Skocz do zawartości

Honda CB 750/1100 Bol D'or '83


Rekomendowane odpowiedzi

hi

całe życie jeżdżę na endurakach. z maszyn szosowych miałem tylko rometa ;)

kilka dni temu (za równowartość ok 20 litrów Jacka Danielsa), kupiłem piękną maszynę - Honda CB Bol D'or '83

motocykl przez 10 lat był własnością kolegi z forum - Barnaby

moto jest poskładane z części od różnych CB, głównie 750 i 1100

 

2011%5C04%5C12%5Cbikepics-2186446-full.jpg

 

fanty z CB 750:

- rama to RC01, w dowodzie mam wbite CB 750 RC01....

- lagi

 

fanty z CB 1100

- silnik to 1100 cc SC14 - może wiecie jak ustalić jego rocznik? mogę później podać numery

- wahacz

 

nie wiem od czego jest:

- przedni i tylny błotnik

- boczne plastyki

- koła

- i reszta bzdetów

 

- lusterka są akcesoryjne i będę je zmieniał, najlepiej na oryginalne (w tych aktualnych widzę tylko swoje ramiona)

 

- silnik pryśnięty srebrzanką, która miejscami odłazi, więc też czeka mnie robota

- silnik zdrowy, ładnie pracuje. gdzieś czasami kapnie kropelka oleju, będę musiał zlokalizować mikrowyciek i go poprawić. trochę hałasuje sprzęgło, więc jak ktoś radę jak to trwale naprawić to chętnie posłucham

 

ogólnie piszcie co jest od czego, chce wiedzieć czym jezdze.

Piotr Dudek sugerował żebym nazywal ten motocykl CB 1100 K.

poza tym różne linki do galerii, grup dyskusyjnych, manuali się przydadzą.

czy honda ma coś na wzór strony www.ktmworld.com ? chodzi mi o OEM parts, gdzie po wybraniu danego modelu mamy on-line fiszki z dokladnie opisanymi częściami, m.in. rozmiarami i typami łożysk itp)

 

imag0105.jpg

większe zdjęcie -> http://p1.bikepics.c...187469-full.jpg

 

przy motocyklu jest trochę do zrobienia...

- poprawiłem i zakonserwowałem już elektryke

- posklejałem i zaimpregnowałem kanapę oraz poprawiłem mocowania chromowanych listew

- zdjąłem i oddaje do spawania pęknięty błotnik i dziurę w lewym wydechu

- muszę zmienić lacze, bo jazda na 10-letnich kapciach to chyba średnia frajda. piszcie jakie dobrze leżą na tym motomoto wg mnie miało kiedyś szlifa, nie wiem jak poważnego - zarysowana ramka reflektora, lekko zgięta kierownica, wgniota na końcu błotnika na wysokości kolan wydechowych, no ale czego się spodziewać po 28-letniej maszynie. jeździ prosto i to najważniejsze.

 

imag0102vf.jpg

 

imag0103tj.jpg

 

 

 

 

moto ma nieoryginalny lakier, więc pewnie kiedyś będę je malował. docelowo chciałbym osiągnąć coś na ten wzór:

 

Honda-CB_1100F_Bol_Dor-1983.jpg

 

zapraszam do dyskusji i dzielenia się wrażeniami, chętnie złapię kontakt do ludzi kumatych w Hondach CB Bol D'or. Do tej pory pomógł mi już Maneta, podesłał parę rzeczy, ale wiadomo - lepiej jak jest więcej :)

postępy z napraw będą widoczne na moim bikepics

jest też temat w mechanice --> http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/141988-honda-cb-750-bol-dor/ ale prosiłbym żeby tam już nie pisać.

 

MoTóR !!!! :icon_twisted::icon_mrgreen:

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy honda ma coś na wzór strony www.ktmworld.com ? chodzi mi o OEM parts, gdzie po wybraniu danego modelu mamy on-line fiszki z dokladnie opisanymi częściami, m.in. rozmiarami i typami łożysk itp)

 

U mnie trochę znajdziesz -> http://moto-fiszki.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak na szybko, jeśli chcesz mieć to co dałeś na zdjęciu:

- rama :D

- lagi z półkami

- zegary

- błotniki przód i tył

- zbiornik

- boczki

- lampy przód i tył

- kanapa

 

innymi słowy, nie zgodzę się z Piotrem w sprawie nazewnictwa motocykla. to jest zupełnie co innego niż CB1100. cb1100 ma węższy i dłuższy zbiornik paliwa, inne boczki, zegary i niestety inną ramę. jeśli chcesz osiągnąć efekt z twojego zdjęcia szukaj ramy do CB900F - są takie same.

http://www.chudzikj.republika.pl/CB900.htm - poczytaj

 

cała góra - błotniki, lampy, zbiornik i boczki, są od CB750 RC01, koła od CB1100 model SC14

zrejestruj się na www.cb1100f.net - to kopalnia wiedzy o serii CB.

fiszki i schematy i części znajdziesz tu: http://www.cmsnl.com/honda-cb900fz-bol-dor_model14511/partslist/

 

jeśli chcesz, mam oryginalną CB1100F (nawet w podobnych barwach) możesz porównać. daj tylko znać wcześniej, bo wiesz jak u mnie z czasem :D

Edytowane przez Barnaby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się podepnę do tematu

nabyłem droga kupna motocykl cb 900 f bol d'or z 1982r w naprawdę dobrej cenie

pytanie - czy silnik z seven fifty podejdzie bezproblemowo?

w sumie pytam trochę na wyrost - z informacji jakie posiadam obecny motor wykazuje spore zapotrzebowanie na olej i nie wiem czy łatwiejsza i tańsza nie była by po prostu przekładka silnika na np taki od seven fifty

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chodzi o oznaczenie SC14 to to jest symbol GL1200 z lat 84-88 więc z tego to silnika nie masz bo jest mało podobny do tego z twoich zdjęć :-). Jeżeli silnik masz z CB1100 (dokładnie pojemność 1062cm3 - jest wybite) to znaczy z Super Boldorka czyli oznaczenie modelu SC11.

 

Silnik pod względem np. garów - niezniszczalny. Po 30 latach cylindry wewnątrz jak nowe. Nerwy psuje łańcuch wstępnego przeniesienia napędu - wielopłytkowy między wałem korbowym a sprzęgłowym. Łańcuch kosztuje w zależności od źródła powiedzmy 400-800zł. Jego wymiana to konieczność oczywiście wyrzucenia silnika z ramy i poważny demontaż.

 

Głowicy nie da się zdjąć przy silniku w ramie - szpilki są za długie o kilkanaście milimetrów żeby udało się zsunąć głowicę z nich do góry i wywlec spod ramy na bok. Zdjęcie głowicy=demontaż silnika z ramy.

 

Silnik waży ponad 90kg i trzeba go wynosić z ramy na bok - w dół nie upadnie.

 

Grzebanie przy łańcuchach rozrządu nie jest proste. Napinanie okresowe/manualne/nieautomatyczne.

 

Kosz sprzęgłowy lubi hałasować.

 

Zużycie oleju zależy czasem od niewiadomoczego - podobne wnioski można znaleźć w jednej z dyskusji na CB1100f.net. (polecam to forum). Raz chla raz nie chla.

 

Tera o zaletach:

 

1. zapie**ala zacnie choć bardziej należy to rozumieć przez przyspieszenia, dostępny moment obrotowy i elastyczność niż przez prędkość maksymalną.

2. Wygląda (ach te tylne lampy CB1100F albo CB750K (wydymańsza), wielkie kierunki, złote felgi, szeroki silnik...).

3. Pozycja jeźdźca.

4. Ogólnie ciągle jedzie niezależnie od upływu czasu i warunków.

5. W naprawie niby dość ciężkie ale budowa raczej prosta.

6. Prawie nie ma niepotrzebnych w prawdziwym motocyklu (a współcześnie masowo ładowanych) g*wien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...