Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

To dziwne, bo ja zrobiłem tylko jeden przegląd w serwisie po 1000 km w 2012 (zakup XI 2011), w czerwcu 2015 dowiedziałem się, o problemach z pierścieniami, zadzwoniłem do szczecina, i mimo, że nie serwisowałem moto w autoryzowanym praktycznie w ogóle, wymienili mi tłoki z pierścieniami bez żadnej dyskusji....

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez bunio66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

 

Zwracam się z zapytaniem do użytkowników motocykla w zakresie ujawnionych usterek w swoim motorze... ale od początku

 

Tenere kupiłem w lipcu 2011r w serwisie LibertyMotors W-wa.

1. Pierwszą z ujawnionych usterek był wyciek (przeciek) na wale karda na uszczelniaczu piasty koła tylnego w maju 2013r (po 2 latach) - serwis wymienił mi simering w ramach gwarancji

2. Po raz drugi w serwisie LibertyMotors bvyłem w związku z przywoławczą akcją serwisową na wiązkę reflektora przedniego - wymieniono mi ją na początku września, po tej wymianie pojechałem w Alpy

3. podczas jazdy po górach (na liczniku 44.000km) po raz pierwszy zapaliła mi się kontrolka od oleju. Okazało się, ze poziom oleju znajdował się poniżej minimum (poziom oleju każdego ranka był kontrolowany). Dolałem wówczas 300ml oleju. Ubytek oleju nastąpił podczas dynamicznej jazdy po górach (hamulec, winkiel, gaz do dechy, hamulec itd)

4. Wracając do Polski ponownie zapaliła mi się kontrolka oleju - znowu musiałem dolać 300ml oleju

 

Pogrzebałem w necie i okazało się, że modele z rocznika 2010 (takie jak mój) miały problem z pierścieniami, napinaczem łańcucha (który na zimno dzwonił) , mocowaniem kufra, wiązką elektryczną

 

Zgłosiłem po powrocie z gór (koniec września) dla LibertyMotors usterki związane z braniem oleju - na co serwis odpowiedział mi, że motor jest po gwarancji i naprawić mogą - ale na mój koszt. Postawiłem się okoniem i poprosiłem o uzasadnienie pisemne odmowy - otrzymałem potem info (pażdziernik 2015) - że producent daje gwarancję 5 letnią na napinacz i pierścienie. Jak zawiozłem im motor (grudzień 2015) otrzymałem z LibertyMotors info, że na pierścienie jest gwarancja 4 letnia zaś na napinacz łańcucha rozrządu 5 letnia (pod warunkiem udokumentowania przeglądów serwisowych)

Podstawę kufra też zgodzili mi się wymienić w ramach akcji serwisowej - ale dopiero po zadymie...

 

Na koniec serwis LibertyMotors (w porozumieniu z Yamaha polska) wydał ostateczną decyzję, ze mój motor nie posiada żadnej gwarancji ponieważ dokonywałem przeglądów poza siecią ASO YAMAHA (a wedle gwaranicji powinienem ją dokonywać tylko w ASO YAMAHA)

 

Czy ktoś miał podobne problemy z Tenerą ?

 

 

 

Co do uszczelniacza walu tez mialem ten problem tenera z 2012 roku przebieg 15000tys km, branie oleju w dwoch egzemplarzach z 2010 i 2012 roku. Ten motocykl widocznie tak juz ma...

Edytowane przez ilek

Pozdrawiam

 

Ilek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bunio66....bo miałes wsparcie z samej centrali Yamahy.....! Juz zapomniałes, że mi piwo wisisz...! :rolleyes:



Witam kolegów

 

Zwracam się z zapytaniem do użytkowników motocykla w zakresie ujawnionych usterek w swoim motorze... ale od początku

 

Tenere kupiłem w lipcu 2011r w serwisie LibertyMotors W-wa.

1. Pierwszą z ujawnionych usterek był wyciek (przeciek) na wale karda na uszczelniaczu piasty koła tylnego w maju 2013r (po 2 latach) - serwis wymienił mi simering w ramach gwarancji

2. Po raz drugi w serwisie LibertyMotors bvyłem w związku z przywoławczą akcją serwisową na wiązkę reflektora przedniego - wymieniono mi ją na początku września, po tej wymianie pojechałem w Alpy

3. podczas jazdy po górach (na liczniku 44.000km) po raz pierwszy zapaliła mi się kontrolka od oleju. Okazało się, ze poziom oleju znajdował się poniżej minimum (poziom oleju każdego ranka był kontrolowany). Dolałem wówczas 300ml oleju. Ubytek oleju nastąpił podczas dynamicznej jazdy po górach (hamulec, winkiel, gaz do dechy, hamulec itd)

4. Wracając do Polski ponownie zapaliła mi się kontrolka oleju - znowu musiałem dolać 300ml oleju

 

Pogrzebałem w necie i okazało się, że modele z rocznika 2010 (takie jak mój) miały problem z pierścieniami, napinaczem łańcucha (który na zimno dzwonił) , mocowaniem kufra, wiązką elektryczną

 

Zgłosiłem po powrocie z gór (koniec września) dla LibertyMotors usterki związane z braniem oleju - na co serwis odpowiedział mi, że motor jest po gwarancji i naprawić mogą - ale na mój koszt. Postawiłem się okoniem i poprosiłem o uzasadnienie pisemne odmowy - otrzymałem potem info (pażdziernik 2015) - że producent daje gwarancję 5 letnią na napinacz i pierścienie. Jak zawiozłem im motor (grudzień 2015) otrzymałem z LibertyMotors info, że na pierścienie jest gwarancja 4 letnia zaś na napinacz łańcucha rozrządu 5 letnia (pod warunkiem udokumentowania przeglądów serwisowych)

Podstawę kufra też zgodzili mi się wymienić w ramach akcji serwisowej - ale dopiero po zadymie...

 

Na koniec serwis LibertyMotors (w porozumieniu z Yamaha polska) wydał ostateczną decyzję, ze mój motor nie posiada żadnej gwarancji ponieważ dokonywałem przeglądów poza siecią ASO YAMAHA (a wedle gwaranicji powinienem ją dokonywać tylko w ASO YAMAHA)

 

Czy ktoś miał podobne problemy z Tenerą ?

 

 

 

 

mocno sugeruje opowiedzieć calą historię Dyrektorowi technicznemu Yamahy (Piotr Piszcz) wysyłając na adres:

[email protected]

myślę ze może Ci pomóc...

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dotyczy to też motocykli ale w autach zgodnie z przepisami nie ma obowiązku robienia przeglądu w aso.

http://superauto24.se.pl/porady/przeglad-auta-czy-przeglad-gwarancyjny-trzeba-robic-w-aso-gdzie-mozna-zrobic-przeglad-samochodowy_52490.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, bo ja zrobiłem tylko jeden przegląd w serwisie po 1000 km w 2012 (zakup XI 2011), w czerwcu 2015 dowiedziałem się, o problemach z pierścieniami, zadzwoniłem do szczecina, i mimo, że nie serwisowałem moto w autoryzowanym praktycznie w ogóle, wymienili mi tłoki z pierścieniami bez żadnej dyskusji....

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Witam, o co chodzi z pierścieniami i tłokami? Jakaś cicha akcja serwisowa, czy wymiana jak pojawiają się konkretne objawy/problemy? Miałeś wymianę "na gwarancji"?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się o tym od kolegi z forum, który chciał odemnie kupić moto. Zadzwonił do Yamahy, że chce kupić ST z takim VIN. ale słyszał, że są jakieś problemy z tlokami. Oni, że faktycznie ten VIN podlega wymianie, niech kupi bez obawy, a oni wymienią. No to ja zadzwoniłem, i w faktycznie to potwierdzili. Ja oficjalnie nie byłem powiadomiony o takiej akcji. I gdyby nie ta sytuacja, nie miałbym o tym pojęcia.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

Objawów nie było, niczego niepokojącego nie zanotowalem.

Jedna uwaga. Akcja niby trwała do końca 2015

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

CZeść nowym, kto mnie zna to zna i przeboje które dotkneły mojej Teresy, Bez obawy i zwłoki dzwon lub pisz. Yamaha wie o problemach i jeżeli występuje to likwidowany jest do 5 lat od pierwszej rejestracji.

Ja w swojej od dwóch lat w posiadaniu wymieniłem: Tłoki i pierscienie - Akcja; Wiązka LAmp- Akcja; Sprzęgło _Hmmmm; Teraz mam zaproszenie na wymianę napinacza :( . Mimo wszystko wciąż ją kocham. i Innej nie chcę do zobaczenia na zlocie pochwalicie się co zrobiono na gwarancji i jakie przeróbki w swoich maszynach robicie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonilem do dilera, sprawdzili VIN i otrzymałem odpowiedź, że w systemie do mojego moto tylko wiązka widnieje, ktorą to juz wymienili zresztą. Moto z 2012 r nie zauważam żadnych problemów. Jakie są objawy problemów z tłokami?. O problemach z napinaczami czytalem na forum yamahasupertenere.com. Zaproszenie do wymiany napinacza dostałeś oficjalnie od Yamahy czy wywalczyłes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem która dokładnie seria była objęta akcjami, na pewno pierwsza, czyli First Edition.


Natomiast objawy bo o tym to czytałem i na forum międzynarodowym i z kolegami z kraju:


Ciężki start mimo naładowanego akumulatora, silnik zimny i co najważniejsze podwyższone zużycie oleju.


W moim przypadku na wyjazd w Alpy wszystko było OK ale jak na przełęczach dałem ognia to sie kontrolka zapaliła i na powrocie do polski dolałem prawie 700ml oleju, zgłoszenie do Piotr Piszcz Yamaha Polska i dogadanie serwisu


Wiązke wymienili mi przed wyjazdem bo o to pytałem.


Łancuch to głośna praca zawsze po starcie,a le nie cykanie tylko bardziej dzwonienie taki objaw mam teraz i znów zaproszenie na wymianę napinacza.


Po drodze miałem jeszcze nowe sprzegło ale to błąd serwisu i musieli coś zrobić od Siebie.



Spawa była głośna ogólno Światowo i dotyczyła tylko pierwszej serii około 1500 sztuk. nie wiem jak z tymi problemami w nowszych ale chyba nie wystepują zdarzają sie problemy z zmianą biegów wynikają z korozji która pojawia się na drążku i sprężynie i po oczyszczeniu kłopot znika, pękały jeszcze bagażniki pod oryginalny kufer, to też mam wymienione.



Poza tym na hamowni wyszło że mam tylko 102 KM fabryka to 112 ale za to Nm ja mam 132 a fabryka to 110.


Prawdopodobnie wynika to ze zmiany w wydechu u Edka (edhaust)


Podsumowując wybór mimo wiedzy o tych wszystkich problemach mogących trapić Teresę był jeden bo się po prostu zakochałem w tej maszynie, nie stać mnie było na młodszą a żadnego innego nie chciałem więc znalazłem z pierwszego roku i co najważniejsze od polskiego Dealera z kompletną historią, mamy już 15 tyś wspólnych kilometrów doświadczeń i wiele zmian na koncie zapraszam na Face Book i ciągle uważam że to najlepsze ciężkie enduro Świata.



Pozdrawiam Piotr i do zobaczenia na drugim Zlocie Super Tenere i na drogach, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak to wygląda. Nie jest to wyciągarka do motorów ale zdaje egzamin. Nazwy tez nie ma bo to jakaś chińska podróbka. Metalowy kabel ma trochę ponad 2 metry. Cały sprzęt waży około 3 kilo.

 

attachicon.gif20160109_072448.jpg

woosiu ile dałeś na alledrogo są nawet po dwie dychy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...