ruthi7 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 (edytowane) Witam! Powoli przymierzam sie do zmiany 4 kolek. Jakos zawsze przywiazany bylem do niemieckiej marki. Aktualnie posiadam golfa MK4 w dieslu. Szukam czegos wiekszego (kombi) i w sumie juz bylem w 100% nastawiony na Skode Octavie ktora bylem ogladac w komisie i gosc pokazal mi Mazde 6, rowniez w kombi z silnikiem 2.0d. I tyle wiem. Pytanie do Was: skad maja one silniki, jak z awaryjnoscia, serwisem? Napiszcie cos wicej o tym odelu. Wiedza o mazdzie w moim wykonaniu skonczyla sie na starych modelach 626 i 323. Nie ukrywam, ze autko wydaje sie atrakcyjne lecz nie wiem czy warto sie pakowac. Aha- -dodam, ze interesuje mnie tylko diesel. Za wszelkie wskazowki wielkie dzieki. Pozdrawiam! Edytowane 29 Września 2010 przez ruthi7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 poczytaj forum.mazdaspeed.pl Moim zdaniem jeśli chodzi o szóstkę to lepiej kupić benzynę. Diesel Mazdy mimo świetnych osiągów ma swoje niefajne przypadłości, z którymi jednak da się żyć. Najwiekszą jego bolączką jest DPF i problemy z nim związane które w ekstremalnych przypadkach kończą się utopieniem silnika w ropie i zatarciu. Okazjonalnie pojawiają się problemy z zaciskami tylnych hamulcy - zapiekają się. Z serwisem jest coraz lepiej z uwagi na ekspansję Mazdy mimo wszystko polecam ostrozność i szukanie opinii i pomocy na forum mazdaspeed. Silniki wbrew opinii chodzących po necie są silnikami Mazdy (tylko Diesel 1,6 w Maździe 3 jest francuski ale z japońskim osprzętem). Ford robi bliźniacze silniki ale nie w tych samych fabrykach jak to miało kiedyś miejsce. Moim zdaniem są na rynku lepsze diesle (np 1,9 TDi w Octavii)ale Mazda w swoim przedziale cenowym będzie się najlepiej prowadzić i będzie najlepiej wyposażona. Co do Octavii to doskonałe auto flotowe ale poza przestronnością, ekonomią i niezawodnością oferuje moim zdaniem fatalne prowadzenie które daje tylko złudzenie komfortu a przy dynamicznej jeździe mozna się bardzo przestraszyć jak to pudło na podwoziu golfa się zachowuje. W skrócie ... Mazda lepsza ale pod warunkiem że ktoś kto zna temat sprawdzi ci auto. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk.cbr Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 (edytowane) Bimbak, o którym modelu Octavii piszesz? Miałem okazję jeździć Octavią z 2008 r zarówno po mieście jak i w trasie i uważam, że zachowuje się bardzo dobrze. Zawieszenie jest dość sztywne i bardzo pewnie trzyma w zakrętach. Oczywiście dla niektórych minusem będzie mniej komfortowe wybieranie poprzecznych nierówności, ale coś za coś. Jeśli o mnie chodzi, to oprócz elastycznej i dynamicznej jednostki napędowej, która daje dużo frajny, to właśnie podwozie i zawieszenie jest dużym plusem Octavii. A co do Mazdy 6, to jej diesel nie budzi u mnie nadmiernego zaufania, bardzo dobrm silnikiem jest natomiast 2.0 w benzynie. Edytowane 6 Października 2010 przez patryk.cbr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruthi7 Opublikowano 6 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 (edytowane) No wlasnie, jakos mam metlik. U nas w kraju wszyscy jednak chwala niemiecka technologie a na anglojezycznych forach pisza, ze wlasnie za Odra Mazda 6 zajela czolowe miejsca w rankingu niezawodnosci, gdzie diesel plasowal sie chyba na 2 miejscu (wresja 136KM, jakis narodowy test "do 100kkm" z 2004 lub 2005 - jak znajde linak to podrzuce) No i co Panowie, cimna dupa jednym slowem. Czym argumentujecie "brak waszego zaufania" do tych jednostek? PS: Nie jestem nastawiony ale rowniez nie chce parzyc sie na wlasnej skorze :D edytowane: aha, jestem po dosc glebokiej lekturze internetu. Wlasnie jednostki RF 136 sa bez DPF wiec to wydawalby sie najlepszy wybor... Edytowane 6 Października 2010 przez ruthi7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gru Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 ...a na anglojezycznych forach pisza, ze wlasnie za Odra Mazda 6 zajela czolowe miejsca w rankingu niezawodnosci, gdzie diesel plasowal sie chyba na 2 miejscu wez poprawke ze oni na troche lepszym paliwie jezdza (istotne zwlaszcza w nowoczesnych dieslach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maro78 Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 A czy w tej Mazdzie nie pracuje przypadkiem fordowski TDCi z Mondeo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 A czy w tej Mazdzie nie pracuje przypadkiem fordowski TDCi z Mondeo? O ile wiem nie. Jest to dozbrojona w CR starsza jednostka z 626, w każdym razie wynalazek made by Mazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruthi7 Opublikowano 7 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Jedyny wspolny silnik Mazdy z fordem to 2.2 ale tez pomodzony przez mazde. Martwi mnie tylko koniecznosc regulacji zaworow, co w aucie tej klasy i w tych latach wydaje mi sie lekka abstrakcja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 dobra zacznę o tyłu ... w nowych mazdach jedynym fordowskim silnikiem w maździe jest 3,0 V6 w wersji z USA i to jest jedyny fordowski silnik w maździe. 2.2 to rozwinięcie stare jednostki 2.0 mazdy znanej z poprzednich jej aut. Bimbak, o którym modelu Octavii piszesz? Miałem okazję jeździć Octavią z 2008 r Mam służbową Octavię kombi IIgen (nie pamiętam rocznika) 1,9 TDi (105KM) i kilka focusów 1.8 TDCi. Auta u nas w firmie nie są katowane i nie walą astronomicznych przebiegów. Skoda z tego co pamiętam mam w tej chwili około 80 tys km i nie miała do tej pory żadnej usterki, ktoś tylko dojechał tarcze bo nie zauważył że się klocki skończyły. Nie lubię nią jeździć bo prowadzi się fatalnie. Ja jednak jeżdżę szybko i dynamicznie, a na co dzień poruszam się "sportowym" autem, więc może jestem skrzywiony. Ewidentnie czuć że to nadwozie jest za duże do podwozia na jakim zostało zamontowane. Moim zdaniem zadowolony z takiego auta może być tylko emeryt lub ktoś kto ma w popmpie, że auto przy bocznym wietrze potrafi samo zmienić pas, że w zakrętach kładzie się na lusterka nie trzymając się przy tym wyznaczonego toru jazdy, a układ kierwoniczy działa jakby był wykonany z selera. Nasza octavia ma też przypadłość która ponoć jest sztadarową wadą wszystkich octavii 2 gen. Hamulce które działają albo za słabo albo za mocno. Nie dają żadnego wyczucia, a poza tym że działają nieliniowo to jeszcze przy następnym hamowaniu przeskok siły działania nastepuję w zupełnie innym miejscu jak przed chwilą. Nawet zgłaszałem to na reklamację ale serwis stwierdził że wszystko jest super. "Wisienką na torcie" jest brak jakichkolwiek osiągów silnika 1,9 TDI. Z tym silnikiem Skoda porusza się jak pojazd wolnobieżny, dopiero na 5-tym biegu przy odpowiednich prędkościach pojawia się jakaś dynamika. Cieszy tylko bardzo małe spalanie. Dużo starsze focusy I gen prowadzą się i przyspieszają o niebo lepiej ale to ich jedyna zaleta :). W środku skoda jest w sumie ok, poza krótkimi fotelami ale innych autach tej klasy nie jest lepiej. Mazda tutaj nie błyszczy. Mazda poza problemami z DPFem i koniecznością troski o tylne zaciski hamulcowe jest z tego co kojarzę też nieco mnie ekonomiczna, ale to wszystko w moich oczach to tylko niewielkie skazy na dobrze prowadzącym się aucie które łoji jak chce każde porównywalne 2.0 TDI (140 KM), nawet takie zamontowane w Audi A3. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Skoro nawet Niemcy cenia wyzej mazde od wlasnych produktow, to oznacze ze samochod musi byc naprawde dobry. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruthi7 Opublikowano 29 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Nooo i na 100% mial byc niemiec badz niemcopochodny, pozniej mala dywagacja na temat mazdy 6 a skonczylo sie na...Vectra C :D No nic, czas pokaze co to z tego bedzie. Temat mozna zamknac, ewentualnie jak znajdzie jakis prawdziwy uzytkownik mazdy 6 w dieslu to chetnie poslucham opinii. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.