Draco Fisher Opublikowano 16 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2004 Cześć! Jest sytuacja następująca:jadę sobie z prędkością 60 km/h, na czwartym biegu, teren płaski, temp. powietrza 15 stopni. Włącza mi się wentylator chłodnicy, chwile pracuje, wyłącza się. Po kilku kilometrach sytuacja się powtarza, dodatkowo włącza się czujnik temperatury. Zatrzymuję się na poboczu, by silnik ochłodnął. Ruszam po jakimś czasie i po przejechaniu kilku(nastu) km. sytuacja się powtarza. :) Moje pytanie brzmi, dlaczego się grzeje :?: Przecież opisane powyżej warunki są idealnymi do jazdy i normalnie dziać się tak nie powinno... Na początku sezonu wymieniłem płyn w układzie chłodniczym. Może układ źle odpowietrzyłem?A może siadł czujnik temperatury i w rzeczywistości temperatura cieczy wcale nie jest wysoka? Ma ktoś jakiś pomysł, co może być przyczyną przegrzewania się silnika? Pozdrawiam,Draco F. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2004 A sprawdzałeś poziom płynu po rozgrzaniu silnika? (sprawdzasz oczywiście jak silnik spowrotem ostygnie). POzdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 16 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2004 Układu chłodniczego się nie odpowietrza, więc nie masz się o co martwić. Może coś zwaliło ci sie z pompą wodną, lub faktycznie zwalił się czujnik. Tylko że o ile się nie mylę ( a jest to możliwe) za włączanie kontrolki temperatury na desce rozdzielczej i wiatraczka odpowiadają wóżne czujniki. Optymlna temperatura cieczy chłodzącej w silniki to 87C, mierzona na wylocie cieczy na chłodnice. Przynajmnie przy takiej temp. powinien sie otworzyć termostat. Chociaż z tą temp otwierania się termostatów tez jest róznie:) Musisz obejrzeć to dokładnie gdyż takie przegrzewanie silnika nie jest zbyt zdrowe, ponadto możesz go zatrzec. Termostat napewno ci się otwiera, bo czujniki włączający wiatraczek masz na chłodnicy. Sądzę że mozę byc to wina tego czujnika, lub coś mogło się z walić z zapłonem i może to powodowac przegrzewanie silnika. Zauważyłeś może spalanie stukowe??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2004 Nie wiem z ktorego masz roku motocykl, ale oprocz wszystkich powyzszych mozliwosci mozesz miec takze zamulona chlodnice. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 17 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2004 Z czujnikami jest różnie, ja mam w obudowie termostatu.I jeżeli termostat nie będzie się otwierał to wentylator będzie mi się włączał a chłodnica będzie chłodna.Na termostacie najczęściej wybita jest temperatura przy której termostat ma całkowite otwarcie.Musisz posprawdzać wszystko po kolei , termostat do gara z woda i termometrem i na kuchenkę. Zobaczyć czy się otwiera czy nie. Z czujnikiem wentylatora będzie trochę gorzej bo on może się włączać powyżej 100 stopni. No ale można sprawdzić go w innej cieczy która ma wyższą temperaturę wrzenia, np. glikolu etylenowym. Warto podczas wymiany płynu przepłukiwać układ chłodzenia, bieżącą wodą , potem przepłukać zdemineralizowaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draco Fisher Opublikowano 17 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2004 Po rozgrzaniu silnika poziom płynu ok. Nie stwierdziłem ubytków. Motocykl jest z roku 1988. Jak wrócę z pracy, zdemontuję obydwa czujniki temperatury, termostat i sprawdzę, czy działają własciwie. Mam Manuala, więc powinienem dać sobie radę. Spalania stukowego nie zauważyłem. Co mogło się stać z zapłonem i jak sprawdzić, czy wszystko jest ok? Czy może to być wina cewek zaplonowych? Opór na cewkach mierzyłem kilka miesięcy temu i było ok, ale przewody są w nieciekawym stanie... Jak sprawdzić, czy chłodnica jest zamulona?Czy są jakieś preparaty do czyszczenia chłodnicy? Czy można zrobić to we własnym zakresie, czy lepiej oddać do jakiegoś zakładu? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 17 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2004 Zapłon bym zostawił w spokoju :)Jeżeli by się cos uszkodziło to przestał by działać całkowicie. Ale problem jeszcze może być w gaźnikach, o których pisałeś ostatnio.Jeżeli podają ubogą mieszankę , silnik może się przegrzewać. Ale w sumie jest to jedna z przyczyn składowych całego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draco Fisher Opublikowano 20 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2004 Zamontowałem nowe gaźniki. Przejechałem około 10 km i nie było takiej sytuacji, żeby włączył się wentylator. Wielce prawdopodobne jest, że była to wina gaźników (zły skład mieszanki). Dziś zrobię dłuższą trasę i przekonam się, czy silnik dalej się będzie grzał. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draco Fisher Opublikowano 22 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2004 No i silnik grzeje się dalej :DWczoraj wieczorem bylem w Tychach.Bylo dosc chlodnawo, a wentylator dalej sie wlaczal.W takim razie nie pozostaje mi nic innego, jak porozbierac uklad chlodzenia.I zas moto w garazu, a fajna pogoda za oknem... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 22 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2004 Ja miałem podobny przypadek tyle, że w DT 125 ( wiem że to dużo mniejszy motorek ale zawsze motorek) mi też sie strasznie grzał. Okzazało sie że tryb napedzający pomke cieczy maił wyłamane 3 zęby :D . Naszczęscie jest plastikowy i kosztował bedzie mnie tylko 50 zł. Do tego jescze wirnik chodził sobie luzno na wałku czyli nawet jakby tryb był dobry to i tak obracałby sam wałek bo wirnik w miejscu i tak by stał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draco Fisher Opublikowano 22 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2004 Pompa wodna jest ok.Wymontowałem termostat.Skombinuje jakis garczek i sprawdze, czy termostat jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draco Fisher Opublikowano 23 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2004 Termostat sprawny :DW takim razie muszę sprawdzić oby dwa czujniki temperatury. :x Spróbuję także przeczyścić chłodnicę. Może nie jest całkowicie drożna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 23 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2004 Może nie jest całkowicie drożna...Na korku powinno być napisane ile dokładnie płyno powiino wejsc do chłodnicy. Więc zobacz czy akurat tyle wchodzi, bo jezeli duż mniej to znaczy, że jest zamulona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManiekB Opublikowano 23 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2004 Układu chłodniczego się nie odpowietrza, więc nie masz się o co martwić. Z tego co wiem to uklad chlodzacy odpowietrza sie u mojego kolegi w Kawasaki GPZ900r jest nawet w obudowie termostatu taki sam odpowietrznik jak w ukladzie hamulcowym Czesta przyczyna pekania glowic w silnikach samochodow BMW z silnikami 6-cylindrowymi bylo wlasnie nieodpowietrzenie ukladu chlodzacego Tak ze chyba raczej ten uklad nalezy odpowietrzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draco Fisher Opublikowano 26 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2004 Czujniki są ok. :D Sytuacja opanowana :D Powodem przegrzewania było złe odpowietrzenie układu chłodzącego oraz zbyt uboga mieszanka. Przy okazji demontażu, wyczyściłem (odmuliłem) chłodnicę. Trochę syfu z niej wyleciało. Mam nadzieję, że nie będę miał więcej niespodzianek ze strony Intruza w tym sezonie... Thx za wszystkie rady :) Pozdro.D.F. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.