Skocz do zawartości

GSXR 750 K2 vs. CBR 900RR SC33


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów

 

postawnowiłem założyc ten temat jako że nie znalazłem podobnego na forum, a jest dla mnie sprawą istotną :icon_biggrin:

 

otóż, niebawem zamierzam nabyć jeden ze wspomnianych motocykli Suzuki GSXR 750 ( lub 1000 ) K1-K3

lub Honda CBR 900RR rocznik 98-99

 

i chciał bym poznać opinie głównie użytkowników oraz osób któe miały styczność z tymi dwiema maszynami

naczytałem się co nie miara, opini, testów, danych technicznych obudwu maszyn, i jestem w kropce bo trudno wybrać konkretny typ z tych dwóch...

 

wcześniej to zawsze myślałem o 900RR, mocny, szybki, bezawaryjny....no i rocznik 98-99 jest już bardzo ładny, ale gdy trafiłem na Gixxera, opinie o nim charakterystyke tego motocykla, no i ten wygląd :-) to zbiło mnie konkretnie z tropu i przyznam sie bez bicia, że teraz jestem wstrzelony w 85% w Gixxera, 750 niemal idealna, mocy sporo, da rade niejednemu litrowi we wprawnych rękach, no i nie jest tak głodny na podzespoły jak litrus ( opony, hamulce, napęd ), oczywiście mówiąc o podobnym stylu jazdy.

 

Honda w zasadzie bezawaryjna, słyszałem jedynie o kłopotach z 2-gim biegiem przy znacznym przebiegu, no i jest jeszcze nadal na gaźnikach, co jest mysle plusem

 

natomiast co mnie w Gixxerze jedynie zastanawia, to wtryski, czy aby nie płatają figli bo ciężko to regulować później...poza tym Suza dla mnie same plusa mega banan na twarzy :-)

 

troche epopeja wyszła ale mam nadzieje że ludzie obeznani z tymi maszynami naświetlą mi ich plusy i minusy oraz obalą niektóre mity, z góry dzięki pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie motocyklem lepszym po każdym względem z tych 2 jest GSX-R… Prowadzenie, hamulce, osiągi, niezawodność! Jest maszyną bardziej sztywną-lepiej ją czuć w zakrętach, stosunkowo ekonomiczna, pozycja w tych 2 jest podobna (krótko śmigałem na nich, ale takie mam odczucie) na pewno wygodniej niż u mnie w R1. Jednak jeśli ja miałbym podejmować decyzję to brałbym zadbane SC33 bo mi ten motocykl po prostu niesamowicie pasuje… Ten szerokachny bak, dźwięk silnika (teraz hondy już tak nie chodzą) sposób oddawania mocy i specyficzny wygląd powodują że zawsze chciałem mieć ten motocykl i jeśli sprzedam R1 to właśnie będę chciał zakupić jakieś zadbane SC33. Tego typu sprzęty mają coś w sobie jedziesz i po prostu je czujesz-nowe są wyprane z emocji.

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja milem k2 750 i nap**dalal jak po**bany wrecz moge smialo powiedziec ze czesto mnie ten motocykl zadziwial swojmi osiagami i kolegow dosiadajacych wieksze pojemnosci tzeba powiedziec ze SC33 ma 140km K2 145km i jest do tego o wiele lrzejsza, mojm zdaniem wszystkie k1 od 2000r do 2003r 750 sa najbardziej udanymi motocyklami w suzuki zaraz po olejach..

Edytowane przez KINDERMARCIN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, mnóstwo pochlebnych opinii słyszałem o Gixerach K1-K3, nikt nie narzekał że to że tamto, czysta piekielna moc, pewne prowadzenie i ta sylwetka, świeża, cebra wygląda trochę bardziej dojrzale i wiekowo przy gixerze

 

900RR to z kolei stara sprawdzona niezawodna konstrukcja, wręcz niezniszczalna, na gaźnikach, w zasadzie nie ma stron gdzie miały by być jakieś problemy...w Gixerze to tylko wtrysk paliwa mnie zastanawia.....eh no czekam dalej na pomoc drodzy koledzy, szala musi w końcu przeważyć na jedną ze stron , a wybór nie jest łatwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pitersky wierze że faktycznie tak jest :) w zasadzie to jeden człowiek tylko miał kiedys jakies problemy z regulacją wtrysków, i tak sobie może troche na wyrost wyolbrzymiłem problem czy aby napewno ten system perfekcyjnie sie sprawdza w Suzi, chociaz mysle że poprostu nabył zakatowany sprzęt i dlatego takie i inne cuda sie działy...

 

YUBY no w istocie tak smao myśle, jestem na tym etapie właśnie...

 

Honda to Honda miałem juz 3 maszyny spod znaku skrzydła, w pełni zadowolony jestem, pytanie czy zaryzykowac zmiane na Suzi, i czy przy ostrej napierdalance jak to w Cebrze można, Gixer równiez pozostanie niezniszczalny...

 

odnosnie "napierdalanki" to przyjmijmy umownie odkręcanie manetki gdzie mozna, nie non stop, może raz na czas na gume,a i spokojna jazda jak najbardziej często będzie, nawet raczej dystansowa, jakieś wypady namiotowe :) więc myśle że powinienem sie sam z siebie śmiac co przed chwilą napisałem, i na Gixerze to nie zrobi żadnego wrażenia :) am i right?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż to, kolejny plus dla gixera, nawet podczas gdy stoi na stopce to wygląda jakby przecinał powietrze przy 270 :) hehe, cebra taka spokojniejsza mniej zadziorna z wyglądu

 

pojemności zbiorników raczej podobne ok 18 litrów, gix chyba kapke mniej pali, przy podobnej jeździe, więc izasięg nieco dłuższy by był, chociaż tego akurat raczej sie nie odczuje w tego typu sprzęcie...

 

no i K2 ma 148HP, cebra ma 130 HP, 18 koni mocy więcej dla Gixera przy mniejszej pojemności, to plus niewątpliwie, tylko czy trwałośc silnika nie cierpi na tym?jakby mocniej wysilony jest niż cebra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż to, kolejny plus dla gixera, nawet podczas gdy stoi na stopce to wygląda jakby przecinał powietrze przy 270 :) hehe, cebra taka spokojniejsza mniej zadziorna z wyglądu

 

pojemności zbiorników raczej podobne ok 18 litrów, gix chyba kapke mniej pali, przy podobnej jeździe, więc izasięg nieco dłuższy by był, chociaż tego akurat raczej sie nie odczuje w tego typu sprzęcie...

 

no i K2 ma 148HP, cebra ma 130 HP, 18 koni mocy więcej dla Gixera przy mniejszej pojemności, to plus niewątpliwie, tylko czy trwałośc silnika nie cierpi na tym?jakby mocniej wysilony jest niż cebra

No dokładnie. Gixxer nawet na postoju jest bardziej wściekły ;) Nie dość, że w pojemności różnica jest spora, to w parametrach nie i to jest super osiągnięcie. Kwestia tylko jak ta krzywa momentu i mocy leci w porównaniu do SC33. Ale... jakby nie leciała... bierz K2 :)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem niemal 3 tygodnie temu.

przetrzepałem cały net by poznać te dwa modele.

Do wyboru miałem CBR sc33 99 zadbana gotowa do jazdy i pieszczina przez właściciela.Była cudna i śniłem o niej aż do momentu zobaczenia gixera 1000 k1 w malowaniu k2.

Wszystko prócz 1 owiewki w oryginale.

MAiłem taki mix w głowie że niewiedziałem co mam myśleć.

Postawiłem na Gixa.

Dlaczego?

Jest mega szybki,w miarę niezawodny(to sie okaże) ładny(ale ja go pokochasz) i to już w końcu litr!Jazda nim jest nieziemska.Wyrywa buty na 3 biegu po odkręceniu manety.Narazie zrobiłem ok 200 km nowym gixem ale wiem że jeśli będzie niezawodny to zostanie ze mną na dłużej.

Jedyny poważny minus:

Dźwięk silnika rozwala cały system.Ale podobno to suzuki stukipuki.Tak ma być.Tym bardziej że zsiadłem z hondy hornet gdzie silniczek gwiżdże jak sędzia web:)

Ja nie żałuję mojego ale każdy z tych wyborów jest super.

Pamiętaj że kupując odrazu litra Gixa odmawiasz sobie euforii o jeden stopień w przesiadaniu sie na mocniejsze maszyny.

jak kupisz 900 rr masz euforię a za 2 lata znów masz euforię bo kupisz litra gixa:)

Powodzenia w wyborze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tym wyborem pojemności to faktycznie jeśli bym może wybrał litrusa już teraz to trochę frajdy by mnie ominęło, aczkolwiek nie wykluczam wcale takiej opcji jeśli znajdzie się godny K2 w tysiącu to się zastanowię :) nie jestem zwolennikiem małych kroczków jak często się spotyka, jakiś GS, później 600, może 750, 900 i dopiero tysiączek.

 

co do zestawienia 900rr i litra w gixerze to nie ma co pisać bo tutaj to już dwie różne bajki zdaje sie, chociażby moc i prowadzenie...

 

zastanawiam się też w jaki sposób oba sprzęty oddają moc ( 750 K2 i 900rr ) i tutaj liczył bym na pomoc właścicieli, od jakich obrotów zaczyna pędzić do przodu i do jakiej wartości obrotów odczuwalnie przyspiesza :) który jest bardziej elastyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 3 sezony SC33 z 99 roku a teraz jeźdzę K1 w litrze. Oczywiście podstawową róznicą jest moc, to jest naprawde przepaść, natomiast nie ma różnicy w spalaniu, przynajmniej po mieście i tu i tu 7 litrów musiało pójść. Czy K1 ma lepsze hamulce? Nie sądzę- kwestia klocków, teraz nawet jak czasem wsiądę na 900 którą jeszcze mam wydaje mi sie że hamuje lepiej! Kwestia prowadzenia? CBR dużo bardziej komfortowa, wydaje się że większe ma skoki zawieszenia. Na najtwardszym ustawieniu jest taka jak K1 na najmiększym. Precyzji w bardzo mocnych złożeniach CBRce nie brakuje jak i przy prędkościach maksymalnych, zresztą Honda z tego słynie, że "nie idzie w moc, a w interakcje z kierowcą". Ja naprawdę nie widzę problemu w tym klasycznym przodzie, tam jest rura 45mm i sztywności mu nie brakuje.

Kiedyś robiłem kilka prób z odejścia z K4 600 i niestety ale do ok 230 motocykle idą równo a potem SC już zostaje! :icon_rolleyes: Więc przy 750tce zapewne wypadnie gorzej. Kultura pracy silnika to również przepaść:)

CBR jest naprawdę bardzo urokliwym motocyklem i początkowo nie mogłem sie w ogóle wstrzelić w K1, strasznie mi nie "leżał" ale przyzwyczaiłem się, natomiast w drugą stronę nie trzeba się przyzwyczajać, na Bladym jest po prostu jak w domu, dużo bardziej komfortowo, dobrze wybiera nierówności, łagodnie oddaje moc, tylko właśnie dla zaawansowanego jeźdźca tej mocy zaczyna brakować.

Jeśli chodzi o bezawaryjność, to oba motocykle nie mają z tym problemów seria GSXR począwszy od SRADa to bardzo udane silniki które kręcą nie mniejsze przebiegi niż CBR.

Gaźniki w bladym mają dwie wady: przy ostrym pałowaniu i małej ilości paliwa potrafią dostać zadyszki, by robić długie gumy trzeba mieć stan pod korek, obie przypadłości wynikają z braku pompki paliwa.

Wybrałbym 1000ca, czemu? Bo to jest to samo nadwozie co 750 a kilkanaście kucy, duuużo "dołu" oraz tylko 4kg więcej.

Generalnie co byś nie wziął to i tak będziesz zadowolony:)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie w Cebrze boje sie że zacznie mi brakować tej mocy wkońcu, w Gixerze też z czasem to pewnie nastąpi, ale od początku oferuje jej troche więcej niz cebra no i jest nieco lżejszy i smuklejszy, więc myśle z zadowoli mnie to jak narazie:)

 

nie myslałem o gaźnikach w CBR z tej strony, ale skoro mowisz ze łapią zadyszke z czasem to pewnie i tak jest, widać jednak wtrysk w Suzi to jest to

 

a jak sie ma sprawa z obsługą i cenami ew. częsci

co ile wymiany oleju w jednym i drugim, słyszałem ze w Gixie trzeba pilnować wymiany łańcuszka rozrządu, jaki koszt orientacyjny części? czy w CBR też są newralgiczne wymiany o któych trzeba pamiętać, jak np łańcuszek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem bladego i jeśli chodzi o komfort, bezawaryjnośc to wybrałbym hondę. Ale pozostałe kwestie przemawiają za suzuki. Więc wybór wydaje się tylko jeden GSXR ( dodam że nigdy nie jeździłem na K1 ale i tak bym go wziął. )

 

Możesz się jeszcze zastanowić nad 929/954

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...