Skocz do zawartości

Ocena stanu tłoka


czaju3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zwracam sie z prośbą do nieco bardziej doświadczonych ode mnie o ocene stanu tłoka. Jest to tłok od aprili leonardo 150ccm. Czy wymiana jest konieczna?? Wolałbym niknąć dodatkowych kosztów, bo i tak cały remont motorka pochłonie sporo. Nie potrzebuje mega osiągów, byle skuter dosć przyzwoicie pracowal. Oto zdjecia tłoka, jescze nie czyszczonego. Z góry dzieki za pomoc

http://czaju.fotosik.pl/albumy/801342.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zwracam sie z prośbą do nieco bardziej doświadczonych ode mnie o ocene stanu tłoka. Jest to tłok od aprili leonardo 150ccm. Czy wymiana jest konieczna?? Wolałbym niknąć dodatkowych kosztów, bo i tak cały remont motorka pochłonie sporo. Nie potrzebuje mega osiągów, byle skuter dosć przyzwoicie pracowal. Oto zdjecia tłoka, jescze nie czyszczonego. Z góry dzieki za pomoc

http://czaju.fotosik.pl/albumy/801342.html

Mikrometr + manual i wiesz wszystko . TO czterosuw więc nad tłokiem nie trzeba sie aż tak spuszczać jak w dwusuwie .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie warto mierzyc, definitywnie do wymiany,chyba ze jests zainteresowany w tzw. "ghetto rebuilt".

 

Tak na marginesie,bardzo duze zakolorowienia ponizej pierscieni uszczelniajacych,,,,,,,przeczytaj sobie watek "Jak docierac nowy silnik" ze szczegolnym zwroceniem uwagi na to co pisze pewien koles z Kanady. :cool: )

Edytowane przez tomekd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan tłoka określa się pomiarami. :banghead: Wygląd zewnętrzny to tylko jeden z czynników, tzw. badanie organoleptyczne. Ten Twój tłok i tak wygląda kiepsko, przytarty niemało...

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j.w. normalne ślady zużycia, jakbyś nie rozebrał to by jeszcze chodził na nim dłuuugo, nie wiemy po co rozbierałeś. a tłok, nie jestem na 100% ale jest to chyba to samo co yamaha majesty 150.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, tym razem wrzuce cytat z Piotrka Dudka ze to Mechanika a nie Piwo.

Jezeli komus zal / brakuje pieniedzy na remont to jest jego sprawa co zrobi ze swoim silnikiem, ale rady tutaj powinny byc udzielane zgodnie ze sztuka, czyli pytajacy musi wiedziec co powinien zrobic zeby ten silnik wyremontowac.

Wszystkie mozliwe skroty powinny byc juz sprawa wlasciciela.

Takie jest moje zdanie i raczej go nie zmienie.

Czyli pisanie ze tlok wygladajacy na zatarty moze zostac w silniku jest po prostu nie do przyjecia.

Taki tlok ma zarownio rysy na powierzchni plaszcza, jak rowniez zostawil material na powierzchni tulei. Jezeli ktos nie ma kasy i chce zostawic tlok to powinien chociaz usunac material z wnetrza tulei ( roztwor kwasu fosforowego / solnego ) oraz zatarcie wystajacych czesci rys na plaszczu tloka papierem sciernym.

Pierscienie trzeba wlozyc po kolei w tuleje, wpychajac je centrycznie denkiem tloka i zmierzyc luzy na zamkach ( szczelinomierz ), jezeli za duze to wymienic.

Nastepnie tuleje przeleciec honownica nie zdejmujaca materialu ( wyglada jak szczotka do butelek z kulkami na koncach wlosow ) do znalezienia w kazdym warsztacie robiacym silniki do kosiarek, dokladnie umyc tlok i tuleje ( woda z plynnym mydlem, nie zadne rozpuszczalniki czy benzyna ), wytrzec do blysku lekko naoliwic i skladac zgodnie z metoda opisana w watku o docieraniu.

To jest minimum gwarantujace ze po wlasciwym dotarciu ( rowniez watek o docieraniu ) silnik bedzie mial jakies sprezanie.

Nie interesuje mnie ze tloki z kazdego chinczyka wygladaja na zatarte, znaczy to ze po prostu byly przegrzane w okresie docierania przez ludzi nie majacych pojecia o tym procesie i nie umiejacych sluchac wlasnego silnika.

Rowniez nie ma znaczenia ze tlok po zmierzeniu trzyma wymiary, przede wszystkim trzeba usunac i zminimalizowac skutki zatarcia dla dalszej wlasciwej pracy silnika by zapobiegac jego szybkiemu zuzyciu w przyszlosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...