Skocz do zawartości

Remont Honda XL250


rahim711
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja myśle że 1000zł około naprawa mnie wyniesie..

Wałek myśle że przejdzie, trzeba będzie zrobić lub wymienić dźwigienki..

Ja chciałem wymienić: tłok z pierścieniami, zrobić szlif cylindra,łożyska, uszczelniacze, uszczelki, wlań nowy olej..

 

A ja myślę, że nie masz pojęcia o mechanice tego silnika.

To co zobaczyłem na fotkach z telefonu wystarczy aby zakończyć dyskusję o próbach reanimacji tego silnika.

Na remont kapitalny też nie masz kasy.

 

szynszyl dobrze napisał:" jak dla mnie to jest kupka gruzu".

 

Szukaj na Allegro drugiego takiego motocykla lub samego silnika.

 

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, że nie masz pojęcia o mechanice tego silnika.

To co zobaczyłem na fotkach z telefonu wystarczy aby zakończyć dyskusję o próbach reanimacji tego silnika.

Na remont kapitalny też nie masz kasy.

 

szynszyl dobrze napisał:" jak dla mnie to jest kupka gruzu".

 

Szukaj na Allegro drugiego takiego motocykla lub samego silnika.

 

A co sądzisz aby zrobić go po całości:tłok z pierścieniami + szlif, nowe łożyska(wszystkie), uszczelniacze, uszczelki??

Myśle że można by było zrobić jeszcze dźwigienki "same" zaworowe..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam kolegę za nie denerwowanie się za jechanie go jak burą sukę :wink:

 

Tak do tematu to albo sprzedaj na części ten sprzęt albo zacznij szukać dobrego zakładu regenerującego części. Napawanie wałków jest tańsze od nowych ale z tego co pamiętam starczy na 5000KM w enduro. Muszisz też posprawdzać luzy w układzie korbowym. Łożyska C3 łatwiej dostać od C4 ale tutaj też żywotność spadnie.

Zmajstruj sobie serwisówkę i zmierz cylinder średnicówką czy trzyma granice serwisowe bo może się okazać, że do wymiany będzie sam tłok z pierścieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok do tego silnika to 500zł i z tego co pamiętam nie tak prosto go dostać. Wałek jest skończony napawanie nie wchodzi w rachube tu sytuacja wyglada tak jak z próbą napraw wału korbowego w japońskich 4. Łozyska C4 sa dużo droższe od C3 a nie mniej dostępniejsze. Ogólnie cholernie cieżko takie maszyny wyremontowac naprawdę ciezko. A wiedza jest potrzebna spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewien profesor na wykladzie powiedzial do studentow:

 

pytajcie o wszystko, nie ma glupich pytan, sa tylko ludzie ktorzy nie potrafia na nie odpowiedziec

 

wtedy jeden ze sluchaczy wstal i zapytal:

 

a jak stane okrakiem na torach i sie chwyce trakcji to pojade?

 

nikt nikogo nie 'jedzie jak bura suke'. czlowiek zapytal o nasze zdanie i dostal konkretna odpowiedz. co z nia zrobi to Jego sprawa.

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wporządku jest, macie więcej pojęcia więc od Was coś wykminie.

Wiem że teraz tłok dostane dobry, lecz bez pierścieni.

Tuleja cylindra tak jak miała 75mm, teraz też tyle ma. Szlif będzie potrzebny i nadwymiarowy tłok lub nowa tuleja i tłok standardowy, ponieważ ma spore rysy.

 

 

Edytowane przez rahim711
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś suwmiarką w jednym miejscu ? :wink:

 

Moja Kawa też miała 62mm na obu cylindrach u góry i przy okazji 0.03mm zużycia po środku. Takiej wartości nie zmierzysz suwmiarką nawet dokładniejszą niż do 0.05mm bo zwyczajnie nie sięgniesz nią tak głęboko.

Jak ma rysy to i tak nie ma sensu się biedzić nad pomiarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to złożył i jezdził ile się da, a na wiosnę kupił coś lepszego. Jeszcze się zdziwisz ile to wytrzyma(tylko dobrze zaopatrz się w olej :D )

 

Ps. Piszesz, że nie ma mocy - a skąd ma mieć? To 20letnia,niewysilona 250tka - nawet po remoncie nie będzie jej za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegos takiego jak dorabiane pierscienie przez rzemioslo, ktore beda chodzily w japonskim silniku.

Musisz kupic tlok z pierscieniami albo firmowe pierscienie np Wiseco / Vertex do tego tloka - wowczas jest szansa zeby to chodzilo.

Na twoim miejscu siadlbym przed kompem i sprawdzil czy na Mobile.de, Ebay.de nie ma takich silnikow lub czesci, bo to bedzie tansze niz budowanie tego z nowych czesci od Hondy w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na ul. Grzybowskiej jest warsztat dorabiający pierścienie. Mechanik z warsztatu nieopodal zmontowal kilka silników na tym i twierdzi, że do dzisiaj nie było reklamacji. Byłem tam w tym zakładzie i podobno zajmują się produkcją. Pierścienie były półtrapezowe.

 

Jakiś czas temu też szukałem warsztatu produkującego pierścienie i są takie w polsce. O ceny nie pytałem.

Plan był taki, żeby dorobić wyższe pierścienie do DT :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...