Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko.

O cenach serwisow sie nie wypowiem bo grzebie sam.

Zawory sprawdza sie po 40tys, u mnie nie bylo potrzeby regulacji :D
Wymiana plynow wyglada wszedzie tak samo, nic nowego, stare spuszczasz nowe zalewasz. Silnik co 10tys kardan co 20tys hamulce co 2 lata - standard

Przebieg - moja ma juz 51tys. ja na niej zrobilem 44tys bez awaryjnie niezaplanowana byla jedynie wymiana uszczelniacza na kardanie, ale to z wlasnej winy (nie prawidlowa interpretacja serwisowki).

Niektorzy twierdza ze sa jakies klopoty z odpalaniem itd. ale jezeli potrafisz poprawnie obsugiwac motocykl i masz swiadomosc ze to tylko 2 cylindry i az 1200ccm to nie bedziesz mial zadnych problemow.
Pozdro Floydoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko.

O cenach serwisow sie nie wypowiem bo grzebie sam.

Zawory sprawdza sie po 40tys, u mnie nie bylo potrzeby regulacji :D

Wymiana plynow wyglada wszedzie tak samo, nic nowego, stare spuszczasz nowe zalewasz. Silnik co 10tys kardan co 20tys hamulce co 2 lata - standard

Przebieg - moja ma juz 51tys. ja na niej zrobilem 44tys bez awaryjnie niezaplanowana byla jedynie wymiana uszczelniacza na kardanie, ale to z wlasnej winy (nie prawidlowa interpretacja serwisowki).

Niektorzy twierdza ze sa jakies klopoty z odpalaniem itd. ale jezeli potrafisz poprawnie obsugiwac motocykl i masz swiadomosc ze to tylko 2 cylindry i az 1200ccm to nie bedziesz mial zadnych problemow.

Pozdro Floydoo

Śliczne dzięki Floydoo. Do zobaczenia na drodze. Nordcap jest w moich planach już dawno. Zastanawiam się tylko jaką porę roku wybrać jeśli chodzi o pogodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już blisko zakupu jednak moja sztuka niema gmoli. Więc pytanie które kupić bo do Teresy jest ich trochę wersji - na boki i na sam silnik i na wszystko. Jak przechylacie swoje motocykle to co ma styczność z ziemią w razie np gleby parkingowej ? A skoro już zawracam Wam głowę to jakiej firmy polecacie, może jakieś doświadczenia ? Ja jestem przekonany do Givi i Hepko. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nordkapp.... ehhhh jest tyle fajnych miejsc w Norwegii do zobaczenia, a wszyscy tylko Nordkapp.... na ktorym nic nie ma do zobaczenia i czesto nic nie widac :D Mozna te kilometry przeznaczyc na zwiedzenie norweskich gor, czyli kwintesencji tego kraju.

Pozdrawiam Floydoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nordkapp.... ehhhh jest tyle fajnych miejsc w Norwegii do zobaczenia, a wszyscy tylko Nordkapp.... na ktorym nic nie ma do zobaczenia i czesto nic nie widac :D Mozna te kilometry przeznaczyc na zwiedzenie norweskich gor, czyli kwintesencji tego kraju.

Pozdrawiam Floydoo

No to Floydoo wpadłeś :) teraz jak wezmę na celownik Norwegię to będę Cię bombardował o wytypowanie miejsc do które warto odwiedzić. Może będzie możliwość wypić jakiegoś norweskiego piwa. A tak przy okazji jaki miesiąc jest najlepszy do śmigania po Norwegii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę Panowie, że nikt nie chciał podjąć dyskusji w temacie jakie opony do Teresy poleca. Nie zrażony jednak Waszym milczeniem podczas wymiany wszystkich płynów w Teresie, jeszcze jedno pytanie:

- do jakiej temperatury zagrzewa Wam się Kardan podczas średnio dociążonego motocykla? (lekki offroad i asfalt krętymi)

Czy kiedykolwiek sprawdzaliście temperaturę na przekładni po jeździe?

Wymieniam olej raz na 2 lata i jestem niestety zawiedziony jego wyglądem, w FJR-ze był idealny po 7kkm a tutaj niestety tak nie jest.

Z ciekawostek podaję gdyby komuś wpadło do głowy wymienić filtr powietrza: ostatnia śruba do odkręcenia jest pod zaślepką gumową na samym środku filtra.

 

Norwegię wstępnie planuję z przyjaciółmi w następnym roku, sensowny miesiąc na jazdę to sierpień/wrzesień. A co do opon to tam na pewno Heidenau.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do opon to tam na pewno Heidenau.

 

Tak się przywitam na forum pierwszym postem :)

Czy drogi kolega miał już styczność z tymi oponami ? Też się nad heidenau zastanawiam bo po ostatnich 7tys w mieszanym cyklu 50/50 las - asfalt tylna opona została praktycznie zjedzona (Mitas E10).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg. Wiem że na tych moto pewnie niema jeszcze dużych przebiegów bo jest w miarę młode ale może już ktoś nakręcił spory kawałek. Zmierzam do tego od jakiego przebiegu trzeba liczyć się z poważniejszym serwisem.

 

Ja mam 60.000km nawinięte i z poważniejszych ingerencji serwisowych za sobą, to wymiana sprzęgła.

 

Jestem już blisko zakupu jednak moja sztuka niema gmoli. Więc pytanie które kupić bo do Teresy jest ich trochę wersji - na boki i na sam silnik i na wszystko. Jak przechylacie swoje motocykle to co ma styczność z ziemią w razie np gleby parkingowej ? A skoro już zawracam Wam głowę to jakiej firmy polecacie, może jakieś doświadczenia ? Ja jestem przekonany do Givi i Hepko. Pozdrawiam

 

Miałem ten sam dylemat i wybrałem 100% ochrony czyli gmole Heed. O te http://www.crashbars.eu/pl/p/Gmole-do-YAMAHY-XTZ-XT-1200-10-15/208 Po wywrotce (sprawdzałem :D) całe moto opiera się na gmolach i nie ma ryzyka uszkodzenia silnika czy plastików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Floydoo wpadłeś :) teraz jak wezmę na celownik Norwegię to będę Cię bombardował o wytypowanie miejsc do które warto odwiedzić. Może będzie możliwość wypić jakiegoś norweskiego piwa. A tak przy okazji jaki miesiąc jest najlepszy do śmigania po Norwegii?

Nie ty pierwszy bedziesz pytal :D wiec jak cos to wal smialo :D

Jezeli zas chodzi o zwiedzanie Norwegii to czerwiec / lipiec jest szansa na ladna pogode pozniej jest juz coraz gozej choc dwa lata temu wrzesien byl nawet ladny :D jednak sierpien wrzesien to juz pora deszczowa.

 

Widzę Panowie, że nikt nie chciał podjąć dyskusji w temacie jakie opony do Teresy poleca. Nie zrażony jednak Waszym milczeniem podczas wymiany wszystkich płynów w Teresie, jeszcze jedno pytanie:

- do jakiej temperatury zagrzewa Wam się Kardan podczas średnio dociążonego motocykla? (lekki offroad i asfalt krętymi)

Czy kiedykolwiek sprawdzaliście temperaturę na przekładni po jeździe?

Wymieniam olej raz na 2 lata i jestem niestety zawiedziony jego wyglądem, w FJR-ze był idealny po 7kkm a tutaj niestety tak nie jest.

Z ciekawostek podaję gdyby komuś wpadło do głowy wymienić filtr powietrza: ostatnia śruba do odkręcenia jest pod zaślepką gumową na samym środku filtra.

 

Norwegię wstępnie planuję z przyjaciółmi w następnym roku, sensowny miesiąc na jazdę to sierpień/wrzesień. A co do opon to tam na pewno Heidenau.

Z opon kazdy poleci swoje :D pytanie zawsze jednak pozostaje, gdzie i jak chcesz jezdzic i ile kasy chcesz wydac na opony, potem jeszcze pozostaje kwestia jak dlugo jezdzisz na Tenere bo przy krotkim stazu z tym motocyklem kombinowanie z oponami nie ma sensu bo i tak jeszcze nie odczujesz specjalnej roznicy, to moto to taki wielblad co pojedzie na wszystkim i po wszystkim. Z drozszych Batlax A40 z tanszych anakee3 badz podobne, Scout K60 fajnie sie prezentuja daja rade na kazdej nawierzchni, ale po kilkuset kilometrach wyja niemilosiernie i tak az do konca.

Kardan ma tendencje do bardzo mocnego nagrzewania, pamietaj jednak ze olej sie wymienia w kardanie co 20tys km, a niektorzy zalecaja przy kazdej wymianie w silniku. Jak przeciagniesz olej robi sie rzadki i rozwala uszczelniacz od strony kola.

Srubka w filtrze powietrza, pod zaslepka to takie pozdrowienia od konstruktorow z Yamy, poza tym bardzo przyjemny motocykl do serwisowania.

Na norwegie niema najmniejszego sensu zakladania K60 no chyba ze ktos lubi wycie opon, po szutrach nie bedziecie jezdzic a jak juz nawet to normalne szosowe opony tez dadza rade w 100%, ja teraz mam anakee3 i latam sporo po szutrach i jest spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki Panowie za wszystkie odpowiedzi. Teresa już jest :)))) Powiem, co pewnie już wiecie - nie chce się z niej schodzić. Trwa okres jej ubierania bo biedna była golutka. Gmole, płyta, kufry, oparcie dla pasażera. Na tym wystarczy bo muszę odsapnąć finansowo. Kusi mnie jeszcze poszerzenie stopki bocznej ale to w przyszłości. Moje zmartwienia co do wzrostu się nie sprawdziły, Środek ciężkości i jeszcze jak moja połówka wsiądzie jest spoko. Badam spalanie jeżdżąc w większości na T rezerwa zapala mi się przy ok 300 km. na S jest troszkę gorzej ale cóż nic za darmo na tym świecie. Pod koniec maja wyjazd do Rumunii, nawinę jakieś 3500 - 4000km więc przetestuje do końca i wyczuje moto na maxa. Póki co jestem super zadowolony. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki Panowie za wszystkie odpowiedzi. Teresa już jest :)))) Powiem, co pewnie już wiecie - nie chce się z niej schodzić. Trwa okres jej ubierania bo biedna była golutka. Gmole, płyta, kufry, oparcie dla pasażera. Na tym wystarczy bo muszę odsapnąć finansowo. Kusi mnie jeszcze poszerzenie stopki bocznej ale to w przyszłości. Moje zmartwienia co do wzrostu się nie sprawdziły, Środek ciężkości i jeszcze jak moja połówka wsiądzie jest spoko. Badam spalanie jeżdżąc w większości na T rezerwa zapala mi się przy ok 300 km. na S jest troszkę gorzej ale cóż nic za darmo na tym świecie. Pod koniec maja wyjazd do Rumunii, nawinę jakieś 3500 - 4000km więc przetestuje do końca i wyczuje moto na maxa. Póki co jestem super zadowolony. Pozdrawiam

 

Zmartwienia co do wzrostu również miałem, gdyż czubek głowy kończy się u mnie na 208 cm ale daje radę :D Polecam zainwestowanie w podwyższenie kierownicy (do siebie wrzuciłem te z ROX-a regulowane). Te 10-10.5cm na wysokości kierownicy dobrze robi i niesamowicie poprawia komfort jazdy. Jedyna bolączka przy montażu riserów była taka, iż musiałem wymienić hamulcowy oraz przedłużyć wszystkie wiązki, które odchodziły od kierownicy.

Mogę wrzucić jakieś fotki jak to wygląda gdyby ktoś był zainteresowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

 

Zmartwienia co do wzrostu również miałem, gdyż czubek głowy kończy się u mnie na 208 cm ale daje radę :D Polecam zainwestowanie w podwyższenie kierownicy (do siebie wrzuciłem te z ROX-a regulowane). Te 10-10.5cm na wysokości kierownicy dobrze robi i niesamowicie poprawia komfort jazdy. Jedyna bolączka przy montażu riserów była taka, iż musiałem wymienić hamulcowy oraz przedłużyć wszystkie wiązki, które odchodziły od kierownicy.

Mogę wrzucić jakieś fotki jak to wygląda gdyby ktoś był zainteresowany.

Witajcie Posiadacze S10 :) Właśnie dołączyłem do Waszego szacownego grona i z dużym zainteresowaniem przeczytałem ten wątek forum.

 

@ cojajade. Gdybyś mógł wrzucić foty podwyższenia byłoby super. Mam 189cm wzrostu i myślałem o podwyższeniu z ROXa o jakieś 5cm. Jak uważasz, czy przy 5cm też potrzebne byłoby przedłużanie wiązek itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...