu odpowiedniej temperatury podczas jazdy przy wrzuceniu 5 i przekroczeniu około 55-65 mil/h zaczyna strzelać z wydechów i traci moc, musze go wysprzęglić przegazować czasem wrzucić niższy bieg i dopiero znowu zaczyna normalnie jechać ale sytuacja sie powtarza... był robiony przegląd, założone nowe świecie (bo myślałem że to było powodem), wyregulowany gaźnik. dodam jeszcze że filtr powietrza jest akcesoryjny i puste wydechy. może ma ktoś jakieś pomysły?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz za niski poziom paliwa w gaźniku. Przy większym obciążeniu dostaje za mało paliwa stąd strzały i brak mocy.

 

Nie bałdzo. Wtedy przegazówka by nic nie dała.

 

Mnie to trochę wygląda jakby zapłon się kończył. Po zresetowaniu stacyjki w trakcie jazdy się poprawi sytuacja to zapłon jest kaputt. Impulsator przeważnie. Ja u siebie wyrzuciłem OEM zapłon kilka dni temu, właśnie z podobnego powodu.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz też cewke czy nie jest przekombinowana , tzn czy ma właściwą oporność dla modułu ,moduł seryjny obsługuje cewkę do 2,5 oma .

znam przypadki gdzie cewka była 5-cio omowa i właściciel nie mógł skumać czemu moto przerywa i świece siadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewka jest 3ohmowa i napewno jest sprawna bo to dzisiaj sprawdziłem

strzela mi z przedniego wydechu, a tylny działa jak powinien.

byłem dzisiaj u elektryka ale nie zajmuje sie motocyklamy pooglądał i powiedział że albo moduł albo zawór zapieczony w przednim garku lub coś z gaźnikiem i badź tu człowieku mądry :D

cewke mam 3ohmową modułu nie sprawdzałem.

ja sie zastanawiam czy poprzedni właściciel nie bawił sie przy zapłonie cy nie jest ustawiony z wyprzedzeniem?!

moze do pustych wydechów + filtra pokombinował coś z zapłonem do kompletu ale sie przynać nie chce.

 

w zeszłym roku śmigał normalnie teraz zaczął sie buntować, a nie ukrywam ze musze go mieć sprawnego na 7lipca bo czeka mnie trasa dookoła Polski, a zwiedzanie na lawecie nie jest moim szczytem marzeń :P

 

no jak jutro nic nie da to w poniedziałek zawituje do serwisu HD w katowicach - posypią sie miedziaki :P

Edytowane przez rabi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...