Skocz do zawartości

CBR600 F4 nie odpala.


pelocik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szukam sugestii, pomocy, co może być przyczyną awarii mojej Hani.

 

W zeszłym tygodniu, podczas normalnego powrotu do domu, Hania odmówiła posłuszeństwa.

 

Zanim stanęła całkowicie, przestała się wkręcać i ze dwa razy się zadławiła.

 

Po Chwili zgasła, kontrolki zgasły. Jednym słowem: zima.

 

Po szybkim poszukiwaniu przyczyny, okazało się że bezpiecznik głowny (30A) spalił się.

Wymiana jego, nic nie dała. Po przekręceniu stacyjki na chwilę kontrolki się zaświeciły i ponownie spaliło bezp.

 

Po krótkiej konsultacji ze znajomym elektrykiem, zacząłem macać wiązke ( w miarę możliwości, było ciemno) w poszukiwaniu kontaktu z masą.

 

Nic nie znalazłem. Włożyłem ostatni bezp. i o dziwo odpalił i dojechałem do domu.

 

Na drugi dzień, motocykl odpalił. Można powiedzieć bez problemu, ale nie wkręcał się na obroty i prychał. Co podejrzewam było spowodowane palenia tylko na trzy cylindry. I gasł po chwili.

 

Zdjąłem bak, zacząłem sprawdzać na którym cylindrze nie pali, okazało się, że na 4.

Po godzinnym męczeniu aku się rozładował. Po naładowaniu, na drugi dzień nawet nie odpalił. Nawet nie prychnął :(

Czekam na paczkę ze świecami. Ale nie wydaje mi się, żeby wymiana coś pomogła..

 

 

Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem?

Mam wrażenie, że padło coś większego... a

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ci gdzieś zwiera, nie ma wątpliwości.

To że nie pali na 4 to raczej skutek tego niż przyczyna, ale ja bym tym tropem dalej poszedł.

Pierwsze co do głowy przychodzi to cewka albo komp. Zakładając ze 4 gar to przypadek i analizując to co wcześniej pisałeś to ja bym wziął jeszcze wtyczki pod czachą pod lupę. Ogólnie musisz coś wiecej wykluczyć bo tak to trochę mało wiadomo.

Jak jesteś cierpliwy to sprawdź też wszystkie połączenia elektryczne, zaczynając od wtyczki przy zegarach, dalej wtyczki przy przekaźnikach, czujnikach, impulsatorze zapłonu (czy jak to się tam nazywa), komputerze, kończać na tych 3 pod czachą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw musisz zlokalizowac gdzie Ci zwieralo. Glowny bezpiecznik pada przy duzym pradzie - przy zwarciu + z masa na przekazniku rozrusznika, rozruszniku, regulatorze napiecia, stacyjka...

Nikt Ci tego nie powie na odleglosc. Iskra na tym 4tym garnku jest czy nie ma wogole? Jesli jest to czy bije z izolatora czy z elektrody. Podmien swiece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nikt Ci tego nie powie na odleglosc.

 

Nie traktuj tego tematu na tej zasadzie. Nie liczę, że zrobisz to za mnie na odległość. Może ktoś miał podobną sytuację, ? Chyba taka idea jest forów dyskusyjnych?

Sprawdzę wszystkie wasze sugestie. Najbardziej nurtuje mnie to, że przestał w ogóle odpalać. A bezpa już nie wywala :/

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednakże Jimi ma rację.Raczej lotto, że zwarcie będziesz miał w tym samym miejscu co ktoś inny.

Najpierw zlokalizuj gdzie miałeś zwarcie, bo ono powróci a możesz nawet spalić sprzęt.

Jeśli nie znalazłeś to szukaj dalej a wiązkę guzik (sorki Guzik :icon_mrgreen: ) sprawdziłeś jak pod czaszą jej nie oglądałeś.

Teraz Ci nie pali, bo może przewód, który rozbił zwarcie jest już upalony.

Sprawdzaj wszędzie, gdzie wiązka może obcierać o ramę, wahacz itp.

Napisz jakie rezultaty i będziemy radzić dalej.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie traktuj tego tematu na tej zasadzie. Nie liczę, że zrobisz to za mnie na odległość. Może ktoś miał podobną sytuację, ? Chyba taka idea jest forów dyskusyjnych?

Sprawdzę wszystkie wasze sugestie. Najbardziej nurtuje mnie to, że przestał w ogóle odpalać. A bezpa już nie wywala :/

 

Tylko, ze akurat ten problem jest losowy. Sam kiedys sie meczylem w warsztacie z takim samym problemem. Ale tam to doslownie wszystko moglo byc - jak kable odizolowane tasma... samoprzylepna przezroczysta :D

Dalem Ci sugestie gdzie szukac - przekaznik rozrusznika (czy styki sa odizolowane gumowymi izolatorami - podczas drgan jak dotknie ramy to wywali bezpiecznik), regulator napiecia (kostka czy nie jest stopiona, styki + z minusem etc), przetarte kable przy stacyjce, wiązka... Wszedzie tam gdzie idzie duzy prad.

 

Co do odpalania - wypadaloby sprawdzic czy jest iskra, a jesli jest to podmienic swiece na garnkach i sprawdzic czy pali. Jak pali to zmiana swiecy i wsjo. A na tym garnku co nie pali swieca jest zalana?

Edytowane przez jimi11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wymienisz świece to odpali, (pewnie nie zamówiłes DENSO:/) ale to nie jest raczej główna przyczyna.

Główny bezpiecznik to zwarcie gdzieś przed stacyjką.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wtyczki pod czachą powinny dać się wyciągnąć od spodu na tyle by je sprawdzić bez zdejmowania czachy. Powinny ... ale różnie z tym bywa. Wszystkie są razem, w takiej gumowej osłonie. Są to właśnie wtyczki do stacyjki i do przełączników na kierownicy. Manula i miernik do ręki i sprawdzasz czy wszystko gra.

 

U mnie za padnięcie głownego bezpiecznika odpowiedzialny był regulator napięcia. Tyle że przy okazji poleciał wtedy akumulator, komputer i zegary ... prawie umarłem na zawał porftela, także pierwsze co zrób jak odpali to sprawdź regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliła. Ale kolei.

 

Sprawdziłem dzisiaj całą wiązkę, złączki etc. Nigdzie nie znalazłem śladów przetarcia, otarcia czy załamania wiązki.

Sprawdziłem wszystkie świeczki. Wszędzie iskra..

No to dobrałem się do pompy paliwa. Podłączyłem na krótko i wydawała jakieś dziwne puknięcie i nic. W ogóle nie pracowała.

Prąd na kostce do pompy dochodzi. Wygląda na padniętą pompkę...

 

Czy popsuta pompa mogła być przyczyną takich cyrków?

EDIT: czy pompa jest na obwodzie z głownym bezpolem ?

Edytowane przez pelocik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliła. Ale kolei.

 

Sprawdziłem dzisiaj całą wiązkę, złączki etc. Nigdzie nie znalazłem śladów przetarcia, otarcia czy załamania wiązki.

Sprawdziłem wszystkie świeczki. Wszędzie iskra..

No to dobrałem się do pompy paliwa. Podłączyłem na krótko i wydawała jakieś dziwne puknięcie i nic. W ogóle nie pracowała.

Prąd na kostce do pompy dochodzi. Wygląda na padniętą pompkę...

 

Czy popsuta pompa mogła być przyczyną takich cyrków?

EDIT: czy pompa jest na obwodzie z głownym bezpolem ?

 

Pompka pompuje paliwo aby było prawidłowe ciśnienie, z tego co zauważyłem u mnie po przekręceniu kluczyka na ON pompka wydaje wlaśnie takie puknięcie, gdy motocykl stoi dłużej i spada ciśnienie tych puknięć jest więcej, tzn musi napompować więcej paliwa do uzyskania odpowiedniego ciśnienia. Gdy motocykl jest uruchomiony równiez pompuje raz na jakiś czas. Sprawdź czy masz nadpalone styki w pompce, po zdjęciu pompy to tylko jedna śrubka do odkręcenia. Gdy ja miałem awarię pompki nie miałem żadnych cyrków z elektryką, jedynie nie chodziła na wszystkich cylindrach.

www.bikepics.com/members/zawisza

 

Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poszukiwaniu już pompki, natrafiłem na coś takiego : http://allegro.pl/pompa-paliwa-cbr-vt-zzr-...1308647888.html

 

Czy to jest wykonalne w domowych warunkach?, czy to się w ogóle opłaca i czy ma sens?

Powiem szczerze, że ceny używek dość mocno mnie zaskoczyły. :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...