Skocz do zawartości

wżery na wałku rozrządu


kiki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent - Honda VFR 750 rc 36 II ('96). Podczas kontroli luzów zaworowych zauwazyliśmy z kumplem w jego moto, że na krzywkach zaworów ssących(dokładnie dwóch) są małe wżery wielkości ok 1mm. Skąd to się u licha bierze? Przebieg zegarowy motka to ok 80kkm (zegarowe). Motek u kumpla jest okolo 4-5 lat.

3 Lata temu krzywki były czyste- bez wytarć i tych cholernych wżerów.

Co może być powodem powstawania takich ubytków? Wiek? Wada materiałowa?

 

 

Pozdr

kiki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oleju nie lyka ? moze kumpel zapomnial dolac na czas ( jeslI lyka ) ?

 

Mialem takie cos w KLR ce , winne byly kiepskie plytki zaworowe ! tam gdzie zoastaly oryginaly walek byl idealny , a tam gdzie zastosowana akceoryjne heidemann , walek i plytke wzeralo w oczach .

 

 

 

moja ma licznikowe 102 tys i glowica idealna , mechanik mowi ze wszystko jak nowe.

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra..wsadzam kij w mrowisko.

Czy pompa oleju w motocyklu ma zmienne ciśnie względem obrotów.?

Oczywiście nie dyskutujemy o obrotach poniżej wolnych.

Standardowe cisnienie oleju to 3-3.5 bara.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli np. na panewkach, na wolnych obrotach mamy powiedzmy 1 bar a na wysokich powiedzmy 5-6 barów według Ciebie Moc?

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent - Honda VFR 750 rc 36 II ('96). Podczas kontroli luzów zaworowych zauwazyliśmy z kumplem w jego moto, że na krzywkach zaworów ssących(dokładnie dwóch) są małe wżery wielkości ok 1mm. Skąd to się u licha bierze? Przebieg zegarowy motka to ok 80kkm (zegarowe). Motek u kumpla jest okolo 4-5 lat.

3 Lata temu krzywki były czyste- bez wytarć i tych cholernych wżerów.

Co może być powodem powstawania takich ubytków? Wiek? Wada materiałowa?

 

 

Pozdr

kiki

 

Pytanie nie jest precyzyjne. Na początku pytasz o małe ubytki materiału na krzywkach a w zaznaczonej na czerwono części tekstu piszesz o wytarciach.

Wytarcia są spowodowane nieodpowiednim olejem oraz zaniedbaniami okresowej jego wymiany, natomiast maleńkie "wżery" lub raczej ubytki materiału są związane ze zjawiskiem kawitacji która potęguje się przy dużych luzach zaworowych. W silnikach tego typu luzy zaworowe sumują się z luzami w mostkach wałków rozrządu

i dlatego garażowe sprawdzanie luzów w tych konstrukcjach jest po prostu gówno warte.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zmian oleju to wszystko bylo zgodnie wymogami -wymiana co sezon przed zimą(chyba, że trafił się jakiś podrabiany olej- też jest to możliwe w naszych realiach niestety).

Jezdzony był raczej w normalny sposób - bez katowania ale tez i bez zbędnego zamulania :).

 

Piotrek czyli żeby sprawdzać luzy w tych silnikach nalezy też używać plastigage aby sprawdzić luz pomiedzi głowicą-wałkiem-mostkiem? Następnie dopiero można brać się za ustawianie luzów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli np. na panewkach, na wolnych obrotach mamy powiedzmy 1 bar a na wysokich powiedzmy 5-6 barów według Ciebie Moc?

 

 

W liczbach nie odpowiem bo to wszystko zalezy od modelu motocykla, natomiast na biegu jalowym cisnienie jest mniejsze a nizeli przy wyzszych predkosciach obrotowych silnika Monter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, cisnienie oleju zmienne jest w zaleznosci od predkosci obrotowej pompy (silnika) jak i gestosci oleju.

 

Prawdą jest, że ciśnienie oleju jest zmienne i stąd mamy regulatory ciśnienia oleju w postaci np. zaworów ale ciśnienie zależy w większości od prędkości obrotowej samego silnika (oleju też żeby nie było :) ). Pompa w większości jedynie wymusza obieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, cisnienie oleju zmienne jest w zaleznosci od predkosci obrotowej pompy (silnika) jak i gestosci oleju.

 

Prawdą jest, że ciśnienie oleju jest zmienne i stąd mamy regulatory ciśnienia oleju w postaci np. zaworów ale ciśnienie zależy w większości od prędkości obrotowej samego silnika (oleju też żeby nie było :) ). Pompa w większości jedynie wymusza obieg.

 

I do tego zmierzałem.

Na ile waha się to ciśnienie, bo zawory powinny utrzymywać je w odpowiednim zakresie. Bo myślę, ze producent silnika przewiduję jazdę na niskich obrotach i nie powinno mieć to wpływu na silnik więc tezy o zbyt niskim ciśnieniu oleju powinny być niesłuszne.

Zbyt niskie ciśnienie wiadomo co zrobi, za duże zarżnie panewki.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, cisnienie oleju zmienne jest w zaleznosci od predkosci obrotowej pompy (silnika) jak i gestosci oleju.

 

Prawdą jest, że ciśnienie oleju jest zmienne i stąd mamy regulatory ciśnienia oleju w postaci np. zaworów ale ciśnienie zależy w większości od prędkości obrotowej samego silnika (oleju też żeby nie było :) ). Pompa w większości jedynie wymusza obieg.

 

Nie ma żadnych regulatorów ciśnienia oleju (a szkoda) jest tylko zawór ciśnienia maksymalnego.

Dla tego modelu konstruktor silnika podaje ciśnienie 5-6 atm przy 6000 obr/min.

I tak się powinno sprawdzać ciśnienie w silnikach japońskich motocykli - przy pełnej temperaturze pracy i przy obrotach 6000 a reszta jest nieistotna.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byla normalka w Hondach VF, te wzery - tutaj czescia problemu moze byc olej a czescia niewlasciwa obrobka termiczna krzywek, za slaby material itp. To typowy objaw zmeczeniowy tego elementu walka rozrzadu.

Nastepne pytanie czy moto ma prawdziwy przebieg i np zamiast 90 tys moze ma 2 x tyle ?

Kto wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...