kiki Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Pacjent - Honda VFR 750 rc 36 II ('96). Podczas kontroli luzów zaworowych zauwazyliśmy z kumplem w jego moto, że na krzywkach zaworów ssących(dokładnie dwóch) są małe wżery wielkości ok 1mm. Skąd to się u licha bierze? Przebieg zegarowy motka to ok 80kkm (zegarowe). Motek u kumpla jest okolo 4-5 lat. 3 Lata temu krzywki były czyste- bez wytarć i tych cholernych wżerów.Co może być powodem powstawania takich ubytków? Wiek? Wada materiałowa? Pozdrkiki Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Być może jazda na niskich obrotach -> niskie ciśnienie oleju.Ta przypadłość trapiła VFy, ale VFRy raczej nie miały tego problemu. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 (edytowane) a oleju nie lyka ? moze kumpel zapomnial dolac na czas ( jeslI lyka ) ? Mialem takie cos w KLR ce , winne byly kiepskie plytki zaworowe ! tam gdzie zoastaly oryginaly walek byl idealny , a tam gdzie zastosowana akceoryjne heidemann , walek i plytke wzeralo w oczach . moja ma licznikowe 102 tys i glowica idealna , mechanik mowi ze wszystko jak nowe. Edytowane 27 Marca 2011 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Przede wszystkim olej z parametrami jak i jego cisnienie, moze faktycznie pracowal na zbyt niskich predkosciach obrotowych i pompa nie generowala odpowiedniego cisnienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 (edytowane) Dobra..wsadzam kij w mrowisko.Czy pompa oleju w motocyklu ma zmienne ciśnie względem obrotów.? Oczywiście nie dyskutujemy o obrotach poniżej wolnych.Standardowe cisnienie oleju to 3-3.5 bara. Edytowane 27 Marca 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Jasne, cisnienie oleju zmienne jest w zaleznosci od predkosci obrotowej pompy (silnika) jak i gestosci oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 (edytowane) Czyli np. na panewkach, na wolnych obrotach mamy powiedzmy 1 bar a na wysokich powiedzmy 5-6 barów według Ciebie Moc? Edytowane 27 Marca 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Pacjent - Honda VFR 750 rc 36 II ('96). Podczas kontroli luzów zaworowych zauwazyliśmy z kumplem w jego moto, że na krzywkach zaworów ssących(dokładnie dwóch) są małe wżery wielkości ok 1mm. Skąd to się u licha bierze? Przebieg zegarowy motka to ok 80kkm (zegarowe). Motek u kumpla jest okolo 4-5 lat. 3 Lata temu krzywki były czyste- bez wytarć i tych cholernych wżerów.Co może być powodem powstawania takich ubytków? Wiek? Wada materiałowa? Pozdrkiki Pytanie nie jest precyzyjne. Na początku pytasz o małe ubytki materiału na krzywkach a w zaznaczonej na czerwono części tekstu piszesz o wytarciach.Wytarcia są spowodowane nieodpowiednim olejem oraz zaniedbaniami okresowej jego wymiany, natomiast maleńkie "wżery" lub raczej ubytki materiału są związane ze zjawiskiem kawitacji która potęguje się przy dużych luzach zaworowych. W silnikach tego typu luzy zaworowe sumują się z luzami w mostkach wałków rozrządui dlatego garażowe sprawdzanie luzów w tych konstrukcjach jest po prostu gówno warte. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Co do zmian oleju to wszystko bylo zgodnie wymogami -wymiana co sezon przed zimą(chyba, że trafił się jakiś podrabiany olej- też jest to możliwe w naszych realiach niestety).Jezdzony był raczej w normalny sposób - bez katowania ale tez i bez zbędnego zamulania :). Piotrek czyli żeby sprawdzać luzy w tych silnikach nalezy też używać plastigage aby sprawdzić luz pomiedzi głowicą-wałkiem-mostkiem? Następnie dopiero można brać się za ustawianie luzów? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Oczywiście w serii VF co 6000 a VFR co 12000km i wtedy nie będzie problemu z rozrządem Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Czyli np. na panewkach, na wolnych obrotach mamy powiedzmy 1 bar a na wysokich powiedzmy 5-6 barów według Ciebie Moc? W liczbach nie odpowiem bo to wszystko zalezy od modelu motocykla, natomiast na biegu jalowym cisnienie jest mniejsze a nizeli przy wyzszych predkosciach obrotowych silnika Monter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Jasne, cisnienie oleju zmienne jest w zaleznosci od predkosci obrotowej pompy (silnika) jak i gestosci oleju. Prawdą jest, że ciśnienie oleju jest zmienne i stąd mamy regulatory ciśnienia oleju w postaci np. zaworów ale ciśnienie zależy w większości od prędkości obrotowej samego silnika (oleju też żeby nie było :) ). Pompa w większości jedynie wymusza obieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Jasne, cisnienie oleju zmienne jest w zaleznosci od predkosci obrotowej pompy (silnika) jak i gestosci oleju. Prawdą jest, że ciśnienie oleju jest zmienne i stąd mamy regulatory ciśnienia oleju w postaci np. zaworów ale ciśnienie zależy w większości od prędkości obrotowej samego silnika (oleju też żeby nie było :) ). Pompa w większości jedynie wymusza obieg. I do tego zmierzałem.Na ile waha się to ciśnienie, bo zawory powinny utrzymywać je w odpowiednim zakresie. Bo myślę, ze producent silnika przewiduję jazdę na niskich obrotach i nie powinno mieć to wpływu na silnik więc tezy o zbyt niskim ciśnieniu oleju powinny być niesłuszne.Zbyt niskie ciśnienie wiadomo co zrobi, za duże zarżnie panewki. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Jasne, cisnienie oleju zmienne jest w zaleznosci od predkosci obrotowej pompy (silnika) jak i gestosci oleju. Prawdą jest, że ciśnienie oleju jest zmienne i stąd mamy regulatory ciśnienia oleju w postaci np. zaworów ale ciśnienie zależy w większości od prędkości obrotowej samego silnika (oleju też żeby nie było :) ). Pompa w większości jedynie wymusza obieg. Nie ma żadnych regulatorów ciśnienia oleju (a szkoda) jest tylko zawór ciśnienia maksymalnego.Dla tego modelu konstruktor silnika podaje ciśnienie 5-6 atm przy 6000 obr/min.I tak się powinno sprawdzać ciśnienie w silnikach japońskich motocykli - przy pełnej temperaturze pracy i przy obrotach 6000 a reszta jest nieistotna. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 To byla normalka w Hondach VF, te wzery - tutaj czescia problemu moze byc olej a czescia niewlasciwa obrobka termiczna krzywek, za slaby material itp. To typowy objaw zmeczeniowy tego elementu walka rozrzadu.Nastepne pytanie czy moto ma prawdziwy przebieg i np zamiast 90 tys moze ma 2 x tyle ?Kto wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.