toowdie Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Panie Piotrze - czy można by rozwinąć jakoś tą wypowiedź o kawitacji? Bo moim zdaniem to nieco naciągana teoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Nie wiem jak z kawitacja, ale prawidlowe mierzenie luzow w Hondzie VF polegalo na zablokowaniu walka w jednym polozeniu za pomoca przyrzadu i poslugiwanie sie dwoma listkami szczelinomierza jednoczesnie.Nie jestem pewien czy ktokolwiek w Polsce tak to robi, moze Piotrek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Na ile waha się to ciśnienie, bo zawory powinny utrzymywać je w odpowiednim zakresie. Bo myślę, ze producent silnika przewiduję jazdę na niskich obrotach i nie powinno mieć to wpływu na silnik więc tezy o zbyt niskim ciśnieniu oleju powinny być niesłuszne. Cisnienie waha sie od O do max roboczego ustawioneg przez zawor. Nie wiem czy wiesz ale wlasnie uruchamianie motocykla czyli przejscie od stanu 0 do cisnienia minimalnego jest najbardziej szkodliwym okresem pracy silnika. Pozniej masz jeszcze stany przejsciowe jak tarcie polsuche w przypadku niedostatecznej ilosci filmu olejowego, w przypadku cisnien ponizej znamionowych. Jezeli uwazasz, ze producent w wysokobrotowych silnikach przewiduje jazde na niskich obrotach to zacznij jezdzic tak swoim moto, zobaczymy jak szybko zweryfikujesz swoje poglady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Na ile waha się to ciśnienie, bo zawory powinny utrzymywać je w odpowiednim zakresie. Bo myślę, ze producent silnika przewiduję jazdę na niskich obrotach i nie powinno mieć to wpływu na silnik więc tezy o zbyt niskim ciśnieniu oleju powinny być niesłuszne. Cisnienie waha sie od O do max roboczego ustawione przez zawor.jezeli uwazasz, ze producent w wysokobrotowych silnikach przewiduje jazde na niskich obrotach to zacznij jezdzic tak swoim moto, zobaczymy jak szybko zweryfikujesz swoje poglady. Myślę, że jakby nie przewidział to mógłby mieć poważne problemy. Nikt, nie pisze w instrukcji, ze jest zakaz używania na niskich obrotach, bo to wysokoobrotowy silnik. I nie mów mi, że ciśnienie waha się od zera. Myślę, że pompa jest tak obliczona aby przy niskich obrotach juz pracowała z założonym ciśnieniem roboczym a wyższe obroty tylko zwiększa ciśnienie do momentu kiedy zawór je zweryfikuje aby nie było za wysokie.\Nadal uważam, ze teza o zbyt niskim ciśnieniu jest błędna. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Na ile waha się to ciśnienie, bo zawory powinny utrzymywać je w odpowiednim zakresie. Bo myślę, ze producent silnika przewiduję jazdę na niskich obrotach i nie powinno mieć to wpływu na silnik więc tezy o zbyt niskim ciśnieniu oleju powinny być niesłuszne. Cisnienie waha sie od O do max roboczego ustawione przez zawor.jezeli uwazasz, ze producent w wysokobrotowych silnikach przewiduje jazde na niskich obrotach to zacznij jezdzic tak swoim moto, zobaczymy jak szybko zweryfikujesz swoje poglady. Myślę, że jakby nie przewidział to mógłby mieć poważne problemy. Nikt, nie pisze w instrukcji, ze jest zakaz używania na niskich obrotach, bo to wysokoobrotowy silnik. I nie mów mi, że ciśnienie waha się od zera. Myślę, że pompa jest tak obliczona aby przy niskich obrotach juz pracowała z założonym ciśnieniem roboczym a wyższe obroty tylko zwiększa ciśnienie do momentu kiedy zawór je zweryfikuje aby nie było za wysokie.\Nadal uważam, ze teza o zbyt niskim ciśnieniu jest błędna. To jest twoje myslenie i mozesz stosowac je do swoich motocykli a nie kierowac sugestie do ludzi pomagajac im tym samym zabic swoje sprzety. Najpierw przetestuj swoje zlote mysli na swom sprzecie a pozniej jak juz bedziesz mial dowody to prezentuj je publicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Na jakim oleju silnik pracował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 (edytowane) Monter ciśnienie oleju jest zależne od obrotów, robiłem test w xt podany w serwisówce czyli sruba z otworem o okreslonym fi wkrecona w pokrywe filtra oleju i do tego 2 metry weżyka igielitowego, fajne było widać jak zmieniał się poziom oleju w wężysku w zalezności od obrotów Edytowane 28 Marca 2011 przez qpa Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Moc...ja nie kieruję swoich myśli do użytkowników i nie każę im jeździć na niskich obrotach tylko rozmawiam np. z Tobą o tym...przynajmniej tak myślałem, ze rozmawiam.Ale cóż, widzę, że jednak masz dużo jadu w sobie. Qpa, ok, zmieniał się, ja też mam wgląd na zegar ciśnienia oleju w samochodzie i zmienia się ciśnienie i doskonale o tym wiem.Teraz jest tylko kwestią w jakim zakresie ono się zmienia i czy jest zbliżone do znamionowego i czy te nizsze od znamionowego jest tak niskie, ze moze mieć wpływ na elementy smarowane. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 (edytowane) Moc...ja nie kieruję swoich myśli do użytkowników i nie każę im jeździć na niskich obrotach tylko rozmawiam np. z Tobą o tym...przynajmniej tak myślałem, ze rozmawiam.Ale cóż, widzę, że jednak masz dużo jadu w sobie. Qpa, ok, zmieniał się, ja też mam wgląd na zegar ciśnienia oleju w samochodzie i zmienia się ciśnienie i doskonale o tym wiem.Teraz jest tylko kwestią w jakim zakresie ono się zmienia i czy jest zbliżone do znamionowego i czy te nizsze od znamionowego jest tak niskie, ze moze mieć wpływ na elementy smarowane.Ciśnienie oleju w motocyklu jest zmienne. Tak jak napisał Adam, nie ma tam zaworu regulującego ciśnienie w całym zakresie obrotów. Jest tylko nazwijmy go, zawór bezpieczeństwa. Pytasz w jakim zakresie ono się zmienia? Producenci nie podają ciśnienia min. natomiast, tak jak napisał Adam, podają max. Z tą różnicą, że to maxymalne ciśnienie powinno być mierzone przy obrotach, przy których występuje maxymalna moc silnika. Więc te obroty są różne dla danego silnika. Pytasz w jakim zakresie się zmienia? Tak jak napisał Moc, od zera do max. W dużej mierze zależy to od stanu silnika, a przede wszystkim stanu wału i panewek. Jak napisałem, producent nie podaje ciśnienia min, ale podaje tzw. wymiary serwisowe tych części. Jak myślisz po co? A no po to min. żeby utrzymać odpowiednie ciśnienie smarowania. Jeszcze jedno, pompa oleju w silniku, to najprostsza z pomp. Pod wpływem szybkości obrotów, zwiększa ciśnienie. Jeżeli poszczególne elementy są ze sobą w miarę spasowane, to olej ma ciaśniej, a więc i ciśnienie jest większe.Tak to trochę obrazowo przedstawiłem, aby każdy, nawet mający blade pojęcie mógł zrozumieć Edytowane 28 Marca 2011 przez josha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Moc...ja nie kieruję swoich myśli do użytkowników i nie każę im jeździć na niskich obrotach tylko rozmawiam np. z Tobą o tym...przynajmniej tak myślałem, ze rozmawiam.Ale cóż, widzę, że jednak masz dużo jadu w sobie. Qpa, ok, zmieniał się, ja też mam wgląd na zegar ciśnienia oleju w samochodzie i zmienia się ciśnienie i doskonale o tym wiem.Teraz jest tylko kwestią w jakim zakresie ono się zmienia i czy jest zbliżone do znamionowego i czy te nizsze od znamionowego jest tak niskie, ze moze mieć wpływ na elementy smarowane. Wszyscy Ci tluka do glowy, ze sie zmienia wraz z obrotami silnika a ty nadal jak ta krowa na rowie, ze ta teza do ciebie nie przemawia. Zmienia sie od 0 w stanie unieruchomionego silnika do cisnienia maxymalnego ustawionego na zaworze bezpieczenstwa pompy wraz z predkoscia obrotowa. U siebie w moto zrobiona mam nawet upgrade i podniesione cisnienie na pompie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Panowie, nie czytacie moich postów. Napisałem, ze wiem iż się zmienia. To mnie interesuje najbardziej w naszej dyskusji: Czy producent nie wziął pod uwagę, że na niskich obrotach może zrywać się film olejowy co będzie miało drastyczny wpływ na elementy smarowane? Nie przemawia to mnie teza, że jazda na niskich obrotach niszczy silnik a nie, że ci,śnienie się nie zmienia. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Skoro nasze posty nie przemawiaja do ciebie to moze jezeli Adam M badz Piotr Dudek potwierdzi nasze zdanie to wowczas dasz wiare. Najlepiej jednak bedzie jezeli pojezdzisz swoim moto na najwyzszym biegu z predkosciami 1500-2000 obrotow i wowczas na wlasnej skorze odczujesz to o czym tu mowimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Co się stanie? Zatrę go? Co jeszcze się stanie Moc, proszę powiedz, bo widzę, że dokładnie wiesz tylko nie chcesz mi powiedzieć. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Czy producent nie wziął pod uwagę, że na niskich obrotach może zrywać się film olejowy co będzie miało drastyczny wpływ na elementy smarowane? Nie przemawia to mnie teza, że jazda na niskich obrotach niszczy silnik a nie, że ci,śnienie się nie zmienia.Wziął. Poczytaj serwisówki to się dowiesz kiedy się mierzy ciśnienie pracy/nominalne - na ogół będzie to w połowie obrotów maksymalnych, czyli jeżeli moto kręci powiedzmy 8k obrotów, to dobre ciśnienie jest przy 4k. Oczywiście jadąc na 3k nie zabijesz silnika, ale próbując jechać "ekonomicznie" na 2k, czyli na wysokim biegu, czyli duże obciążenia na systemie, czyli potrzebny film olejowy, ale go niema bo pompa się nie kręci dość szybko - co będzie? Zrywanie filmu olejowego a resztę sobie sam dopisz.I to jest jeszcze jedna przyczyna dla której ŻADNEMU silnikowi nie służą obroty w dolnym zakresie. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 28 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Na jakim oleju silnik pracował?motul 5100 10w40 - czyli typowy olej do motocykli :) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.