czaju3 Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Witam Zwracam sie z prośbą do nieco bardziej doświadczonych ode mnie o ocene stanu tłoka. Jest to tłok od aprili leonardo 150ccm. Czy wymiana jest konieczna?? Wolałbym niknąć dodatkowych kosztów, bo i tak cały remont motorka pochłonie sporo. Nie potrzebuje mega osiągów, byle skuter dosć przyzwoicie pracowal. Oto zdjecia tłoka, jescze nie czyszczonego. Z góry dzieki za pomoc http://czaju.fotosik.pl/albumy/801342.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Jak dla mnie to ten tłok jest przytarty w jednym miejscu i kwalifikuje się do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Witam Zwracam sie z prośbą do nieco bardziej doświadczonych ode mnie o ocene stanu tłoka. Jest to tłok od aprili leonardo 150ccm. Czy wymiana jest konieczna?? Wolałbym niknąć dodatkowych kosztów, bo i tak cały remont motorka pochłonie sporo. Nie potrzebuje mega osiągów, byle skuter dosć przyzwoicie pracowal. Oto zdjecia tłoka, jescze nie czyszczonego. Z góry dzieki za pomoc http://czaju.fotosik.pl/albumy/801342.html Mikrometr + manual i wiesz wszystko . TO czterosuw więc nad tłokiem nie trzeba sie aż tak spuszczać jak w dwusuwie . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 (edytowane) Tego nie warto mierzyc, definitywnie do wymiany,chyba ze jests zainteresowany w tzw. "ghetto rebuilt". Tak na marginesie,bardzo duze zakolorowienia ponizej pierscieni uszczelniajacych,,,,,,,przeczytaj sobie watek "Jak docierac nowy silnik" ze szczegolnym zwroceniem uwagi na to co pisze pewien koles z Kanady. :cool: ) Edytowane 25 Listopada 2010 przez tomekd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Stan tłoka określa się pomiarami. :banghead: Wygląd zewnętrzny to tylko jeden z czynników, tzw. badanie organoleptyczne. Ten Twój tłok i tak wygląda kiepsko, przytarty niemało... Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 W każdym chińskim 4T tłok wygląda tak samo przytarty. Dostaniesz w ogóle tłok do Rotaxa? Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemyslaw912 Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 przytarty jak w każdym ale nie musisz go wymieniać na zabój, niezwarto zwłaszcza jak chcesz uniknąć kosztów, chcesz to zmień ale różnicy z tego tytułu nie odczujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 j.w. normalne ślady zużycia, jakbyś nie rozebrał to by jeszcze chodził na nim dłuuugo, nie wiemy po co rozbierałeś. a tłok, nie jestem na 100% ale jest to chyba to samo co yamaha majesty 150. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 od trabanta też wyglądał na zatarty a po pomiarach wyszło zupełnie co innego mikrometr w dłoń i mierzyć Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaju3 Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 dzięki za pomoc. Rozbierałem silnik bo padła albo pompa wody albo uszczelka pod głowicą, więc wymieniałem zapobiegawczo wszystkie uszczelnienia. Czyli tłok zostaje ten, ale przy najbliższej okazji go wymienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RIDER1PRZEMEK Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 ja bym go nie ruszał, a pierścienie wymieniasz? bo jeśli nie mają za dużych przerw to też nie ruszaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Koledzy, tym razem wrzuce cytat z Piotrka Dudka ze to Mechanika a nie Piwo. Jezeli komus zal / brakuje pieniedzy na remont to jest jego sprawa co zrobi ze swoim silnikiem, ale rady tutaj powinny byc udzielane zgodnie ze sztuka, czyli pytajacy musi wiedziec co powinien zrobic zeby ten silnik wyremontowac. Wszystkie mozliwe skroty powinny byc juz sprawa wlasciciela. Takie jest moje zdanie i raczej go nie zmienie. Czyli pisanie ze tlok wygladajacy na zatarty moze zostac w silniku jest po prostu nie do przyjecia. Taki tlok ma zarownio rysy na powierzchni plaszcza, jak rowniez zostawil material na powierzchni tulei. Jezeli ktos nie ma kasy i chce zostawic tlok to powinien chociaz usunac material z wnetrza tulei ( roztwor kwasu fosforowego / solnego ) oraz zatarcie wystajacych czesci rys na plaszczu tloka papierem sciernym. Pierscienie trzeba wlozyc po kolei w tuleje, wpychajac je centrycznie denkiem tloka i zmierzyc luzy na zamkach ( szczelinomierz ), jezeli za duze to wymienic. Nastepnie tuleje przeleciec honownica nie zdejmujaca materialu ( wyglada jak szczotka do butelek z kulkami na koncach wlosow ) do znalezienia w kazdym warsztacie robiacym silniki do kosiarek, dokladnie umyc tlok i tuleje ( woda z plynnym mydlem, nie zadne rozpuszczalniki czy benzyna ), wytrzec do blysku lekko naoliwic i skladac zgodnie z metoda opisana w watku o docieraniu. To jest minimum gwarantujace ze po wlasciwym dotarciu ( rowniez watek o docieraniu ) silnik bedzie mial jakies sprezanie. Nie interesuje mnie ze tloki z kazdego chinczyka wygladaja na zatarte, znaczy to ze po prostu byly przegrzane w okresie docierania przez ludzi nie majacych pojecia o tym procesie i nie umiejacych sluchac wlasnego silnika. Rowniez nie ma znaczenia ze tlok po zmierzeniu trzyma wymiary, przede wszystkim trzeba usunac i zminimalizowac skutki zatarcia dla dalszej wlasciwej pracy silnika by zapobiegac jego szybkiemu zuzyciu w przyszlosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.