thefex Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 (edytowane) hicałe życie jeżdżę na endurakach. z maszyn szosowych miałem tylko rometa ;)kilka dni temu (za równowartość ok 20 litrów Jacka Danielsa), kupiłem piękną maszynę - Honda CB Bol D'or '83motocykl przez 10 lat był własnością kolegi z forum - Barnabymoto jest poskładane z części od różnych CB, głównie 750 i 1100 fanty z CB 750:- rama to RC01, w dowodzie mam wbite CB 750 RC01....- lagi fanty z CB 1100- silnik to 1100 cc SC14 - może wiecie jak ustalić jego rocznik? mogę później podać numery- wahacz nie wiem od czego jest:- przedni i tylny błotnik- boczne plastyki- koła- i reszta bzdetów - lusterka są akcesoryjne i będę je zmieniał, najlepiej na oryginalne (w tych aktualnych widzę tylko swoje ramiona) - silnik pryśnięty srebrzanką, która miejscami odłazi, więc też czeka mnie robota- silnik zdrowy, ładnie pracuje. gdzieś czasami kapnie kropelka oleju, będę musiał zlokalizować mikrowyciek i go poprawić. trochę hałasuje sprzęgło, więc jak ktoś radę jak to trwale naprawić to chętnie posłucham ogólnie piszcie co jest od czego, chce wiedzieć czym jezdze.Piotr Dudek sugerował żebym nazywal ten motocykl CB 1100 K.poza tym różne linki do galerii, grup dyskusyjnych, manuali się przydadzą.czy honda ma coś na wzór strony www.ktmworld.com ? chodzi mi o OEM parts, gdzie po wybraniu danego modelu mamy on-line fiszki z dokladnie opisanymi częściami, m.in. rozmiarami i typami łożysk itp) większe zdjęcie -> http://p1.bikepics.c...187469-full.jpg przy motocyklu jest trochę do zrobienia... - poprawiłem i zakonserwowałem już elektryke- posklejałem i zaimpregnowałem kanapę oraz poprawiłem mocowania chromowanych listew- zdjąłem i oddaje do spawania pęknięty błotnik i dziurę w lewym wydechu- muszę zmienić lacze, bo jazda na 10-letnich kapciach to chyba średnia frajda. piszcie jakie dobrze leżą na tym motomoto wg mnie miało kiedyś szlifa, nie wiem jak poważnego - zarysowana ramka reflektora, lekko zgięta kierownica, wgniota na końcu błotnika na wysokości kolan wydechowych, no ale czego się spodziewać po 28-letniej maszynie. jeździ prosto i to najważniejsze. moto ma nieoryginalny lakier, więc pewnie kiedyś będę je malował. docelowo chciałbym osiągnąć coś na ten wzór: zapraszam do dyskusji i dzielenia się wrażeniami, chętnie złapię kontakt do ludzi kumatych w Hondach CB Bol D'or. Do tej pory pomógł mi już Maneta, podesłał parę rzeczy, ale wiadomo - lepiej jak jest więcej :)postępy z napraw będą widoczne na moim bikepicsjest też temat w mechanice --> http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/141988-honda-cb-750-bol-dor/ ale prosiłbym żeby tam już nie pisać. MoTóR !!!! :icon_twisted::icon_mrgreen: Edytowane 15 Kwietnia 2011 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varg Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 czy honda ma coś na wzór strony www.ktmworld.com ? chodzi mi o OEM parts, gdzie po wybraniu danego modelu mamy on-line fiszki z dokladnie opisanymi częściami, m.in. rozmiarami i typami łożysk itp) U mnie trochę znajdziesz -> http://moto-fiszki.pl Cytuj Organizacja wycieczek motocyklowych po Mazurach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 No i pięknie,tak trzymaj :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 gazniki umyte. jeszcze musze wstawic nowe swiece bo mi zamulala na 2 garachale to zapierrrrdala :) Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 (edytowane) to tak na szybko, jeśli chcesz mieć to co dałeś na zdjęciu:- rama :D- lagi z półkami- zegary- błotniki przód i tył- zbiornik - boczki- lampy przód i tył- kanapa innymi słowy, nie zgodzę się z Piotrem w sprawie nazewnictwa motocykla. to jest zupełnie co innego niż CB1100. cb1100 ma węższy i dłuższy zbiornik paliwa, inne boczki, zegary i niestety inną ramę. jeśli chcesz osiągnąć efekt z twojego zdjęcia szukaj ramy do CB900F - są takie same.http://www.chudzikj.republika.pl/CB900.htm - poczytaj cała góra - błotniki, lampy, zbiornik i boczki, są od CB750 RC01, koła od CB1100 model SC14 zrejestruj się na www.cb1100f.net - to kopalnia wiedzy o serii CB.fiszki i schematy i części znajdziesz tu: http://www.cmsnl.com/honda-cb900fz-bol-dor_model14511/partslist/ jeśli chcesz, mam oryginalną CB1100F (nawet w podobnych barwach) możesz porównać. daj tylko znać wcześniej, bo wiesz jak u mnie z czasem :D Edytowane 21 Kwietnia 2011 przez Barnaby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 może się podepnę do tematunabyłem droga kupna motocykl cb 900 f bol d'or z 1982r w naprawdę dobrej ceniepytanie - czy silnik z seven fifty podejdzie bezproblemowo?w sumie pytam trochę na wyrost - z informacji jakie posiadam obecny motor wykazuje spore zapotrzebowanie na olej i nie wiem czy łatwiejsza i tańsza nie była by po prostu przekładka silnika na np taki od seven fifty Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miju Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Jeśli chodzi o oznaczenie SC14 to to jest symbol GL1200 z lat 84-88 więc z tego to silnika nie masz bo jest mało podobny do tego z twoich zdjęć :-). Jeżeli silnik masz z CB1100 (dokładnie pojemność 1062cm3 - jest wybite) to znaczy z Super Boldorka czyli oznaczenie modelu SC11. Silnik pod względem np. garów - niezniszczalny. Po 30 latach cylindry wewnątrz jak nowe. Nerwy psuje łańcuch wstępnego przeniesienia napędu - wielopłytkowy między wałem korbowym a sprzęgłowym. Łańcuch kosztuje w zależności od źródła powiedzmy 400-800zł. Jego wymiana to konieczność oczywiście wyrzucenia silnika z ramy i poważny demontaż. Głowicy nie da się zdjąć przy silniku w ramie - szpilki są za długie o kilkanaście milimetrów żeby udało się zsunąć głowicę z nich do góry i wywlec spod ramy na bok. Zdjęcie głowicy=demontaż silnika z ramy. Silnik waży ponad 90kg i trzeba go wynosić z ramy na bok - w dół nie upadnie. Grzebanie przy łańcuchach rozrządu nie jest proste. Napinanie okresowe/manualne/nieautomatyczne. Kosz sprzęgłowy lubi hałasować. Zużycie oleju zależy czasem od niewiadomoczego - podobne wnioski można znaleźć w jednej z dyskusji na CB1100f.net. (polecam to forum). Raz chla raz nie chla. Tera o zaletach: 1. zapie**ala zacnie choć bardziej należy to rozumieć przez przyspieszenia, dostępny moment obrotowy i elastyczność niż przez prędkość maksymalną.2. Wygląda (ach te tylne lampy CB1100F albo CB750K (wydymańsza), wielkie kierunki, złote felgi, szeroki silnik...).3. Pozycja jeźdźca.4. Ogólnie ciągle jedzie niezależnie od upływu czasu i warunków.5. W naprawie niby dość ciężkie ale budowa raczej prosta.6. Prawie nie ma niepotrzebnych w prawdziwym motocyklu (a współcześnie masowo ładowanych) g*wien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.